Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Because VAR herpa di derp
Als Moeskroen 'geholpen' wordt op deze manier (een denkbeeldige buitenspelfase/clear error), vervals je de degradatiestrijd.
Of als Oostende zo punten zou verliezen, de strijd om Playoff 1.
Dit is geen beslissing van de VAR maar van de ref. De VAR moet enkel aangeven dat het objectief buitenspel is vast te stellen op de beelden, en dan de ref laten beslissen indien die niet wist dat het buitenspel er was. Het is ook geen denkbeeldige fase want dit staat letterlijk beschreven in het reglement. Ik vind echter niet dat de interpretatie hier overeenkomt met hoe het beschreven staat, dus ik had deze goal net zoals de geweldige Radbraker laten gelden ook na het (hoe dan ook verplicht, denk ik!) bekijken van de beelden.

Ik verwijs ook mooi naar Joos zijn gefaal twee weken terug en hoe dat slaat op deze fase:
of verklaringen erna: "buitenspel is exact, wetenschappelijk te bewijzen." Tja, ook niet helemaal waar natuurlijk. De meeste buitenspelfases zijn zo, ja, maar er zijn ook gevallen waar interpretatie meetelt voor buitenspel,
Ik zal morgen dus naar Extra-Time kijken en ik hoop voor Joos dat hij hier hetzelfde argument doortrekt.

Telt niet op volgens mij, is gewoon rood schorsing en op 4 gele kaarten
Inderdaad: 'Indien een persoon die ingeschreven is op het wedstrijdblad twee gele kaarten krijgt in de loop van eenzelfde wedstrijd en dientengevolge uitgesloten wordt, worden niet deze gele kaarten geregistreerd, maar wel de uitsluiting ingevolge de tweede gele kaart."

Dat wil dus normaal zeggen weekje schorsing voor Lang. Als hij slim is en terugkeert op speeldag 33, dan neemt hij, al dan niet nadat iemand van de tegenstander zegt dat zijn scooter lelijk is of zijn haar naar tweetakt ruikt, opzettelijk zijn vijfde gele kaart zodat hij vrij van cumulatieve schorsingszorgen is in de play-offs.

Edit: Solleke heeft gelijk hieronder, los overgekeken. Ik zag/wist dat het naar drie gele kaarten voor een schorsing ging, maar dat kan niet met overdracht. Dom van me, sorry. Goed, Solleke!

Laatst bewerkt:
Ja man, lucky uittrap, lucky penalty en voor de rest gewoon betonvoetbal gespeeld en geschopt op de benen van Lang en co. Je mag er trots op zijn als Antwerp supporter van op zo'n manier te spelen.
Elke keer opnieuw die frustratie als een tegenstander niet open komt spelen op Jan Breydel... Precies toch beter supporter worden van een degradatiekandidaat denk ik, dan zie je wel aanvallend spel van een tegenstander ;)

Voor de rest absolute non-match (tenzij je Antwerp supporter bent) met RAFC die alles perfect toe hield en Brugge die er niet door geraakte.
Maar bon, als Antwerp nu 9/9 pakt is er toch nog een sprankeltje spanning in PO 1 dus daar is het dan maar goed voor zeker?

Voor de rest absolute non-match (tenzij je Antwerp supporter bent) met RAFC die alles perfect toe hield en Brugge die er niet door geraakte.
Maar bon, als Antwerp nu 9/9 pakt is er toch nog een sprankeltje spanning in PO 1 dus daar is het dan maar goed voor zeker?
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken -> enerzijds had ik het gevoel dat het gewoon een pechnamiddag was waar het voor Antwerp nét wel goed viel en voor ons nét niet, anderzijds toch wel een groot deel van de spelers die niet op niveau presteerden ... moeilijk te zeggen als buitenstaander of dat aan onze spelers lag dan wel de taktiek van de tegenstander.

Ziet er ondertussen wel beter en beter uit voor de PO1 kansen van Oostende (y)

Zal wel een combinatie van verschillende zaken zijn:

*Alert Antwerp
*Beetje meeval met die eerste treffer
*Spelers onder niveau bij ons
...

Zal wel een combinatie van verschillende zaken zijn:

*Alert Antwerp
*Beetje meeval met die eerste treffer
*Spelers onder niveau bij ons
...
Dit inderdaad, 'uitgekookt' Antwerp met iet wat geluk en vooral goeie organisatie, héél saai om naar te kijken maar wel effectief met een spits zoals Lamkel Zé. Ik vraag me vooral af waarom we zo onder niveau bleven, tis een topper dus qua mentaliteit zou het niet mogen zijn, we stonden ook met onze beste ploeg en ik weet niet of Covid nog altijd een terecht excuus is. Koussounou, Mata en Lang waren gisteren echt wel onder hun niveau, maar ook een Vormer en Vanaken die hen op sleeptouw moeten nemen stonden er gewoon niet.

Buiten onze afgelopen reeks vind ik dit seizoen toch ook niet echt top op JPL niveau, we hebben vooral veel geluk dat we op een goed basisniveau zitten en al de rest op degradatie niveau speelt, met een Genk van voor de winterstop ging het al veel lastiger zijn.

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken -> enerzijds had ik het gevoel dat het gewoon een pechnamiddag was waar het voor Antwerp nét wel goed viel en voor ons nét niet, anderzijds toch wel een groot deel van de spelers die niet op niveau presteerden ... moeilijk te zeggen als buitenstaander of dat aan onze spelers lag dan wel de taktiek van de tegenstander.

Ziet er ondertussen wel beter en beter uit voor de PO1 kansen van Oostende (y)
Beetje meeval bij die eerste goal vooral voor Antwerp.
Want Club had toen ook nog helemaal niks getoond behalve dan het bewijs dat ze het lastig hebben als een tegenstander goed verdedigt en kort op de man speelt. Als je dan achterkomt ben je gezien.

Tactisch is het ook helemaal niet moeilijk om Club af te stoppen hoor, je moet gewoon de discipline en de uithouding hebben om het 90 minuten lang vol te houden, en er zijn maar weinig ploegen die dat hebben.

Buiten onze afgelopen reeks vind ik dit seizoen toch ook niet echt top op JPL niveau, we hebben vooral veel geluk dat we op een goed basisniveau zitten en al de rest op degradatie niveau speelt, met een Genk van voor de winterstop ging het al veel lastiger zijn.
Volledig akkoord maar dat ligt toch ook voor een groot deel aan het feit dat we zonder publiek spelen volgens mij. Behalve Oostende is er eigenlijk geen enkele ploeg die op het niveau pre-Corona speelt...

Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat we hopelijk in het nieuwe seizoen terug volle stadions gaan hebben.

Elke keer opnieuw die frustratie als een tegenstander niet open komt spelen op Jan Breydel... Precies toch beter supporter worden van een degradatiekandidaat denk ik, dan zie je wel aanvallend spel van een tegenstander ;)

Ik zeg niet dat ze open moeten spelen, maar dat geschop van Haroun en Verstraeten das nergens voor nodig. Je kan georganiseerd spelen maar fair. Verstraeten die pakt geregeld nog zijn kaarten maar ik vind het gewoon waanzinnig hoe vaak Haroun met zijn venijnige overtredingen wegkomt. Het is niet daarom dat we verloren hebben hoor, maar gewoon frustrerend om te zien hoe ploegen soms wegkomen met veel smerige foutjes. Lang kreeg terecht 2x geel maar als er van Hongla, Haroun en Verstraete ééntje had mogen gaan douchen had Antwerp ook niet moeten klagen.

Ik zeg niet dat ze open moeten spelen, maar dat geschop van Haroun en Verstraeten das nergens voor nodig. Je kan georganiseerd spelen maar fair. Verstraeten die pakt geregeld nog zijn kaarten maar ik vind het gewoon waanzinnig hoe vaak Haroun met zijn venijnige overtredingen wegkomt. Het is niet daarom dat we verloren hebben hoor, maar gewoon frustrerend om te zien hoe ploegen soms wegkomen met veel smerige foutjes. Lang kreeg terecht 2x geel maar als er van Hongla, Haroun en Verstraete ééntje had mogen gaan douchen had Antwerp ook niet moeten klagen.
Mja je kan dat ook zien als hoe slim Haroun het wel niet speelt om telkens zo'n dingen te kunnen doen zonder er kaarten voor te pakken natuurlijk... En hoeveel ploegen er niet in hun match komen omdat hun spelmaker een tik of 2 krijgt en daarna telkens zijn voet terugtrekt als Haroun in duel gaat. Is ook zo'n speler die in je kop kruipt. Ik heb het er wel voor eigenlijk, is een speler die je liever in je ploeg hebt dan dat je er tegen moet spelen.

Je hebt een punt dat er wel een gele kaart of 2 meer had kunnen vallen langs Antwerpse zijde maar dit is nu eenmaal dé manier om Club uit zijn spel te halen en er zelfs voor te zorgen dat er niet eens in geraken. Vanaken bv. is op dat vlak een van de meest voorzichtige spelers in de hele JPL en dat weet ondertussen wel al elke trainer en verdedigende middenvelder he... Keer of 2 doorgaan op hem en dan de rest vd match aggressief inkomen en Hans raakt geen bal.
Is het mooi? Nee. Is het fair? Ook niet. Boeit dat? Hoegenaamd niet... En zoals gezegd, dat is niet simpel om een hele match vol te houden dus op zich wel een pluim voor Antwerp.

in het jaar na onze titel pakte club het op een gelijkaardige manier aan tegen Gent en toen heette dat gewoon 'de code is gekraakt'

Toch straf, eerst zoveel tamtam maken rond het feit dat ze als eerste Belgische ploeg naar de beurs gaan en het nu uitstellen. Zou er dan toch niet genoeg interesse geweest zijn in de aandelen?

Gegokt (en dat is heel relatief) en verloren zeker? Voor hetzelde geld komt er toch een grote investeerder op de proper wat nu niet gebeurt is.
Klinkt mss als een blamage maar dit zal volgens mij weinig tot geen gevolgen hebben of dat hoop ik toch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan