Dat is duidelijk te zien op het veld met het gebrek aan inzicht en consisentie bij opstellingen en wissels, maar ge kunt voor uw vaststelling ook gewoon een weekje eens zijn gezwets bijhouden. Het is ondertussen even onsamenhangend als zijn luchtkastelen en excuses als speler, en dat mét trainersdiploma deze keer.
25/01, voor de match: “We gaan vol voor de aanval. Maakt niet uit hoe het terrein er bij ligt - er mag 18 cm sneeuw liggen voor mijn part - maar er zijn geen excuses: we gaan spelen met 200 km/u.”
26/01, na de match: "ons tempo lag te laag. We waren te voorzichtig en waren te veel met het veld bezig terwijl we van in begin zeiden daar geen rekening mee te houden. We moesten ons spel spelen, want het veld geldt voor beide kanten. Het klopt dan ook dat ons spel iets minder vloeiend was."
Pas op, ge zou zo denken "Hola Vincent, spelen met 200 km per uur? Da's wel heel snel zeg!" ... maar op
18/01 nodigde hij nog "iedereen uit om te komen kijken naar de trainingen van onze jeugd. Geloof me: het gaat tegen 2000 km per uur." Nu, het zou kunnen dat deze snelheden gemeten zijn door Lee Mooney zijn gatsometer ... maar exact tien keer trager dan de jeugd lijkt me zelfs voor zo een stoethaspel met gebrekkige data onmogelijk, dus het zal Vincent zelf wel zijn die vorige week ergens in zijn handboek management speak 101 van de Vlerick Business School ergens iets van snelheid heeft opgepikt en dat nu verwerkt in zijn kenmerkende luchtverkoop.
Van luchtverkoop gesproken, heeft Kompany nu Vanden Borre niet wat te ver inverted in het omscholen tot inverted wingback? Al twee weken niet meer op de club geweest, da's wel heel inverted. Alwéér een succesproject van coach Kompany dat niemand zag aankomen. ✓✓