Jouw favoriet wasmiddel voor handwas

Slyke

Well-known member
Omdat de 'kleine vraagjes' niet meer bestaan, maak ik toch even een topic hiervoor aan.
Wat is jullie wasmiddel dat jullie gebruiken voor handwas, vooral voor kledingstukken als zwemshorts, bikini's, ...?
 
Omdat de 'kleine vraagjes' niet meer bestaan, maak ik toch even een topic hiervoor aan.
Wat is jullie wasmiddel dat jullie gebruiken voor handwas, vooral voor kledingstukken als zwemshorts, bikini's, ...?
1. Wie wast dat nu apart? 🤔
2. Wat is er mis met het wasmiddel dat gebruikt voor de machinewas?

Ik zie gewoon begot geen enkele reden om iets apart met de hand te wassen. 😬
 
1. Omdat na een dag strand er meestal wat zonnecrème vlekken opzitten en die wil je dan meteen er uitwassen. Daarvoor enkel een machine aanleggen, is wat te veel van het goede.
2. Omdat ik de indruk heb dat de felle kleuren precies snel vervagen, dus mogelijks door het wasmiddel.

Maar anders ook niet veel ervaring met handwas, vandaar de vraag...

Als iemand iets goed weet in het algemeen, dan ook altijd welkom (hoeft niet specifiek voor zwemkleding).
 
Huh, ik. :unsure:
Als er zo'n symbooltje op staat met een hand doe ik dat gewoon zo met wasmiddel voor fijne was en wol. Voorzichtig wassen in emmer en nadien 1 à 2 keer spoelen. 🤷‍♀️
Ik doe delicate zaken gewoon op wolwas programma of handwas programma.
 
1. Omdat na een dag strand er meestal wat zonnecrème vlekken opzitten en die wil je dan meteen er uitwassen. Daarvoor enkel een machine aanleggen, is wat te veel van het goede.
2. Omdat ik de indruk heb dat de felle kleuren precies snel vervagen, dus mogelijks door het wasmiddel.

Maar anders ook niet veel ervaring met handwas, vandaar de vraag...

Als iemand iets goed weet in het algemeen, dan ook altijd welkom (hoeft niet specifiek voor zwemkleding).
Dat vervagen zal dan wel eerder van de zon, het zeewater of de chloor in het zwembad zijn. Als het dat allemaal overleeft, gaat het ook uw wasproduct overleven hoor.
 
Ik doe delicate zaken gewoon op wolwas programma of handwas programma.
Ik vroeger ook, maar nadat ik zelfs daarmee zulke kleding te slecht zag worden naar mijn zin doe ik het dus altijd met de hand als er een handje op staat, maar veel was is dit niet en meestal zijn het lichte dingen die snel gedaan zijn.
 
@Slyke Badkleding neem ik gewoon mee in de douche en nadien goed spoelen. Ik was het niet in de wasmachine omdat dan inderdaad de kleuren durven vervagen. Nu zwem ik zelf wel meestal in de zee en maar zelden in een zwembad, dus zout gaat er wel makkelijker uit dan chloor op deze manier (denk ik).
 
Ik vroeger ook, maar nadat ik zelfs daarmee zulke kleding te slecht zag worden naar mijn zin doe ik het dus altijd met de hand als er een handje op staat, maar veel was is dit niet en meestal zijn het lichte dingen die snel gedaan zijn.
Oei, da's jammer als die dan snel stuk gaan! 🙈
 
Ik vroeger ook, maar nadat ik zelfs daarmee zulke kleding te slecht zag worden naar mijn zin doe ik het dus altijd met de hand als er een handje op staat, maar veel was is dit niet en meestal zijn het lichte dingen die snel gedaan zijn.

Ik zou het eens moeten nakijken, maar ik denk dat bepaalde sportkleding hier ook als handwas staat aangegeven.
Maar het zijn meestal inderdaad fijnere lichte stukken.

Ik denk dat we deze eens gaan uitproberen;

woolite-wasmiddel-voor-fijne-was-fles-900ml.9.jpg
 
Ha dit is misschien een goed topic.

We hebben hier zo'n wit schapenvelletje van de Ikea. Mijn vriend legt er altijd zijn voeten op dus het is niet meer zo wit 😅 Het heeft echt van die lange haren, zoiets:

ullerslev-schapenvacht-ecru__0893182_pe560504_s5.jpg


Er staat handwas, wat zouden jullie doen?
 
Ha dit is misschien een goed topic.

We hebben hier zo'n wit schapenvelletje van de Ikea. Mijn vriend legt er altijd zijn voeten op dus het is niet meer zo wit 😅 Het heeft echt van die lange haren, zoiets:

ullerslev-schapenvacht-ecru__0893182_pe560504_s5.jpg


Er staat handwas, wat zouden jullie doen?

Binnendoen bij de droogkuis ?
 
Ha dit is misschien een goed topic.

We hebben hier zo'n wit schapenvelletje van de Ikea. Mijn vriend legt er altijd zijn voeten op dus het is niet meer zo wit 😅 Het heeft echt van die lange haren, zoiets:

ullerslev-schapenvacht-ecru__0893182_pe560504_s5.jpg


Er staat handwas, wat zouden jullie doen?
Die van de ikea zijn synthetisch, droogkuis zou evenveel kosten als dat "velleke" zelf. 😁

Ik zou 1 deel azijn op 10 delen water doen en dan goed frotten.
Daarna nat in de zon leggen, bij kledingstukken helpt het om ze af te bleken door de zon op voorwaarde dat ze nat zijn.
 
Terug
Bovenaan