Jonge politieagent vermoord in Brussel

Je bent terecht kwaad en daar heb ik alle begrip voor. Ik begrijp ook jouw omschrijving van de moordenaar als gestoorde gek.
Je bericht veralgemeent echter alle collocaties en daar wou ik je op wijzen. Niet alle gedwongen opnames zijn moordenaars.

Ik zeg zeker niet dat het hele systeem van gedwongen opnames perfect is hoor. Je hebt zeker een punt dat er mensen niet worden opgenomen die het effectief nodig hebben.
Gedwongen opnames zijn echter complex, net als de problematiek van al deze mensen. Met veralgemenen help je daarbij niemand verder.

Uiteraard was het mijn bedoeling niet om te veralgemenen.

Ik krijg het gewoon van al dat hypocriet gedoe ook. Nu zijn de politiekers van slag en spreken ze schande... Maar vorige maand wel weigeren om ons na 15 jaar 60 euro opslag te geven.

En morgen kijken dezelfde politici terug de andere kant op.

Er zal nooit iets veranderen.
 
De 32-jarige Y.M. zat sinds mei 2013 in de gevangenis van Ittre. Daar wordt hij omwille van zijn extremistische overtuigingen in de Deradex-afdeling geplaatst, een deradicaliseringsafdeling. Op 9 juni 2017 wordt Y.M. overgeplaatst als ‘terrorist’ naar de gevangenis van Lantin. Ook daar wordt hij geïsoleerd van de andere gedetineerden, omwille van zijn “extremistische ideeën” en het feit dat hij een “geradicaliseerde moslim” is.

Dit extremisme kan een bedreiging vormen. Dit wordt bevestigd door het feit dat hij al een gevangenisbewaker heeft aangevallen in de gevangenis van Ittre, waar hij verbleef in een afdeling met andere geradicaliseerde gevangenen.

:crazy::crazy::crazy:

Ook typerend dat onze "nationale" omroep erin slaagt een heel artikel te schrijven waarin de dader wél getypeerd wordt als gewelddadig, terroristisch, extremist en geradicaliseerd... maar dat nergens een 5-letterig (m****m) of 6-letterig (I****) woord voorkomt om aan te duiden in welke religieuze en politieke ideologie de dader dan wél te situeren valt.


Een naïef iemand zou mijn opmerking counteren dat het uiteraard algemeen geweten is om welke ideologie het in zo'n gevallen gaat, dus waarom het dan vermelden? Het is immers niet de anarchocommunist of de voetbalhooligan die doorgaans "Allahoe akbar!" roept, maar ik twijfel er niet eens meer aan: mocht men daar een eufemisme voor hebben, de journalist zou het ongetwijfeld ook gebruiken en dan wist je hooguit nog dat het een verward man was.

Mijn cynische visie? Men minimaliseert dit bewust, en ondertussen gaat de politiek ongestoord verder met zijn beleid, terwijl dit soort incidenten net de aanleiding zouden moeten zijn voor aanpassingen. Steekvlampolitiek? Neen, duidelijke fouten in je systeem aanpakken want hier is een onschuldige 20 jarige gast van z'n leven beroofd.

Ondertussen züm kotzen om De Croo junior of Verlinden te zien reageren op Twitter alsof ze echt medelijden hebben (in realiteit zal hun persverantwoordelijke die tweet natuurlijk opgesteld hebben). Enige voordeel aan die modderpoel is dat vlak eronder natuurlijk de "cafépraat" reacties staan dat hun beleid hier mee verantwoordelijk voor is. Kan je met een ander beleid elk soort incident van deze aard voorkomen? Uiteraard niet, maar met het huidige zal dit in de toekomst enkel maar toenemen en zal er alleszins niets verbeteren.
 
Ah ja, de Aarschotstraat, vlakbij Brussel-Noord... daar mocht ik in een andere thread van sommigen geen kritiek op leveren, want dat is "normaal" voor een grootstad. Dat ze die straat toch eens opruimen, zoiets - een prostitutiebuurt en alle bijbehorende criminaliteit - behoort niet in een hoofdstad vlakbij één van je grootste treinstations.
Volgens mij gingen die sommigen vooral in tegen je nogal stereotype en overdreven uitspraken zoals dat het overal rond de grote stations naar uitwerpselen ruikt en wat nog. Ik denk dat er niemand heeft gezegd dat de buurt rond de Aarschotstraat in orde is, of dat het daar niet beter kan hoor. Enkel heb je in een grootstad nu eenmaal slechte buurten, en vind je prostitutie vaak aan de stations. Dat "opruimen" lijkt me gewoon het probleem verplaatsen. Lijkt me toch vooral een tragedie gebruiken om je stokpaardjes boven te halen en wat na te trappen hoor. Ik zie ook niet echt wat de relevantie daarvan is als je dan ziet over wie het gaat.

Ik zie dat je ondertussen dan ook de werkelijke problemen benoemt, de VRT die de juiste woorden niet gebruikt natuurlijk.

Deze situatie is een tragedie, de zoveelste die je volgens mij kan toeschrijven aan een log apparaat met een hoop aparte afdelingen die elk de paraplu opentrekken en -ik vermoed- niet al te efficiënt met elkaar communiceren, gecombineerd misschien nog met de typisch Belgische manier om mentale problemen niet echt serieus te nemen.

Van het VRT-artikel:
De man zat tussen 2013 en 2019 in de deradicaliseringsafdelingen van de gevangenissen van Ittre en Hasselt. Hij was voor alle duidelijkheid niet veroordeeld voor terroristische feiten, wel voor diefstallen en diefstallen met geweld. Na zijn straf werd hij verder opgevolgd door verschillende deradicaliseringsdiensten van de stad Brussel en de Franse gemeenschap.
<==>
Over het motief van de dader is nog niets bekend. Wel heeft het Brusselse parket vannacht bevestigd dat de man zich gisterochtend om 10 uur had aangeboden in het politiebureau van Evere. Hij zou er "onsamenhangende opmerkingen" gemaakt hebben en "sprak over haat tegenover de politie".

De man vroeg om psychologische zorg, waarop de politiediensten de dienstdoende magistraat van het parket van Brussel contacteerden om een psychiatrische observatieprocedure te starten. "Na verificatie bleek dat de persoon niet aan de wettelijke voorwaarden voldeed, aangezien hij bereid was vrijwillig een psychologische behandeling te ondergaan", klinkt het.

De politie heeft hem vervolgens begeleid naar de psychiatrische eenheid van het universitair ziekenhuis Saint-Luc voor een opname en bleef ter plaatse totdat de man door de verpleegkundigen werd overgenomen. "Enkele uren later werd contact opgenomen met het ziekenhuis en bleek dat de persoon in kwestie het ziekenhuis had verlaten", luidt de mededeling.
Iemand die opgevolgd wordt wegens radicalisatie, moeten er dan geen alarmen afgaan als die op een politiebureau komt ijlen over haat tegenover de politie? Dat je wettelijk geen mensen in de observatieprocedure mag steken als ze zelf aangeven hulp nodig te hebben...mja daar zal wel een reden voor zijn, maar als je dan niet meer kan doen dan zo iemand over te leveren aan het ziekenhuis, waar het verplegend personeel uiteraard niemand kan vasthouden, lijkt dit me toch wel hoe een goedbedoelde, wettelijke procedure in de praktijk faalt.

Diep triest, dat is het.
 
Volgens mij gingen die sommigen vooral in tegen je nogal stereotype en overdreven uitspraken zoals dat het overal rond de grote stations naar uitwerpselen ruikt en wat nog. Ik denk dat er niemand heeft gezegd dat de buurt rond de Aarschotstraat in orde is, of dat het daar niet beter kan hoor. Enkel heb je in een grootstad nu eenmaal slechte buurten, en vind je prostitutie vaak aan de stations. Dat "opruimen" lijkt me gewoon het probleem verplaatsen. Lijkt me toch vooral een tragedie gebruiken om je stokpaardjes boven te halen en wat na te trappen hoor. Ik zie ook niet echt wat de relevantie daarvan is als je dan ziet over wie het gaat.

Ik zie dat je ondertussen dan ook de werkelijke problemen benoemt, de VRT die de juiste woorden niet gebruikt natuurlijk.

Deze situatie is een tragedie, de zoveelste die je volgens mij kan toeschrijven aan een log apparaat met een hoop aparte afdelingen die elk de paraplu opentrekken en -ik vermoed- niet al te efficiënt met elkaar communiceren, gecombineerd misschien nog met de typisch Belgische manier om mentale problemen niet echt serieus te nemen.

Van het VRT-artikel:

Dat je wettelijk geen mensen in de observatieprocedure mag steken als ze zelf aangeven hulp nodig te hebben...mja daar zal wel een reden voor zijn, maar als je dan niet meer kan doen dan zo iemand over te leveren aan het ziekenhuis, waar het verplegend personeel uiteraard niemand kan vasthouden, lijkt dit me toch wel hoe een goedbedoelde, wettelijke procedure in de praktijk faalt.

Diep triest, dat is het.

Iemand die zich vrijwillig wil laten opnemen kan altijd gedwongen opgenomen worden.

Volgens mij is het voorval van gisteren pure laksheid / luiheid. Kijk, in praktijk wordt er gebeld naar de dienstdoende magistraat. Wij geven een relaas van de feiten, één van de standaardvragen hierop volgend is: "Is persoon X bereid zich vrijwillig te laten opnemen?" In 99% van de gevallen krijg je de opdracht om u met persoon x aan te bieden op de spoeddienst van het ziekenhuis. Daar wringt het schoentje al. Daarop volgt er een kort gesprek met een psychiater. Afhankelijk van dat gesprek gaat de psychiater beslissen of die persoon vrijwillig opgenomen wordt. Daarmee is de kous af. Dat is gewoon de realiteit.

En in een stad als Brussel zijn ze op parketniveau nog lakser dan elders trouwens..

Aan de collega's hier, spreek me tegen als het niet zo is. Ben er van overtuigd dat het niet zal gebeuren..
 
Volgens mij gingen die sommigen vooral in tegen je nogal stereotype en overdreven uitspraken zoals dat het overal rond de grote stations naar uitwerpselen ruikt en wat nog. Ik denk dat er niemand heeft gezegd dat de buurt rond de Aarschotstraat in orde is, of dat het daar niet beter kan hoor. Enkel heb je in een grootstad nu eenmaal slechte buurten, en vind je prostitutie vaak aan de stations. Dat "opruimen" lijkt me gewoon het probleem verplaatsen. Lijkt me toch vooral een tragedie gebruiken om je stokpaardjes boven te halen en wat na te trappen hoor. Ik zie ook niet echt wat de relevantie daarvan is als je dan ziet over wie het gaat.

Juist ja, want als ik m'n bureau opruim, wordt automatisch mijn slaapkamer een rommeltje. Er zijn andere vormen van opruimen denkbaar dan gewoon het probleem verplaatsen natuurlijk. En er is géén enkele verplichting om te tolereren dat zo'n buurt zich vlak naast de achteruitgang van één van je stations bevindt. En wat betreft die openbare rioolgeur: dat was inderdaad zowel in de buurt van Brussel-Noord als Brussel-Zuid en dat zijn gewoon feiten die ik heb waargenomen. Dat andere forumleden op andere dagen daar andere ervaringen hebben gehad, prima, maar dat verandert daar niets aan.

Ik zie dat je ondertussen dan ook de werkelijke problemen benoemt, de VRT die de juiste woorden niet gebruikt natuurlijk.

Ik zie dat je geen enkel deftig weerwoord hebt waarom je in deze de juiste woorden niet zou gebruiken. Kwestie dat je vooral kan blijven wegkijken van problemen die mee aan de oorzaak liggen.

Deze situatie is een tragedie, de zoveelste die je volgens mij kan toeschrijven aan een log apparaat met een hoop aparte afdelingen die elk de paraplu opentrekken en -ik vermoed- niet al te efficiënt met elkaar communiceren, gecombineerd misschien nog met de typisch Belgische manier om mentale problemen niet echt serieus te nemen.

Van het VRT-artikel:

<==>

Iemand die opgevolgd wordt wegens radicalisatie, moeten er dan geen alarmen afgaan als die op een politiebureau komt ijlen over haat tegenover de politie? Dat je wettelijk geen mensen in de observatieprocedure mag steken als ze zelf aangeven hulp nodig te hebben...mja daar zal wel een reden voor zijn, maar als je dan niet meer kan doen dan zo iemand over te leveren aan het ziekenhuis, waar het verplegend personeel uiteraard niemand kan vasthouden, lijkt dit me toch wel hoe een goedbedoelde, wettelijke procedure in de praktijk faalt.

Diep triest, dat is het.

Eén van de weinige dingen waar we het over eens zijn is dat dit diep triest is. Mentale gezondheidszorg is in dit land inderdaad iets dat onschat wordt, maar je moet er dan ook zelf achteraan gaan, ik heb mijn psycholoog vorig jaar zelf betaald toen ik nood had aan een babbel.
Een geradicaliseerde ex-gevangene die komt ijlen en dreigen op het kantoor? Die verdient het véél meer om in de cel gestoken te worden denk ik dan. "Gestoord" dat dit éénzelfde procedure is voor mensen die hulp nodig hebben en voor mensen met een strafblad.
 
Juist ja, want als ik m'n bureau opruim, wordt automatisch mijn slaapkamer een rommeltje. Er zijn andere vormen van opruimen denkbaar dan gewoon het probleem verplaatsen natuurlijk. En er is géén enkele verplichting om te tolereren dat zo'n buurt zich vlak naast de achteruitgang van één van je stations bevindt. En wat betreft die openbare rioolgeur: dat was inderdaad zowel in de buurt van Brussel-Noord als Brussel-Zuid en dat zijn gewoon feiten die ik heb waargenomen. Dat andere forumleden op andere dagen daar andere ervaringen hebben gehad, prima, maar dat verandert daar niets aan.



Ik zie dat je geen enkel deftig weerwoord hebt waarom je in deze de juiste woorden niet zou gebruiken. Kwestie dat je vooral kan blijven wegkijken van problemen die mee aan de oorzaak liggen.



Eén van de weinige dingen waar we het over eens zijn is dat dit diep triest is. Mentale gezondheidszorg is in dit land inderdaad iets dat onschat wordt, maar je moet er dan ook zelf achteraan gaan, ik heb mijn psycholoog vorig jaar zelf betaald toen ik nood had aan een babbel.
Een geradicaliseerde ex-gevangene die komt ijlen en dreigen op het kantoor? Die verdient het véél meer om in de cel gestoken te worden denk ik dan. "Gestoord" dat dit éénzelfde procedure is voor mensen die hulp nodig hebben en voor mensen met een strafblad.
Tot diezelfde man met mentale problemen in de cel sterft omdat hij in een delirium zit. Of een 2e case Jonathan Jacob die eigenlijk ook diende opgenomen te worden voor een delirium. Maar dan sterft in de cel waardoor vervolgens de halve wereld schande spreekt dat de politie zo iemand in de cel heeft gestoken.

Ik zou veel mensen de cel in willen draaien maar ook wij moeten ons aan de wet houden. Mensen/verdachten dienen opgenomen te worden en bepaalde diensten moeten daar hun verantwoordelijkheid in nemen. Ik heb ooit eens telefonisch naar mijn voeten gekregen van de procureur omdat ik haar wees op het feit dat zij de procedures niet volgde.

Wat volgde was een tirade aan mijn adres. Ik zei geen probleem mevrouw, ik neem de patiënt mee naar het justitiepaleis en zet ze af in uw bureau. Los het dan maar zelf op.

Zoals wij hier zeggen "hare kak was snel ingetrokken".

Nadien wel naar mijn kloten gekregen van mijn korpschef... Maar het was het waard.
 
Juist ja, want als ik m'n bureau opruim, wordt automatisch mijn slaapkamer een rommeltje. Er zijn andere vormen van opruimen denkbaar dan gewoon het probleem verplaatsen natuurlijk. En er is géén enkele verplichting om te tolereren dat zo'n buurt zich vlak naast de achteruitgang van één van je stations bevindt. En wat betreft die openbare rioolgeur: dat was inderdaad zowel in de buurt van Brussel-Noord als Brussel-Zuid en dat zijn gewoon feiten die ik heb waargenomen. Dat andere forumleden op andere dagen daar andere ervaringen hebben gehad, prima, maar dat verandert daar niets aan.
Laten we anders een verloederde wijk vergelijken met onze bureau, daar gaan we veel nieuwe inzichten door krijgen. En wat heeft heel jouw focus op het kwade, vuile Brussel nu net te maken met deze zaak? Allez buiten dan eens gratuit natrappen omdat men in een andere thread tegen je inging? Deze persoon zou in een andere wijk minder gevaarlijk geweest zijn ofzo?
Ik zie dat je geen enkel deftig weerwoord hebt waarom je in deze de juiste woorden niet zou gebruiken. Kwestie dat je vooral kan blijven wegkijken van problemen die mee aan de oorzaak liggen.
Ik vind dat gewoon niets te maken hebben met heel deze zaak. "Oh nee de VRT zegt er niet expliciet bij dat een radicale gek die Allahu Akbar roept moslim is." Want dat wel doen gaat zo'n persoon volgende keer van de straat houden?
Eén van de weinige dingen waar we het over eens zijn is dat dit diep triest is. Mentale gezondheidszorg is in dit land inderdaad iets dat onschat wordt, maar je moet er dan ook zelf achteraan gaan, ik heb mijn psycholoog vorig jaar zelf betaald toen ik nood had aan een babbel.
Ik merkt hier een soort begin van "je moet het zelf doen, sneer sneer naar ik weet niet net wie", maar de maatschappelijke problemen op vlak van mentale gezondheidszorg lijken me wel iets dieper te lopen dan gebrek aan initatief van de patiënten.
Een geradicaliseerde ex-gevangene die komt ijlen en dreigen op het kantoor? Die verdient het véél meer om in de cel gestoken te worden denk ik dan. "Gestoord" dat dit éénzelfde procedure is voor mensen die hulp nodig hebben en voor mensen met een strafblad.
Kennelijk, als ik de ervaringsdeskundigen hier hoor is het zelfs niet helemaal duidelijk dat dit klopt, zie reactie @Fcs.be. Maar als ik dat goed interpreteer moet er dan toch gewoon iemand (de magistraat van dienst?) liegen? Dat zou ik wel zeer sterk vinden.
 
Laten we anders een verloederde wijk vergelijken met onze bureau, daar gaan we veel nieuwe inzichten door krijgen. En wat heeft heel jouw focus op het kwade, vuile Brussel nu net te maken met deze zaak? Allez buiten dan eens gratuit natrappen omdat men in een andere thread tegen je inging? Deze persoon zou in een andere wijk minder gevaarlijk geweest zijn ofzo?

Ik vind dat gewoon niets te maken hebben met heel deze zaak. "Oh nee de VRT zegt er niet expliciet bij dat een radicale gek die Allahu Akbar roept moslim is." Want dat wel doen gaat zo'n persoon volgende keer van de straat houden?

Ik merkt hier een soort begin van "je moet het zelf doen, sneer sneer naar ik weet niet net wie", maar de maatschappelijke problemen op vlak van mentale gezondheidszorg lijken me wel iets dieper te lopen dan gebrek aan initatief van de patiënten.

Kennelijk, als ik de ervaringsdeskundigen hier hoor is het zelfs niet helemaal duidelijk dat dit klopt, zie reactie @Fcs.be. Maar als ik dat goed interpreteer moet er dan toch gewoon iemand (de magistraat van dienst?) liegen? Dat zou ik wel zeer sterk vinden.

Een vrijwillige opname krijgt an sich voorrang op een een gedwongen opname. Echter is het altijd mogelijk om - ondanks de vrijwilligheid - op te schalen naar een gedwongen opname. Zeker als de fysieke integriteit van betrokkene zelf en / of anderen in gevaar komt.
 
Voor de mensen die in brussel werken als agent.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221111_95565078

Is dit correct wat deze agent aan het nieuwsblad meegeeft?

Het respect neemt af en het geweld neemt toe. Intussen sturen we zelfs een extra ploeg mee naar interventies. Niet om onze collega’s bij te staan, maar wel om hun dienstvoertuig te bewaken”, zegt een dertiger die al vier jaar in een Brusselse zone actief is als politie-inspecteur.

No go zone​

De dertiger spreekt zonder aarzelen over no go-zones in Brussel. “In Matongé is dat al jaren. Er wordt niets gedaan uit vrees voor represailles. Ik ben ervan overtuigd dat er alleen maar meer no go-zones gaan bijkomen. Kijk maar hoe Brusselse jongeren nu zelfs al naar de Blaarmeersen in Gent afzakken om te vechten en de boel af te breken. Kijk ook maar naar het toenemend geweld tijdens betogingen. Ze beginnen vredig, maar monden uit in gevechten door dat crapuul.
 
En volgens het parket is alles correct verlopen .

Dan weet je hoe fout het in die organen zit, als je iemand die de politie haat en wil vermoorden niet vast kan houden . Mensen moeten eerst sterven dus .
 
Tis misschien een hersenspinsel maar mij lijkt de afgelopen decennia het volgende gebeurd.

Je zit met een archaïsche onderbemande structuur die (gerecht en politieapparaat) die niet snel genoeg kan schakelen i.v.m. de veranderende realiteit van Brussel. Armoede kweekt nu eenmaal criminelen en de systemen qua rechtspraak en penitentiaire hoeveelheden die in de jaren 70 nog werkten zijn nu hopeloos achterhaald.
Er zijn sinds de jaren 70 een 7tal gevangenissen bijgebouwd met een capaciteit van ongeveer 2700 gedetineerden. Een schaalvergroting van 41% t.o.v. van de vorige totale capaciteit op een bevolkingsgroei van 2 miljoen...
Het lijkt me eerlijk gezegd nog te weinig om echt repressief en ontradend te kunnen optreden.
 
En dan verwonderd zijn waarom mensen
-geloof in de politiek verliezen
-kwaad zijn dat ze een boete moeten betalen omdat ze enkele km’s per uur te snel rijden maar voor de rest brave burger zijn...
 
Tis misschien een hersenspinsel maar mij lijkt de afgelopen decennia het volgende gebeurd.

Je zit met een archaïsche onderbemande structuur die (gerecht en politieapparaat) die niet snel genoeg kan schakelen i.v.m. de veranderende realiteit van Brussel. Armoede kweekt nu eenmaal criminelen en de systemen qua rechtspraak en penitentiaire hoeveelheden die in de jaren 70 nog werkten zijn nu hopeloos achterhaald.
Er zijn sinds de jaren 70 een 7tal gevangenissen bijgebouwd met een capaciteit van ongeveer 2700 gedetineerden. Een schaalvergroting van 41% t.o.v. van de vorige totale capaciteit op een bevolkingsgroei van 2 miljoen...
Het lijkt me eerlijk gezegd nog te weinig om echt repressief en ontradend te kunnen optreden.
Had blijkbaar wel niets uitgemaakt in deze zaak.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221111_96363784

Yassine M. bleef onder dezelfde omstandigheden in de gevangenis van Lantin tot 2019. Op dat moment had hij zijn straf – zes jaar – volledig uitgezeten en was er geen juridische mogelijkheid meer om hem langer op te sluiten.
 
Laten we anders een verloederde wijk vergelijken met onze bureau, daar gaan we veel nieuwe inzichten door krijgen. En wat heeft heel jouw focus op het kwade, vuile Brussel nu net te maken met deze zaak? Allez buiten dan eens gratuit natrappen omdat men in een andere thread tegen je inging? Deze persoon zou in een andere wijk minder gevaarlijk geweest zijn ofzo?

Laten we anders er maar van uit gaan dat je dit soort problemen volstrekt niet kan oplossen, alles maar laten passeren en de facto no go zones creëren in onze hoofdstad, zelfs vlakbij één van de grootste treinstations. Oh wacht, dat doen we al...

Ik vind dat gewoon niets te maken hebben met heel deze zaak. "Oh nee de VRT zegt er niet expliciet bij dat een radicale gek die Allahu Akbar roept moslim is." Want dat wel doen gaat zo'n persoon volgende keer van de straat houden?

Dat gaat die persoon inderdaad niet van straat houden, maar wie ben jij om te zeggen dat de ideologie die aan de grondslag ligt van héél wat terroristische radicalisering, hier géén enkele rol speelt?

Ik merkt hier een soort begin van "je moet het zelf doen, sneer sneer naar ik weet niet net wie", maar de maatschappelijke problemen op vlak van mentale gezondheidszorg lijken me wel iets dieper te lopen dan gebrek aan initatief van de patiënten.

Geen sneer, gewoon een vaststelling. Had met het geld waarmee ik naar de psycholoog ben gegaan ook wat andere leuke dingen kunnen doen. Er zijn ongetwijfeld héél wat problemen in de mentale gezondheidszorg, gaande van prijs voor mensen die het niet kunnen betalen (en daartegenover onbetaalbaarheid als je het onbeperkt gratis zou maken)

Kennelijk, als ik de ervaringsdeskundigen hier hoor is het zelfs niet helemaal duidelijk dat dit klopt, zie reactie @Fcs.be. Maar als ik dat goed interpreteer moet er dan toch gewoon iemand (de magistraat van dienst?) liegen? Dat zou ik wel zeer sterk vinden.

Ik zou een dreigement jegens de politie toch serieus nemen. Maar goed, de politie zelf heeft daar blijkbaar geen volledige zeggenschap over.
 
Had blijkbaar wel niets uitgemaakt in deze zaak.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221111_96363784
Onrechtstreeks heeft de overbevolking wellicht wel een invloed gehad op de feiten.

Door de overbevolking heeft hij tijdens z'n detentie wellicht te weinig begeleiding gehad om hem te deradicaliseren.

Hij heeft tijdens z'n detentie een cipier aangevallen. Als ik het goed begrijp, heeft hij hiervoor geen bijkomende sanctie gekregen. Feiten zijn geseponeerd. Hoogstwaarschijnlijk ook wegens andere prioriteiten en overbevolking...
 
Terug
Bovenaan