Jonge politieagent vermoord in Brussel

^^ Tot je zelf op een van zo'n lijst zou terechtkomen en voortdurend tegengehouden wordt voor controle. Zo zou je zelf een haat ontwikkelen voor de politie en de maatschappij.
Voortdurend, komaan, hoeveel controles kom jij wel tegen? In België kan je van de kust naar de Ardennen rijden zonder politie tegen te komen. Als je niks te verbergen hebt, dan heb je niks te vrezen, toch?
 
Ik ga er wel van uit , dat wanneer je op zo een lijst staat , dat daar een goede reden voor is . Nu komt het over dat die lijst zo vaag als iets is en vol met fouten zit . Toch blijft mijn mening dat men bijlange niet streng genoeg is voor recidivisten , en kordater moet zijn bij dreigementen . Zeker in het Brusselse .
je geraakt idd niet zomaar op die lijst
 
^^ Tot je zelf op een van zo'n lijst zou terechtkomen en voortdurend tegengehouden wordt voor controle. Zo zou je zelf een haat ontwikkelen voor de politie en de maatschappij.

OCAD is een onafhankelijk beveiligingsorgaan, dus ik vind het nog altijd positief dat zij deze lijst delen met de politie.
Nogmaals, enkel effectieve veroordelingen als basis gebruiken om de alarmbellen te doen afgaan, zou nog veel erger zijn.

Maar in de praktijk zullen diegenen die op de lijst staan zeker geen doetjes zijn en meestal al wel een paar zware feiten op hun "CV" (lees centraal strafregister) staan hebben.

In dit concreet geval zou ik eerder de trage werking van justitie aan de kaak durven stellen.
 
Even iets verduidelijken; een seining is raadpleegbaar via de ANG (Algemene Nationale Gegevensbank). In de ANG vinden we verschillende info omtrent iemand terug: (politionele) foto, bepaalde lichaamskenmerken (nagelbijters, links of rechtshandig, grootte, juwelendracht etc), bijnaam...Daarnaast kan je ook zien voor welke feiten die persoon gekend is (is niet getoetst aan gerechtelijk vervolg).

In de ANG vind je ook seiningen terug. Daarnaast kan er ook een een "commentaar" in de ANG teruggevonden worden waar bijvoorbeeld vermeld staat dat die persoon op de OCAD-lijst staat of in de foreign fighters database.

Ook als die persoon in het verleden geweld tav overheidsdiensten gepleegd heeft, vluchtgevaarlijk is...Wordt dit opgenomen in de ANG.
Lijkt me een sterk iets, maar die wordt wel regelmatig opgekuist heb ik gehoord.
 
Terug
Bovenaan