Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Een gemiddelde Belg wil voor de werkuren, het loon en werkomstandigheden die job niet meer doen.

Ik woon in een dorp waar de vleesfabriek van Buurtslagers en bonnap zit.

Zowel mijn zus als mezelf zijn daar nog vakantiejob gaan doen in het verleden... Allez proberen.

Beide geen week volgehouden.

Zijn ook zo goed als allemaal Polen en Oekraïners die daar werken tegenwoordig.

Een gemiddelde Belg wil voor de werkuren, het loon en werkomstandigheden die job niet meer doen.

Ik woon in een dorp waar de vleesfabriek van Buurtslagers en bonnap zit.

Zowel mijn zus als mezelf zijn daar nog vakantiejob gaan doen in het verleden... Allez proberen.

Beide geen week volgehouden.

Zijn ook zo goed als allemaal Polen en Oekraïners die daar werken tegenwoordig.
"Tegenwoordig" is toch ook al +30 jaar aan de gang. Mijn vader zat in het bestuur van een slachthuis tot aan zijn pensioen. Tot begin jaren 90 vonden ze vrij vlot Vlaamse werknemers, daarna waren het Noord-Fransen en tegen eind jaren 90 was de overgrote meerderheid van hun personeel Oost-Europees of Noord-Afrikaans. Daar zaten effectief wel bizarre of zware figuren tussen, maar over het algemeen waren dat normale mensen die gewoon goed konden verdienen.

Een auto die hier al sinds gisterochtend 1m voor mijn oprit staat geparkeerd. Onze oprit is net breed gng voor 2 wagens naast elkaar, das dus miserie om op en af te rijden op dit moment. Had gister briefje onder de ruitenwisser gestoken, maar die mens is duidelijk nog niet aan zijn auto geweest. Geen idee van wie die is. Ik geef hem nog een paar uur en dan bel ik de niet-dringende politielijn.

Chauffagist en minachtend doen over beroepen die hij te min / marginaal vindt, name a more iconic duo
Ik heb het niet over het beroep, maar over degenen die het uitoefenen. Maar zoals gezegd hierboven moeten we al blij zijn dat ze werken en bijdragen. De kosten voor de gezondheidszorg door hun rookgedrag worden dan toch ergens gecompenseerd. Het valt me trouwens ook op dat er daar altijd halve liters in de graskant liggen langs het fietspad.

Doet me denken aan die Vlaams Belangers die moeten toegeven dat vele inwijkelingen harde werkers zijn. In onze familie is er ook zo iemand die VB stemt maar nu toch blij is dat vele lieve allochtoonse verpleegsters haar vrouw nu dagelijks verzorgen. Die vooroordelen passen niet altijd in hun kraam.

Doet me denken aan die Vlaams Belangers die moeten toegeven dat vele inwijkelingen harde werkers zijn. In onze familie is er ook zo iemand die VB stemt maar nu toch blij is dat vele lieve allochtoonse verpleegsters haar vrouw nu dagelijks verzorgen. Die vooroordelen passen niet altijd in hun kraam.
Iemand kan perfect voor VB stemmen en tegelijkertijd mensen van allochtone afkomst appreciëren

UPS heeft ondertussen herinneringsbrief nummer 11 (!) gestuurd voor het betalen van (onterechte) facturen sinds begin 2026.
Op 3 maart heb ik ook nog een extra brief verkregen met verwijlinteresten maar daar hoor ik sindsdien niets meer van.

Ze kunnen mij eigenlijk niets maken (Mega heeft het ook al geprobeerd om met mij te sollen en die zaak heb ik toen na 22 maanden vechten gewonnen. Ja ik weet het: Den Makila is ne dwarskop en ne klootzak eerste klas als hij overtuigd is dat hij in zijn recht is :tongue: )

Ze hebben ongelijk gekregen van mijn bank
Ze hebben ongelijk gekregen van WL
Ze hebben ongelijk gekregen van de ombudsdienst
Next ???

Ik heb recent plots wel een berichtje gekregen dat ze (UPS) mijn betwisting afgekeurd hebben, ze mij ongelijk geven en dat dit besluit definitief is.

Wat moet ik hier nu mee? Ik noem dit net géén stalking.

Dit zegt ook al veel, nooit nog UPS voor mij
UPS België trustpilot reviews

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan