Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Een instagrampost: “collect memories, not things”, door iemand gezet met Porsche GT3 Rs, bike van 10k schat ik en frequente reiziger (en die er ook graag mee uitpakt).

• Eén van de buren in de straat vindt het een goed idee isolatieplaten te zagen op straat en al het afval vliegt de hele straat rond. Elektrostatisch dan ook nog, dus opkuisen is geen beginnen aan, hangt aan de gevels en al. Vetzakken, drop je vuil maar bij een ander!

• Windows updates, PC staat al een uur lang te blazen, de zoveelste zinloze .NET security update, elke maand opnieuw van dat.
    Hoeveel energie zou dat niet kosten elke maand in de hele wereld?

das zeker dat, en ook roos, groen, geel, blauw ge moogt kiezen welke kleurke monopoly geld ge wilt hebben
Dat is waarschijnlijk het dichtste dat ik ooit bij een eigen woning of zelfs straat ga geraken. Ik kom af!
ge kunt, om te beginnen, al eens beginnen uw buren hun gezaag te negeren.
Na een paar klachten staat er een combi voor de deur, geen goesting in.
Wietgeur is echt penetrant afleidend, zeker in deze periode wanneer iedereen buiten zit.
Klopt, daarmee dat ik hun opmerking wel begrijp. Maar het beperkt mij wel, aangezien ik ook niet binnen wil roken.
so? hij doet niks verkeerd.
als ge in zo'n stad woont, of nog erger: in zo'n blok, dan gaan er veel dingen zijn die mensen "enorm afleidend" vinden.
ge zit daar met zo veel op elkaar, ge moet gewoon wat meer durven verdragen. want anders mag niemand nog iets, want er zal wel ergens iemand zich aan ergeren.
Het is getolereerd zo lang er geen (of toch niet te veel) klachten komen.
Sinds wanneer is weed roken dan legaal geworden?

Je kan het ook omdraaien, als je in een appartement gaat wonen, mag je gerust wat rekening houden met je buren, stankoverlast wordt precies altijd onderschat door (weed)rokers.
Legaal nooit, maar wel getolereerd. Toen een maand of 3 de wijkagent langs kwam voor de domicilie had ik net eentje gerookt. De agent in kwestie gaf enkel mee dat hij het kon ruiken, en het hem niks kon schelen zo lang hij geen klachten kreeg. Daarmee dat ik dus extra voorzichtig ben met de buren (behalve voor die dat louche zaken doen, want die zijn er ook).

Nu, ook qua muziek. Ik speel wat muziek op een zeer stil niveau, eigenlijk veel te stil om er van te kunnen genieten. Onderbuurvrouw (die ik te vriend wil houden) gaf al aan dat ze mijn muziek wel kon horen maar het haar niet stoorde. Maar zoals vroeger mijn stereo vol open draaien zit er niet meer in.

De charme van in een stad te wonen... Ik ben heel blij dat ik het even probeer maar het is toch gewoon een bevestiging dat ik er niks charmant aan vind.

Ook die kinderen die hier opgroeien en dan wat voetballen zien er mega triest uit. Wat ben ik blij dat ik nog ben mogen opgroeien op mijn fietske in het veld met knieën vol littekens en vol modder hing van ons BMX parcour in het bos.

Als alles goed gaat ben ik hier binnen anderhalf jaar weg, dus ik kan er maar het beste van maken.

Terug
Bovenaan