KBE
Well-known member
Café Hormuzja maar dan doen ze de deur toe, wordt zijn bier duurder, en moet hij gaan onderhandelen
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Café Hormuzja maar dan doen ze de deur toe, wordt zijn bier duurder, en moet hij gaan onderhandelen
Een buschauffeurke doen hé: “DOORSCHUIVEN!!!”Situatieschets: in de slagerij kan er zeker 10 man binnen. Ik stap binnen en er staan er 4 voor mij. Maar ze staan allemaal aan de kant van de ingang. Dus de automatische deur kan zelfs niet dicht omdat ik voor de sensor sta.
Verwachting: ze gaan het doorhebben en opschuiven.
Realiteit: 4 schaapachtige blikken die naar mij kijken, zich weer naar de toog draaien en…geen millimeter bewegen.
Resultaat: de ongeschreven regel gebroken en ze allemaal voorbijgestapt om ostentatief aan de andere kant van de slagerij in het vacuum te gaan staan.
Fantastische slagerij maar op een of andere manier trekt die ook zo veel volk zonder spatial awareness aan. Het was ook hier dat er tijdens prime lockdown een bejaarde in mijn oor kwam hijgen. Toch maar eens gevraagd of hij mij kon tonen hoe ver hij dacht dat anderhalve meter was.
Ik heb een zekere reputatie als fraudejager omdat ik wel eens kon voorspellen wie en wanneer er dergelijke "foutjes" maakt, ook op plaatsen waar ik voor het eerst was.beetje in clinch met een café situatie, nogtans mijn stam café.
situatie: smorgens doet zijn vader daar open, smiddags ist de café baas zelf.
ik ga daar eigenlijk al jarenlang, quasi elk weekend zitten wij daar.
ik ging er nu es vrij sporadisch smorgens.
bij het wisselgeld is iets mislopen.
ik moest een briefje van 10 en van 5 terug krijgen en wa kleingeld.
maar tijdens het ontvangen stond ik nog wat te babbelen met mensen, en niet goed opgelet (mijn fout).
ik kom thuis, half u later kwam iemand iets brengen (vlees voor mijn vrouw) en moest 10 euro geven.
ik zei "vrouw staat onder de douche, ma geen probleem ik betaal het, ik kan da passen". ik open mijn portefeuille ,en enkel het briefje van 5 zat er in.
ik dacht , alléé dat kan niet. die oudere vader zal wellicht gemist zijn zeker? want ik ga onmogelijjk 5 euro keurig weg steken , en 10 euro los in mijn broek steken, en verliezen onderweg, nee dat doe je niet hé. Dronken was ik niet, ik had 1 consumptie te betalen.
Dus ik was vrij zeker, ik ga, en leg dat netjes en beleefd uit.
die man zo heel kordaat "nenee ik heb zeker niet gemist". Bon ja, ik heb geen bewijzen , daar stopt het verhaal natuurlijk dan.
maar tegelijkertijd, hoe kan je nu zeggen dat je zéker niet gemist hebt? missen is toch menselijk?
ik zei ok laat ons dan es naar de camera's kijken, want ik verschoot toch wat van die reactie. "die hangen hier voor de show, werken niet".
Tja, het is gelukkig maar 10 euro, maar ik ga daar verdorie al jaren, is eerste keer dat dit gebeurt, ik spendeer daar wekelijks makkelijk 40 euro.... hebben die dan echt geen ellebogen, die oudere mensen (ok ik ga meestal s'avonds int weekend, dan ist die zoon...)
alléé kom, ik zou als ik zijn schoenen stond gewoon zeggen "kijk we doen den appel in 2, hier is 5 euro. of drinkt 2 drankskes". alléja, dat lijkt toch gewoon de meest menselijke oplossing, toch? wat kosten 2 flesjes jupiler nu aan inkoop prijs, voor een vaste klant.
ik snap sommige mensen toch niet.
het gevolg is nu dat ik uiteraard nooit meer ga gaan s'morgens, en ze hierdoor véél meer inkomsten gaan verliezen dan ocharme 2 drankskes of 5 euro hoor. (en s'avonds zal ik ook 2 keer nadenken, als die zoon ook resoluut de kant van zn pa kiest)
Tja, dan had gij maar beter moeten opletten.beetje in clinch met een café situatie, nogtans mijn stam café.
situatie: smorgens doet zijn vader daar open, smiddags ist de café baas zelf.
ik ga daar eigenlijk al jarenlang, quasi elk weekend zitten wij daar.
ik ging er nu es vrij sporadisch smorgens.
bij het wisselgeld is iets mislopen.
ik moest een briefje van 10 en van 5 terug krijgen en wa kleingeld.
maar tijdens het ontvangen stond ik nog wat te babbelen met mensen, en niet goed opgelet (mijn fout).
ik kom thuis, half u later kwam iemand iets brengen (vlees voor mijn vrouw) en moest 10 euro geven.
ik zei "vrouw staat onder de douche, ma geen probleem ik betaal het, ik kan da passen". ik open mijn portefeuille ,en enkel het briefje van 5 zat er in.
ik dacht , alléé dat kan niet. die oudere vader zal wellicht gemist zijn zeker? want ik ga onmogelijjk 5 euro keurig weg steken , en 10 euro los in mijn broek steken, en verliezen onderweg, nee dat doe je niet hé. Dronken was ik niet, ik had 1 consumptie te betalen.
Dus ik was vrij zeker, ik ga, en leg dat netjes en beleefd uit.
die man zo heel kordaat "nenee ik heb zeker niet gemist". Bon ja, ik heb geen bewijzen , daar stopt het verhaal natuurlijk dan.
maar tegelijkertijd, hoe kan je nu zeggen dat je zéker niet gemist hebt? missen is toch menselijk?
ik zei ok laat ons dan es naar de camera's kijken, want ik verschoot toch wat van die reactie. "die hangen hier voor de show, werken niet".
Tja, het is gelukkig maar 10 euro, maar ik ga daar verdorie al jaren, is eerste keer dat dit gebeurt, ik spendeer daar wekelijks makkelijk 40 euro.... hebben die dan echt geen ellebogen, die oudere mensen (ok ik ga meestal s'avonds int weekend, dan ist die zoon...)
alléé kom, ik zou als ik zijn schoenen stond gewoon zeggen "kijk we doen den appel in 2, hier is 5 euro. of drinkt 2 drankskes". alléja, dat lijkt toch gewoon de meest menselijke oplossing, toch? wat kosten 2 flesjes jupiler nu aan inkoop prijs, voor een vaste klant.
ik snap sommige mensen toch niet.
het gevolg is nu dat ik uiteraard nooit meer ga gaan s'morgens, en ze hierdoor véél meer inkomsten gaan verliezen dan ocharme 2 drankskes of 5 euro hoor. (en s'avonds zal ik ook 2 keer nadenken, als die zoon ook resoluut de kant van zn pa kiest)
Jamma, er is wel een magische lijn in de bus waar niemand over durft stappen.Een buschauffeurke doen hé: “DOORSCHUIVEN!!!”
Probeer eens met je RAM-latjes.Mijn SSD is vol aan het geraken dus ik was aan het kijken voor hetzelfde model opnieuw te kopen. Ik ga op coolblue en typ in samsung T7, 1TB en ik zie een prijs van 190€.
Ik begin een beetje na te denken of dit wel correct is want in 2024 heb ik voor hetzelfde model 99 € betaald. Ik check mijn mails voor mijn factuur van 2024 en inderdaad toen was de prijs 99€ dus op 2 jaar tijd door die F****** AI datacenters is de prijs bijna x2 gegaan.
200€ voor 1 TB ssd waar zijn we mee bezig

Situatieschets: in de slagerij kan er zeker 10 man binnen. Ik stap binnen en er staan er 4 voor mij. Maar ze staan allemaal aan de kant van de ingang. Dus de automatische deur kan zelfs niet dicht omdat ik voor de sensor sta.
Verwachting: ze gaan het doorhebben en opschuiven.
Realiteit: 4 schaapachtige blikken die naar mij kijken, zich weer naar de toog draaien en…geen millimeter bewegen.
Resultaat: de ongeschreven regel gebroken en ze allemaal voorbijgestapt om ostentatief aan de andere kant van de slagerij in het vacuum te gaan staan.
Fantastische slagerij maar op een of andere manier trekt die ook zo veel volk zonder spatial awareness aan. Het was ook hier dat er tijdens prime lockdown een bejaarde in mijn oor kwam hijgen. Toch maar eens gevraagd of hij mij kon tonen hoe ver hij dacht dat anderhalve meter was.

Of een GPU, of een HDD..Probeer eens met je RAM-latjes.![]()

Ik vind het al logischer geworden om een toestel proper te maken voor ik er aan begin want echt niemand kuist dat af.Nieuwe fitness rant incoming:
Mensen die hun toestellen niet even proper maken. Sommige liggen er erop te zweten en na hun set, gewoon wegwandelen.
Laat het maar aan de volgende om het zweet weg te vegen als je er niet in wil gaan zitten. Your choice!
Het hangt anders op rondom heel de fitness.
Gelieve na gebruik, het toestel even proper te maken!
Dit. Als ge ziet wat er soms rondloopt in zo'n zaal. Ge zou bijna denken dat ze daar zitten om thuis het beest niet uit te hangen.Ik vind het al logischer geworden om een toestel proper te maken voor ik er aan begin want echt niemand kuist dat af.
Bedankt om mijn goede dag nu slecht te maken :-(Dragon quest day en de bijhorende aankondigingen
1) DQ11 opnieuw een release voor de switch 2 zodat we een spel van 9 jaar oud kunnen spelen met de performance/graphics van een PS4pro op de Switch 2...
2) DQ12 is geschrapt en herstart tijdens ontwikkeling.... Damn man, dit is pijnlijk als DQ-fan.... Het is 9 jaar geweest sinds de vorige mainline-game uitkwam en al wat ze kunnen tonen is deze triestig, unreal engine 4-achtige demo die nauwelijks beter oogt dan een ps4-game... I mean sure, ze kunnen het nog wat oppoetsen, maar dan nog... Hebben ze zoveel schrik over wat ze gameplaygewijs willen doen?
3) De MC uit DQ12-trailer, wtf is deze gen alpha knul die eruit ziet alsof hij constant high is...
Verder een nieuwe DQ monsters die niet beperkt is tot Nintendo-platformen... yay, hopelijk ziet het er niet uit gelijk een ps3-game zoals dark prince.

En 2dehands verkopers gaan zich waarschijnlijk baseren op de prijs van nu , ook al was de hunne van voor de prijsverhogingSteam Deck is eindelijk weer in voorraad bij Steam, maar met een gigantische price bump: 780 EUR voor de 512GB versie en 950 voor de 1TB versie.
Ik wou al sinds 2024 eentje maar besloot te wachten om te zien of er ooit korting op zou komen gezien ik het niet al te breed heb, maar vorig jaar was het volledig uit stock en besloot ik maar te wachten tot het terug in voorraad kwam of Steam Deck 2. MIjn opluchting toen ik zag dat het weer in voorraad was, verdween direct toen ik de nieuwe prijzen zag.
Tweedehands kopen is een optie maar ik heb zeer weinig vertrouwen in tweedehands deals van hardware.

En dan heb je nog geen zekerheid hoor .Webshop in de VS. Ze versturen ook naar België. Ik vraag eerst maar aan die debiele AI chatbot of er voor België misschien vanuit een magazijn in de EU wordt verzonden. Geen duidelijk antwoord, dus contacteer ik maar via contactformulier. Nog geen 5 minuten later mail terug met quasi zelfde uitleg als de chatbot (ja, we verzenden internationaal, ook naar België, met DHL blabla). Met daarachter dan nog: we weten niet specifiek of voor België vanuit de EU wordt verzonden maar als je wil kunnen we dit aan het juiste departement doorsturen om dit uit te zoeken.
DOE DAT DAN DIRECT.
Worden mensen zo dom als de AI chatbot?![]()

Ik was ook geinteresseerd in ééntje te kopen maar nu ga ik er waarschijnlijk ook wel mee wachten. Er komen ooit wel eens kortingen op hoop ik.Steam Deck is eindelijk weer in voorraad bij Steam, maar met een gigantische price bump: 780 EUR voor de 512GB versie en 950 voor de 1TB versie.
Ik wou al sinds 2024 eentje maar besloot te wachten om te zien of er ooit korting op zou komen gezien ik het niet al te breed heb, maar vorig jaar was het volledig uit stock en besloot ik maar te wachten tot het terug in voorraad kwam of Steam Deck 2. MIjn opluchting toen ik zag dat het weer in voorraad was, verdween direct toen ik de nieuwe prijzen zag.
Tweedehands kopen is een optie maar ik heb zeer weinig vertrouwen in tweedehands deals van hardware.