Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Een of andere asociale smeerkees in het gebouw hier die zijn stanky lekkende vuilzak naar buiten gedragen heeft maar dan niet het fatsoen heeft om nadien eens met een dweil rond te gaan :sop: Nu is de stank hier in de gang niet te harden en is iedereen daar al met zijn/haar schoenen doorgelopen.

Al eens geld van uw zichtrekening op uw paypal rekening gezet? Ik had vorige week ook bij Paypal dat mijn gekoppelde creditcard niet meer werkte voor betalingen (ook na verwijderen en terug toevoegen), ik kreeg gewoon een vage foutmelding te zien op de Paypal pagine zelf.

Maar dan zou een rechtstreekse betaling op google via creditcard toch geen issue mogen zijn?

Heb zonet nog een betaling online gedaan, ipv via bancontact toch effe paypal genomen om te testen: geen enkel probleem, het ligt dus niet aan de kaart noch aan paypal. Kan gewoon die app niet verlengen om de een of andere reden.

beetje in clinch met een café situatie, nogtans mijn stam café.

situatie: smorgens doet zijn vader daar open, smiddags ist de café baas zelf.

ik ga daar eigenlijk al jarenlang, quasi elk weekend zitten wij daar.

ik ging er nu es vrij sporadisch smorgens.
bij het wisselgeld is iets mislopen.

ik moest een briefje van 10 en van 5 terug krijgen en wa kleingeld.
maar tijdens het ontvangen stond ik nog wat te babbelen met mensen, en niet goed opgelet (mijn fout).

ik kom thuis, half u later kwam iemand iets brengen (vlees voor mijn vrouw) en moest 10 euro geven.
ik zei "vrouw staat onder de douche, ma geen probleem ik betaal het, ik kan da passen". ik open mijn portefeuille ,en enkel het briefje van 5 zat er in.

ik dacht , alléé dat kan niet. die oudere vader zal wellicht gemist zijn zeker? want ik ga onmogelijjk 5 euro keurig weg steken , en 10 euro los in mijn broek steken, en verliezen onderweg, nee dat doe je niet hé. Dronken was ik niet, ik had 1 consumptie te betalen.

Dus ik was vrij zeker, ik ga, en leg dat netjes en beleefd uit.

die man zo heel kordaat "nenee ik heb zeker niet gemist". Bon ja, ik heb geen bewijzen , daar stopt het verhaal natuurlijk dan.
maar tegelijkertijd, hoe kan je nu zeggen dat je zéker niet gemist hebt? missen is toch menselijk?

ik zei ok laat ons dan es naar de camera's kijken, want ik verschoot toch wat van die reactie. "die hangen hier voor de show, werken niet".

Tja, het is gelukkig maar 10 euro, maar ik ga daar verdorie al jaren, is eerste keer dat dit gebeurt, ik spendeer daar wekelijks makkelijk 40 euro.... hebben die dan echt geen ellebogen, die oudere mensen (ok ik ga meestal s'avonds int weekend, dan ist die zoon...)

alléé kom, ik zou als ik zijn schoenen stond gewoon zeggen "kijk we doen den appel in 2, hier is 5 euro. of drinkt 2 drankskes". alléja, dat lijkt toch gewoon de meest menselijke oplossing, toch? wat kosten 2 flesjes jupiler nu aan inkoop prijs, voor een vaste klant.

ik snap sommige mensen toch niet.

het gevolg is nu dat ik uiteraard nooit meer ga gaan s'morgens, en ze hierdoor véél meer inkomsten gaan verliezen dan ocharme 2 drankskes of 5 euro hoor. (en s'avonds zal ik ook 2 keer nadenken, als die zoon ook resoluut de kant van zn pa kiest)

Laatst bewerkt:
misschien heeft hij wel opgelet toen hij geld uit de kassa pakte?
en tbh, als ge voor iedereen die probeert te zeggen dat hij x te weinig terug gekregen heeft, moet de helft gaan geven omdat dat bij twijfel "het meest menselijke is", dan ga ik elke dag naar dat café "hey maat, ik heb 50€ te kort terug gekregen"

misschien heeft hij wel opgelet toen hij geld uit de kassa pakte?
en tbh, als ge voor iedereen die probeert te zeggen dat hij x te weinig terug gekregen heeft, moet de helft gaan geven omdat dat bij twijfel "het meest menselijke is", dan ga ik elke dag naar dat café "hey maat, ik heb 50€ te kort terug gekregen"
Opletten is nog niet hetzelfde als nooit een fout maken hé.
je kan perfect opletten, en toch een fout begaan.

En bij vaste klanten die wekelijks xx € spenderen ga je toch anders omgaan denk ik toch, dan iemand die er voor de eerste keer binnen gaat. toegeven, die oudere man kent mij natuurlijk niet zo goed.

En ja, jij trekt het natuurlijk in het belachelijke door nu af te komen "ik ga dat elke dag doen". zoals gezegd is dat de eerste keer dat het bij mij voorvalt, in jàren.

Again: das voor mij toch vooral wat commerciële ellebogen missen, want die moeten nu toch ook weten dat een mistevreden klant, minder zal komen/uitgeven. voor een appel in 2 van 5 eur :rofl: Maar das vooral mijn zaak. Ik denk dat de winnaar in het verhaal vooral mijn vrouwke zal zijn :) die zal mij meer thuis zien.

Laatst bewerkt:
Dus...
Ge geeft zelf toe dat ge niet hebt opgelet toen ge dat geld hebt aangenomen (kan dus goed zijn dat ge zelf het briefke van 10 verkeerd hebt gestoken)
Ge kunt niet geloven dat die mens zeker van zijn stuk is - ook al zijt ge zelf dus niet zeker

En nu gaat ge dus daar nieteer op café omdat hij u niet voor 5€ tegemoet wilt komen.

En ik mag dat niet in het belachelijke trekken?

Dus...
Ge geeft zelf toe dat ge niet hebt opgelet toen ge dat geld hebt aangenomen
Ja
(kan dus goed zijn dat ge zelf het briefke van 10 verkeerd hebt gestoken)
Nee
Ge kunt niet geloven dat die mens zeker van zijn stuk is
Ja
- ook al zijt ge zelf dus niet zeker
nee
En nu gaat ge dus daar nieteer op café omdat hij u niet voor 5€ tegemoet wilt komen.
ja
En ik mag dat niet in het belachelijke trekken?
Nee

Verder heb je in uw laatste comment mijn woorden maar liefst op 3 verschillende plaatsen verdraaid. Dat is geen toeval meer, dus verder reageer ik niet meer op je.

Laatst bewerkt:
Kunt aan de cafébaas misschien zelf eens vragen of er geen 10 EUR teveel in zijn kassa zat na afsluiting?

Nu het gebeurt wel vaker dat mensen denken dat ze meer gegeven hebben, en zich uiteindelijk vergist hebben met wat in hun portemonnee zat bij betaling. Zeg niet dat het bij u zo was, maar als iedere zelfstandige daar achteraf moet op ingaan ... altijd goed opletten met wisselgeld of nog beter, met de kaart betalen.

Nu het gebeurt wel vaker dat mensen denken dat ze meer gegeven hebben, en zich uiteindelijk vergist hebben met wat in hun portemonnee zat bij betaling. Zeg niet dat het bij u zo was, maar als iedere zelfstandige daar achteraf moet op ingaan ... altijd goed opletten met wisselgeld of nog beter, met de kaart betalen.
Meer uitgegeven is uitgesloten. Heb specifiek 20 euro afgehaald omdak weet dat ze daar niet graag hebben dat je met kaart betaalt.

Meer uitgegeven is uitgesloten. Heb specifiek 20 euro afgehaald omdak weet dat ze daar niet graag hebben dat je met kaart betaalt.
En zeker dat uw vrouw geen geld uit uwe portemonnee geleend heeft met oog op die levering?

En anders is er maar een oplossing meer Trump, economische sancties! :tongue:

Situatieschets: in de slagerij kan er zeker 10 man binnen. Ik stap binnen en er staan er 4 voor mij. Maar ze staan allemaal aan de kant van de ingang. Dus de automatische deur kan zelfs niet dicht omdat ik voor de sensor sta.

Verwachting: ze gaan het doorhebben en opschuiven.

Realiteit: 4 schaapachtige blikken die naar mij kijken, zich weer naar de toog draaien en…geen millimeter bewegen.

Resultaat: de ongeschreven regel gebroken en ze allemaal voorbijgestapt om ostentatief aan de andere kant van de slagerij in het vacuum te gaan staan.

Fantastische slagerij maar op een of andere manier trekt die ook zo veel volk zonder spatial awareness aan. Het was ook hier dat er tijdens prime lockdown een bejaarde in mijn oor kwam hijgen. Toch maar eens gevraagd of hij mij kon tonen hoe ver hij dacht dat anderhalve meter was.

Fantastische slagerij maar op een of andere manier trekt die ook zo veel volk zonder spatial awareness aan. Het was ook hier dat er tijdens prime lockdown een bejaarde in mijn oor kwam hijgen. Toch maar eens gevraagd of hij mij kon tonen hoe ver hij dacht dat anderhalve meter was.
Is dat niet gewoon elke winkel zowat? Lijkt alsof vanaf de parking de hersenfuncties worden gereduceerd ofzo. In de weg lopen/staan is zowat standaard, zij het in de winkel of op de parking al.

Terug
Bovenaan