Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Gisteren was het in de buurt ook rommelmarkt. Jammer genoeg uitgeregend, maar soit. Om acht uur begon de rommelmarkt, maar al om zeven uur krioelde het in de straat van opkopers. Probeer je rustig je standje klaar te zetten, word je elke minuut lastig gevallen of je geen elpeeselectronicastripskookgeriefcd'sgsm ikgeefbesteprijsmeneejr hebt.
Néé Freddy, je hebt mij net Abdul zien wandelen sturen omdat ik alleen maar wat kledij en kinderspeelgoed heb, op die tien seconden tijd ga ik geen vijf grammofoonplaten uit mijn gat toveren. En als Freddy afdruipt zie je Abdul terug zijn tiende rondje op vijftien minuten tijd doen... Ze zouden in uw garage komen kijken als ze zouden kunnen.

Met alle respect, maar komt toch vaak een speciaal soort volk op af. Zo lang ze respectvol blijven heb ik er geen probleem mee, maar waar ik niet tegen kan is dat afdingen op zaken die zo goed als gratis zijn. We verkochten wat kledij van mijn schoonzus. Dingen die gemakkelijk €40/stuk hadden gekost en die weg mocht aan €2/stuk. En dan zijn er nóg figuren die zeuren en 50 cent proberen af te dingen. Ik ga toch ook niet in de supermarkt zeuren aan de kassa over een blik hotdogworsten?
afpingen is dan ook wel één van de dingen die horen bij een rommelmarkt he.

In de supermarkt ooit wel het verhaal gehoord van iemand uit het buitenland die probeerde af te pingelen voor een krop sla omdat die er niet meer 100% vers uitzag.

Aha! Het proberen waard! Thx voor de tip.
Idem hier. Mijn pa heeft dat ook eens voorgehad. Die had wel een bonnetje genomen maar, handig als hij is met technologie, had enkel de 1 van zijn nummerplaat ingegeven. Uiteraard die scanwagen gepasseerd en ook boete in de bus gehad. Hij had het bonnetje gelukkig nog ergens liggen en ook kwijtgescholden .

Ik bemerk de volgende evolutie:

Toen ik een kind was kwamen ze aan huis grof vuil ophalen, en zette je dat dus klaar op de stoep. Geleidelijk werd dat zelf alles naar het containerpark brengen. Sinds enkele jaren zet je het dan terug op de stoep met een briefje bij "gratis mee te nemen".

Laatst bewerkt:

Toen ik een kind was kwamen ze aan huis grof vuil ophalen, en zette je dat dus klaar op de stoep. Deleidelijk werd dat zelf alles naar het containerpark brengen. Sinds enkele jaren zet je het dan terug op de stoep met een briefje bij "gratis mee te nemen".
Vergeet de bijhorende post op de lokale FB-groep niet

> Als je voor 12 uur besteld dan is je pakketje er morgen.
> Ik bestelde op woensdag om 10 uur.
> Om 13 uur krijg ik een bericht: "Oei er is iets misgelopen met jou bestelling wij fixen het"
> Uw pakketje zal uitzonderlijk maandag aankopen, sorry voor het ongemak
> Zaterdag bellen ze aan met mijn pakket ..
> Aangenaam verrast dus ik neem het pakket aan. Doe het pakket open verkeerde bestelling.
> :wallbash:
> Ik ga naar de website en daar staat voor retours boven 20 KG komen wij langs maar je moet de ganse dag thuis zijn.
> Geen probleem, ik werk van thuis op die dag dus komt wel in orde.
> Dus ik vraag kunnen jullie mij dan ook de juiste bestelling leveren anders moeten jullie opnieuw langskomen.
> Gaat niet, we moeten eerst bekijken wat er fout is gelopen en dan zullen we de juiste bestelling leveren.
> Ik heb een dumbell set van 2x10 KG besteld en jullie hebben 1 dumbell van 20 KG geleverd. Ik wil maar zeggen het is niet echt rocket science.

Toen ik een kind was kwamen ze aan huis grof vuil ophalen, en zette je dat dus klaar op de stoep. Geleidelijk werd dat zelf alles naar het containerpark brengen. Sinds enkele jaren zet je het dan terug op de stoep met een briefje bij "gratis mee te nemen".
Best wel even je GAS-reglement nalezen dan, want in heel wat steden en gemeenten wordt dat gecatalogeerd als sluikstorten.

Was het goede muziek? Ik vind het wel verantwoord als het iemand is die via die weg mensen goede muziek wil leren kennen, of mensen muzikaal heropvoeden.

Ik heb vorige week aan collega moeten uitleggen wie Led Zeppelin was, heb toch effen een gesprekje gevraagd met de baas hier om het over het beleid rond nieuwe aanwervingen te hebben.
Wij zaten al meer dan een half jaar met een aantal man in the VS in Kansas voor een project te werken.
Komt 1 van de collega's af: 'zeg, er is een band die Kansas heet. Wisten jullie dat?'
:help:

> Om 13 uur krijg ik een bericht: "Oei er is iets misgelopen met jou bestelling wij fixen het"
> Aangenaam verrast dus ik neem het pakket aan. Doe het pakket open verkeerde bestelling.
> Ik ga naar de website en daar staat voor retours boven 20 KG komen wij langs maar je moet de ganse dag thuis zijn.
> Dus ik vraag kunnen jullie mij dan ook de juiste bestelling leveren anders moeten jullie opnieuw langskomen.
> Gaat niet, we moeten eerst bekijken wat er fout is gelopen en dan zullen we de juiste bestelling leveren.
> Ik heb een dumbell set van 2x10 KG besteld en jullie hebben 1 dumbell van 20 KG geleverd. Ik wil maar zeggen het is niet echt rocket science.

Sommige bedrijven zijn toch echt amateuristisch terwijl e-commerce zeker voor zo'n producten toch al jaren ingeburgerd is.

Wel een geluk voor de pakketdienst dat het maar 20 kg is. Een vriend van mij had zo eens 60 kg aan materiaal laten leveren, bleek dat 1 van die dozen 40 kg woog in plaats van dat ze dat logisch gespreid hadden - de bezorger had dat zwaarste pak niet tot aan de voordeur gekregen. Gelukkig wel de juiste levering bij hem.

Binnenkort de wijkagent maar eens bellen ivm. overlast door de 3 mottige pomchi's van de buren.
Zitten de hele dag buiten met continu gekef en gegrom als gevolg.

Had het kunnen weten toen de verhuurder van dat huis aan ons kwam vragen of de nieuwe huurders ericamatten tegen de omheining mochten hangen. Want "als de hondjes niets zien dan blaffen ze niet heeee heheheh".
Ericamat was blijkbaar te duur, het zijn rieten matten van de Gamma geworden.

Het was hier ooit een rustige straat. Zij verzieken de boel voor iedereen.

Laatst bewerkt:
Heb ik ook al voorgehad. Heb een mail gestuurd en ze hebben me de boete kwijtgescholden.

Idem hier. Mijn pa heeft dat ook eens voorgehad. Die had wel een bonnetje genomen maar, handig als hij is met technologie, had enkel de 1 van zijn nummerplaat ingegeven. Uiteraard die scanwagen gepasseerd en ook boete in de bus gehad. Hij had het bonnetje gelukkig nog ergens liggen en ook kwijtgescholden .

't Is gelukt! Dergelijke vergissing willen ze voor één keer door de vingers zien!

Bedankt hé! :woohoo:

Je weet hoe jij denkt over de mensen die u bellen? Awel die klantendienst bij dat bedrijf denkt net hetzelfde over al hun klanten :p

Terug
Bovenaan