Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Delhaize Delivery en al uw ergernissen omtrent de supermarkt verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ik kan me al niet meer inbeelden met mijn lijstje al die schappen op zaterdagmiddag af te gaan, het laatste halfuur op zoek naar dat ene item dat je dan steevast niet vindt.

Delhaize Delivery en al uw ergernissen omtrent de supermarkt verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ik kan me al niet meer inbeelden met mijn lijstje al die schappen op zaterdagmiddag af te gaan, het laatste halfuur op zoek naar dat ene item dat je dan steevast niet vindt.
Onze Delhaize heeft een eigen slagerij, met degelijk vlees. Een keer laten leveren en dat was dag en nacht verschil. Ook algemeen is het aanbod niet 100% hetzelfde als wanneer je dat laat leveren. En pak nu een avocado, dat wil je toch eens vastnemen vermits de meeste zo hard als een steen of al praktisch rot zijn.

Ik winkel ook vooral op zaterdag, maar dan voor of na de "spits" tussen 10u en 12u, eigenlijk weinig ergernissen op het klassieke "ik ga naar de supermarkt en neem mijn hersenen niet mee" dat je wel ziet.

Eender welk grootwarenhuis op zaterdag is hel. De Colruyt ook. Volg.die.f*cking.pijlen. Hoe moeilijk kan het zijn.

Lang leve collect&go. En het is niet altijd perfect (houdbaarheid van de producten vind ik echt een groeiend probleem) maar tenminste geen tijdverlies en ergernissen aan mensen die de weg blokkeren of hun kinderen verstoppertje laten spelen in de winkel.

Ik hoor qua kwaliteit wel veel goeds over Delhaize. Maar helaas is er hier geen in de buurt.

Gisteren pasta-avond van het rusthuis van mijn vrouw haar grootvader. Geen probleem op zich. Maar nu is het pasta, 2 maand terug was het wat met Valentijn, in december was het kerstlichtjes wandeling, met Halloween griezelsneukeltoer. Dat is 4x op 6 maand dat we mogen gaan sponsoren terwijl er al redelijk wat betaald wordt voor dat rusthuis. Precies een voetbalploeg die hun eerste ploeg betaald moeten krijgen.
En dat is het verplegend personeel die daar tijd mag insteken omdat allemaal te organiseren. Wat ik ook niet ok vind want ofwel doen ze dat dan extra na hun uren (wat ik chapeau zou vinden van dat personeel) ofwel is dat tijdens de uren en wordt er dus minder zorg besteed aan wie het nodig heeft.

Ik snap die frustratie rond winkelen echt niet. Ik kan daar echt van genieten, op het gemakske even weg thuis.

Mijn ergernis bestelling van bol waarbij ze al 2 keer de leveringsdatumnaanpassen. Nu pas volgende dinsdag en hebt het eigenlijk morgen nodig.

Laat toch gewoon uw boodschappen klaar zetten of thuis leveren? Het leven krijgt opeens weer kleur op zaterdagvoormiddag.

Goh jongens. Ik was daarvoor naar de Aldi geweest (wereld van verschil trouwens, veel minder bejaarden en veel bredere gangen) en de Delhaize lag op de terugweg. Daar moest ik juist nog 2 zaken hebben die ze in de Aldi niet hadden. Anders probeer ik ook wel te winkelen in de week op mijn telewerkdag hoor.

Ik snap die frustratie rond winkelen echt niet. Ik kan daar echt van genieten, op het gemakske even weg thuis.

Mijn ergernis bestelling van bol waarbij ze al 2 keer de leveringsdatumnaanpassen. Nu pas volgende dinsdag en hebt het eigenlijk morgen nodig.
Die frustratie ligt echt wel aan andere mensen in de winkel. Blokkeren van rayons door hun kar ergens te dumpen zonder rekening te houden met het feit dat nog andere mensen moeten kunnen passeren. Gewoon scheef plaatsen of de kar rechts terwijl zij naast de kar aan de linkerkant het rek aan het inspecteren zijn. Mensen die gaan chitchatten met iemand die ze tegenkomen zonder plaats te maken. Lange rijen aan kassa's... Op zich vind ik het winkelen ook niet zo erg, in de zin van elke rayon afgaan, maar het is precies soms alsof de mensen die zich van niets bewust zijn met de auto, gewoon overal zo zijn en dus ook met hun kar niet beseffen dat ze echt niet alleen op de baan zijn en de boel aan het blokkeren zijn. Voeg daar dan nog eens bij dat sommigen ook hun kinderen gewoon als ongeleide projectielen hun gangetje laten gaan in de winkel en dat maakt de frustratie dan wel af. Dan is er niet veel op het gemakske aan.

Onze Delhaize heeft een eigen slagerij, met degelijk vlees. Een keer laten leveren en dat was dag en nacht verschil. Ook algemeen is het aanbod niet 100% hetzelfde als wanneer je dat laat leveren. En pak nu een avocado, dat wil je toch eens vastnemen vermits de meeste zo hard als een steen of al praktisch rot zijn.

Ik winkel ook vooral op zaterdag, maar dan voor of na de "spits" tussen 10u en 12u, eigenlijk weinig ergernissen op het klassieke "ik ga naar de supermarkt en neem mijn hersenen niet mee" dat je wel ziet.
Ja dat is wel een nadeel, het beste stukje vlees of de mooiste avocado gaan ze inderdaad niet voor u uitzoeken. Heb ook al gehad dat de helft van mijn bananen in twee waren gekraakt. Moet wel zeggen uitstekende klantenservice bij Delhaize online, bij elk item waar iets aan was hebben ze dat zonder verdere vragen terugbetaald. Nu goed, ben zelf totaal niet kieskeurig dus neem dat er met graagte bij.

Bijkomend voordeel is ook dat je op die website eens op uw gemak alle beschikbare opties per categorie kan bekijken en rustig alle promo’s nakijken. Het is ook een uitstekenden manier om impulsaankopen te vermijden (al dan niet uit een hongergevoel) dus onder streep kan het nog eens voordeliger uitkomen.

Die frustratie ligt echt wel aan andere mensen in de winkel. Blokkeren van rayons door hun kar ergens te dumpen zonder rekening te houden met het feit dat nog andere mensen moeten kunnen passeren. Gewoon scheef plaatsen of de kar rechts terwijl zij naast de kar aan de linkerkant het rek aan het inspecteren zijn. Mensen die gaan chitchatten met iemand die ze tegenkomen zonder plaats te maken. Lange rijen aan kassa's... Op zich vind ik het winkelen ook niet zo erg, in de zin van elke rayon afgaan, maar het is precies soms alsof de mensen die zich van niets bewust zijn met de auto, gewoon overal zo zijn en dus ook met hun kar niet beseffen dat ze echt niet alleen op de baan zijn en de boel aan het blokkeren zijn. Voeg daar dan nog eens bij dat sommigen ook hun kinderen gewoon als ongeleide projectielen hun gangetje laten gaan in de winkel en dat maakt de frustratie dan wel af. Dan is er niet veel op het gemakske aan.
Ah dan vrees ik dat ik waarschijnlijk juist degene ben waar iedereen zich aan opjaagd.

Maar waarschijnlijk ook wel niet in een regio woon waar het zo druk is op een dag dat ik er mijn aan erger.

Vandaag naar de Carrefour geweest …parking stond vol maar gelukkig wel nog een plaatsje gevonden dicht bij de deur …in de winkel amper 10 man aan het winkelen (wel allemaal oudere personen blijkbaar die van de Delhaize kwamen omdat daar teveel jeugdig volk rondliepen begonnen te zagen dat het daar druk was . ;) ) …

1 vrije middag mooi weer en al heel de tijd Oekraïnse folk buiten :cry:

Ik snap dat mensen muziek willen luisteren, maar snap niet dat zo’n mensen niet inzien dat als iedereen doet wat zij doen, het voor niemand nog leuk is, maar daar liggen ze ongetwijfeld niet van wakker

ça va, maar als iemand de rij bewust blokkeert op ne drukke zaterdag ben ik wel pissig.

Zo heb ik vorige week zaterdag iets absurd mee gemaakt. Een wat oudere dame zei plots doodleuk net voor ze moest betalen in de AH: Oei ik moet nog rap iets gaan ophalen in het kruidvat (gelegen net naast de AH, in hetzelfde gebouw) mijn bestelling is klaar! :unsure:

En hop! Weg was ze! Haar volle winkelkar samen met haar tienerdochter stonden wel nog gewoon helemaal vooraan te wachten. :frown:
Ipv eerst af te rekenen en dan .. maar neen.

De kassierster heeft een paar minuten gewacht maar ze kwam niet meteen terug, ze heeft dan haar order even on hold gezet (of geannuleerd?) en haar kar opzij laten plaatsen door haar dochter.

ça va, maar als iemand de rij bewust blokkeert op ne drukke zaterdag ben ik wel pissig.

Zo heb ik vorige week zaterdag iets absurd mee gemaakt. Een wat oudere dame zei plots doodleuk net voor ze moest betalen in de AH: Oei ik moet nog rap iets gaan ophalen in het kruidvat, mijn bestelling is klaar! :unsure:

En hop! Weg was ze! Haar volle winkelkar samen met haar tienerdochter stonden wel nog gewoon helemaal vooraan te wachten.

De kassierster heeft een paar minuten gewacht maar ze kwam niet meteen terug, ze heeft dan haar order even on hold gezet (of geannuleerd?), haar kar opzij laten plaatsen door haar dochter (die stond daar wel nog) ...
Ge hebt eerst toch wel rondgekeken of er geen verborgen camera hangt in zo een situatie?

Zo een stoten nog nooit meegemaakt.

Anderzijds neem ik mijn tijd ook wel om te gaan winkelen. Het is niet iets dat ik even snel tussendoor doe.

Ge hebt eerst toch wel rondgekeken of er geen verborgen camera hangt in zo een situatie?

Zo een stoten nog nooit meegemaakt.

Anderzijds neem ik mijn tijd ook wel om te gaan winkelen. Het is niet iets dat ik even snel tussendoor doe.
Dit was ook de eerste keer he. Daarmee: Ik vond dit echt absurd (zelfs den Makila kan zoiets niet zelf verzinnen :headshake: ). Als ik niet beter zou weten zou ik ook denken aan een verborgen camera. :tongue:

Ja dat is wel een nadeel, het beste stukje vlees of de mooiste avocado gaan ze inderdaad niet voor u uitzoeken. Heb ook al gehad dat de helft van mijn bananen in twee waren gekraakt. Moet wel zeggen uitstekende klantenservice bij Delhaize online, bij elk item waar iets aan was hebben ze dat zonder verdere vragen terugbetaald. Nu goed, ben zelf totaal niet kieskeurig dus neem dat er met graagte bij.

Bijkomend voordeel is ook dat je op die website eens op uw gemak alle beschikbare opties per categorie kan bekijken en rustig alle promo’s nakijken. Het is ook een uitstekenden manier om impulsaankopen te vermijden (al dan niet uit een hongergevoel) dus onder streep kan het nog eens voordeliger uitkomen.
Goh, ik hou meestal geen rekening met promoties, en kijk dan gewoon ter plaatste wat te kopen. Over het algemeen vind ik dat wekelijks uurtje boodschappen ook best wel ok, maar het is natuurlijk aangenamer dat niet te doen wanneer heel het dorp er is.

Idem. Ik loop doodgraag te shoppen achter ingredientekes.

Terug
Bovenaan