Je ergernissen van vandaag - Deel 2

voor mij is een hotel overnachting helemaal niet hetzelfde als bellen naar een klantendienst.
(waarom moet ik dit eigenlijk uitleggen, maar soit...)

Een hotel overnachting hoort meestal bij een reis, een luxe product, daar komt een dienst bij te pas, namelijk je betaalt om in de watten gelegd te worden, en zoveel mogelijk op uw gemak te zijn.
Daar hoort zo weinig mogelijk 'zelf doen' bij.

Een klantendienst bellen omdat je met een technische storing zit is toch iets heel anders?
Ook daar ben je trouwens niet verplicht om alle gegevens door te geven, als je al een persoon aan de lijn kunt krijgen, kunnen zij ook uw klantnummer ofzo opzoeken. duurt alleen maar langer. daar verwacht ik niet om in de watten gelegd te worden, gewoon dat het opgelost geraakt.

uw logica trouwens dat het zou sneller gaan als je online incheckt is ook maar een halve logica: als ik, ja met mijn luie kloten :rolleyes: , voor u sta, en bezig ben met het incheck proces, ga jij toch mooi mogen blijven wachten tot ik klaar ben.
Je betaalt om in de watten gelegd te worden. Ok. Jij verstaat daaronder dat je niet zelf je gegevens moet ingeven in hun systeem. Ok, dat is uw visie.

Mijn visie is dat reizen al vervelend genoeg is. Naar de luchthaven gaan, heel dat circus op de luchthaven ondergaan, de vlucht zelf, daarna taxi/bus naar hotel of huurauto ophalen wat ook altijd een gedoe is, ... wanneer je dan eindelijk in het hotel aangekomen bent heb ik niets lievers dan dat ze mij direct de sleutel in de hand geven zonder gezever zodat ik naar mn kamer kan. Ik hoef geen rondleiding door het hotel (ik kan namelijk zelf richtingsbordjes lezen), ik hoef geen welkomstdrankje, blablabla ... geef mij gewoon direct mijn sleutels zodat ik naar mn kamer kan. Het laatste dat ik wil is 10min aan de balie sta wortel te schieten terwijl ze mijn gegevens ingeven. Dus ja ik ben heel blij als ik dat proces kan skippen door dit zelf op mijn gemak op voorhand te doen.

Conclusie: we hebben elk onze eigen visie van wat we liefst hebben. Ideaal dan toch dat beide een optie zijn? Niemand dringt u optie A of B op, je kiest zelf.

Waar jij nu over klaagt is in feite dat jij niet wil dat anderen een andere optie hebben? Een optie die 0.0 impact heeft op jou, behalve dan dat je waarschijnlijk sneller geholpen zal worden aan de balie? Speciale ergernis hoor.

wou gewoon niet alle kleine lettertjes iedere keer moeten lezen.

(zoals bij ryanair: als je niet online incheckt -->> bijbetalen aan de balie).

dus die mails sturen , das 1 ding. maar om die dan nog es helemaal te moeten doornemen iedere keer, en dan kleine lettertjes over het hoofd zien, en bij betalen, dat zou pas een ergernis zijn.

dus vandaar : stuur mij geen incheck mail meer :p :p

Ik smijt alles in een app (Klarna) voor het gemak. Maar idd, dan moet je wel uw gegevens weer eens achterlaten.
Klarna is de laatste app waar ik mijn data zou achterlaten moest ik nog de keuze hebben. Niet alleen omdat ze Stocard opkochten en zo opeens al mijn klanten kaarten gijzelden tot ik een klarna account aanmaakte, maar vooral door hun buy now pay later kernverdienmodel, wat natuurlijk mooi inhaakt op je klantenkaarten gegevens.

iets anders nu. ik heb een klomp bruine suiker die om één of andere reden zo hard geworden is als een steen.
ik moet nu daar van zitten schrapen als ik mijn pannekoeken wil beleggen.

hoe komt het dat die zo hard is geworden? en hoe krijg ik die terug zacht? of is het voor de vuilnisbak?
Gewoon snoepsuiker gebruiken.

iets anders nu. ik heb een klomp bruine suiker die om één of andere reden zo hard geworden is als een steen.

hoe komt het dat die zo hard is geworden? en hoe krijg ik die terug zacht? of is het voor de vuilnisbak?

Zal dus al een tijdje liggen en daardoor heeft dat wat vocht opgenomen en is gaan klonteren tot het een steen geworden is .
Beste is om daar stukken vanaf te breken en dan teruggeven vermalen /vergruizelen maar echt zoals daarvoor ga je dat niet meer krijgen .
Is perfect eetbaar en je moet dat dus niet weg smijten .

Als de crisis nog lang duurt .. volgens de kranten en mediakanalen

Gaan de meeste luchtvaartmaatschappijen failliet
Gaan de meeste techbedrijven failliet
Gaan de meeste energiemaatschappijen failliet
Gaan de meeste ...
...

Mijn mening? Jammer maar heb gewoon uw boeltje in orde. Als Makila failliet gaat vanwege de crisis, dan kraait er geen haan naar.

Laatst bewerkt:

Gaan de meeste energymaatschappijen failliet
Gaan de meeste ...
...

Mijn mening? Jammer maar heb gewoon uw boeltje in orde. Als Makila failliet gaat vanwege de crisis, dan kraait er geen haan naar.

Goh ja, clickbait doomsday artikels.

En soms moet je je ook afvragen wie die opinie lanceert, bv. vandaag nog zo'n artikel over de luchtvaart - gewoon uit een interview met een miljardair die zijn geld verdient met vliegtuigen te verhuren aan grote maatschappijen. Die voelt natuurlijk de minste daling in luchtvaartverkeer en ondanks de titel van het artikel zag hij ook wel opportuniteiten, verwijzend naar uitzonderlijk hoge winsten in de luchtvaart na corona.
Ook redelijk wat airlines die in de afgelopen paar jaar inderdaad recordwinsten boekten, dus die hebben ook wel wat buffer opgebouwd.

De meeste grote tech- en energiebedrijven zitten op gigantische bergen cash dus die gaan echt niet snel failliet gaan.

Gaan de meeste energymaatschappijen failliet
Gaan de meeste ...
...

goh ja, maar als prive-bedrijf hebt ge er natuurlijk geen hand in dat der zo'n oranje bonobo een oorlog begint die hij niet kan winnen, wat de olie- en gasprijzen doet ontploffen. luchtvaart is sowieso al enorm afhankelijk van de olieprijzen, en als die op een maand ineens 20% hoger liggen, dan moogt ge uw boeltje nog op orde hebben, dat is toch een ferme kost die ge niet in uw jaarbudget kunt plannen.

er zijn misschien wel maatschappijen die goeie winsten hebben geboekt, maar er zijn er ook die nog aan't recoveren zijn van corona etc. die gaan dat zeker voelen, en daar gaan er zeker een deel het niet overleven. en als ge op dit moment al kleine winstmarges hebt, dan gaan uw reserves vlug op zijn.

we kunnen natuurlijk allemaal binnenkort met Hainan of China Airlines vliegen. keuze zal dan wel beperkt zijn.

Dat is omdat het vocht uit de suiker trekt. Beetje opwarmen en dan komt dat wel goed.
Best bewaren in een luchtdichte zak of pot.

Om 3 uur in de nacht plots veel lawaai wat duurde tot 8 u in de ochtend (en ik werd er non stop wakker van). Toen ik geërgerd en het al licht was ging kijken rond 7u bleken het werken te zijn aan nieuwe appartementsgebouwen aan de overzijde. Ik ben toen eens gaan vragen of het nog lang duurde en ze zeiden nog een uurke dus ja ...

Volgens mij mag dit echter niet en is dit lawaaihinder? Ik kan begrijpen als het bepaalde dringende wegenwerken zijn of er is een noodgeval (brand) dat er rond die uren nachtlawaai is. Maar nu?

Ik wist dat de wereld oneerlijk was, maar dat ik op mijn 37ste al met zo'n existentiële beproeving geconfronteerd zou worden had ik nooit durven vermoeden. Mensen lopen hier nietsvermoedend voorbij, alsof er niets gebeurd is. Alsof de geschiedenis zich niet net in twee heeft gescheurd. De wereld draait rustig door, auto's rijden voorbij, mensen maken plannen... Alsof niemand beseft dat er een drama van historische proporties heeft plaatsgevonden.

Het voelt alsof er een duidelijke voor en na bestaat, en dat ik ongevraagd de grens daartussen heb moeten oversteken. Ik weet dat ik sterk moet zijn, dat het leven doorgaat, maar ergens diep vanbinnen weet ik dat niets ooit nog helemaal hetzelfde zal zijn. Misschien leer ik hier ooit mee leven, misschien slijt de pijn met de jaren… maar vandaag voelt het alsof een klein stukje van mijn ziel voorgoed verdwenen is. Ik heb vorige week een doos dinokoeken gekocht en vandaag het laatste pakje opgegeten. En in geen enkele van de 4 pakjes zat een T-Rex. :headshake:

Terug
Bovenaan