Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Overal die f*king Klantenkaarten 😡... vandaag aan de kassa in de LIDL: "hebt u een klantenkaart?"... "euh, neen"... "ah, maar die heb je nodig om de korting op dit artikel te kunnen krijgen" 😡😡😡. En toen vroeg hij aan de persoon achter mij of die een klantenkaart had... neen, hij ook niet. Gelukkig vond de persoon aan de kassa een workaround (wss heeft hij zijn eigen nummer ingegeven)

Ik wil geen miljoen klantenkaarten ! Even gecheckt bij thuiskomst... dat staat dus nergens op de folder, zelfs niet in de kleine lettertjes vanachter op de folder.
Bekijk bijlage 49248
Ik smijt alles in een app (Klarna) voor het gemak. Maar idd, dan moet je wel uw gegevens weer eens achterlaten.

Ben je verplicht om dat te doen? Volgens mij kan je alsnog gewoon aan de receptie inchecken. Ben vaak op hotel voor werk en krijg altijd die mails om mezelf al in te checken maar vergeet het of ben te lui om het zelf te doen.
nee je bent niet verplicht dat te doen. toch nog nooit geweigerd geweest omdat ik dat niet deed.

het heeft niets met lui te maken. gewoon ten eerste onhandig:
je moet dan je paspoortgegevens ingeven. ik ga nu niet bellen naar m'n vrouw op haar werk om haar rijksregisternr en paspoort nr te vragen.

en ten tweede, ik vind dat een deel van de service hoor: je verwelkomen, uitleg geven over het hotel, en ja u inchecken.
veel hebben die receptionisten toch echt nie te doen? en dan zouden we nog es die taak ook moeten overnemen?

ten derde, ik weet niet hoe laat ik ga toekomen. afhankelijk van vlucht en openbaar vervoer en nog stukje wandelen. dus aankomst uur kan ik toch al niet ingeven, dus geraak je niet verder in het incheck proces.

jah werk dan met kluisjes en ontsla dan uw receptionisten hé, als we het allemaal zelf moeten doen,... jeezes toch.

hotels die paar dagen voor aankomst mailen om te vragen om zelf in te checken :mad: !

ffs ik betaal voor luxe in een hotel. dit is geen guesthouse of appartement.
en dan moeten wij dit ook nog es doen, al die paspoort gegevens en aankomstgegevens invullen (ik weet nie eens hoe laat ik daar geraak, hoe vlot het openbaar vervoer zal gaan in griekenland etc..)

echt, meer en meer kom je dit tegen. luie donders. doe jullie werk eens zelf.

nee je bent niet verplicht dat te doen. toch nog nooit geweigerd geweest omdat ik dat niet deed.

het heeft niets met lui te maken.
gewoon ten eerste onhandig:

ze bieden de optie het zelf te doen: bende luieriken!
Trump weigert dat te doen: niks met luiheid te maken
je moet dan je paspoortgegevens ingeven. ik ga nu niet bellen naar m'n vrouw op haar werk om haar rijksregisternr en paspoort nr te vragen.
doe het dan later, als ze thuis is? het is al niet verplicht, dat moet dus ook niet stipt op de moment dat je die mail hebt
en ten tweede, ik vind dat een deel van de service hoor: je verwelkomen, uitleg geven over het hotel, en ja u inchecken.
veel hebben die receptionisten toch echt nie te doen? en dan zouden we nog es die taak ook moeten overnemen?
receptionisten hebben nog vrij veel te doen buiten mensen te verwelkomen, tbh.
ten derde, ik weet niet hoe laat ik ga toekomen. afhankelijk van vlucht en openbaar vervoer en nog stukje wandelen. dus aankomst uur kan ik toch al niet ingeven, dus geraak je niet verder in het incheck proces.
again: dat moet niet op de minuut precies. en zij weten ook wel dat als jij rekent "aankomst vlucht + busrit + wandeling", dat daar gemakkelijk een paar uur vertraging op zit als je pech hebt met het vliegtuig. je kan dan zelfs - o wonder van de tijd - nog een mail sturen ook.

't is weer zo'n geval: hotel biedt een optionele service aan om het op voorhand online te doen, schandalig!
er is daar wel degelijk vraag naar, dus dat jij dat niet wilt is even goed voor hun hoor.

om u daar weer zo in op te jagen

ik jaag mij daar nu niet per sé aan op hoor, maar tis wel weer zoiets van : weer iets dat wij minder moeten doen.
en komt ook wat over als low cost (doet me denken aan ryanair). en bij ryanair als je niet online incheckt, moet je aan de balie nog extra betalen.

vandaar dat het mij zo wantrouwig ook maakt. heb echt geen zin telkens al die mails de kleine lettertjes te moeten gaan lezen, dat er toch zeker nergens verscholen zou instaan : "als je niet online incheckt voor je hotel komt er ook nog een toeslag bij".
want tegenwoordig verschiet ik in niets meer.

Ik vind het gewoon standaard elementaire beleefdheid: u verwelkomen als je toekomt in een hotel, met een korte uitleg, wat er allemaal te doen is, en terloops u inchecken. zoveel gevraagd? ben ik nu weer zo ouderwets of wat?? :baard:
wat is het volgende? u online inchecken voor uw tandarts afspraak? online inchecken voor een parkeerplaats op de supermarktparking?

Als hij nog eens over iemand rijdt, kan hij 12m gaan zitten. Allé misschien een enkelbandje. Tzal 'm leren!
Dus... geen concrete straf vandaag de dag

Ondertussen heeft die andere man wel 2 benen verloren :thumb:

Qua straffeloosheid kan deze wel tellen.

Zelfs geen voorpagina nieuws meer :(, voorpagina is pure miserie geworden

Dat is duidelijk plan B, voor als we het hier op de aarde verpesten.

Ik snap écht niet wat daar grappig aan is. Ik ben echt razend kwaad op heel dat proces. Nick Bril is niet gecontroleerd op drugs, dus voor hetzelfde geld was het een coke + drank feestje (had hij geen 1,3 promille?) waarna meneer besluit om in zijn wagen te stappen, over zijn personeel rijdt, geen ambulance belt (wel pas wanneer er een getuige bijkomt), die persoon zijn benen verliest en meneer Bril zeer concreet geen enkele straf krijgt.

Geen werkstraf
Geen enkelband
Geen beroepsverbod
Geen geldstraf

Nihil

Hij kan deze zomer opnieuw op Tomorrowland draaien :cheer:

ik jaag mij daar nu niet per sé aan op hoor, maar tis wel weer zoiets van : weer iets dat wij minder moeten doen.
en komt ook wat over als low cost (doet me denken aan ryanair). en bij ryanair als je niet online incheckt, moet je aan de balie nog extra betalen.

vandaar dat het mij zo wantrouwig ook maakt. heb echt geen zin telkens al die mails de kleine lettertjes te moeten gaan lezen, dat er toch zeker nergens verscholen zou instaan : "als je niet online incheckt voor je hotel komt er ook nog een toeslag bij".
want tegenwoordig verschiet ik in niets meer.

Ik vind het gewoon standaard elementaire beleefdheid: u verwelkomen als je toekomt in een hotel, met een korte uitleg, wat er allemaal te doen is, en terloops u inchecken. zoveel gevraagd? ben ik nu weer zo ouderwets of wat?? :baard:
wat is het volgende? u online inchecken voor uw tandarts afspraak? online inchecken voor een parkeerplaats op de supermarktparking?
ik ben content dat ik op deze manier minder lang moet aanschuiven aan de receptie. Hoe rapper ik daar weg ben hoe beter want dat is gewoon tijdverlies terwijl je alles op voorhand kunt doorgeven. Nu is dat gewoon sleutel ophalen en naar de kamer ipv daar te staan wachten omdat er mensen zijn die te lui zijn om die zaken op voorhand door te geven waardoor iedereen sneller kan geholpen worden.

Als je belt naar een klantendienst van bvb Fluvius dan geef je ook geen postcode mee of geen klantennummer bij Telenet/proximus omdat zij te lui zijn om dit op te zoeken voor je?

ik ben content dat ik op deze manier minder lang moet aanschuiven aan de receptie. Hoe rapper ik daar weg ben hoe beter want dat is gewoon tijdverlies terwijl je alles op voorhand kunt doorgeven. Nu is dat gewoon sleutel ophalen en naar de kamer ipv daar te staan wachten omdat er mensen zijn die te lui zijn om die zaken op voorhand door te geven waardoor iedereen sneller kan geholpen worden.
kijk es aan, de wereld op z'n kop:

dus wij zijn nu opeens de schuldige, omdat we te lui zijn? :rofl:
omdat de receptie hun taak niet wil vervullen?

huur dan gewoon een appartementje? dan heb je geen mede-hotelgasten :rolleyes:
van associaliteit kan dit gerust tellen zeg.

Bottom line bij mij: een hotel is procentueel een pakske duurder dan een appartement waarbij je alles zelf dient uit te zoeken en regelen.
ewel dan wil ik ook geholpen en bediend worden.
en nog iets: aanschuiven moet ge toch hoor, voor uwen sleutel op te halen. dus uiteindelijk, als ge nu ingecheckt zijt of nie, ge zult toch achter mij, de luie man , moeten staan. en nee ik laat u nie voor omdat ge online hebt ingecheckt.

Ik snap écht niet wat daar grappig aan is. Ik ben echt razend kwaad op heel dat proces. Nick Bril is niet gecontroleerd op drugs, dus voor hetzelfde geld was het een coke + drank feestje (had hij geen 1,3 promille?) waarna meneer besluit om in zijn wagen te stappen, over zijn personeel rijdt, geen ambulance belt (wel pas wanneer er een getuige bijkomt), die persoon zijn benen verliest en meneer Bril zeer concreet geen enkele straf krijgt.

Geen werkstraf
Geen enkelband
Geen beroepsverbod
Geen geldstraf

Nihil

Hij kan deze zomer opnieuw op Tomorrowland draaien :cheer:
exact mijn gedachtegang gisteren... ik werd oprecht kwaad

kijk es aan, de wereld op z'n kop:

dus wij zijn nu opeens de schuldige, omdat we te lui zijn? :rofl:
omdat de receptie hun taak niet wil vervullen?

huur dan gewoon een appartementje? dan heb je geen mede-hotelgasten :rolleyes:
Ik draai jouw logica gewoon om ;-). Jij klaagt dat de hotelmedewerkers lui zijn, terwijl ze mij (en nog vele anderen) net een grote dienst bewijzen door zo'n dienst aan te bieden.

Hoe zit het nu met bellen naar de klantendienst, ben je daar ook te lui om zelf iets te doen of geef je daar wel zelf de info in?

Hoe zit het nu met bellen naar de klantendienst, ben je daar ook te lui om zelf iets te doen of geef je daar wel zelf de info in?
daar verplichten ze u helaas. meestal moet je je postcode of klantnummer intoetsen of ge geraakt nie verder.

maar soit, wat een kemel van een kromme vergelijking zeg: een hotelvakantie vergelijken met een klantendienst :crazy:

daar verplichten ze u helaas. meestal moet je je postcode of klantnummer intoetsen of ge geraakt nie verder.

maar soit, wat een kemel van een kromme vergelijking zeg: een hotelvakantie vergelijken met een klantendienst :crazy:
Ik trek gewoon je logica door, je betaalt toch ook voor Fluvius of voor je internet? Dus die zijn toch ook gewoon lui volgens je eigen logica. Echt wat een luie donders zijn dat toch bij die organisaties, ik moet zelf mijn klantennummer of factuurnummer of... gaan opzoeken, ik betaal wel voor het product hé

Dus de hotels moeten je verplichten om het zelf in te geven want dat is het geen probleem zoals bij bvb de klantendienst?

voor mij is een hotel overnachting helemaal niet hetzelfde als bellen naar een klantendienst.
(waarom moet ik dit eigenlijk uitleggen, maar soit...)

Een hotel overnachting hoort meestal bij een reis, een luxe product, daar komt een dienst bij te pas, namelijk je betaalt om in de watten gelegd te worden, en zoveel mogelijk op uw gemak te zijn.
Daar hoort zo weinig mogelijk 'zelf doen' bij.

Een klantendienst bellen omdat je met een technische storing zit is toch iets heel anders?
Ook daar ben je trouwens niet verplicht om alle gegevens door te geven, als je al een persoon aan de lijn kunt krijgen, kunnen zij ook uw klantnummer ofzo opzoeken. duurt alleen maar langer. daar verwacht ik niet om in de watten gelegd te worden, gewoon dat het opgelost geraakt.

uw logica trouwens dat het zou sneller gaan als je online incheckt is ook maar een halve logica: als ik, ja met mijn luie kloten :rolleyes: , voor u sta, en bezig ben met het incheck proces, ga jij toch mooi mogen blijven wachten tot ik klaar ben.

zucht. ik ga er toch nog maar 1 keer op terugkomen zeker?

voor mij is een hotel overnachting helemaal niet hetzelfde als bellen naar een klantendienst.
(waarom moet ik dit eigenlijk uitleggen, maar soit...)

Een hotel overnachting hoort meestal bij een reis, een luxe product, daar komt een dienst bij te pas, namelijk je betaalt om in de watten gelegd te worden, en zoveel mogelijk op uw gemak te zijn.
Daar hoort zo weinig mogelijk 'zelf doen' bij.

Een klantendienst bellen omdat je met een technische storing zit is toch iets heel anders?
Ook daar ben je trouwens niet verplicht om alle gegevens door te geven, als je al een persoon aan de lijn kunt krijgen, kunnen zij ook uw klantnummer ofzo opzoeken. duurt alleen maar langer. daar verwacht ik niet om in de watten gelegd te worden, gewoon dat het opgelost geraakt.

uw logica trouwens dat het zou sneller gaan als je online incheckt is ook maar een halve logica: als ik, ja met mijn luie kloten :rolleyes: , voor u sta, en bezig ben met het incheck proces, ga jij toch mooi mogen blijven wachten tot ik klaar ben.
idd als jij daarstaat dan zal het idd langer duren maar dan zal ik nog steeds sneller doorkunnen als ik alles al op voorhand heb doorgegeven :-). Ook hebben de receptiemensen meer tijd voor anderen zaken dan gewoon 1 op 1 iets klakkeloos over te typen wat jij al kon ingevuld hebben en dat staat voor mij compleet los van luxe product of whatever. Ik wil op reis vooral op mijn gemak zijn :)

iets anders nu. ik heb een klomp bruine suiker die om één of andere reden zo hard geworden is als een steen.
ik moet nu daar van zitten schrapen als ik mijn pannekoeken wil beleggen.

hoe komt het dat die zo hard is geworden? en hoe krijg ik die terug zacht? of is het voor de vuilnisbak?

iets anders nu. ik heb een klomp bruine suiker die om één of andere reden zo hard geworden is als een steen.
ik moet nu daar van zitten schrapen als ik mijn pannekoeken wil beleggen.

hoe komt het dat die zo hard is geworden? en hoe krijg ik die terug zacht? of is het voor de vuilnisbak?

Het al eens aan de receptie gevraagd?

Of aan Google, binnen de seconde heb je antwoord: SOS verharde bruine suiker: 4 manieren om hem te redden | VRT NWS Nieuws https://share.google/mghTXrZd0hnrGtmML

Terug
Bovenaan