Je ergernissen van vandaag - Deel 2

En als je geen cardreader meer hebt?
Je kan dat op 2 manieren doen.

Als je nog een cardreader hebt van je bank -> Eerst je banking app activeren met de cardreader, daarna kan je itsme activeren via je banking app
Als je een eid reader hebt -> Eerst je itsme installen, nadien kan je je banking app activeren via itsme

Als je geen van beiden hebt -> Bank contacteren voor een nieuwe cardreader of online een eid reader bestellen voor 9,99 euro.

En als je geen cardreader meer hebt?
Bij KBC kan je via de app aan “Kate” vragen om een QR-code aan te maken die je met je nieuwe gsm moet inscannen om kbc te activeren: dus qr-code genereren op de oude gsm en inscannen met de nieuwe gsm…

Kbc Mobile wordt dan gedeactiveerd op uw oude gsm en meteen actief op de nieuwe

Had je geen backup dan? Als ik op een nieuwe gsm inlog met mijn Google account krijg ik de optie om mijn back-up terug te zetten.
Ik had ook een backup, wat er voor zorgde dat al mijn apps automatisch geïnstalleerd werden. Wel moest ik op (bijna) elke app opnieuw inloggen en alle settings juist zetten, met uitzondering van enkele Google-apps.

Goh, dat is dan ook zo met reguliere blauwe schijf zonder camera en dat is nu eenmaal opgenomen in de wegcode.
Zal wel zien wat er van komt, maar dan moeten ze de paal met zone blauwe schijf weghalen vind ik, als ze per sé willen vertrouwen op de camera's. Die registreren dan blijkbaar de blauwe schijf niet, dus dan vraag ik mij ook af of die een mindervalidenkaart kan registreren. Die hebben volgens mij ook andere regels, als in langer parkeerrecht.

Edit: hier is hun parkeerbeleid overigens met vermelding verplichting tot leggen van blauwe schijf. https://www.haacht.be/parkeerbeleid
Daar zit dan toch een discrepantie tussen? Blauwe schijf regels (wegcode 27.1.2. De bestuurder moet de pijl van de parkeerschijf op het streepje plaatsen dat volgt op het tijdstip van aankomst.) geven aan dat je naar volgende segment mag gaan na aankomen maar camera's zijn daar niet op afgesteld.
Update: boete kwijtgescholden.
Bedankt voor uw bericht.

We hebben uw dossier grondig nagekeken en merken op dat u een onterechte retributie heeft ontvangen.

Bij deze bevestigen we dat de retributie met referentie 315/2600/59405 werd geannuleerd in ons systeem. U bent ons voor dit dossier geen betaling meer verschuldigd.

Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Zo'n dingen vind ik dan toch wrang. Ik stel mij dan de vraag hoeveel onterechte retributies ze innen op regelmatige basis van burgers die zich erbij neerleggen of geen vragen bij stellen.

Ge zout het denken ja, echter fusie gemeente die 2 verschillende systemen had. Nu volledig Limburg.net maar wij kunnen nog kiezen voor een groene container, de andere fusie gemeente niet.
Hier is het sinds dit jaar een groene container met chip à 85€/j, er werd gezegd dat de inhoud 120l zou zijn. De container is onlangs op de meeste plaatsen geleverd en op facebook-groepen wemelt het van klachten dat deze te licht aanvoelt en zal gaan waaien en dat volgens hun metingen en berekeningen deze absoluut geen inhoud van 120l kan hebben en maar hoogstens 105l!!

4 wagons naar brussel .. Zat ik lekker in het fietsenwagon dijbeen tegen dijbeen. Het was precies zoals in een film, telkens als onze dijbeen raakte schrok de andere persoon.

Ik had iets van kerel het is niet alsof wij hier naakt zitten. Er is niks gay aan als onze dijbenen elkaar raken ..

Deze mensen zijn in dit scenario niet grof nalatig geweest
Ik vind dat zo'n zever é. De schuld wat bij de slachtoffers gaan leggen.

In ons dorp was vroeger een grote parking met overal borden: 'uw wagen is geen uitstalraam', met foto's van een handtas op de passagiersstoel of een (dat was toen nog) GPS die nog aan de voorruit kleefde.

Blijf met uw poten van andermans gerief. Zo simpel ist.

In plaats van de oorzaak hard aan te pakken, neen, laten we de verantwoordelijkheid bij de slachtoffers leggen. 'Ha ja madamke, uw sjakos moet je maar niet in de wagen laten é'. DIKKE ZEVER.

Europa is daar ook goed in als 't op import van hout aankomt. Met de EUDR wou men initieel de verantwoordelijkheid bij producenten en schrijnwerkers leggen. Dus als verwerker moest je per stuk hout kunnen aantonen uit welk bos dat stuk kwam. M.a.w. onmogelijk. Dankzij sterk lobbywerk is dat afgesprongen. Het is nochtans heel simpel hoor, als de controle aan de grens in orde is en de importeur is met alles in orde, dan moet je niet verder gaan zoeken.

Ik krijg het schijt van zo'n zever é.

brutale home invasion in Asse

Ik vraag mij af of de bank wettelijk in dit geval verplicht is het geld terug te storten?
Deze mensen zijn in dit scenario niet grof nalatig geweest (al zal de bank er op wijzen geen vreemden binnen te laten)

Er werd geweld gebruikt met een wapen (achteraf bleek het wel nep). Die mensen kregen ook een pak slaag en werden vastgebonden.
Ook de thuisverpleger kreeg nadien slaag toen die mens ter plaatse kwam. (en is dus ook getuige)
Dit zit achter een betaalmuur.

Hoe kan het slachtoffer worden van een overval ooit nalatigheid zijn? Staat dat ergens in het artikel of dat een hersenspinsel van jou?

Ik vind dat zo'n zever é. De schuld wat bij de slachtoffers gaan leggen.
Niemand doet dit ook. Zie hieronder.
Dit zit achter een betaalmuur.

Hoe kan het slachtoffer worden van een overval ooit nalatigheid zijn? Staat dat ergens in het artikel of dat een hersenspinsel van jou?
Hersenspinsel, staat nergens in het artikel.
Is enkel het 3ehandsverhaal want is hoe de journalist het verhaal vertelt dat die van de zoon gehoord heeft die het van zijn ouders gehoord heeft...

Enige over de bank dat er instaat is dit:
“Het geld is eigenlijk bijzaak. En gelukkig schoot de bank meteen in actie en hebben we kunnen voorkomen dat er nog meer geld van de rekening werd gehaald”, zegt de zoon.
En dan nog dat het onderzoek bij het parket lopende is.

Afspraak bij tandarts om 9u. Zit nog altijd te wachten. Hoe kan je nu zo vroeg op de dag al zoveel achterstand hebben. :lol:

Afspraak bij tandarts om 9u. Zit nog altijd te wachten. Hoe kan je nu zo vroeg op de dag al zoveel achterstand hebben. :lol:
Meestal als ik ‘s ochtends de eerste afspraak heb bij de tandarts komt die pas +- 20 na het uur waarop ik een afspraak heb binnen :unsure:

Meestal als ik ‘s ochtends de eerste afspraak heb bij de tandarts komt die pas +- 20 na het uur waarop ik een afspraak heb binnen :unsure:
Ook eens meegemaakt, toen ik nog bij de tandarts ging uit mijn kindertijd. Eerste afspraak van de dag zodat ik daarna nog naar het werk kon. Na 10-15 min te wachten zie ik ze toekomen in haar Bentley Continental. Dan nog even alles klaarleggen en goed begonnen met achterstand.

Terug
Bovenaan