Je ergernissen van vandaag - Deel 2

2 weken geleden stond ik helemaal op 't einde op de parking van de Spar. Al de rest vanvoor, en 't is een grote parking. Kom ik buiten en heeft er hem wel niet ene vlak naast mij gezet. Dat is zoals binnenkomen in de toiletten waar 1 iemand staat te plassen en er naast gaan staan.

Duh, want de mensen die die dat doen trekken zich waarschijnlijk iets aan van hun auto dus daar ga je naast staan

Ik heb dat nu eigenlijk nog nooit voorgehad en let helemaal niet op waar ik parkeer. Zeker op mijn werk bijvoorbeeld is dat vaak een kwestie van je nog ergens tussen wurmen. Heb ik nu zo veel geluk gehad al dat er nog niemand lomp is geweest?

waarom mogen mensen die een publieke dienst leveren, niet opkomen voor hun rechten? omdat het u eens een ongemak bezorgt?
ze halen alles wat die jobs aantrekkelijk maakt constant weg. ge ziet nu al dat de lijn moet snoeien in hun aanbod "omdat er niet genoeg chauffeurs zijn".

nog minder, en uw bus rijdt sowieso niet meer. staking of niet.
De Lijn moet ook snoeien in hun aanbod, want er zijn absurd veel buslijnen waar er geen kat opzit. Van mij mogen ze zelfs gerust de bus die ik 's morgens neem per direct afschaffen, want ik ben altijd de enige die eropzit, en dat op een traject van 15 minuten. Dan zoek ik wel een andere oplossing. Hoeveel geld kost dat allemaal niet? Maar neen, de meeste mensen die alleen op een buslijn zitten, staan op hun achterste poten als er gepraat wordt om deze af te schaffen, en dan is er niemand die die beslissingen nog durft te nemen. Tja. Ik heb de keuze gemaakt om in een boerengat te gaan wonen. Het is er rustig, maar dan moet je ook aanvaarden dat je waarschijnlijk een auto of eigen vervoermiddel zal nodig hebben. Het doet me denken aan die simpelaars in Gent die een huis kopen naast een tramlijn, en dan beginnen klagen dat de tram teveel lawaai maakt.

Dat al die ongeschoolde arbeiders die als chauffeur werken eens een paar weken gaan meedraaien in de fabriek. En dat bedoel ik niet eens denigrerend naar ongeschoolde arbeiders, maar dat is gewoon een feit. Ik heb in een ver verleden genoeg tellingen voor De Lijn gedaan, ik heb wel minstens honderd buschauffers gesproken. En degene die daarvoor in een fabriek hadden gestaan, zeiden allemaal unaniem hetzelfde. Er moet hier echt niet geklaagd worden. De grootste zageventen waren de 45+'ers.

Er zijn weinigen die zoveel pensioen verloren hebben met de hervormingen als ik, een jonge federale ambtenaar. Maar ik ben ook de eerste om toe te geven dat dat pensioen absurd hoog lag. Mijn job is ook veel minder aantrekkelijk geworden, en ik heb niet meer dezelfde voordelen als de voordelen die er waren op het moment dat ik gestart ben. Maar moet ik daarom het in mijn hoofd halen om constant mensen te gaan kloten voor iets dat er toch gaat moeten doorkomen? Als je ergens in zo een functie start, weet je op voorhand dat dat sprookje niet gaat blijven duren. Dat ze al blij mogen zijn dat ze zonder diploma, opleiding of specifieke skills aan de bak komen.

Ten slotte zei ik niet eens iets over het feit dat ze staken, maar het feit dat ze enkel de bussen tijdens de spits afschaffen tijdens hun staking. 65% van de bussen op dat traject rijdt nog, maar de bussen die er toe doen, die rijden niet. Ik vind dat behoorlijk ironisch ja. Daarmee tonen ze alleen maar verder aan hoeveel waardeloze busritten er voor niks gereden worden, en hoe ver ze gaan om met maar 35% die staakt maximaal de pendelaar te treffen. En dan lees ik dat ze staken omdat er door besparingen minder ritten zullen zijn en ze de busgebruiker willen beschermen.

Laatst bewerkt:
2 pakjes van bol die vandaag via bpost aankomen. Geleverd op twee verschillende tijdstippen door twee verschillende facteurs in twee verschillende camionetten. Wat een verspilling zeg. :lol:

SBAT die al een paar jaar aandringd op periodieke keuring op afspraak wegens de enorme druktes.

Kaartje keuring in de bus begin januari.
Dag na ontvangst proberen boeken voor afspraak, eerste vrij slot 6 dagen na overschrijden keurings datum 2025.
(dikke 2 maand na ontvangst kaartje).
Naar keuring, alles ok, gaan afrekenen en de 'boete' krijgen voor te laat.
Ik ben helemaal niet te laat, het kon niet vroeger voor jullie.

Antwoord: "U kan ook zonder afspraak komen mijheer"...

:crazy::crazy::crazy:

SBAT die al een paar jaar aandringd op periodieke keuring op afspraak wegens de enorme druktes.

Dag na ontvangst proberen boeken voor afspraak, eerste vrij slot 6 dagen na overschrijden keurings datum 2025.

1) Het kaartje die ze sturen is puur een geste en geen verplichting, je moet zelf je keuring in de gaten houden en je wagen tijdig aanbieden.

Tip: Steek na de keuring gewoon een melding in je smartphone agenda 3 maanden voor de volgende keuring. Zo kan je tijdig een afspraak boeken.

2) Je kan je wagen inderdaad zonder afspraak aanbieden.

3) Je kan naar een ander keuringstation gaan, ze hebben niet allemaal dezelfde wachttijd.

Dus ja, je was wel te laat.

Bij ons kan je ook zien hoe druk het er is via camera, op kwartier ben ik daar, ik ben nog nooit met afspraak geweest naar de keuring denk ik.

Weeral onnodig 250euro ecocheques spenderen omdat ze anders gaan vervallen.
Bij Carrefour en Delhaize kun je die gebruiken voor de aankoop van bio- en ecoproducten (o.a. wasmiddelen).

Gewoon even aan de kassa laten weten dat je met ecocheques wenst te betalen en dan worden die producten van het totaalbedrag afgehouden.

Meestal zit er altijd wel iets in je winkelkar waarop het geldig is.

Laatst bewerkt:
Bij Carrefour en Delhaize kun je die gebruiken voor de aankoop van bio- en ecoproducten (o.a. wasmiddelen).

Gewoon even aan de kassa laten weten dat je met ecocheques wenst te betalen en dat worden die producten van het totaalbedrag afgehouden.

Meestal zit er altijd wel iets in je winkelkar waarop het geldig is.
Nice, hier samen nog over de 300 euro die op moet tegen de zomer, we gaan dus eens meer naar de Delhaize moeten.

Nice, hier samen nog over de 300 euro die op moet tegen de zomer, we gaan dus eens meer naar de Delhaize moeten.
Ik doe mijn ecocheques al jaren op aan verf. Niet alle verf kan je betalen met ecocheques, maar degene die ik gebruik dus wel (Levis Ambiance Mur).
En ja, ik doe er jaren over om mijn huis geschilderd te krijgen. Ik zit aan een tempo van één kamer per jaar :(

Mijn auto moet binnen voor inspectie en ik zit hier nu te wachten in zo een "workcorner". Zit er hier nu iemand constant hetzelfde telefoontje te plegen: "Goeiemorgen De Roo van De Breydel. De Breydel is beschikbaar vanaf Evergem."

Soms wordt ze dan nog eens doorgeschakeld en mag ze het nog eens herhalen...

Ik doe mijn ecocheques al jaren op aan verf. Niet alle verf kan je betalen met ecocheques, maar degene die ik gebruik dus wel (Levis Ambiance Mur).
En ja, ik doe er jaren over om mijn huis geschilderd te krijgen. Ik zit aan een tempo van één kamer per jaar :(
Toen de lokale Gamma hier sloot kon je die verf kopen aan -70%, dus daar ook al wat aan gegeven idd. Maar zowel ik als vriendin krijgen elk jaar 250 euro. Voor de nieuwe kinderkamer hebben we bijna alles al gekocht die je met ecocheques kan kopen, dus als die bruikbaar blijken te zijn in de supermarkt is dat wel een goede oplossing.

Ik doe mijn ecocheques al jaren op in euroshop in maldegem als ik niets echt nodig heb.
Meestal aan speelgoed, boeken of schoolmateriaal voor de petekindjes, kuisproducten etc
Onlangs daar wat van die plastiek bakken mee gekocht om wat oude rommel in op te bergen en een bidon ruitenwisser vloeistof.
Nog nooit iets op gezegd aan de kassa. Of moet zijn dat ik iedere keer geluk heb dat ze me niet aanspreken. :)

In de Aldi kan je ook een hoop dingen opkopen met ecocheques. Je bent wel een aantal maanden bezig om die €250 op te krijgen maar dat lukt meestal wel. Je ziet dat zelfs op dat scherm van de rekening of er iets met ecocheques te betalen valt. Gewoon ff melden dan

rond 2021 een 2 TB WD red nas drive gekocht voor 85€ mediamarkt. Ik ben aan het kijken om mijn eigen NAS te maken en ik dacht van waarom niet dezelfde HDD kopen...

2026 prijzen voor hetzelfde product tussen de 160€ - 220€. Man man man toch

Ook eens voorgehad toen het dus enkel nog op afspraak kon.
Ik was 1 dag te laat maar toch de boete erbij.
Dan wel geleerd dat het de moeite loont om dagelijks en op de meest onmogelijke tijdstippen naar dat afsprakensysteem te kijken. Slots die al geboekt stonden staan plots weer open...
Ik kreeg toen het verhaaltje dat er x aantal slots gereserveerd worden voor garages maar wanneer die dan annuleren deze terug open komen. Of dat klopt laat ik in het midden maar wel al gemerkt dat je je afspraak zo wel verschillende keren kan verleggen.

rond 2021 een 2 TB WD red nas drive gekocht voor 85€ mediamarkt. Ik ben aan het kijken om mijn eigen NAS te maken en ik dacht van waarom niet dezelfde HDD kopen...

2026 prijzen voor hetzelfde product tussen de 160€ - 220€. Man man man toch
Ik wou afgelopen zomer een 12TB interne HDD kopen, kostte toen rond de 200€.

Maar ik wou wachten op een eventuele Black Friday deal. Toen was het al 300€.

Maar maand geleden zaten ze boven de 400€

Ik hield m'n hart al vast, maar momenteel kosten ze blijkbaar "maar" 329€. Valt nog mee

Terug
Bovenaan