Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Zeg dat wel. Ik snap nog altijd niet waarom Teams zoveel wordt gebruikt buiten het feit dat het van Microsoft komt. Zo'n log zwaar ding.
Ik kon maar één like geven. Echt, het probeert alles te doen dat 10 lichtere apps beter deden. Ik wil helemaal niet alles via Teams doen, maar toch moet dat de default zijn kennelijk.

Zeg dat wel. Ik snap nog altijd niet waarom Teams zoveel wordt gebruikt buiten het feit dat het van Microsoft komt. Zo'n log zwaar ding.
Omdat het +/- standaard ingebakken zit in de licentie voor outlook en de rest.

En aanvullend daar aan, probeer maar eens backup te nemen van slack of discord op een degelijke manier. Daar waar Teams (en outlook, sharepoint, onedrive) standaard ondersteund worden door de grote backup vendors.

Ik had zo een klant die speciaal wou doen en gmail gebruiken.. daar backup van nemen was echter +/- niet te doen. Zijn dan maar naar M365 gegaan

Omdat het +/- standaard ingebakken zit in de licentie voor outlook en de rest.

En aanvullend daar aan, probeer maar eens backup te nemen van slack of discord op een degelijke manier. Daar waar Teams (en outlook, sharepoint, onedrive) standaard ondersteund worden door de grote backup vendors.

Ik had zo een klant die speciaal wou doen en gmail gebruiken.. daar backup van nemen was echter +/- niet te doen. Zijn dan maar naar M365 gegaan
Maar moet dat echt zoiets logs zijn dan? Op het werk gebruik ik dat om te chatten, telefoneren, videocalls en heel af en toe geïntegreerde Copilot. Maar eer dat gestart is nadat ik ben ingelogd in Windows...
Heb het gevoel dat het de laatste 4 jaren ook altijd maar zwaarder is geworden en ik denk niet (kan fout zijn?) dat er zóveel extra functies zijn bijgekomen dan toen.

Maar moet dat echt zoiets logs zijn dan? Op het werk gebruik ik dat om te chatten, telefoneren, videocalls en heel af en toe geïntegreerde Copilot. Maar eer dat gestart is nadat ik ben ingelogd in Windows...
Heb het gevoel dat het de laatste 4 jaren ook altijd maar zwaarder is geworden en ik denk niet (kan fout zijn?) dat er zóveel extra functies zijn bijgekomen dan toen.
Ik ga MS hier niet verdedigen, maar meer het waarom dat gebruikt wordt.

En ik vermoed dat het zwaarder wordt omdat ze sharepoint proberen te vervangen. En natuurlijk ook elke hyperscaler probeert u volledig in hun ecosysteem te krijgen.

edit> nu moet ik wel zeggen dat ik +/- geen problemen heb met Teams, maar ik gebruik Teams op mac dus dat is niet 100% dezelfde client

Ik kon maar één like geven. Echt, het probeert alles te doen dat 10 lichtere apps beter deden. Ik wil helemaal niet alles via Teams doen, maar toch moet dat de default zijn kennelijk.
Maar dat is net wat vele gebruikers, vooral zij die minder goed met IT kunnen omgaan, wel willen.

Teams is een kluwen en ik zou ook liever alles apart hebben. Maar ik snap de strategie. Door alle functies & integraties te combineren, is het heel makkelijk om tegen mensen te zeggen dat ze enkel Teams moeten gebruiken. IT zet autostart op en alles werkt. Waar je anders voor al jouw functionaliteiten een afzonderlijke applicaties/services nodig hebt en je collega die andere functionaliteiten gebruikte nog andere applicaties, heb je nu gewoon Teams. Je moet dus ook enkel Teams opstarten, niet jij alle apps en je collega ook en als hij er dan niet aan denkt om chat service X op te starten, kun je elkaar ook niet bereiken op die manier. En die applicaties moeten dan nog eens allemaal kunnen samenwerken, want bovenop all services, is de verdere integratie met andere Microsoft producten net de sterkte van Teams. Maar ook waarom het zo bloated is; One app to rule them all.

Is dat iets nieuws bij de 7de dag, dat ze élke week minstens 1 irritante politicus uitnodigen voor heel de aflevering?

Ik ga MS hier niet verdedigen, maar meer het waarom dat gebruikt wordt.

En ik vermoed dat het zwaarder wordt omdat ze sharepoint proberen te vervangen. En natuurlijk ook elke hyperscaler probeert u volledig in hun ecosysteem te krijgen.

edit> nu moet ik wel zeggen dat ik +/- geen problemen heb met Teams, maar ik gebruik Teams op mac dus dat is niet 100% dezelfde client
teams op Mac is 100x beter qua optimalisatie in alle opzichten. Ik hoor de collega’s vaak klagen over teams maar zelf minders last van (ook op Mac dus)

"Mooie lenteweer bijna ten einde: Ander weer op komst, zegt David Dehenauw"...met ne stralende glimlach alsof dit allemaal best wel leuk is. Genre "Dit is geen leuk nieuws idd… maar mijn brein heeft blijkbaar besloten dat het een sitcom is.”
Of
“Ik lach niet om jou! Mijn gezicht doet gewoon een spontane reboot.”

David als je dit leest: even wegkijken fieu zodat a stoeme smoel van een doorweekt inlegkruisje zich kan herpakken, spast!

Een beetje triest.

Met een externe harde schijf naar mijn pa gegaan in de hoop dat ik de muziek uit mijn jeugd kon recuperen, maar helaas niet veel gevonden. Jammer van de geweldige house, elektro, progressive etc. schijfjes, mijn vinyls die ik had overgezet, een collectie aan livesets (Illusion The Level ^^) en zelfs setjes van toen games.telenet.be forum nog een apart forum had waar de forum dj's hun mixen postten. Indien Project Zero hier nog rondhangt, jouw sets waren geweldig!

Dan ook maar eens op Beatport gaan neuzen en bepaalde schijven die ik toedertijd had gekocht, kan je niet meer opnieuw downloaden wegens niet meer beschikbaar. :(

Laatst bewerkt:
Ik maak online een bestelling bij een belgisch bedrijf met de gedachte dat ik mijn producten binnen de paar dagen zal ontvangen.

Op hun website staat ook heel duidelijk: in geval dat er één product niet beschikbaar is in uw bestelling worden de andere al verzonden en zal u het ander product krijgen wanneer het binnen is.

Indien een of meerdere producten niet op voorraad zijn, kan het voorkomen dat de bestelling in meerdere deelleveringen wordt verzonden.

Okay goed ik plaats mijn bestelling. Ik krijg geen orderbevestigingsmail dus ik dacht al van gvd ze hebben mij gescammed.

Ik bel het nummer op de website en de klantendienst wist mij te zeggen dat ze één product niet in stock hebben. Ahja okay wanneer kan ik mijn bestelling verwachten? Wij gaan uw bestelling niet gesplitst opsturen en wij moeten het product eerst bestellen om te kunnen leveren.

Okay en hoelang gaat dat duren? 3 Weken :wallbash: FUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Ondertussen alles ergers ander gekocht maar dan in kleine hoeveelheden zodat ik 3 weken verder kan.

"itsme: Enkel aanmelden via QR-code
Vanaf de week van 16 maart zal u zich bij itsme enkel nog kunnen aanmelden door het scannen van een QR‑code.
Aanmelden via telefoonnummer wordt dan niet langer ondersteund.

Waarom verdwijnt deze optie?​

Dit is onderdeel van een bredere veiligheidsupdate:
  • De oudere methode met telefoonnummer wordt vervangen door aanmelden via QR‑code.
  • Een QR‑code is veiliger, minder gevoelig voor phishing en sneller in gebruik.
  • Niet alle partners schakelen op hetzelfde moment over, waardoor je nog verschillen kan zien tussen websites."

Grrr, een qr code kunt ge toch ook makkelijk namaken en via mail versturen.

Ik woon hier in de buurt van een school en elke keer er een klas vrij is of het is einde schooldag, komen die jongeren de school buiten alsof de varkens worden klaargemaakt om geslacht te worden. Enfin, die varkens zijn vast nog stiller.

“Jongeren en kwetsbare groepen krijgen vaker GAS-boetes”: mensenrechteninstituut vraagt hervorming van wet​

Kwetsbare groepen worden vaker getroffen. Onderzoek van de Université Libre de Bruxelles heeft uitgewezen dat jongeren, mensen met een laag inkomen, huurders, en mensen met een lagere opleiding of een niet-Belgische nationaliteit oververtegenwoordigd zijn in de groep die GAS-boetes krijgt.

De arme jongeren en "kwetsbare groepen" zijn daar weer. Ocharme zeg. Moesten ze zich nu eens aan de wet en de regels houden he, misschien dat ze dan minder boetes zouden krijgen.

“Jongeren en kwetsbare groepen krijgen vaker GAS-boetes”: mensenrechteninstituut vraagt hervorming van wet​

Kwetsbare groepen worden vaker getroffen. Onderzoek van de Université Libre de Bruxelles heeft uitgewezen dat jongeren, mensen met een laag inkomen, huurders, en mensen met een lagere opleiding of een niet-Belgische nationaliteit oververtegenwoordigd zijn in de groep die GAS-boetes krijgt.

De arme jongeren en "kwetsbare groepen" zijn daar weer. Ocharme zeg. Moesten ze zich nu eens aan de wet en de regels houden he, misschien dat ze dan minder boetes zouden krijgen.

Wat ik even frappant vind is dat mensen die dikwijls te snel rijden vaker flitsboetes krijgen.

ik snap het punt wel, maar GAS-boetes zijn op zich ook wel puur random zever. Als iets de burgemeester niet aanstaat, plakt hij er GAS-boetes op. zoals bvb die blauwe lijn aan bushaltes voor schoolkinderen...

of zoals in Koksijde bvb kan je een GAS-boete krijgen omwille van "langdurig skaten". wat langdurig is, is niet duidelijk.
dat werkt willekeur in de hand he.

het gaat niet altijd over het typische "brusselse jongere" gedrag.

Dood vogeltje gevonden op ons terras. Nog aan het twijfelen of ik het samen met de kindjes begraaf of het zelf doe.

Al een week keel en hoofdpijn, gaat maar niet over.

Dood vogeltje gevonden op ons terras. Nog aan het twijfelen of ik het samen met de kindjes begraaf of het zelf doe.

Al een week keel en hoofdpijn, gaat maar niet over.
damn, ik weet dat ze het in de geschiedenis normaal was om leiders met hun dieren te begraven, maar om nu een vogeltje met uw kinderen te begraven, vind ik er wel over...

Terug
Bovenaan