Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik heb nood/zin om een week ergens in complete rust te gaan zitten. Desnoods een klooster of whatever

Die meubels die geleverd zijn, staan nog nie in elkaar omdat ik nie alles alleen gedaan krijg
Pa komt dan wel eens "helpen", maar stopt dan na een uur want ofwel moet mijn ma naar de kiné, of de kinderen van mijn zus van school/de crèche halen

Schoonpa ging komen helpen, maar wist nog niet wanneer en had eigenlijk ook geen tijd..
Stond hier dan maandag, mja ik moet wel werken. Dan is hm het afgetrapt omdat ik al veel zaken zelf had gedaan "Waarom vraagt ge mij als ge het zelf doet??" Omdat gij zei dat ge nie veel tijd had tiens

Mijn madam die op het werk een hoop werk op haar nek haalt wat niet nodig is en dan thuis daarover moet ventileren. Als ik dan vraag "heb je je dat op het werk al eens gezegd?" -> nee dat heeft toch geen zin
Ja tegen mij zagen ook niet eigenlijk maar soit

Dan nog wat loopt te klagen dat het huis ondersteboven staat en hier niet gepoetst wordt (doen we wel, maar weinig nut natuurlijk)

Mijn zus die stuurt dat de kinderen vragen om nog eens te mogen langskomen want tis al ff geleden, i know

Die kasten waar zaken fout zijn voor geboord of ontbreken dus kan ik weer lopen bellen/langsgaan om af te halen

Het mag blijkbaar voor iedereen teveel zijn, behalve voor mij, ik moet wel blijven doorgaan. En liefst op al de rest zijn tempo

Tijdje geleden kastje gekocht, gecamd want het is veel te klein en de foto's waren fotoshop. Nu verwachten ze dat ik dat retourneer. Ik vraag me af hoe, want dat zit al helemaal in elkaar.

Nee, maar het maakt je wel een eikel die er zo voor zorgt dat mensen mét beperkte mobiliteit, fietsen, ... geen plek meer hebben - terwijl er voldoende plek is in de andere wagons.
Dat in het vet is wel belangrijk :) Op rustige en minder drukke uren begrijp ik uw ergernis en vind ik het ook wel asociaal als er elders nog plaats over is.

Echter tijdens de spits mag je regelmatig al blij zijn als er nog één stoeltje vrij is en dikwijls is dat in het wagonnetje voor de fietsen.
Een fiets? Die geraakt daar dan sowieso niet meer tussen. Links en rechts zit er dan al (een asociaal?) iemand.

Rechtstaan of gaan zitten beseffende dat een fietser er toch geen plaats meer heeft? Dan is de rekening snel gemaakt hé.

Nog eens naar bos vandaag, loop net in smal gangpad en ik hoor iemand roepen, 2 jongere mannen, plots zie ik een hond loslopen en wacht wat.

Komt ie plots naar mij gestormt en blaft en gromt en ging niet opzij om me door te laten. Was smal padje dus van 0.5m, maar de hond kon er net langs, maar koos dus conflict. En het beest maar blaffen grommen pal voor mij, en tanden laten zien en zelfs aanstalten maken naar mijn lichaam te komen met heel agressieve lichaamstaal, ik zei streng “DURF niet te bijten zulle, achteruit gij”! En toen aarzelde hij.

Ergste vanal, de eigenaars riepen hem niet eens terug en zeiden letterlijk niets en bleven van 20m ver toezien. Ik ben terug gekeerd vanwaar ik kwam, geen excusus gehad… niets... wou ook niet gaan escalaren want stond even onder adrenaline.
Ze zijn ook de ander richitng uitgegaan na aanlijnen hond, die dan even jankte als hij halsband aankreeg. Mijn blik zei genoeg denk ik, fukin pissed en klaar dat beest te verweren als hij me ook beet, was zo'n halfgroot bastaard mormel en gelukkig geen gevaarlijk ras ofzo.
Toch blij dat ik geen beet heb, want anders is het dokter en kloterij ... dan had ik fotos genomen hoor, en klacht via politie neergelegd.

Is elk lente zomer van dat wel, 1 tot 2 keer dat zo'n hond op je afstormt, en dan gaat grommen en zijn tanden laten zien op 1m van u.
Natuurgebeid en bos of openbaar = hond aan de lijn. En het loopt daar de spuigaten uit met loslopende honden ondanks duidelijke verbodsborden.

Mail naar boswachter of bosbeheer volgt nu, tis me echt beu …

Mijn oorsuizen is maandag bonkers gegaan in extremis, leek me flauwte en oververmoeid, bloeddruk …
Twas net wat aan het beteren, en weeral kreeg ik de volle lading, dat beest blafte constant pal voor mij eigenlijk en wou niet afgeven voor kweetniet 30sec 1 minuut. Had gelukkig oordoppen in.

GRRRRR (aaarj)

Hyperacusis+ mooi weer = altijd fun soms :( . Twas al paar dagen vrij kalm in dat bos, en je verwacht ook geen hond die je belaagd.
Zeer close bijna bijtincident dus. Stel dat je daar met een bange kleuter loopt bij zon voorval (die lopen daar ook, ja, net peuters en kleuters vooral) Dan had ik die mannen zeker aangesproken.
De eerstevolgend loslopende hond die ik tegenkom en naar mij komt en de eigenaar weer eens zegt "tis nen brave" of "hij doet niks" gaat het volgende antwoord eens krijgen

Ik ben ook braaf en doe niks maar je weet maar nooit dat er iets in mijn hoofd klikt en er iets gebeurd ... 😁

Ik begin mij steeds meer te ergeren aan mensen die geen beperkte mobiliteit, geen fiets of step of geen zware bagage hebben en zich toch in de fietswagon gaan zetten.
Ik ga daar ook vaak zitten zonder fiets/bagage. Daar kan ik tenminste mijn lange benen eens strekken.

Alsof t nog nie genoeg is, sebiet met de hond naar de dierenarts
Continu één oog dichtgeknepen en veel traanvocht

Die denkt ook "als ge me geen aandacht geeft zorg ik wel dat ge me aandoet moet geven"

Alsof t nog nie genoeg is, sebiet met de hond naar de dierenarts
Continu één oog dichtgeknepen en veel traanvocht

Die denkt ook "als ge me geen aandacht geeft zorg ik wel dat ge me aandoet moet geven"

Intussen een gesedeerde hond mee naar huis.
Oogletsel dus 4x per dag zalf smeren 🙄

Auto nog eens gewassen na een maand of drie, want morgen viert hij zijn 200.000'ste kilometer. Nu begint het te regenen. :lol:

Ondertussen een niet nader genoemd, geband forumlid als die bovenstaande leest:

fpzMvY.gif

Discussies op het werk over wie verantwoordelijk is en dus moet opdraaien voor meerwerk, dus nu moet ik heel de historie samenvatten.
Zou zo erg niet zijn moest het niet over rond de 100 mails gaan en moest outlook godverdomme een keer normaal werken - er zijn mails die ik verstuurd heb op datum x die gewoon niet terug te vinden zijn in mijn 'verzonden items' folder. Ik heb antwoorden ontvangen op deze mails dus ik kan perfect zien wanneer ik mijn mails verstuurd heb en naar wie, maar deze ontbreken dus bij mijn verzonden items. Er is geen filter actief, ik delete nooit mails, het gaat over dingen van <1jaar geleden dus geen archief issues, en ook niet te vinden op de dag ervoor/erna dus tijdzone issues kunnen het niet zijn, ... gewoon outlook dat weigert zijn werk te doen :wallbash: maarja, wat kan je nu verwachten van het bedrijf dat Teams en Word op de markt bracht.

Discussies op het werk over wie verantwoordelijk is en dus moet opdraaien voor meerwerk, dus nu moet ik heel de historie samenvatten.
Zou zo erg niet zijn moest het niet over rond de 100 mails gaan en moest outlook godverdomme een keer normaal werken - er zijn mails die ik verstuurd heb op datum x die gewoon niet terug te vinden zijn in mijn 'verzonden items' folder. Ik heb antwoorden ontvangen op deze mails dus ik kan perfect zien wanneer ik mijn mails verstuurd heb en naar wie, maar deze ontbreken dus bij mijn verzonden items. Er is geen filter actief, ik delete nooit mails, het gaat over dingen van <1jaar geleden dus geen archief issues, en ook niet te vinden op de dag ervoor/erna dus tijdzone issues kunnen het niet zijn, ... gewoon outlook dat weigert zijn werk te doen :wallbash: maarja, wat kan je nu verwachten van het bedrijf dat Teams en Word op de markt bracht.

Microsoft programma's worden inderdaad steeds grotere garbage.

De afgelopen jaren nooit zware problemen gehad met Outlook (buiten traag of niet connecteren, een zoekfunctie als een kreupele blinde die probeert een piñata te raken door er met een tandenstoker naar te gooien) en nu in de nieuwste versie op 2 maanden tijd:
- ook een paar verzonden mails die niet te vinden zijn in verzonden items
- een paar mails die één tot anderhalve week (!) onderweg waren (binnen hetzelfde bedrijf naar vaak gebruikte contacten, dus kan denk ik niet aan spamfilters e.d. liggen, ook geen zware bijlages)

Zeg dat wel. Ik snap nog altijd niet waarom Teams zoveel wordt gebruikt buiten het feit dat het van Microsoft komt. Zo'n log zwaar ding.

Terug
Bovenaan