Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Waar is da precies? Als de auto's groen krijgen, gaan die er uiteraard vanuit dat de fietsers rood hebben bij een dwarsend fietspad. Zoals je het hier tekent, scheelt er daar toch iets aan de inrichting.
Ik ging er van uit dat het ging over afslaande auto's die op dezelfde baan rijden, blijkbaar niet dus.
Hasselt
da's een vrij unieke situatie. dus als ik het goed zie op de schets, ligt de stopstreep vóór het fietspad, maar het licht erna?

dan zou ik idd denken dat je altijd moet stoppen voor dat fietspad, en pas groen kan nemen als je er voorbij bent. maar deze inrichting is gewoon fout, imo.

da's een vrij unieke situatie. dus als ik het goed zie op de schets, ligt de stopstreep vóór het fietspad, maar het licht erna?

dan zou ik idd denken dat je altijd moet stoppen voor dat fietspad, en pas groen kan nemen als je er voorbij bent. maar deze inrichting is gewoon fout, imo.

Klopt. Je stopt voor het fietspad want die moet vrij blijven. Dus wanneer de auto's rood hebben moeten die voor het fietspad stoppen zodat de fietsers kunnen blijven fietsen. Wanneer het groen is rijden de auto door maar vanaf het moment dat de auto voor het fietspad staat en er komen fietsers voorbij dan wacht je tot die door zijn en dan rij je verder als je nog groen hebt.

Voor het meeste gevallen werkt dit wel behalve wanneer de scholen gedaan hebben, dan moet je soms lang wachten omdat er niets anders dan fietsers voorbij komen

Heel de inrichting is "speciaal" om het zo te zeggen.

Hasselt

Klopt. Je stopt voor het fietspad want die moet vrij blijven. Dus wanneer de auto's rood hebben moeten die voor het fietspad stoppen zodat de fietsers kunnen blijven fietsen. Wanneer het groen is rijden de auto door maar vanaf het moment dat de auto voor het fietspad staat en er komen fietsers voorbij dan wacht je tot die door zijn en dan rij je verder als je nog groen hebt.

Voor het meeste gevallen werkt dit wel behalve wanneer de scholen gedaan hebben, dan moet je soms lang wachten omdat er niets anders dan fietsers voorbij komen

Wat een dom idee. Niemand die de situatie daar kent, zal er van uitgaan dat ze de fietsers nog moeten doorlaten.

Hasselt

Hebt ge een link naar Street View? Nu ben ik wel heel benieuwd om die situatie in het echt te aanschouwen

Hebt ge een link naar Street View? Nu ben ik wel heel benieuwd om die situatie in het echt te aanschouwen

Ik heb al gezocht maar de street view op google maps is niet de huidige situatie.

Hier is hoe het er vroeger uitzag. In de plaats van de porsche is er nu een fietspad aangelegd. En de auto achter de porsche is waar de meeste auto's nu wachten om door te rijden. Zoals je kan zien zijn er geen lichten voor de fietsers alleen voor de auto's om naar links te gaan.

Ja, dat zou toch redelijk duidelijk moeten zijn voor de auto's dat ze voorrang moeten geven aan fietsers ook al is het groen. Maar ik kan ook begrijpen dat als iemand daar voor het rood staat en het springt op groen dat die even verward is en ook verwacht dat de fietsers rood hebben ook al ligt het fietspad voor de rode lichten. Groen = doorrijden is een beetje een automatisme, terwijl het hier geen automatisme is en afhangt van het fietspad Dat is een goed kruispunt om tijdens het rijexamen langs te rijden. :p

Ja, dat zou toch redelijk duidelijk moeten zijn voor de auto's dat ze voorrang moeten geven aan fietsers ook al is het groen. Maar ik kan ook begrijpen dat als iemand daar voor het rood staat en het springt op groen dat die even verward is en ook verwacht dat de fietsers rood hebben ook al ligt het fietspad voor de rode lichten. Groen = doorrijden is een beetje een automatisme, terwijl het hier geen automatisme is en afhangt van het fietspad Dat is een goed kruispunt om tijdens het rijexamen langs te rijden. :p
Ik vind het gewoon slecht ontworpen, beter zou zijn dat de fietsers ook een rood licht krijgen. Ook vooral met dat terras links van je, dat beperkt ook redelijk uw zicht. Zou mij niet verwonderen dat er daar regelmatig ongelukken gebeuren.

Aah ja dat punt heb ik ook al bijna een fietser mee gehad. Sorry als jij het was Pepe 😅

Enorm vervelend, zeker omdat de auto's van de overkant gelijk groen hebben en dan breed afslaan

Ge ziet de fietsers ook pas heel laat door dat terras van het Hashotel

Context?
Geïnstalleerd via (partner van) je werkgever of op eigen initiatief?
Via de werkgever, het grappige, alé ja grappig, detail, het is de 5de laadpaal waarvan er ondertussen 3 zijn afgekeurd ofzo.

De firma werkte met onderaannemers, en mja laten we zeggen, die hun werk is ondermaats.
Ik snap niet dat ze daar dan toch met blijven werken

Je moet toch al een ferme stoot uithalen om een afkeur te krijgen. hoe kregen die dat voor elkaar? voor welke reden afkeur?
De aarding was niet goed gekoppeld dacht ik, en het schema was niet 100% in orde
Het positieve is, hij moet niet meer langskomen, een foto met de wijzigingen is genoeg

Maar toch, wat een klucht

Op het moment zelf een ergernis, achteraf eigenlijk ne glimlach maar goed ik moet het ergens posten. :tongue:

Ne loper die mij voorbij liep met zijne koptelefoon op en hij was zelfs luidop aan het zingen.
Ik denk: Ah ik probeer te volgen.

5:30 --> Hij loopt snel weg van mij.
5:00 --> Hij loopt nog steeds vrij snel weg van mij
4:30 --> Traag maar gestaag hij loopt nog steeds verder weg van mij
4:10 alles uit de kast --> Nope nog steeds te traag. Ik zie hem in de verte verdwijnen :headshake:

*opgave* makila ... neen serieus, het ging wel, ik moest daarna toch ne cooling down doen en het was maar ne halve km maar ik kon dus niet volgen terwijl die gast precies een tempo liep alsof het niks was. (dat was zone 1 of 2 voor hem denk ik)

Op het moment zelf een ergernis, achteraf eigenlijk ne glimlach maar goed ik moet het ergens posten. :tongue:

Ne loper die mij voorbij liep met zijne koptelefoon op en hij was zelfs luidop aan het zingen.
Ik denk: Ah ik probeer te volgen.

5:30 --> Hij loopt snel weg van mij.
5:00 --> Hij loopt nog steeds vrij snel weg van mij
4:30 --> Traag maar gestaag hij loopt nog steeds verder weg van mij
4:10 alles uit de kast --> Nope nog steeds te traag. Ik zie hem in de verte verdwijnen :headshake:

*opgave* makila ... neen serieus, het ging wel, ik moest daarna toch ne cooling down doen en het was maar ne halve km maar ik kon dus niet volgen terwijl die gast precies een tempo liep alsof het niks was. (dat was zone 1 of 2 voor hem denk ik)
Gegarandeerd één met een motortje. 't Is wat den dag van vandaag.

ik vind het nu ook niet abnormaal dat als je op uw gemak aan't lopen bent, en één of andere zot begint ineens achter u te lopen, dat ge gewoon sneller wég loopt.

IMG-6616.jpg
IMG-6615.jpg

Een echte picasso al zeg ik het zelf. Foto is verticaal geupload maar het moet horizontaal zijn.

En wij als fietser hebben geen lichten. Het is gewoon een fietspad die recht door gaat. Alleen de auto hebben lichten om linksaf te gaan
Als ik het mag zeggen: ge hebt een mooi schrift (y)

Terug
Bovenaan