peppe
Active member
HasseltWaar is da precies? Als de auto's groen krijgen, gaan die er uiteraard vanuit dat de fietsers rood hebben bij een dwarsend fietspad. Zoals je het hier tekent, scheelt er daar toch iets aan de inrichting.
Ik ging er van uit dat het ging over afslaande auto's die op dezelfde baan rijden, blijkbaar niet dus.
da's een vrij unieke situatie. dus als ik het goed zie op de schets, ligt de stopstreep vóór het fietspad, maar het licht erna?
dan zou ik idd denken dat je altijd moet stoppen voor dat fietspad, en pas groen kan nemen als je er voorbij bent. maar deze inrichting is gewoon fout, imo.
da's een vrij unieke situatie. dus als ik het goed zie op de schets, ligt de stopstreep vóór het fietspad, maar het licht erna?
dan zou ik idd denken dat je altijd moet stoppen voor dat fietspad, en pas groen kan nemen als je er voorbij bent. maar deze inrichting is gewoon fout, imo.
Klopt. Je stopt voor het fietspad want die moet vrij blijven. Dus wanneer de auto's rood hebben moeten die voor het fietspad stoppen zodat de fietsers kunnen blijven fietsen. Wanneer het groen is rijden de auto door maar vanaf het moment dat de auto voor het fietspad staat en er komen fietsers voorbij dan wacht je tot die door zijn en dan rij je verder als je nog groen hebt.
Voor het meeste gevallen werkt dit wel behalve wanneer de scholen gedaan hebben, dan moet je soms lang wachten omdat er niets anders dan fietsers voorbij komen
Heel de inrichting is "speciaal" om het zo te zeggen.