Je ergernissen van vandaag - Deel 2

als hij groen licht heeft, hoe heb jij dan voorrang?
je hebt rode lichten en ervoor heb je een fietspad waar je voorrang moet geven. Dus het kan zijn dat je groen hebt maar als er een hoop fietsers voorbij fietsen moet je nog altijd voorrang geven.

Je moet ook stoppen voor de fietspad maar die paljas had echt haast blijkbaar

Kasten in de berging in elkaar aan het zetten met "hulp" van mijn vrouw

Ik zie ze doodgraag, maar ik weet wel waar de term "onweerstaanbare drang" vandaag komt.

je hebt rode lichten en ervoor heb je een fietspad waar je voorrang moet geven. Dus het kan zijn dat je groen hebt maar als er een hoop fietsers voorbij fietsen moet je nog altijd voorrang geven.

het lijkt mij sterk dat een kruispunt met verkeerslichten dat niet zou hebben voor fietsers, tbh

Klinkt toch als een vreemde situatie. Als het een kruispunt is met rode lichten en fietspad dan zijn er voor het fietspad toch ook lichten voorzien. En er zit toch ook wat tijd tussen dat de lichten voor de fietser op rood springen en die voor de auto’s op groen.

Dus dan lijkt het mij dat een grote groep fietsers het rode licht heeft genegeerd als zij nog voorbij die auto moeten als die al groen heeft.

Die stopstreep is daar waarschijnlijk voor de lichten eh, niet voor het fietspad. Elk rood licht heeft een stopstreep.

Laatst bewerkt:
Klinkt toch als een vreemde situatie. Als het een kruispunt is met rode lichten en fietspad dan zijn er voor het fietspad toch ook lichten voorzien. En er zit toch ook wat tijd tussen dat de lichten voor de fietser op rood springen en die voor de auto’s op groen.

Dus dan lijkt het mij dat een grote groep fietsers het rode licht heeft genegeerd als zij nog voorbij die auto moeten als die al groen heeft.

Die stopstreep is daar waarschijnlijk voor de lichten eh, niet voor het fietspad. Elk rood licht heeft een stopstreep.
Er zijn nog heel wat kruispunten die niet conflictvrij zijn hoor. Tegelijk groen voor fietsers en auto's is echt geen unicum.

Er zijn nog heel wat kruispunten die niet conflictvrij zijn hoor. Tegelijk groen voor fietsers en auto's is echt geen unicum.
Maar zoals peppe het beschrijft is het gewoon een auto die aan het licht staat, groen heeft, en wilt vertrekken, en een fietser die op het fietspad dat kruist door rijdt.
En dat lijkt mij onmogelijk dat die óók groen heeft.

Maar zoals peppe het beschrijft is het gewoon een auto die aan het licht staat, groen heeft, en wilt vertrekken, en een fietser die op het fietspad dat kruist door rijdt.
En dat lijkt mij onmogelijk dat die óók groen heeft.

voorbeeld van zo'n situatie bij mij in de buurt waar het vaak prijs is, auto's hebben groen om rechts af te draaien en tegelijkertijd hebben de fietsers groen om over te steken

voorbeeld van zo'n situatie bij mij in de buurt waa r het vaak prijs is, auto's hebben groen om rechts af te draaien en tegelijkertijd hebben de fietsers groen om over te steken
Ja, dat snap ik, dat is zoals Remake het beschrijft.

Maar uit Peppe's opmerking
je hebt rode lichten en ervoor heb je een fietspad
Lijkt het mij meer dit:
je hebt rode lichten en ervoor heb je een fietspad

Dus ja, kan duidelijker.

IMG-6616.jpg
IMG-6615.jpg

Een echte picasso al zeg ik het zelf. Foto is verticaal geupload maar het moet horizontaal zijn.

En wij als fietser hebben geen lichten. Het is gewoon een fietspad die recht door gaat. Alleen de auto hebben lichten om linksaf te gaan

Laatst bewerkt:
IMG-6616.jpg
IMG-6615.jpg

Een echte picasso al zeg ik het zelf. Foto is verticaal geupload maar het moet horizontaal zijn.

En wij als fietser hebben geen lichten. Het is gewoon een fietspad die recht door gaat. Alleen de auto hebben lichten om linksaf te gaan
Waar is da precies? Als de auto's groen krijgen, gaan die er uiteraard vanuit dat de fietsers rood hebben bij een dwarsend fietspad. Zoals je het hier tekent, scheelt er daar toch iets aan de inrichting.
Ik ging er van uit dat het ging over afslaande auto's die op dezelfde baan rijden, blijkbaar niet dus.

da's een vrij unieke situatie. dus als ik het goed zie op de schets, ligt de stopstreep vóór het fietspad, maar het licht erna?

dan zou ik idd denken dat je altijd moet stoppen voor dat fietspad, en pas groen kan nemen als je er voorbij bent. maar deze inrichting is gewoon fout, imo.

Terug
Bovenaan