Je ergernissen van vandaag - Deel 2

ik woon 5 jaar in Gent, en 't is hier misschien niet de beste buurt van de stad, maar verloederd is het hier ook ver van.
In Malderen heb ik dat nooit voorgehad.

Ik zit met een tand waar een groot stuk afgebroken is (eerst was de vulling los gekomen en daarna ook nog een stuk van de tand afgebroken), mijn moeder was vorige week net bij de tandarts en toen was dit net gebeurd, zij zegt dit daar en ik krijg ineens een afspraak voor vandaag, totaal onverwacht.
Vandaag bij de tandarts is gebleken dat de tand te diep is afgebroken en dus niet meer gered kan worden, hij moet dus getrokken worden, maar dat doen ze niet bij de tandarts, dus daarvoor moet ik een afspraak maken in het ziekenhuis.
Zal wel nog effe met die halve tand moeten rondlopen, want mijn moeder heeft ook al een afspraak moeten maken in het ziekenhuis om enkele tanden te laten trekken en zij kan pas in mei gaan.

Had ik een tandarts gehad waar ik jaarlijks op controle had kunnen gaan, dan was dit waarschijnlijk nooit gebeurd en zou deze tand nu niet getrokken moeten worden.

Maar wat positief is, ik heb na meer dan 6 jaar eindelijk terug een tandarts en dan nog eentje in mijn eigen dorp.
Hoe ‘de tandarts trekt geen tanden’? Dat lijkt mij nu toch relatief ‘core business’?

ik woon 5 jaar in Gent, en 't is hier misschien niet de beste buurt van de stad, maar verloederd is het hier ook ver van.
In Malderen heb ik dat nooit voorgehad.
heb je recht op een huurpremie/subsidie? Een conformiteitsonderzoek is dan verplicht.

Er zijn maar een aantal gemeenten en steden die een verplicht conformiteitsonderzoek opleggen bij verhuur. Het kan zijn dat Gent een inhaal beweging aan het doen is.

Een dag congé is misschien ambetant nu, maar als het niet orde is verlies je veel rechten en/of kan je mingenot eisen bij je verhuurder.

Het gaat je in ieder geval meer opbrengen dan het nadeel van 1 dag congé in te zetten.

Mensen die bellen op luidspreker. Oortjes kosten spotgoedkoop maar mensen willen blijkbaar dat iedereen kan meeluisteren naar hun gesprek
Liefst zo openbaar en luid mogelijk. Net als overal filmpjes afspelen op max volume. Als een filmpje hier automatisch afspeelt en het volume staat per ongeluk op schaam ik me al kapot.

Filmpjes op de hub zijn niet zo openbaar vervoer geschikt blijkbaar.

Idem met mensen die over bluetooth bellen in de auto. Met volume op max en dan nog eens luid roepen ipv praten.

Op regelmaat stoppen/parkeren er voor mijn deur omdat dat de enige plaats is met een garage en dus "vrij" is.
Hoeveel zaken ik hier al gehoord heb die eigenlijk niet voor iemand anders bestemd zijn. :biglaugh:

En dat met mijn deuren en ramen dicht en terwijl ik zelf ofwel het geluid van tv, radio of pc heb aanstaan.

Een dag congé is misschien ambetant nu,

die dag congé is nog niet zo erg, maar ik zit hier nu echt letterlijk de hele dag te wachten, weer niemand te zien.
ik kan ook niet weg, want ik woon alleen, dus er is hier ook niemand anders om open te doen moest die pipo hier staan.

en 't is dan eens goed weer buiten :wallbash:

Mensen die bellen op luidspreker. Oortjes kosten spotgoedkoop maar mensen willen blijkbaar dat iedereen kan meeluisteren naar hun gesprek
Ja! Op luidspreker en dan die telefoon horizontaal aan uw mond houden. 't Is voor die mensen dat er waarschuwingslabels bestaan.

Daarstraks een mail ontvangen dat m'n afspraak bij de oogarts (die ik een jaar op voorhand moet inboeken) geannuleerd werd. De oogarts in kwestie weet niet of ze nog zal terugkeren. Ze ziet het niet meer zitten zeker.

Maar 'k zit nu wel zonder oogarts natuurlijk. En de goeie zijn hier in omstreken toch dun gezaaid.

Ja! Op luidspreker en dan die telefoon horizontaal aan uw mond houden. 't Is voor die mensen dat er waarschuwingslabels bestaan.
Zo is het wel handig om de minderen in de maatschappij te herkennen. Ik ben wel voor.

Maar 'k zit nu wel zonder oogarts natuurlijk. En de goeie zijn hier in omstreken toch dun gezaaid.
Kijk eens rond en wie weet valt je oog wel ergens op.

d congé is nog niet zo erg, maar ik zit hier nu echt letterlijk de hele dag te wachten, weer niemand te zien.
ik kan ook niet weg, want ik woon alleen, dus er is hier ook niemand anders om open te doen moest die pipo hier staan.

en 't is dan eens goed weer buiten :wallbash:
Zoals in den goeie ouwe tijd stoeltje aan de voordeur zetten en kijken naar al het verkeer dat je ziet passeren. Er valt vanalles te beleven: gesprekken te volgen, parkeersensoren te herkennen, ...

Zo is het wel handig om de minderen in de maatschappij te herkennen. Ik ben wel voor.

Kijk eens rond en wie weet valt je oog wel ergens op.
Ik heb daar toch geen goed oog in.

Nee maar vraag me toch af hoe het komt dat het nog altijd zo lang duurt voor een afspraak bij de oogarts? Komt dat nog altijd door de achterstand van tijdens corona en/of zijn er echt nog zo weinig oogartsen?

Mijn laatste bezoek was in oktober 2024 en die afspraak was toen ook al een half jaar eerder vastgelegd. Een collega moest het jaar daarvoor ook al 8 maanden wachten om te kunnen gaan. En nu hier lezen dat het nog steeds zo is.

Ik heb daar toch geen goed oog in.

Nee maar vraag me toch af hoe het komt dat het nog altijd zo lang duurt voor een afspraak bij de oogarts? Komt dat nog altijd door de achterstand van tijdens corona en/of zijn er echt nog zo weinig oogartsen?

Mijn laatste bezoek was in oktober 2024 en die afspraak was toen ook al een half jaar eerder vastgelegd. Een collega moest het jaar daarvoor ook al 8 maanden wachten om te kunnen gaan. En nu hier lezen dat het nog steeds zo is.
Naar mijn gevoel heeft de vergrijzing daar toch ook wat mee te maken.

Ik had mij beter laten omver rijden. Ik had voorrang maar zijn groen licht was blijkbaar belangrijker.

Ik had geen helm aan dus het was even twijfelen of het waard was om dat risico te nemen. Uiteindelijk ervoor gekozen om een dag langer te leven.

dat zou nog wel kunnen dan, misschien ben ik gewoon biased tov fietsersvoorrang.

ambtenaar van de gemeente heeft zijn kat gestuurd 🖕 🖕 🖕

Ik had mij beter laten omver rijden. Ik had voorrang maar zijn groen licht was blijkbaar belangrijker.

Ik had geen helm aan dus het was even twijfelen of het waard was om dat risico te nemen. Uiteindelijk ervoor gekozen om een dag langer te leven.
Het actieve ledenbestand hier niet met 0,5% doen dalen he!

Terug
Bovenaan