Ik heb ook heel mijn kindertijd gesnotterd, vooral hooikoorts en katten. Maar al die symptomen zijn een pak beter geworden toen ik uit het huis ging en niet hele dagen in de sigarettenrook zat. Yeah, ouders.
Natuurlijk is dat allemaal dikke BS. Vaak heeft het zo'n half-serieus imago omdat alles op een hoop wordt gegooid met bv. kruidengeneeskunde, of iets waar een paar behandelingen wel effect hebben (genre chiropraxie) zonder heel de zever errond, en heel veel placebo-effect. Maar vanaf je terecht komt in zo'n mindset van "big pharma slecht en wij die fortuinen verdienen op kap van arme mensen goed" wordt dat voor mij heel schadelijk.
Homeopathie, dat is nu echt iets dat volgens mij enkel kan bestaan omdat mensen algemeen gesproken een heel beperkte achtergrond hebben op vlak van chemie of algemene wetenschap. Dat is gebaseerd op het idee dat hoe sterker je iets verdunt, hoe sterker het effect. Dus dingen verdunnen voorbij de limiet dat je nog zeker bent dat er een enkele molecule werkzame stof in een pil/oplossing zit. En dan zou dat sterk werken. Drink wat zeewater, volgens mij ben je dan onsterfelijk volgens die logica.