Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Autodesigners doen dat ook zo, vooral als ze filters wegsteken.
"Zeg chef als we hier nu eens een klep steken waar we de cabinefilter achter steken, zou handig zijn he?"
"Maar neen waar is de fun daarin? Steek die achter de bedieningen van de verwarming en zorg dat half het dashboard er af moet!"
Of "Chef zouden we die oliedop niet gewoon hier onderaan steken dat er makkelijk een pan onder kan?"
"Bwah het is toch plezanter als we die wat dieper steken en zorgen dat heel de onderkant vol olie hangt als je hem los draait"

Hetzelfde met radiowekkers, microgolfovens,... Je weet wel, zo van die dingen met 2 knoppen die er toch in slagen om het nodeloos complex te maken om die te bedienen.
Bonuspunten als je een microgolf en oven van hetzelfde merk hebt uit hetzelfde bouwjaar, waarbij de manier van werken (hoe je bv. de klok moet verzetten voor zomer/wintertijd) helemaal anders is.

Autodesigners doen dat ook zo, vooral als ze filters wegsteken.
"Zeg chef als we hier nu eens een klep steken waar we de cabinefilter achter steken, zou handig zijn he?"
"Maar neen waar is de fun daarin? Steek die achter de bedieningen van de verwarming en zorg dat half het dashboard er af moet!"
Of "Chef zouden we die oliedop niet gewoon hier onderaan steken dat er makkelijk een pan onder kan?"
"Bwah het is toch plezanter als we die wat dieper steken en zorgen dat heel de onderkant vol olie hangt als je hem los draait"

Of dat ene Renault model (ik dacht een Mégane paar generaties geleden) waarbij het wiel en een stuk van de bumper eraf moest om een lampje te vervangen.

Het is tof dat ze qua arbeidsplaatsen bepaalde groepen ondersteunen, maar de tijd dat je koopjes kon doen is wel écht voorbij.
Afgelopen zomer, Le Creuset cocotte voor 11€. In de dorpjes lukt het nog wel eens.

moest Eddy Snelders niet in de bak zitten waren ze nog in staat om hem te vragen als jurylid.
Zat Guy van Sande niet tussen twee projectjes in?

Daarnet reclame op Spotify: eerst die campagne voor verkeersveiligheid
Minder naar “Crash Test Dummies” luisteren?

Laatst bewerkt:
Dat zo ne Dutroux nog naar foto's van naakte kinderen kan kijken ipv al jaren dood van ontbering ergens in ne vergeetput te liggen.

Laatst bewerkt:
Dat zo ne Dutroux nog naar foto's van naakte kinderen kan kijken ipv al jaren dood van ontbering ergens in ne vergeetput te liggen.
Mij zit het eigenlijk meer dwars dat ze daar nog zoveel tralala rond maken. Hoeveel tijd en geld steekt het parket en het gerecht daar nu weer in om uiteindelijk niets te bereiken. Die man zal de rest van zijn leven in het gevang zitten, een veroordeling meer of minder gaat geen enkel verschil meer maken.
Die resources zouden beter ergens anders voor gebruikt worden, ik geloof dat er werk genoeg is bij justitie.

Mij zit het eigenlijk meer dwars dat ze daar nog zoveel tralala rond maken. Hoeveel tijd en geld steekt het parket en het gerecht daar nu weer in om uiteindelijk niets te bereiken. Die man zal de rest van zijn leven in het gevang zitten, een veroordeling meer of minder gaat geen enkel verschil meer maken.
Die resources zouden beter ergens anders voor gebruikt worden, ik geloof dat er werk genoeg is bij justitie.
Ja hij riskeert blijkbaar een bijkomende vervolging. Waarom? Dat kost ons alleen maar extra belastingsgeld en voor welk extra nut? NIKS.
Dus laat het maar zo.

Ik zit met een tand waar een groot stuk afgebroken is (eerst was de vulling los gekomen en daarna ook nog een stuk van de tand afgebroken), mijn moeder was vorige week net bij de tandarts en toen was dit net gebeurd, zij zegt dit daar en ik krijg ineens een afspraak voor vandaag, totaal onverwacht.
Vandaag bij de tandarts is gebleken dat de tand te diep is afgebroken en dus niet meer gered kan worden, hij moet dus getrokken worden, maar dat doen ze niet bij de tandarts, dus daarvoor moet ik een afspraak maken in het ziekenhuis.
Zal wel nog effe met die halve tand moeten rondlopen, want mijn moeder heeft ook al een afspraak moeten maken in het ziekenhuis om enkele tanden te laten trekken en zij kan pas in mei gaan.

Had ik een tandarts gehad waar ik jaarlijks op controle had kunnen gaan, dan was dit waarschijnlijk nooit gebeurd en zou deze tand nu niet getrokken moeten worden.

Maar wat positief is, ik heb na meer dan 6 jaar eindelijk terug een tandarts en dan nog eentje in mijn eigen dorp.

Gisteren naar de bekende speler voor een sterretje in de voorruit.
Jobs en verkeer viel mee dus was eigenlijk te vroeg.

Goed ik ga gewoon, kunnen ze al beginnen des te beter.
Indien niet, wacht ik daar gewoon en doe wat admin op pc terwijl ik wacht.

Konden niet vroeger beginnen, was er redelijk druk.
Met als gevolg dat wanneer ze de 4 man voor mij kwamen halen, ik telkens hetzelfde hoorde:
Meneer uw wagen is klaar, we hebben echter een veiligheids-check gedaan en blijkt dat uw ruitenwissers aan vervanging toe zijn.
Mogen we die vervangen?

Goed, mijne is net op onderhoud geweest vorige maand en die zijn vervangen(omdat de oude piepten), dus ik ga dat niet horen.
Tot het aan mij was: meneer uw ruitenwissers zijn versleten

Really? Business plan?

misschien om de bron van die foto's te vinden en hopelijk zo ook nog een paar andere pedo's uit de roulatie te halen?
Dit toch, vanzelfsprekend is brood en water ruim voldoende voor de weledele heer Dutroux voor de rest van zijn dagen.

Maar ik vind het verre van zeker dat hij daar zelf is aan geraakt etc. Kan daar perfect geplaatst zijn door een andere gedistingeerde heer die zich in zijn nabije omgeving bevindt aka den bak.

Voor de rest zo weinig mogelijk aandacht aan geven.

Ik zit met een tand waar een groot stuk afgebroken is (eerst was de vulling los gekomen en daarna ook nog een stuk van de tand afgebroken), mijn moeder was vorige week net bij de tandarts en toen was dit net gebeurd, zij zegt dit daar en ik krijg ineens een afspraak voor vandaag, totaal onverwacht.
Vandaag bij de tandarts is gebleken dat de tand te diep is afgebroken en dus niet meer gered kan worden, hij moet dus getrokken worden, maar dat doen ze niet bij de tandarts, dus daarvoor moet ik een afspraak maken in het ziekenhuis.
Zal wel nog effe met die halve tand moeten rondlopen, want mijn moeder heeft ook al een afspraak moeten maken in het ziekenhuis om enkele tanden te laten trekken en zij kan pas in mei gaan.

Had ik een tandarts gehad waar ik jaarlijks op controle had kunnen gaan, dan was dit waarschijnlijk nooit gebeurd en zou deze tand nu niet getrokken moeten worden.

Maar wat positief is, ik heb na meer dan 6 jaar eindelijk terug een tandarts en dan nog eentje in mijn eigen dorp.
Wel opletten dat het niet begint te ontsteken.

3 weken geleden had ik hetzelfde voor, ook een stuk van een kies afgebroken.
Eerste afspraak bij mijn vaste tandarts was 3,5 weken later omdat hij net in verlof ging.
Die tand was al ontzenuwd dus ik had er niet veel last van.

Na 1-2 weken begon het te ontsteken en zat ik constant met een slechte smaak, dan een afspraak gemaakt bij zo’n spoedtandarts waar ik dezelfde dag nog naartoe mocht.

De breuk was hier ook te diep, tot in de wortel, dus de tand werd ook getrokken.
Het afgebroken stuk hing hier nog deels vast, dat was bijna de helft van de tand.

295 euro lichter buiten gestapt (waar ik nog 105 euro van terugkreeg via ziekenfonds) maar ik was op dat moment al content dat het probleem direct opgelost was.
Antibioticakuur gehad en ondertussen is alles terug mooi genezen.

Gisteren was dan de afspraak bij de vaste tandarts zodat hij nog eens kon checken, ondertussen kon hij direct de periodieke controle/kuisbeurt doen ook.

Laatst bewerkt:
Zit hier ook met een ontzenuwde tand waar een lichte ontsteking op zou zitten aan de wortelpunt. Voorlopig geen last van, maar de tandarts zegt dat die sowieso getrokken moet worden. Ik wil die wel graag laten vervangen door een implantaat, dat kost 2400 euro waarvan ik 1000 euro zou kunnen terugtrekken van de ziekenkas. Toen ik dat hoorde viel ik bijna flauw - veel geld en ik ben geen grote held bij medische ingrepen. Ik twijfel wanneer ik dat zou doen. Ik wou dit jaar eens véél geld opzij zetten en dan is dit wel een tegenslag - ook al zou 1400 euro voor een BG'er mere pocket change moeten zijn.

Really? Business plan?
Grappig, ik ben er ook al een paar keer geweest.
De eerste keer, zo'n twintig jaar geleden was de standaard bij een lease-wagen: "ah meneer, dat sterretje zit in uw gezichtsveld, je kan beter meteen heel de ruit vervangen".
De tweede keer, een jaar of zeven geleden, was dat blijkbaar niet meer het geval. Toen zag ik wel hoeveel werk ze hebben aan zo'n sterretje, dat stelt echt niets voor: beetje schoonmaken, spul erop en het meeste van de tijd ging dan in het stofzuigen van de wagen... Da's dan 160€ alsjeblieft.
Als het mijn eigen wagen was, zou ik er nooit naartoe gaan en gewoon zelf zo'n spul kopen.

Zit hier ook met een ontzenuwde tand waar een lichte ontsteking op zou zitten aan de wortelpunt. Voorlopig geen last van, maar de tandarts zegt dat die sowieso getrokken moet worden. Ik wil die wel graag laten vervangen door een implantaat, dat kost 2400 euro waarvan ik 1000 euro zou kunnen terugtrekken van de ziekenkas. Toen ik dat hoorde viel ik bijna flauw - veel geld en ik ben geen grote held bij medische ingrepen. Ik twijfel wanneer ik dat zou doen. Ik wou dit jaar eens véél geld opzij zetten en dan is dit wel een tegenslag - ook al zou 1400 euro voor een BG'er mere pocket change moeten zijn.
Je zou het eens moeten nakijken, maar ik geloof wel dat die 1000 euro terugtrekken voor een implantaat maar 1x per jaar kan. Iets om rekening mee te houden als er nog tanden zijn die mogelijks vervangen moeten worden door een implantaat (beter om ze dus niet allemaal tegelijk te laten doen).

Je zou het eens moeten nakijken, maar ik geloof wel dat die 1000 euro terugtrekken voor een implantaat maar 1x per jaar kan. Iets om rekening mee te houden als er nog tanden zijn die mogelijks vervangen moeten worden door een implantaat (beter om ze dus niet allemaal tegelijk te laten doen).
Het is maar 1 tand bij mij, de rest is nog in orde.

Alles aan de tanden zijn duur! Ben onlangs bij de orthodont geweest om eventueel iets te laten doen; prijs zou rond de €5000 kunnen zijn zonder tussenkomst :eek:
Heb wel privé tandverzekering maar die dekken maar paar honderden euro's ervan.

Alles aan de tanden zijn duur! Ben onlangs bij de orthodont geweest om eventueel iets te laten doen; prijs zou rond de €5000 kunnen zijn zonder tussenkomst :eek:
Heb wel privé tandverzekering maar die dekken maar paar honderden euro's ervan.
Reminder dat tandjes poetsen wel degelijk belangrijk is, maar soms heb je pech met je genen en heb je zwakke tanden.

Reminder dat tandjes poetsen wel degelijk belangrijk is, maar soms heb je pech met je genen en heb je zwakke tanden.
En dan is er nog die rare leeftijdsgrens,ik heb na een accidentje een bovenbit, ik kon toen kiezen: kronen op alleen de kapotte tanden (+- 5000€, 10-15j levensduur) of een paar extra tanden trekken voor een vals bit te kunnen plaatsen (+- 800€, levenslang accidenten of schade daargelaten). Met het extra leuke dat, omdat ik jonger dan 50 was, ziekenfonds sowieso nauwelijks zou tussenkomen, ongeacht de gekozen oplossing. Was ik 50+ geweest was zowat alles vergoed geweest.

Jobs en verkeer viel mee dus was eigenlijk te vroeg.

Goed ik ga gewoon, kunnen ze al beginnen des te beter.
Indien niet, wacht ik daar gewoon en doe wat admin op pc terwijl ik wacht.

Konden niet vroeger beginnen, was er redelijk druk.
Met als gevolg dat wanneer ze de 4 man voor mij kwamen halen, ik telkens hetzelfde hoorde:
Meneer uw wagen is klaar, we hebben echter een veiligheids-check gedaan en blijkt dat uw ruitenwissers aan vervanging toe zijn.
Mogen we die vervangen?

Goed, mijne is net op onderhoud geweest vorige maand en die zijn vervangen(omdat de oude piepten), dus ik ga dat niet horen.
Tot het aan mij was: meneer uw ruitenwissers zijn versleten

Really? Business plan?
Ik ben daar 1 keer geweest en het was ruitenwisser en brandblusser. Ruitenwissers heb ik toen wel laten doen want het was een nieuwe ruit en effectief heel oude wissers. Ik was van plan dat sowieso te doen.

Wat een belangrijke factor is, is mondflora! Goede of slechte bacteriën.
Goede zullen beter de tanden mee beschermen en slechte zullen mee de tanden 'aanvallen'.

Wanneer je als ouder weet dat je goede mondflora hebt, moet je (volgens mijn tandarts) een beetje tandplak van jezelf in het mondje van een pas geborden kindje smeren. Zo kunnen deze 'goede' bacteriën de dominante flora in de mond van het kind worden en zo bijdragen aan gezondere tanden.

Terug
Bovenaan