Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Nu, ik snap wat je bedoelt en ik erger me er ook vaak aan. Maar in dit geval dekt de titel de lading toch wel heel goed?
Er staan aanhalingstekens rond 'te lui om te werken' omdat dat een citaat is van mensen (oa van de mensen uit de comments) of het sentiment dat leeft. En daarachter staat dan "of juist niet?", als inhoud van het artikel. Waarmee aangegeven wordt dat het dus toch niet klopt wat mensen zeggen.

Ik zou ook liever het foute beeld niet ook nog aandacht geven in mijn titel, maar ik vind net niet dat die het verkeerd voorstelt.
Dekt de lading "heel goed", zeg je?
De titel van VRT NWS is gewoon veel beter, veel vollediger: 1 op de 3 Gen Z-werknemers kiest voor deeltijdse job, al betekent dat niet dat ze ook minder werken

Je zou bijna denken dat ze daar niet (of toch veel minder) teren op clicks en verontwaardigde comments als verdienmodel. Dood aan sociale media, dood aan de sensatiepers!

Nu, ik snap wat je bedoelt en ik erger me er ook vaak aan. Maar in dit geval dekt de titel de lading toch wel heel goed?
Er staan aanhalingstekens rond 'te lui om te werken' omdat dat een citaat is van mensen (oa van de mensen uit de comments) of het sentiment dat leeft. En daarachter staat dan "of juist niet?", als inhoud van het artikel. Waarmee aangegeven wordt dat het dus toch niet klopt wat mensen zeggen.

Ik zou ook liever het foute beeld niet ook nog aandacht geven in mijn titel, maar ik vind net niet dat die het verkeerd voorstelt.

Tuurlijk dat het een fout beeld geeft, want als je deeltijds werkt in je hoofdberoep, maar dat combineert met een andere job of jobs om zo tot een fulltime te komen, werk je eigenlijk helemaal niet deeltijds. Je geeft het gewoon niet de klassieke invulling van 40 uur op 1 werkplek.
Ze werken eigenlijk helemaal niet deeltijds. Ze wijken enkel af van de traditionele invulling.

Ik heb op mijn Bpost al een hele tijd in mijn voorkeuren staan dat alle pakketjes rechtstreeks naar een afhaalpunt moeten gebrachten worden. Dat werkt perfect en die box is quasi over mijn deur dus dat is eigenlijk heel makkelijk. Plots hebben ze daar beslist dat een pakketje dat klein genoeg is om in eens brievenbus te passen toch naar mij thuis moet gebracht worden, want dat is gemakkelijker. Blijkt dat het toch niet past waardoor ik er om kan in het postkantoor, wiens openingsuren clashen met die van elke werkende mens.

Dat is net de reden dat ik alles rechtstreeks in die box laat droppen he knuppels!

Ik zie op facebook een post van het nieuwsblad met een link naar het volgende artikel:

Eén op drie GenZ'ers werkt deeltijds: ‘te lui om te werken’, of juist niet?

Blijkt dat als je het artikel leest het eigenlijk gaat over mensen die (zo goed als) voltijds werken, maar dat niet doen in het traditionele plaatje van 1 voltijdse job. Ze werken deeltijds of 4/5de en vullen dat dan aan met een flexijob of een zelfstandige activiteit. De titel geeft dus helemaal niet weer waarover het artikel echt gaat.
Zoals steeds staan daar 100 comments onder van mensen die het artikel niet lezen en enkel op basis van de titel laten weten dat gen Z een bende luie kloten is, dat ze niet moeten neuten dat ze geen huis kunnen kopen, dat OCMW hen wel zal moeten redden als ze op pensioen gaan.....

En ik weet niet wat ik erger vind: clickbait titels die niet de inhoud van het artikel weergeven of het feit dat er zoveel mensen zijn die te tam zijn om het artikel te lezen (hoewel het nochtans naar eigen zeggen hardwerkende, serieuze mensen zijn), maar het wel nodig achten om dus hun compleet ongefundeerde mening te spuien.
En zo worden de nu al gefrustreerde boomers nog gefrustreerder week na week.

Ik lees hier veel posts van mensen die ICE-aanhangers niet snappen, maar ik ken er helaas die zo'n anti-migranten leger wel zouden zien zitten hier in België. Jaja, die mensen leven hier en ze zijn met meer dan je denkt. En die worden ook allemaal dagelijks gevoed door onze media die maar al te graag een migrant die drugs dealt of een overval pleegt in de kijker zet.

Want ja, sensatie = clicks

Ik heb op mijn Bpost al een hele tijd in mijn voorkeuren staan dat alle pakketjes rechtstreeks naar een afhaalpunt moeten gebrachten worden. Dat werkt perfect en die box is quasi over mijn deur dus dat is eigenlijk heel makkelijk. Plots hebben ze daar beslist dat een pakketje dat klein genoeg is om in eens brievenbus te passen toch naar mij thuis moet gebracht worden, want dat is gemakkelijker. Blijkt dat het toch niet past waardoor ik er om kan in het postkantoor, wiens openingsuren clashen met die van elke werkende mens.

Dat is net de reden dat ik alles rechtstreeks in die box laat droppen he knuppels!
Dat is omdat pakjes die in de brievenbus kunnen worden meegegeven met de postbode die de brievenronde doet en de grotere pakjes is met een aparte postbode die enkel pakjes doet. Die 'brieven' postbode rijdt dus na zijn ronde ook gewoon terug naar zijn kantoor en levert dat daar weer in met resultaat dat gij gesjossed zijt. Allez, zo was het toch in de periode dat ik daar gewerkt heb.

Hebben hetzelfde gehad, maar dan gewoon telkens voor de deur gedropt. (in een redelijk drukke straat, schoolomgeving)

Verschillende "klachten" haalde niets uit.

Na een keer of 5 een verloren pakket (bewijs maar dat we het hebben) loopt het wel correct.

Hebben hetzelfde gehad, maar dan gewoon telkens voor de deur gedropt. (in een redelijk drukke straat, schoolomgeving)

Verschillende "klachten" haalde niets uit.

Na een keer of 5 een verloren pakket (bewijs maar dat we het hebben) loopt het wel correct.
Ah nee, voor mijn deur op de dorpel droppen is PostNL hier 😅
Die doen zelfs de moeite niet meer om aan te bellen. Ik doe gewoon mijn deur open als ik de mail krijg met "pakket geleverd" en zie het dan telkens liggen. Dat zou nu ook opgelost moeten zijn door alles rechtstreeks naar een postpunt te laten leveren. Maar aangezien ik al standaard webshops die met PostNL werken probeer te vermijden zal het nog wel ff duren eer ik dat kan testen.

Kamer van de klein nog eens op orde aan het zetten en ik merk ineens dat haar spaarpot leeg is. 240 euro eruit. Zijn wel wat kindjes komen spelen, dus kan niet pinpointen wie het was.

Dus nu komt er niemand meer spelen en gaat het geld ook niet meer zo zichtbaar geplaatst worden.

Wat een vertrouwensbreuk seg.

Update: Dochter is nog FF langsgeweest vandaag en eens gehoord hoe en wat en blijkbaar had ze het allemaal eruitgehaald. In twee zakjes gestopt en ergens onder haar speelgoedberg gestopt.

Een zakje al gevonden. Volgende week op zoektocht naar zakje twee 😅

Toch maar het geld in bewaring laten bij mij nu. Lesje geleerd.

Laatst bewerkt:
Wat chili's gesneden en daarna in mijn ogen gewreven :cry: .
lol, been there done that. Zelfs als ge u handen wast en dan een uur later in uw ogen wrijft, hebt ge het nog zitten heb ik gemerkt. De laatste keer heb ik mijn handen na het snijden eerst met wat melk gewassen en dan gewoon en dan was het in orde blijkbaar.

En zo worden de nu al gefrustreerde boomers nog gefrustreerder week na week.

Ik lees hier veel posts van mensen die ICE-aanhangers niet snappen, maar ik ken er helaas die zo'n anti-migranten leger wel zouden zien zitten hier in België. Jaja, die mensen leven hier en ze zijn met meer dan je denkt. En die worden ook allemaal dagelijks gevoed door onze media die maar al te graag een migrant die drugs dealt of een overval pleegt in de kijker zet.

Want ja, sensatie = clicks
en wtf hebben gen z'ers te maken met migranten? Kwa mentale gymnastiek kan dat toch wel tellen.

Kamer van de klein nog eens op orde aan het zetten en ik merk ineens dat haar spaarpot leeg is. 240 euro eruit. Zijn wel wat kindjes komen spelen, dus kan niet pinpointen wie het was.

Dus nu komt er niemand meer spelen en gaat het geld ook niet meer zo zichtbaar geplaatst worden.

Wat een vertrouwensbreuk seg.
Zijn er heel veel mogelijke verdachten? Ik zou anders de ouders op een vriendelijke manier durven aanspreken, om het na te vragen bij hun kind.

Het gaat hier niet om € 20 ofzo hé.

Cora was een instituut in Franstalig België.

Ik kwam nog regelmatig in de winkel in Anderlecht, maar je merkte wel dat de hoogdagen al lang voorbij waren.

Bij Bruzz zijn nog beelden te vinden van de opening van die vestiging in 1998. Toen was de parking nog te klein.

Terug
Bovenaan