Ik zie op facebook een post van het nieuwsblad met een link naar het volgende artikel:
Eén op drie GenZ'ers werkt deeltijds: ‘te lui om te werken’, of juist niet?
Blijkt dat als je het artikel leest het eigenlijk gaat over mensen die (zo goed als) voltijds werken, maar dat niet doen in het traditionele plaatje van 1 voltijdse job. Ze werken deeltijds of 4/5de en vullen dat dan aan met een flexijob of een zelfstandige activiteit. De titel geeft dus helemaal niet weer waarover het artikel echt gaat.
Zoals steeds staan daar 100 comments onder van mensen die het artikel niet lezen en enkel op basis van de titel laten weten dat gen Z een bende luie kloten is, dat ze niet moeten neuten dat ze geen huis kunnen kopen, dat OCMW hen wel zal moeten redden als ze op pensioen gaan.....
En ik weet niet wat ik erger vind: clickbait titels die niet de inhoud van het artikel weergeven of het feit dat er zoveel mensen zijn die te tam zijn om het artikel te lezen (hoewel het nochtans naar eigen zeggen hardwerkende, serieuze mensen zijn), maar het wel nodig achten om dus hun compleet ongefundeerde mening te spuien.