Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Mijn duvelkes limiet os precies gezakt naar 6. Oud worden
IMG-0564.jpg

Na lange tijd weer eens een keel ontsteking gehad , donderdag nacht van de keelpijn wakker geworden en ontsmet met mondwater , vrijdag was de pijn weg en ging het , zaterdag heel de dag en nacht in mijn bed gelegen , gewoon vermoeid maar geen koorts , iedere beweging was teveel maar ben wel effe gaan wandelen met de hondjes (gewoon blokje rond ) en dan terug in mijn bed …, vandaag gaat het terug buiten het vervelend hoesten …
Heb mij laten vaccineren tegen covid en de griep maar blijkbaar dit jaar geen chanteren gehad .

Conversatie met de privé security aan't UZ.

"Naar waar gaat ge?"
- gewoon de tram halen
"Ah dan moet ge langs de hoofdingang"
-en waarom mogen we, als we vàn een tram komen wel langs hier, maar moeten we naar den tram helemaal omlopen?
"Ah ja we moeten uw badge kunnen controleren"
-Ge weet dat ik geen badge heb, ik kom van de voetbal
"Ja, ge moet toch langs een hoofdingang"

Ach ja, als ge maar kunt regelenneven, zeker?

Voor privé binnenlandse vluchten in Madagascar moet men nu ook langs de algemene security check voor reguliere lijnvluchten in de terminal voor regionale vluchten.

Resultaat: ge moogt geen water en vloeistoffen meenemen van meer dan 100ml in uw handbagage. Ze volgen letterlijk de regels voor lijnvluchten.

En dan nog eentje, ingecheckte bagage (dus de grotere stukken dan handbagage) mag ook niet door, want het kan zogezegd niet mee aan boord in het vliegtuig, en het moet ingecheckt worden via de incheckbalie. Zelfs als de piloot zegt dat het wel door mag, doen ze moeilijk.

't Is een f*cking privé vlucht, waarbij de piloot met ons meewandelt tot aan het vliegtuig, de bagage zelf inlaad, en goed weet wat er in kan en wat niet eh.
En hoe kunnen we in godsnaam anders water mee aan boord nemen dan? Het is f*cking 25 tot 30°C, en aan boord is er niks. Moeten we voor 3 flessen water van 1,5L een bagage handler inschakelen ofzo?

Die neuwe regels zijn er gekomen omdat er op privé vluchten veel goudklompen het land uit worden gevlogen door criminelen zoals o.a. de vorige president en zijn vriendjes, en verbouwingen aan de terminals, maar dit is er echt over en totaal niet aangepast voor privé vluchten in het algemeen. We zouden anders maar een bagage handler en incheckbalie medewerker moeten inhuren voor elke keer we water mee hebben of normale bagage...
Weer een knappe beslissing van iemand die geen voeling heeft met de realiteit.

Sushi besteld bij een afhaalresto zeer dicht in de buurt. Besloten dat de enigste 2 slechte reviews mogelijk onterecht konden zijn. NOPE. Kippenspiesjes met teriyaki-saus die echt als de meest vettige brol proefden die meer weg had van bijna-vervallen varkensvlees. Dragon-eyes koud geleverd waar nauwelijks vis of kruiden leek in te zitten en de Gyoza was de meest smaakloze prul van de hoop. €40 weggooien aan de meest shitty takeaway voelt altijd slecht.

Bpost speelt een harde schijf van €240 kwijt die 99% kans omgeruild zou worden voor een nieuw exemplaar. Na 3 weken onderzoek krijg ik te horen dat ze de verzendkosten en 2/3 van het aankoopbedrag van de factuur zullen terugbetalen.

Focking hell €80 kwijt. :sop: Op hun eigen website durven ze die "Tot €500" niet verder nuanceren met een asterisk en ik snap nu waarom.

Bpost speelt een harde schijf van €240 kwijt die 99% kans omgeruild zou worden voor een nieuw exemplaar. Na 3 weken onderzoek krijg ik te horen dat ze de verzendkosten en 2/3 van het aankoopbedrag van de factuur zullen terugbetalen.

Focking hell €80 kwijt. :sop: Op hun eigen website durven ze die "Tot €500" niet verder nuanceren met een asterisk en ik snap nu waarom.
Zodat je een gegarandeerde terugbetaling tot 500 euro van de waarde van je pakket krijgt.

Ze moeten je 240€ terugbetalen. Optie is 'gegarandeerd'. 160€ is daardoor niet rechtsgeldig. Die extra verzekering is er voor een reden. Ik zou het er niet mee eens zijn, het betwisten en als ze koppig weigeren naar de ombudsdienst gaan.

Dan moet je wel die optie extra betalen, ik zie in voorgaande posts niet terug dat hij dat deed?
Ik ging daar van uit want hij spreekt over "Tot €500" dat gaat effectief over de extra optie / verzekering. Zonder die verzekering zou @Michster enkel zijn verzendkosten terug krijgen.

Dat staat ook in zijn / haar linkje: "Met een gewoon verzendetiket, zonder extra opties, vergoeden we alleen de verzendkosten van je pakje als we zelf verantwoordelijk zijn voor het verlies of de schade."

Maar moest ik fout zijn: @Michster corrigeer mij als ik fout ben.

Ik ging daar van uit want hij spreekt over "Tot €500" dat gaat effectief over de extra optie / verzekering. Zonder die verzekering zou @Michster enkel zijn verzendkosten terug krijgen.

Dat staat ook in zijn / haar linkje: "Met een gewoon verzendetiket, zonder extra opties, vergoeden we alleen de verzendkosten van je pakje als we zelf verantwoordelijk zijn voor het verlies of de schade."

Maar moest ik fout zijn: @Michster corrigeer mij als ik fout ben.

Ik heb effectief betaald voor de extra verzekering omdat ik safe wou zijn ja. Morgen nog eens terugbellen en zeggen dat ze ofwel volledig terugbetalen ofwel contacteer ik de ombudsdienst.

Ik voel me al ruim een week extreem moe en futloos. En het wordt precies met de dag erger. Ik heb ook precies al een tijd ook last van een licht verhoogde hartslag. En met momenten voel ik mijn hart precies harder kloppen in m'n borstkast. (Dat gevoel herken ik van enkele jaren geleden, hoorde toen bij m'n paniekaanvallen)

Gamen lukt me totaal niet meer, zelfs Euro Truck Simulator, of Age Of Empires op het gemakkelijkste niveau is me al te veel gevraagd.
Rechtstaan vanuit de zetel of m'n bureaustoel om naar het toilet te gaan of een fles water te gaan halen voelt alsof ik een halve marathon gelopen heb.

Daarnet heb ik 2 dozen (Kerstboom en versiering) naar de zolder gedragen. Toen ik terug beneden kwam voelde ik me draaiering en zelfs na 10 minuten was m'n hartslag nog 110.

Misschien toch maar eens een afspraakje bij de huisarts maken.

Ik voel me al ruim een week extreem moe en futloos. En het wordt precies met de dag erger. Ik heb ook precies al een tijd ook last van een licht verhoogde hartslag. En met momenten voel ik mijn hart precies harder kloppen in m'n borstkast. (Dat gevoel herken ik van enkele jaren geleden, hoorde toen bij m'n paniekaanvallen)

Gamen lukt me totaal niet meer, zelfs Euro Truck Simulator, of Age Of Empires op het gemakkelijkste niveau is me al te veel gevraagd.
Rechtstaan vanuit de zetel of m'n bureaustoel om naar het toilet te gaan of een fles water te gaan halen voelt alsof ik een halve marathon gelopen heb.

Daarnet heb ik 2 dozen (Kerstboom en versiering) naar de zolder gedragen. Toen ik terug beneden kwam voelde ik me draaiering en zelfs na 10 minuten was m'n hartslag nog 110.

Misschien toch maar eens een afspraakje bij de huisarts maken.
klinkt niet goed, kan van alles zijn natuurlijk, hopelijk valt het mee!

Feestje gegeven ?

Leuk te horen dat het terug beter gaat tussen jou en je vrouw.

FVOI0FO.jpeg

Alles tijdens daguren, 't is niet dat ik hier feestjes geef. Meeste van de opsommingen is van toepassing op de kinderen waarvoor ik aansprakelijk ben.

Vind het vooral zeer bizar dat ik zelf niet uitgenodigd was voor de zaak en dus nooit enig bewijs heb kunnen aanschouwen.

Maar bon, diegene die klacht indiende is reeds 30 jaar advocaat in deze stad, dus veel zal beroep indienen niet uitmaken.

FVOI0FO.jpeg

Alles tijdens daguren, 't is niet dat ik hier feestjes geef. Meeste van de opsommingen is van toepassing op de kinderen waarvoor ik aansprakelijk ben.

Vind het vooral zeer bizar dat ik zelf niet uitgenodigd was voor de zaak en dus nooit enig bewijs heb kunnen aanschouwen.

Maar bon, diegene die klacht indiende is reeds 30 jaar advocaat in deze stad, dus veel zal beroep indienen niet uitmaken.
Los van de uren of andere situaties, maar "kinderen spelen met een bal" en "loopt zonder pantoffels". Dat zou in België toch nooit een reden of argument tot boete zijn?

Terug
Bovenaan