Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Vind ik wel gek, enerzijds dat zoiets circuleert onder toeristen, en anderzijds dat toeristen dat nu kiezen.
Op zich is het gratis, bed, douche, ik denk ook een maaltijd (?)

Als ge maar gewoon een plaats zoekt om te slapen moet je eigenlijk niet meer hebben.

Maar t is dus voor daklozen die geen andere optie hebben

Als ge maar gewoon een plaats zoekt om te slapen moet je eigenlijk niet meer hebben.

Welja maar zoals ook @Tanuki_ zegt lijkt me dat nu niet een omgeving om met een gerust hart eens een goede nachtrust te krijgen. Gratis is misschien een sterk argument voor sommigen maar ik zou precies dan liever een jeugdherberg ofzo zoeken als het budget klein is.

Door wie wordt de daklozenopvang georganiseerd? Bij ons is dat het CAW, die altijd een intake doet voor je erin mag. Zelfs mensen buiten de provincie komen er niet in.

De opvang is zeker niet gratis en dient betaald te worden, een deel door daklozen zelf, een deel door de aangesloten OCMW's die gebruik maken van de opvang.

Het lijkt me dan toch zeer straf dat er zomaar toeristen zouden kunnen verblijven. En al helemaal als ge weet dat zo een opvangplaats niet echt veilig is voor uw spullen.

Ivm de taxi zou het kunnen dat deze inderdaad op vraag van het OCMW/hulpverleningsinstantie is gekomen omdat de daklozen niet op tijd (ze moeten voor een bepaald uur zich aangemeld hebben of ze kunnen er niet overnachten) met het openbaar vervoer op de opvang geraakt.

openbaar vervoer zou geen probleem mogen zijn hier. het is zelfs een kleine 10 minuten stappen vanaf 't centrum, dichtsbijzijndste tramhalte is minder dan 5 minuten (en rijdt tot half twaalf), en dan heb je uit nog 2 andere richtingen bussen.
je mag ook maar binnen vanaf een bepaald uur.

dus waarom 't ocmw dan een taxi regelt, die al een meervoud duurder is om gewoon ín te stappen dan het OV? ik weet het niet.

ik heb er ook al backpackers zien staan, vandaar mijn vermoeden dat er toeristen komen ook (al kan je dat niet bewijzen)

en enkel voor mensen van binnen de provincie denk ik niet dat ze doen. er zitten sowieso veel buitenlanders tussen de daklozen, en dus ook sans-papiers. als ze die gaan uitsluiten, slaapt er veel volk op straat (niet dat dat nu al niet het geval is)

Het is gemeld in de recycle app dat het ging waaien vandaag en die zei:
Het is gemeld in de "ge zetj van.. "groep dat het ging waaien vandaag en daar zeiden ze:
het is gemeld door de gemeente dat het ging waaien vandaag en die zei:
het is gemeld door mijn niet digitale maar wel van boerenverstand voorziene moeder van 86 dat het ging waaien vandaag en die zei:

maak jullie blauwe zakken vast aan iets of zet ze nog niet buiten voor de pmd omhaling!!!

Elke straat is hier momenteel voorzien van opengescheurde blauwe zakken, losse blikjes, stukken plastiek verpakking...

Laatst bewerkt:
Het is gemeld in de recycle app dat het ging waaien vandaag en die zei:
Het is gemeld in de "ge zetj van.. "groep dat het ging waaien vandaag en daar zeiden ze:
het is gemeld door de gemeente dat het ging waaien vandaag en die zei:
het is gemeld door mijn niet digitale maar wel van boerenverstand voorziene moeder van 86 dat het ging waaien vandaag en die zei:

maak jullie blauwe zakken vast aan iets of zet ze nog niet buiten voor de gft omhaling!!!

Elke straat is hier momenteel voorzien van opengescheurde blauwe zakken, losse blikjes, stukken plastiek verpakking...
Amai, die bronnen worden dan wel goed opgevolgd als iedereen er dus ingetrapt is!
Want je moet toch je groene zak/bak buiten zetten voor de gft omhaling? ;)

Het is enkel IT die mag exuberante prijzen rekenen.
Ik ken persoonlijk geen enkele IT'er die €250 vraagt voor een half uur werk. Frappant dat sommige dat hier nog normaal vinden.
Ik durf zeggen dat mijn dakwerker, loodgieter, ... totaal niet aan die bedragen zitten. En die werken ook met personeel en hebben ook onkosten hoor.

Zelfs in een TOP restaurant betaal je geen €500 per uur als ze daar allemaal voor u staan te werken. Daar krijg je 4u service voor die prijs.

Wat voor dokter is dat eigenlijk... "Je bent te dik. Hier spuit wat Mounjaro". Zou hij niet beter eerst zeggen: "je bent te dik, doe er iets aan! Eet gezonder en beweeg meer!" Het is nu niet dat Agnew morbide obees is ofzo. Ook jammer dat mensen zich zo vlug laten overhalen om iets te gebruiken want "meneer doktoor" stelt het zelf voor.

Wat voor dokter is dat eigenlijk... "Je bent te dik. Hier spuit wat Mounjaro". Zou hij niet beter eerst zeggen: "je bent te dik, doe er iets aan! Eet gezonder en beweeg meer!" Het is nu niet dat Agnew morbide obees is ofzo. Ook jammer dat mensen zich zo vlug laten overhalen om iets te gebruiken want "meneer doktoor" stelt het zelf voor.
En dan collectief verbaasd zijn dat onze sociale zekerheid onbetaalbaar is geworden.

Alex geeft zelf in de podcast toe dat hij de slechte gewoonte heeft om telkens voor de TV een zak chips open te trekken... maar een beetje karakter tonen en die chips "niet kopen" of "niet opendoen" of "minderen" is allemaal te moeilijk, laten we voor de easy way kiezen en gewoon wekelijks een €200-spuit in de buik steken

En dan collectief verbaasd zijn dat onze sociale zekerheid onbetaalbaar is geworden.

Alex geeft zelf in de podcast toe dat hij de slechte gewoonte heeft om telkens voor de TV een zak chips open te trekken... maar een beetje karakter tonen en die chips "niet kopen" of "niet opendoen" of "minderen" is allemaal te moeilijk, laten we voor de easy way kiezen en gewoon wekelijks een €200-spuit in de buik steken
Krijg je niet terugbetaald toch? Mijn lief moet daar 180 euro voor betalen elke keer.

Los daarvan vind ik het ook waanzin dat dokters dat voorschrijven alsof het niks is. Bij mijn lief ook, niet van "probeer gezonder te eten en wat meer te bewegen". Nope, meteen van hier, spuit dat maar in uw buik.

Krijg je niet terugbetaald toch? Mijn lief moet daar 180 euro voor betalen elke keer.

Los daarvan vind ik het ook waanzin dat dokters dat voorschrijven alsof het niks is. Bij mijn lief ook, niet van "probeer gezonder te eten en wat meer te bewegen". Nope, meteen van hier, spuit dat maar in uw buik.

Misschien omdat de dokters ook al weten dat de goeie raad na een paar dagen de vuilbak in gaat?

Beter eens een keer 100km gaan lopen he.

Op zich, als er een middel bestaat om uw eetlust te remmen om gewicht te verliezen en dat is niet iets waar de sociale zekerheid voor tussenkomt zie ik eerlijk gezegd het probleem niet.

Je kan het vergelijken met nicotineplijsters om te helpen stoppen met roken. Je kan net zo goed zeggen "kweek wat discipline, koop geen sigaretten en stop gewoon". Processed voedsel is evenzeer net zo verslavend als nicotine. Maar bij zwaarlijvigheid wordt daar nog steeds heel anders naar gekeken. Vaak ook door mensen die zelf geen flauw benul hebben hoe het is om zwaarlijvig te zijn en dus ook niet beseffen dat "stop met eten" hetzelfde is als zeggen "stop met roken" of "stop met zuipen".

Het is ook zoals hij in de podcast zegt, je kan daar nog altijd gewoon doorheen eten eh. Je moet nog altijd gezond eten / minder eten om af te vallen. Enkel helpt dat middel mensen hun eetlust te bedwingen die hier problemen mee hebben.

Op zich, als er een middel bestaat om uw eetlust te remmen om gewicht te verliezen en dat is niet iets waar de sociale zekerheid voor tussenkomt zie ik eerlijk gezegd het probleem niet.

Je kan het vergelijken met nicotineplijsters om te helpen stoppen met roken. Je kan net zo goed zeggen "kweek wat discipline, koop geen sigaretten en stop gewoon". Processed voedsel is evenzeer net zo verslavend als nicotine. Maar bij zwaarlijvigheid wordt daar nog steeds heel anders naar gekeken. Vaak ook door mensen die zelf geen flauw benul hebben hoe het is om zwaarlijvig te zijn en dus ook niet beseffen dat "stop met eten" hetzelfde is als zeggen "stop met roken" of "stop met zuipen".

Het is ook zoals hij in de podcast zegt, je kan daar nog altijd gewoon doorheen eten eh. Je moet nog altijd gezond eten / minder eten om af te vallen. Enkel helpt dat middel mensen hun eetlust te bedwingen die hier problemen mee hebben.
agree, maar aangezien het op doktersvoorschrift is bij Alex twijfel ik hier toch aan? Hij heeft ook niet bevestigd in de podcast dat hij het volledig zelf betaalt.

openbaar vervoer zou geen probleem mogen zijn hier. het is zelfs een kleine 10 minuten stappen vanaf 't centrum, dichtsbijzijndste tramhalte is minder dan 5 minuten (en rijdt tot half twaalf), en dan heb je uit nog 2 andere richtingen bussen.
je mag ook maar binnen vanaf een bepaald uur.

dus waarom 't ocmw dan een taxi regelt, die al een meervoud duurder is om gewoon ín te stappen dan het OV? ik weet het niet.

ik heb er ook al backpackers zien staan, vandaar mijn vermoeden dat er toeristen komen ook (al kan je dat niet bewijzen)

en enkel voor mensen van binnen de provincie denk ik niet dat ze doen. er zitten sowieso veel buitenlanders tussen de daklozen, en dus ook sans-papiers. als ze die gaan uitsluiten, slaapt er veel volk op straat (niet dat dat nu al niet het geval is)
Enkel in Brussel worden volgens mij sans-papiers opgevangen en dit bij Samo-social. Backpackers kunnen daklozen die al hun hebben en houden in de rugzak hebben steken hebben.

Maar kunnen evengoed toeristen zijn die gestrand zijn zonder inkomen en een opvangplek voor de nacht zoeken en vallen onder dezelfde regelgeving als illegalen.

Wat niet wegneemt dat een dakloze/ sans papier wel degelijk geld kan hebben voor het betalen van een taxi.

Gezien zwaarlijvigheid en zeker obesitas gelinkt zijn aan een hoop problemen/ziektes waarvoor de sociale zekerheid zeker wel tussenkomt kan het rationeel best wel ok zijn om zoiets als Ozempic terug te betalen, ook al heeft de patiënt het niet "voldoende" geprobeert op conventionele manieren.

Terug
Bovenaan