marcel
Well-known member
Ge kunt even goed te voet gaan, ge zult r niet veel langer over doen en gratisEn van station naar zand in brugge. 3 euro. Voor amper 5 minuten rijden
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ge kunt even goed te voet gaan, ge zult r niet veel langer over doen en gratisEn van station naar zand in brugge. 3 euro. Voor amper 5 minuten rijden
Es kijken hoe je zou reageren als de benzine en diesel in 2 jaar tijd 50 % duurder zou worden....Gemiddeld salaris Italië = 2700€ bruto. Gemiddeld loon in België 4420€.
Prijzen passen zich nu eenmaal aan aan de omgeving. Desondanks is een maandkaart openbaar vervoer tussen de 35 - 55€ afhankelijk van de stad: https://connecthouses.com/nl/blog/2...ur-een-diepgaande-analyse-van-de-levenskosten.
En zelfs dan is die prijs die je daar betaalt een prijs voor het LOKALE vervoer. Uw jaarabonnement van de lijn laat u toe om binnen vlaanderen volledig de trein te nemen. Dat maandabonnement in Italië is enkel en alleen voor de stad of de specifieke regio. Want zij hebben daar geen nationaal OV.
Voor de rest zijn er actieprijzen. net zoals je in Napels voor 3.5€ een metrokaartje onbeperkt kan gebruiken voor 140 minuten.
Het is dan ook een beetje irritant om uw opmerkingen te horen over de ENORME prijs dat OV kost. Terwijl de realiteit is dat je voor 42€ op maandbasis onbeperkt kunt rondkarren...
Ja dat kost dan wat meer tijd. En ja het kan dan wel eens een staking of zo zijn. Maar ik kan ze persoonlijk nog altijd op 1 hand tellen van de 365 dagen dat je dat OV abonnement kan gebruiken dat ik er last van heb gehad.
En ja als het een rit is van 1 halte... ga dan te voet of neem de fiets. Ik zie echt niet in waarom dat we mensen zouden moeten subsidiëren om voor 1 halte de bus te nemen...
Kortom het kost dus eigenlijk helemaal niet zoveel als je het afzet naar het minimumloon dat tegenwoordig 1900 - 2000€ netto is bij een voltijdse betrekking.
Ik herhaal je zit te zagen over fracking 50€... Er zijn mensen die dat op hun eentje op restaurant uitgeven... of toch zeker verdeeld over 2 restaurant bezoeken.
dusja waarom maar niet X 10 doen ? het is toch het werk/ of beter gezegd: de belastingbetaler, die het betaalt in jullie geval.Misschien heb ik het fout begrepen maar volgens mij is bovenstaande @TRUMP zijn punt helemaal NIET?Het is dan ook een beetje irritant om uw opmerkingen te horen over de ENORME prijs dat OV kost. Terwijl de realiteit is dat je voor 42€ op maandbasis onbeperkt kunt rondkarren...
Is toch net goed dat we die belachelijk korte ritjes "relatief" duur maken?En van station naar zand in brugge. 3 euro. Voor amper 5 minuten rijden. Toch ook belachelijk dat je voor 1 halte evenveel betaalt als 59 minuten rijden.
Wat dan met ouderen en minder mobiele mensen? Moeten ze extra betalen omdat ze minder mobiel zijn?Is toch net goed dat we die belachelijk korte ritjes "relatief" duur maken?
Langs de ene kant zitten we te klagen dat de mens van tegenwoordig bijna altijd zit en nog amper beweegt, maar o wee als we de korte (nutteloze) ritjes niet super goedkoop maken. Als je te lui bent om die afstand te wandelen, betaal dan gewoon die 3 euro.
Wat dan met ouderen en minder mobiele mensen? Moeten ze extra betalen omdat ze minder mobiel zijn?
denk jij dat zij 3 euro betalen per rit?Wat dan met ouderen en minder mobiele mensen? Moeten ze extra betalen omdat ze minder mobiel zijn?
Es kijken hoe je zou reageren als de benzine en diesel in 2 jaar tijd 50 % duurder zou worden....
En het valt me net weer op dat het de "ambtenarekes" zijn die het helemaal niet erg vinden dat het OV zomaar even 50 % duurder wordt in 2 jaar tijd. Ahja natuurlijk: die krijgen hun abo toch gratisdusja waarom maar niet X 10 doen ? het is toch het werk/ of beter gezegd: de belastingbetaler, die het betaalt in jullie geval.
di 23 sep. 2025 13u42
De Vlaamse regering maakte gisteren bekend dat De Lijn het met 30 miljoen euro minder moet doen. Reizigersorganisatie TreinTramBus reageert ontstemd.
Misschien heb ik het fout begrepen maar volgens mij is bovenstaande @TRUMP zijn punt helemaal NIET?
OK zijn vervolgposts zijn een beetje ongelukkig dat is wel waar maar ...
zijn punt is volgens mij eerder (corrigeer me als ik fout ben) dat in verhouding tot de inflatie het tarief onevenredig hard gestegen is op 2 jaar tijd. Dat is ruim 40% extra er bij hé wat toch veel is op een erg korte periode.
En Trump vraagt zich dan oprecht af: Naar waar gaat dat geld naar toe?
Maar we kunnen er toch niks aan doen. Het is dat hogere tarief slikken of ... stikken .. er zijn altijd alternatieven he.
De lonen zijn daar veel lager.En hoeveel dagen per jaar kan je er niet op rekenen wegens stakingen? En stiptheid?
Pfff alleen maar duurder maken maar verbeteren? Ho maar. Minder diensten en ritten ja...
Ben net terug van weekje Italië. Een rit van palermo naar cefalu. 1 uur denk kleine 100 km. 5.5 euro met trein betaald.
Hier in belgie betaal je 26 euro voor brugge naar airport in de spits.Ongeveer dus 5 dubbel voor zelfde afstand.!!
Waarom moet dat openbaar vervoer hier zo duur zijn?
Ik spreek dan nog niet over landen waar het zo goed als gratis is...
En dan maar elke dag op radio het fileprobleem.. ze zoeken het zelf imo.
En van station naar zand in brugge. 3 euro. Voor amper 5 minuten rijden. Toch ook belachelijk dat je voor 1 halte evenveel betaalt als 59 minuten rijden.
Veel op- en afritten niet gestrooid.
Ook stukken autostrade niet.
Dan de volle zon op uw ruit.
Jemie.

Ik heb veel geduld, maar ook niet zoveel.Heb je dan geen omnipas?![]()