Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Voor het eerst in anderhalf jaar dat ik nog is ´echt´ ziek ben. Woensdag begonnen met mega hoofdpijn en lichte koorts, me donderdag ziek gemeld en nu drie dagen wat uitgerust. Hoofdpijn is weg maar in de plaats veel keelpijn en nog meer snot.

Probleem is dat vanwege stage en blok ik niet echt de mogelijkheid heb om me langer ziek te melden, dus ga me morgen naar de stage moeten sleuren en daar wat collega´s gaan aansteken. Wat-een-timing.
De zorg, zeg je?

Als je ziek bent dan ga je toch niet naar je stage en zorg je voor een doktersbrief. Geen idee waarom je collega’s bewust gaat ziek maken
Klopt, daarom dat ik me donderdag ook heb laten thuis zetten. Alleen is het lastig dat als ze een stageperiode plannen zonder ruimte voor ziekte (en er zijn blijkbaar veel zieken momenteel) en je bij afwezigheid een buis krijgt, er dus weinig keuze is om in te halen. En ik ga al twee dagen bijspringen in de kerstvakantie (morgen en overmorgen dus) omdat ik er anders niet geraak.
De zorg, zeg je?
Klopt. Die geweldige sector waar je zelf een schietschijf bent voor bacteriën maar waar ziek zijn wat wordt weggelachen.

Kan me niet inbeelden dat je door ziekte een buis krijgt.
Niet door ziekte, wel door uw x-aantal stagedagen niet te voltooien binnen de x-aantal weken. Dus ja, er is ruimte om pakweg twee dagen ziek te zijn en in te halen binnen dezelfde periode, maar als het meer is dan dat begin je serieus in de problemen te geraken.

Ik ga hier geen namen noemen maar mijn opleidingsverstrekker is ook wel echt berucht voor het samenstellen van quasi onhaalbare planningen dus het is helaas niks nieuws.

Niet door ziekte, wel door uw x-aantal stagedagen niet te voltooien binnen de x-aantal weken. Dus ja, er is ruimte om pakweg twee dagen ziek te zijn en in te halen binnen dezelfde periode, maar als het meer is dan dat begin je serieus in de problemen te geraken.

Ik ga hier geen namen noemen maar mijn opleidingsverstrekker is ook wel echt berucht voor het samenstellen van quasi onhaalbare planningen dus het is helaas niks nieuws.
Als ziekte daarvoor niet telt zijn het idd klojos die u beoordelen. Ook al ligt het herplannen van stage momenten misschien moeilijk.
Op zijn minst bekijk je hier de 2de kans ipv te buizen.

Laatst bewerkt:

Ik kijk heel graag true crime op YouTube. Maar nog nooit zo misselijk/boos/emotioneel geworden als bij dit.

En hoe die agent rustig en vriendelijk kan blijven terwijl die dader voor hem alles zit te ontkennen, getuigt van zoveel emotionele controle. Ongelooflijk sterk.

En wat mij dan nog meest aanstoot in dat soort zaken is dat men dan altijd afkomt met "iedereen wist dat". Weinstein, Saville, Diddy, Epstein, al die figuren..
Het overgrote deel van de mensen die we zien op TV, lezen in de kranten, die beslissing maken over ons leven is daar allemaal van op de hoogte en denkt bij zichzelf ( in het beste geval) " dat is erg maar er staat volgende maand toch weer een hoop extra op de rekening dus laat het maar zo."

Dat is niet de minderheid dat is het overgrote deel
Gewoon aanvaarden dat iedereen gewoon slecht is.

Ok, de ene wat meer dan de andere.

Ik kijk heel graag true crime op YouTube. Maar nog nooit zo misselijk/boos/emotioneel geworden als bij dit.

En hoe die agent rustig en vriendelijk kan blijven terwijl die dader voor hem alles zit te ontkennen, getuigt van zoveel emotionele controle. Ongelooflijk sterk.
Phoe man, dat kan ik niet verder uitkijken na het geschreeuw van de kindjes.

Fucking hell, die kindjes...
Op 2min tijd is die hun leven gans veranderd, werd er misselijk van

Fucking hell, die kindjes...
Op 2min tijd is die hun leven gans veranderd, werd er misselijk van
Ongelooflijk, hoe kan je zo genadeloos 3 mensen neerschieten. :mad:
Je zou haast denken dat die ouders of de vader misschien wat te maken heeft met maffia/cartel en ze echt dachten er daar geld zou liggen, en ze voor hun eigen veiligheid ze hen allen beter neerschieten... WTF...

Met al die camera's in en rond die woning zal het ook wel geen normale buurt zijn.

Zij had een Nothing Phone 2a, een budget telefoon. Ik heb haar de 3a Pro genomen omdat ze de software wel kan appreciëren.
Bij mijn Samsung S23 FE vroegen ze over 300€. Heb toen de iPhone 17 genomen.

Gisteren nog moeten kerstshoppen in Antwerpen. Wel op tijd daar toegekomen maar de parking onder het centraal station heeft meestal nog wel plaats, zelfs op heel drukke dagen. Helaas véél te lang op de Meir rondgehangen. Ik vind dat een mooie straat maar ik kom daar absoluut niet graag als het druk is. Al die klerenwinkels trekken ook op elkaar, het is daar veel te warm, daar wordt altijd van die hippe kutmuziek gedraaid en daar zijn altijd teveel mensen. Maar bon, de buit is binnen.

Hoe ouder ik word, hoe meer ik opzie tegen die feestdagen. Al die drukte en die stress. Als kind is dat allemaal plezant, want als kind moet ge geen kloten doen buiten voetjes onder tafel, pakjes opendoen, alle chips opfretten en spelen.

Wel een gelukske: op de kerstmarkt een kraam gevonden met chocolade tetten (dat woord voor "tetten" ga ik hier niet herhalen want je weet wel).

Gisteren nog moeten kerstshoppen in Antwerpen. Wel op tijd daar toegekomen maar de parking onder het centraal station heeft meestal nog wel plaats, zelfs op heel drukke dagen. Helaas véél te lang op de Meir rondgehangen. Ik vind dat een mooie straat maar ik kom daar absoluut niet graag als het druk is. Al die klerenwinkels trekken ook op elkaar, het is daar veel te warm, daar wordt altijd van die hippe kutmuziek gedraaid en daar zijn altijd teveel mensen. Maar bon, de buit is binnen.

Hoe ouder ik word, hoe meer ik opzie tegen die feestdagen. Al die drukte en die stress. Als kind is dat allemaal plezant, want als kind moet ge geen kloten doen buiten voetjes onder tafel, pakjes opendoen, alle chips opfretten en spelen.

Wel een gelukske: op de kerstmarkt een kraam gevonden met chocolade tetten (dat woord voor "tetten" ga ik hier niet herhalen want je weet wel).
Queen Nikkolah tetten :love:

Terug
Bovenaan