Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Nu ik er aan denk, iemand nog iets gehoord van VIPoo?
Grappig, ik ben letterlijk nu op skiverlof met dezelfde maat waar ik elk jaar mee ga skiën. En met 2 rotte beren met een geweldig dieet (alcohol en vlees), is de #1 must have, al zeker 10j lang... VIPoo :laugh:.

Het bestaat dus nog, en works as advertised, can recommend.

Verkopers op tweedehands die vragen of ge kunt komen ophalen maar dan maar een tijdsslot van 7min per week beschikbaar zijn. Ergernis erboven op, mensen waarmee ge moet afspreken maar weigeren om zelf een datum en tijd voorstel te doen MADAM ALS IK AL 4 VOORSTELLEN HEB GEDAAN EN GE KUNT TELKENS NIET IS'T MISSCHIEN EENS AAN U OKEEEE
Ik haat echt afspreken met mensen om die reden. Als ge zelf niet met nen datum komt als de voorgestelde datum niet lukt, dan hoeft het voor mij niet hoor.

Ik zit al twee weken met keelpijn en sinds vrijdagochtend is dit een factor verergd. Zo erg dat gewoon een stuk brood aanvoelt alsof ik schermesjes of glasscherven aan het slikken ben😵 Zelfs met een sterkere onttekingsremmer als Cataflam 50 mg doet niet veel. Morgen dan maar bij de dokter gaan en stiekem hoop ik dat het bacteriëel is zodat antibiotica kan nemen om het op te lossen.

Ik zit al twee weken met keelpijn en sinds vrijdagochtend is dit een factor verergd. Zo erg dat gewoon een stuk brood aanvoelt alsof ik schermesjes of glasscherven aan het slikken ben😵 Zelfs met een sterkere onttekingsremmer als Cataflam 50 mg doet niet veel. Morgen dan maar bij de dokter gaan en stiekem hoop ik dat het bacteriëel is zodat antibiotica kan nemen om het op te lossen.

Same here. Voor de rest voel ik me niet ziek maar mijn keel doet gewoon zeer. Dokter pas mogelijk in de week van kerst. Laat ge mij weten wat ge hebt?

Zeker, ik heb er zo meteen 1 om 9 u. Iedere sitiatie is natuurlijk anders, maar bij mij is het dus alleen maar verergerd en een Cataflam doet niet veel meer uit. Ik ben dus benieuwd of hij meer kan zien/zeggen.

Het was vandaag om 9.00 nog eens inschrijving voor de volgende serie zwemlessen. Nu ze het opsplitsen tussen bestaande en nieuwe klanten blokkeert de server niet meer, maar het resultaat is dus dat ik om 9.02 al achter de prijzen kwam voor de les van 9u30 en die van 10.30. Nu is het 11.30 op zaterdag, wat een kutuur.

Eerder dagelijkse ergernis. Als ge bij vrt recente berichten of thema binnenland wil zijn, krijgt ge ook alle regionale berichten te zien. Tzou tof zijn dat ge dat zou kunnen wegfilteren. Ik heb echt geen interesse in wat er in elke gemeente van België gebeurt: ik heb weinig boodschap aan wat er met café Wilma in Tienen gebeurt of dat Sint-Katelijne-Waver een perceel bij Dreefvelden kiest als locatie voor nieuw zwembad. Ik wil enkel de hoofdpunten van de nationale gebeurtenissen.
Haha, inderdaad. Ik lette daar ook niet op, en dan krijg je zo'n artikels: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/12/14/facebook-racistische-reacties-westhoek-cohousing/
Waarvan ik me dan afvroeg waarom dit nationaal nieuw was. Maar neen, het was nieuws voor de Westhoek, waar kennelijk niet veel gebeurt.

Laatst bewerkt:
Same here. Voor de rest voel ik me niet ziek maar mijn keel doet gewoon zeer. Dokter pas mogelijk in de week van kerst. Laat ge mij weten wat ge hebt?

Zeker, ik heb er zo meteen 1 om 9 u. Iedere sitiatie is natuurlijk anders, maar bij mij is het dus alleen maar verergerd en een Cataflam doet niet veel meer uit. Ik ben dus benieuwd of hij meer kan zien/zeggen.
Het is helaas (of misschien gelukkig) bacterieel bij mij. Ik heb antibiotica gekregen. Het voornaamste voor hem was witte uitslag aan de linkerkant en dat het vooral sterk verergerde vrijdag tot nu.
Hij heeft me een afwezigheidsattest gegeven :biglaugh: Wat ik nu vooral grappig vind als freelancer. Maar door de hevige pijn kan ik me toch niet focussen dus ik ben sowieso gedwongen om even te rusten.

Ik kan een iphone kopen van 1000€+ met mijn ecocheques maar een ergonomische muis van 80€ daar trekken ze een lijn.

GEEF MIJ GEWOON GELD in de plaats van altijd zo vastgebonden te zijn aan die ecocheques

Laatst bewerkt:
Het was vandaag om 9.00 nog eens inschrijving voor de volgende serie zwemlessen. Nu ze het opsplitsen tussen bestaande en nieuwe klanten blokkeert de server niet meer, maar het resultaat is dus dat ik om 9.02 al achter de prijzen kwam voor de les van 9u30 en die van 10.30. Nu is het 11.30 op zaterdag, wat een kutuur.

Hier omgekeerde ergernis: het laatste slot is al om 9:15, de andere sessies zijn vroeger. Maar dat is voor de onze eigenlijk te vroeg.

Ik kan iphone kopen van 1000€+ met mijn ecocheques maar een ergonomische muis van 80€ daar trekken ze een lijn.

GEEF MIJ GEWOON GELD in de plaats van altijd zo vastgebonden te zijn aan die ecocheques
Hear hear. Al die cheques, wat een onzin toch altijd. En daarmee wordt dan een hele kunstmatige sector in leven gehouden.
Hier omgekeerde ergernis: het laatste slot is al om 9:15, de andere sessies zijn vroeger. Maar dat is voor de onze eigenlijk te vroeg.
Wij gingen dit semester om 9.15 en dat mocht zelfs vroeger zijn. Ik zal nu mijn oorlogsvoorraand aan bananen en andere snacks maar meepakken. Het vooral zuur omdat de dochter van vrienden wel in dat vroeg slot is binnengeraakt, daar was de kans voor de kinderen om samen te zwemmen.

Laatst bewerkt:
Het is helaas (of misschien gelukkig) bacterieel bij mij. Ik heb antibiotica gekregen. Het voornaamste voor hem was witte uitslag aan de linkerkant en dat het vooral sterk verergerde vrijdag tot nu.
Ik heb hiervoor preventief een antibiotica kuur gekregen van de huisart in oktober + november omdat ik het elk jaar vlaggen heb.
En als ik zo rond mij kijk gaat dit nu effectief rond. En wonderbaarlijk: Ik ben (we moeten met twee woorden spreken) nog niet ziek geworden.

Ik kan een milieuONvriendelijk ONecologische iphone kopen van 1000€+ met mijn ecocheques maar een milieuvriendelijk, ecologische ergonomische muis van 80€ dat kan dan weer niet. Ecologisch my ass!
Ik heb het gecorrigeerd voor jou.

Dat is zoals in de Albert Heyn.
Ik: Kan ik die bio komkommer betalen met Ecocheques?
Kassierster: Meneer we doen niet mee aan dieë zever, dus 'neen'. Je kan bij ons NIKS kopen met ecocheques. :tongue:

En dan in de electronica winkel
Ik: Kan ik ne TV kopen met ecocheques?
Verkoper: Normaal kan dat niet, maar we regelen dat wel dus ja !!

Hoe is een computermuis ecologisch? Hoe is ecologisch anders dan milieuvriendelijk? Beiden zouden gewoon niet mogen volgens het principe van ecocheques.
Natuurlijk maar daar gaat het niet om he (ik ben al een tijdje erg sceptisch rond ecocheques en ik ben er nu de spot mee aan het drijven se). Het gaat inderdaad om hetgeen jij zegt. Er zit soms gewoon gene logica achter. Dat ze heel die boel eens afschaffen.

Hij heeft me een afwezigheidsattest gegeven :biglaugh: Wat ik nu vooral grappig vind als freelancer. Maar door de hevige pijn kan ik me toch niet focussen dus ik ben sowieso gedwongen om even te rusten.

Ik heb net op het werk een CRP testje gedaan op een instrument dat ik aan het configureren was. 3.2mg/L dus bij mij zeker niks bacterieel en geen antibiotica nodig. Viraal dus en doktersbezoek zal niet nuttig zijn, behalve om mij thuis te schrijven.

Oudere mensen die naar gratis massa-events gaan en daar dan constant klagen en zagen over vanalles en nog wat:

Zaterdag met de schoonmoeder die op bezoek is eens naar Brugge gegaan (kerstmarkt en lichtfestival).
Wetende dat dat daar giga druk ging zijn, schoon op tijd vertrokken, gemakkelijk parking gevonden en op schappelijk uur gemakkelijk weer naar huis kunnen rijden.

Aan bepaalde kerk/kathedraal wordt er een bewegende projectie gedaan (wel de moeite). De lokale bomma achter ons, moet daar tot 5-keer toe luidop melden dat "HET GELUID STAAT TE STILLEEE". Na de projectie, moet je mooi de richting volgen richting uitgang plein. Aan de uitgang staat er dan terug een bende senioren die perse langs de uitgang naar binnen wil met de nodige "godverdoeme vint, wuk is da ier eigenlijk". Op de grote markt hoor je ze dan klagen dat er veel te vele volk is en dat het allemaal te duur is (wat quasi standaard is voor een kerstmarkt, je weet dat toch op voorhand?)

Geen idee wat er aan de hand is met de oudere generatie, maar ze waren in Brugge precies extra gepikeerd.

Btw: we hebben de ultieme toerist uitgehangen en in het donker de boottocht gedaan in Brugge, was wel echt de moeite in het donker met de kerstverlichting/lichtfestival.

Arme mensen die zich bij activiteiten voegen.

ugh

Uiteraard kosten zaken geld. Wordt telkens wel duidelijk.

Dan begint het gezever. De middenweg zoeken.

En altijd van die stomme halfslachtige antwoorden krijgen.

Brugvullers.

Terug
Bovenaan