Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik wou mij een paar maand geleden een nieuwe interne HDD kopen (12TB), stond toen aan 230€.
Het was niet dringend, dus ik dacht te wachten tot Black Friday, je weet nooit of er korting op zou zijn, en anders betaal ik die 230€ wel.

Staat diezelfde HDD nu gvd aan 330€, en geen Black Friday kortingen..

Komt blijkbaar door de boom van AI, dat veel bedrijven HDD's opkopen wat de prijs de hoogte in jaagt.
Ik ga dus nog maar wat langer wachten, in de hoop dat de prijzen terug wat gaan zakken.
Check anders eens of je geen recertified hdd kan vinden.

Vaak heel wat goedkoper.

Vandaag naar de uitvaart van ons papa zijn vrouw geweest. Gemengde gevoelens. Geen krimp gelaten want al jaren niet gezien.

Pa die zegt dat hij mij mist maar al zelf drie jaar geen contact opneemt. Aangegeven dat hij dan maar zelf terug contact moet zoeken. Geeft aan dit te doen maar het zal de overlading aan gevoelens zijn

Ik zou zeggen dat het een rollercoaster is, maar eentje die me koud laat.

De hapjes en de champagne waren dan weer wel ok. :unsure:

Sportkameraad is gisteren gestorven aan kanker.
Prille dertiger, niet dat ik er super close mee was maar toch.
Tijdens het paddelen een jaartje geleden voelde hij iets in zn lies. Bleek kanker te zijn.
Na zijn behandeling was alles zo goed als weg op een klein stukje na en nu is het gewoon gedaan.
Zo snel...

"Als je dat goed instelt" -- dit alleen al was voor mij reden genoeg om over te schakelen op maandelijks afrekeningen. Ik ben nog nooit zo gerust geweest, ik kan altijd inschatten hoeveel de volgende rekening gaat zijn op basis van de vorige maand, en ik hoef er geen tijd of moeite in te steken om mijn voorschot in te schatten. Hoe je dat ook draait of keert, die jaar afrekening was altijd een beetje bang afwachten.
Ik krijg ook een beter realtime inzicht in mijn verbruik in euros op deze manier.
Ik begrijp wel dat als elke euro telt, het in sommige gevallen beter is om je betalingen te spreiden over het ganse jaar, maar dat kan ook net verkeerd uitdraaien als de afrekening uiteindelijk niet is wat je verwacht/berekend had...
Ik heb ook geen zin om de nutsbedrijven een gratis lening te geven met mijn voorschotten, die investeer ik dan liever ergens anders in.

Oh ja, en die "bijna 0 euro"-rekeningen in de zomer zijn (gevoelsmatig) ook heel leuk, ook al zijn die in de winter een pak hoger.
Mja, Luminus zette die voorschotten soms wat hoog, maar dan zette ik die zelf gewoon lager in mijn profiel. Mijn punt is gewoon dat als je zelf rekening kan houden met de gigantische schommelingen tussen zomer en winter, een beperkte over- of onderschatting van die voorschotten toch peanuts is in vergelijking?

Die renteloze lening, ja klopt, maar met relatief beperkte bedragen vind ik het sop de kolen niet echt waard, net als het "gevoelsargument" van lage afrekeningen in de zomer. Uiteindelijk is dat gewoon zelf met dingen bezig zijn waarvan ik de meerwaarde heel beperkt vind, terwijl je contracten nakijken en optimaliseren bv. wel een duidelijke win is.

Nog een voordeel van maandelijkse afrekeningen: in geval van faillissement van de leverancier moet ge niet wachten op uw geld.
Er duiken regelmatig kleine spelers op die al dan niet levensvatbaar zijn. Ik zat via een groepsaankoop bij de Vlaamse Energieleverancier die 6 maanden in het contract failliet gegaan is. Alle schuldeisers worden dan netjes opgelijst door de curator, maar je kunt je voorstellen dat Pol en Piet met voorschotten die niet helemaal opgebruikt zijn, maar laag op de lijst staan. Na drie jaar heb ik uiteindelijk nog wat geld terug gehad, maar dat was absoluut geen zekerheid.

dat koppel die op VTM kwam klagen over die nieuwe besparingsronde van de overheid.

hebben verdorie meer dan 4.000 bruto, en kopen ELKE DAG iets van chinese webshop. (2 euro parkje per dag taks, das 700 euro extra pakjestaks per jaar).

wie in hemelsnaam koopt nu DAGELIJKS pakjes? lijkt me hard to believe, dat zijn mensen die gewoon met hun smoel es op tv willen komen, en liefst met een hoop krokodilletranen er bij.
Mijn vriendin.

De administratieve kosten bij enkele poetsbureaus gaan omhoog. Dat schrijft ondernemer Nathalie Schittekatte op Instagram en wordt aan VRT NWS bevestigd. Bij Actief Interim stijgen de vaste maandelijkse kosten van 6,65 euro per maand naar 49 euro, bij Het Poetsbureau gaan de prijzen van 1,50 euro naar 1,90 euro per uur dat je poetshulp bij je werkt. Zowel Het Poetsbureau als Actief Interim verwijst naar de stijgende loonkosten.
Nogal vreemde manier om een artikel te schrijven: Nathalie zegt iets op instagram en dat wordt aan VRT NWS bevestigd. Als je dat (nu echt) blijft lezen:
Het is daarover dat ondernemer Nathalie Schittekatte op Instagram klaagt: "De vaste maandelijkse kost bij poetsbureau Actief gaat van 6,65 euro per maand naar 49 euro. Elke maand! Dat mag blijkbaar zomaar. Ik wil mijn poetshulp niet kwijt, maar dit voelt als oplichterij."

Die prijzen kloppen: voordien betaalde je als klant 6,65 euro per maand. Nu rekent het bureau 1,75 euro per gepresteerd uur aan, wat voor Nathalie neerkomt op 49 euro per maand omdat ze 7 uur per week een huishoudhulp inschakelt.
Zou het nu niet nuttiger zijn om het droge feit dat men van 6.65 EUR per maand naar 1.75 EUR per uur gaat te vermelden in titel en korte beschrijving? Lijkt me nu wel interessanter dan wat dit voor Nathalie net betekent.

professionele software die bij afsluiten af en toe een popup toont waarbij ge het kunt beoordelen met sterren. schijt toch omhoog met uw tevredenheidsverzoeken, ge zijt geen mobiele app en ge weet genoeg hoeveel keer ge crashed.

Ivm voorschotten of eindafrekening was bij mij de druppel dat ik mijn afrekening kreeg en plots een maand later kreeg ik 3a4 creditnota's en nieuwe facturen. Uiteindelijk kan je er toch weinig aan doen en moet je toch maar gewoon betalen (of gaat het vanzelf) maar ik kijk dat toch graag wat na en zie er graag wat logica in of probeer het te begrijpen. En met zo'n jaarafrekening is dat al onduidelijk genoeg. Dus nu elke maand gewoon een duidelijke afrekening en dan kunnen ze met niets/tot weinig prutsen.

Op 2 weken tijd, 2 keer dezelfde hond die op onze oprit heeft gekakt (lees: een vetzak die zijn hond hier heeft laten kakken).

Zal maar is een camera installeren om de dader te pakken.

Op de autostrade rijden, spitsstrook open en daar maar met 2 auto's oprijden terwijl al de rest hem op die 3 normale vakken zit te wurmen. En je kan er ook schoon de middenvakrijders uithalen: direct van de oprit naar hun geliefkoosde rijvak en zo de autostrade van 4 rijvakken naar 1 rijvak reduceren.

Vandaag naar de uitvaart van ons papa zijn vrouw geweest. Gemengde gevoelens. Geen krimp gelaten want al jaren niet gezien.

Pa die zegt dat hij mij mist maar al zelf drie jaar geen contact opneemt. Aangegeven dat hij dan maar zelf terug contact moet zoeken. Geeft aan dit te doen maar het zal de overlading aan gevoelens zijn

Ik zou zeggen dat het een rollercoaster is, maar eentje die me koud laat.

De hapjes en de champagne waren dan weer wel ok. :unsure:
Zelf ouder zijnde kan ik me niet inbeelden dat ik later zou vervreemden van mijn dochter. Links en rechts hoor je wel andere verhalen, van ouders die amper tijd vrijmaken voor hun kind(eren) of op een bepaald punt een meer dan getroubleerde relatie met hun kinderen ontwikkelen.

Laatst bewerkt:
Zelf ouder zijnde kan ik me niet inbeelden dat ik later zou vervreemden van mijn dochter. Links en rechts hoor je wel andere verhalen, van ouders die amper tijd vrijmaken voor hun kind(eren).
Ergens kan ik me dat wel inbeelden. Op dit moment is dat nog moeilijk met zo'n kleintje die veel aandacht vraagt en waar je vooral voor moet zorgen. Echter, wanneer ze tieners worden en met vrienden meer weggaan om later alleen te wonen en nog meer hun eigen leven te leiden lijkt me dat zeker mogelijk.

Zelf ouder zijnde kan ik me niet inbeelden dat ik later zou vervreemden van mijn dochter. Links en rechts hoor je wel andere verhalen, van ouders die amper tijd vrijmaken voor hun kind(eren).
Zou dat ook niet meer voorkomen bij mannen uit generaties waar alles van kinderzorg bij de vrouwen terecht kwam en het tonen van emoties/affectie niet werd gedaan?

Nu, een breuk kan altijd. Op een bepaalde leeftijd heb je weinig zeggenschap over hoe ze hun leven inrichten, en stel bijvoorbeeld een zware verslaving waarbij ze hun en jouw leven kapot maken.

Ergens kan ik me dat wel inbeelden. Op dit moment is dat nog moeilijk met zo'n kleintje die veel aandacht vraagt en waar je vooral voor moet zorgen. Echter, wanneer ze tieners worden en met vrienden meer weggaan om later alleen te wonen en nog meer hun eigen leven te leiden lijkt me dat zeker mogelijk.
Op een bepaald moment moet je leren loslaten en hopen dat ze goed belanden in het leven. Een degelijke vriendengroep, stabiele relatie, fijne job, fysieke en mentale zelfzorg, ... Ik geloof wel dat een liefdevolle en zorgzame thuis een heel goede basis vormt voor het latere leven en dat probeer ik toch wel samen met mijn vrouw te voorzien.

Terug
Bovenaan