Je ergernissen van vandaag - Deel 2

bij de dochter op school is het voorleesweek.
In de oproep brief om ouders te laten voorlezen staat ook "in andere talen voorlezen mag ook".

Nu krijgen we een melding met wat meer uitleg erover, nadat ze er klachten over gehad hadden.
Dit zit in de doelen voor de scholen, zo krijgen kinderen een betere kijk op de wereld en wordt hun taalgevoel aangemoedigt.
:unsure:
Sorry heh, maar dat is zever.
Wat heeft mijn dochter er aan dat Pjotr in het pools komt voorlezen in een klas van 13 kinderen waar enkel zijn kind pools kan?
Wat heeft mijn dochter er aan dat vladimir in het russisch komt voorlezen in een klas van 13 kinderen waar enkel zijn kind russisch kan?
Als ge nu nog zou zeggen "nederlands, frans, engels" dan zou ik het nog een beetje begrijpen.
Maar kinderen in een kleuterklas hebben echt geen nood in mijn ogen aan die andere talen.

Meer zelfs, als de juffen op het oudercontact zeggen dat er in mijn dochter haar klas kinderen zijn die slecht nederlands praten en ze die express bij mijn dochter zetten omdat ze taalvaardig is, in de hoop dat ze bijleren.
Dan zou ik juist denken dat in het nederlands voorlezen een pluspunt zou zijn...

Mijn docher is 1 van de 3 autochthone kinderen in een klas van 13, ik vermoed dat ze dus niet veel in het nederlands zal voorgelezen krijgen deze week.

Ps. de juffen waren een beetje teleurgesteld in de weinige respons dat ze kregen dat, ze vonden het jammer dat er zo weinig ouders ergens in een namiddag konden komen voorlezen...
Mja, ik vermoed dat het idee dat dit het taalgevoel versterkt nu wel iets meer onderbouwd is dan jouw "sorry heh, maar dat is zever". Ik denk dat de talenkennis van kinderen niet gaat vallen met enkele ouders die eens 10 minuten demonstreren dat er nog talen zijn, vind het maar verzuurd klinken. Ik hoop dat die klagende ouders zelf allemaal en masse gaan voorlezen.

Albert Heijn heeft de beste chocolade uit hun assortiment gehaald
mmmax-chocoladereep-aardbei-cheesecake

Pagina niet gevonden​

Deze pagina is helaas niet (meer) beschikbaar.

En inderdaad ook in de winkel was deze plots verdwenen.

Mercikes hé. In andere Belgische winkels was het al eerder uit hun assortiment gehaald.
Dat is altijd hetzelfde: Is iets echt goed? Dan bestaat het na een tijdje niet meer in België.

Laatst bewerkt:
Albert Hein heeft de beste chocolade uit hun assortiment gehaald
mmmax-chocoladereep-aardbei-cheesecake

Pagina niet gevonden​

Deze pagina is helaas niet (meer) beschikbaar.

En inderdaad ook in de winkel was deze plots verdwenen.

Mercikes hé. In andere Belgische winkels was het al eerder uit hun assortiment gehaald.
Dat altijd hetzelfde: Is iets echt goed? Dan bestaat het na een tijdje niet meer in België.
Ik mis ook nog steeds de witte dinosauruskoeken van Lu :headshake:
Waren zo lekker :drool:

Al weken aan een stuk moe, HRV (Garmin) staat al in het rood ondertussen, body battery nooit boven de 55, alhoewel ik soms 8u probeer te slapen.
Steekt mij teeeegen

bij de dochter op school is het voorleesweek.
In de oproep brief om ouders te laten voorlezen staat ook "in andere talen voorlezen mag ook".

Ps. de juffen waren een beetje teleurgesteld in de weinige respons dat ze kregen dat, ze vonden het jammer dat er zo weinig ouders ergens in een namiddag konden komen voorlezen...

Ze hadden de brieven enkel in het NL verzonden?

dat koppel die op VTM kwam klagen over die nieuwe besparingsronde van de overheid.

hebben verdorie meer dan 4.000 bruto, en kopen ELKE DAG iets van chinese webshop. (2 euro parkje per dag taks, das 700 euro extra pakjestaks per jaar).

wie in hemelsnaam koopt nu DAGELIJKS pakjes? lijkt me hard to believe, dat zijn mensen die gewoon met hun smoel es op tv willen komen, en liefst met een hoop krokodilletranen er bij.
Ik heb al mensen gezien die hun beklag doen over partners die elke dag meerdere pakketjes ontvangen. Het bestaat. Ik snap dat ook niet. Ik bestel een paar keer per jaar op Ali een 'geconsolideerde bestelling'.

Ik mis ook nog steeds de witte dinosauruskoeken van Lu :headshake:
Waren zo lekker :drool:
Ik gele Fristi. En de Fristi uit mijn kindertijd, niet die brol die ze nu maken. Ik ben er 100% van overtuigd dat Fristi in mijn kindertijd veel smaakvoller was dan nu, en dikker qua consistentie.

Meer zelfs, als de juffen op het oudercontact zeggen dat er in mijn dochter haar klas kinderen zijn die slecht nederlands praten en ze die express bij mijn dochter zetten omdat ze taalvaardig is, in de hoop dat ze bijleren.
En nadelig voor uw dochter aangezien zij minder vooruitgang zal maken.

Mijn docher is 1 van de 3 autochthone kinderen in een klas van 13, ik vermoed dat ze dus niet veel in het nederlands zal voorgelezen krijgen deze week.
Waarom gaat ze daar eigenlijk naar school als het taalniveau in de klas (en dus de potentiële leerwinst) zo laag ligt?

Al weken aan een stuk moe, HRV (Garmin) staat al in het rood ondertussen, body battery nooit boven de 55, alhoewel ik soms 8u probeer te slapen.
Steekt mij teeeegen
Hier recent een beetje hetzelfde gehad. 2de helft van september op 2 weken tijd 2 keer ziek geweest. 2de keer gaat covid geweest zijn vermoed ik, nadien nog wéken slecht van geweest. Sinds half november wel terug beterschap gelukkig.

Ze hadden de brieven enkel in het NL verzonden?

Haha eigenlijk wel ja 😛

En nadelig voor uw dochter aangezien zij minder vooruitgang zal maken.

Waarom gaat ze daar eigenlijk naar school als het taalniveau in de klas (en dus de potentiële leerwinst) zo laag ligt?
Omdat een kind naar school moet?

En ze is 3,5 jaar, ik vermoed dat de rest hun taalniveau nog wel zal beteren, die zijn bv gewoon nooit naar de creche geweest.

Ik maak me op dat vlak niet perse zorgen, binnen een paar jaar spreken die toch alleen maar met woorden die boomers niet begrijpen, komt ze tussen ehwa swa 6, 7, skibidibie 😂

Haar beste vriendinnetjes zitten ook allemaal een klas hoger, dus da compenseert?

Zolangs ze de taal aanleg van de moeder maar heeft en niet van mij komt alles goed (spellingsnazi die grieks latijns afgestudeerde is tegenover dt foute makende ongediplomeerde)

Nu hoe dan ook, gisteren hebben de voorlezers afgezegd.
En zowel ik als mijn vrouw moesten werken.

Hier recent een beetje hetzelfde gehad. 2de helft van september op 2 weken tijd 2 keer ziek geweest. 2de keer gaat covid geweest zijn vermoed ik, nadien nog wéken slecht van geweest. Sinds half november wel terug beterschap gelukkig.

Awel, daar dacht ik dus ook aan. Zelftest gedaan, was negatief maar heel betrouwbaar is dat natuurlijk niet. Duurt toch allemaal wel heel lang vind ik :/

Eerst besluiten om nauwer te gaan samenwerken met Temu (net nadat de regering zegt dat er 2€ op pakjes van China komt) en dan de prijzen verhogen. Bpost doet toch alles om het imago van een slecht bedrijf te vergroten.

Tis idd wel een serieus slechte zet van Bpost want ik hield hen altijd voor de beste (of minst slechtste) pakjesdienst in België. Lijkt erop dat ze hun niveau willen verlagen om dat van PostNL en andere willen evenaren.

Ik krijg niet zo heel veel reclamemails / nieuwsbrieven van webwinkels, misschien een stuk of 3/4 per week.
Vandaag 18 mails ontvangen omtrent Black Friday deals. Waarom is dat geen VB-punt, dat zo'n buitenlands gegeven ervoor zorgt dat onze kleine zelfstandige minder verdient en hierdoor minder kan bijdragen aan de lokale economie. Lijkt me een iets nuttiger punt dan het geblaat over zwarte, gele, of half en half pieten.

het aantal mails (belastingsbrief ontvangen via een paar verschillende adressen, boete ontvangen via 4 platformen) + de black friday mails.
was in de ochtend naar de dokter wegens covid+longontsteking en kreeg daar ook de nodige mails van

Het is toch raar dat je van doccle, vlaamse overheid, federale overheid, my ebox en dergelijke dezelfde mails krijgt nee?

Bpost maakt postzegels en pakjes volgend jaar duurder

Ik heb een jaar of 15 geleden eens postzegels gekocht met een eindejaarsactie. Ik gebruik die nu nog en is een investering geweest die vlotjes het rendement op de beste spaarrekening heeft geklopt.

Uit de oude doos:

Voor een priorzegel moet vanaf 1 februari 52 eurocent neergeteld worden. Nu volstaat nog een halve euro om een brief de dag na de verzending in de bus te krijgen. Voor een non-priorbrief moet vanaf dezelfde datum 46 cent betaald worden, tegenover 44 eurocent nu. Zo'n brief moet in principe uiterlijk twee dagen na de verzending in de bus vallen.

Op 20 jaar tijd van 46 en 52 cent naar 1.58 en 2.47 euro.
Dat is 343% dan wel 475% prijsstijging.
De referentie: inflatie 2005-2025 is 61%

Terug
Bovenaan