Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Een biefstukske, een viske, een tapasbordje als voorgerecht voor ons 2, 1 tripel en 1 glas wijn.

142 eurokens alstublieft.
en eigenlijk had ge liever iets anders van de menu gegeten. Dat mag je niet vergeten he, want dat maakt het bedrag psychologisch nog wat groter eigenlijk en uwe euro is dan meer waard.

Meerdere dagen gratis eten! De ergernis is dan dat het niet lekker is?
Dat we de komende dagen geforceerd hetzelfde moeten eten, het kan verderven omdat we elke dag wel eens gaan uit eten, en ook al die pottekes weer meekrijgen en moeten wassen eh. Een vaatwasser is hier niet de standaard in oudere gebouwen.
Ik eet liever eens wat verser dan elke dag een koteletje en aardappelen te moeten bovenhalen en microwaven. Voor de rest ja, top schoonmoeder en lekker eten...

Dat we de komende dagen geforceerd hetzelfde moeten eten, het kan verderven omdat we elke dag wel eens gaan uit eten, en ook al die pottekes weer meekrijgen en moeten wassen eh. Een vaatwasser is hier niet de standaard in oudere gebouwen.
Ik eet liever eens wat verser dan elke dag een koteletje en aardappelen te moeten bovenhalen en microwaven. Voor de rest ja, top schoonmoeder en lekker eten...
Jan Diepvries heeft zijn uitvinding uitgevonden voor je probleem.

Het is misschien eerder voor mobiliteit, maar kom ook wel algemeen: een gemeente waar ik 's morgens doorrijd om op de autosnelweg te raken heeft een "sluipweg" afgesloten. Lees: een kronkelende baan die qua afstand langer is maar die fungeert als bypass zodat je niet langs de ene steenweg eindeloos moet aanschuiven.

Het resultaat was deze morgen al meteen duidelijk, wat een miserie. Neem daar nog een eerdere wegafsluiting bij wegens wegenwerken waar niets lijkt te bewegen, een nationale actiedag, en wat lichte regen.

Voor mij toch ook iets dat waar je over kan discussiëren hoor: perfect normale wegen tussen twee grote banen als "sluipweg" benoemen en die dan gaan afsluiten.

Het is misschien eerder voor mobiliteit, maar kom ook wel algemeen: een gemeente waar ik 's morgens doorrijd om op de autosnelweg te raken heeft een "sluipweg" afgesloten. Lees: een kronkelende baan die qua afstand langer is maar die fungeert als bypass zodat je niet langs de ene steenweg eindeloos moet aanschuiven.

Het resultaat was deze morgen al meteen duidelijk, wat een miserie. Neem daar nog een eerdere wegafsluiting bij wegens wegenwerken waar niets lijkt te bewegen, een nationale actiedag, en wat lichte regen.

Voor mij toch ook iets dat waar je over kan discussiëren hoor: perfect normale wegen tussen twee grote banen als "sluipweg" benoemen en die dan gaan afsluiten.

Ik heb eigenlijk nooit echt begrepen wat er mis is met 'sluipverkeer'. Dat is toch gewoon het optimale gebruik van het wegennet waarvoor we allemaal betalen?

Ik heb eigenlijk nooit echt begrepen wat er mis is met 'sluipverkeer'. Dat is toch gewoon het optimale gebruik van het wegennet waarvoor we allemaal betalen?
Ja, het gaat doorgaans om een herverdeling van het verkeer. Niemand neemt voor zijn plezier minder vlotte wegen uiteindelijk. Als de snelheidsbeperkingen worden gevolgd zie ik het probleem ook niet want maakt inderdaad deel uit van het gewone wegennet.

Maar ja, vanuit plaatselijk politiek standpunt is dat natuurlijk heel veel "overlast" van mensen die in buurtgemeenten wonen, en het is dan nog langs mooie wegen vol villa's.

Als het echt een baan is die niet geschikt is voor veel doorgaand verkeer (bv. te nauw om met 2 te passeren, zo typisch de alternatieve routes die Waze weet te vinden :p ) snap ik het nog.

Maar vaak zijn het toch gewoon buurtbewoners die gewoon dat verkeer niet langs hun voordeur willen, als het maar iemand anders zijn probleem is. Dan denk ik ook, beter van het allemaal wat te spreiden dan te concentreren op straten die dan helemaal niet meer leefbaar zijn in vergelijking.

Over welke banen spreken we?

Idem hier. Hier hebben ze de laatste jaren vanalles gedaan om het sluipverkeer die het centrum binnenreed tegen te houden. Gevolg is dat alle verkeer nu op dezelfde invalswegen terechtkomt, met files op de ring tot gevolg en bewoners van invalswegen hebben nu nog meer verkeer.

Maar ik veronderstel dat de bewoners op de sluipwegen wel blij zijn

Ik denk dat de bewoners van die straten daar toch een andere mening over hebben. Idealiter zorgt het beleid ervoor dat de verkeersstroom optimaal wordt beheerd, zodat rustige woonwijken of buurtwegen niet veranderen in chaotische wespennesten vol sluipverkeer. België is echter vrij dichtbevolkt (met uitzondering van de meer rurale gebieden) en heeft heel veel verkeer te slikken als transitland, dan is "idealiter" geen evident gegeven en vanuit het standpunt van de chauffeur is het begrijpelijk dat je zo vlug mogelijk van punt A naar punt B wil geraken.

Als bepaalde wegen dichtslibben heb je als gemeente of gewest ook maar zoveel mogelijkheden om dat verkeer om te leiden of beter te doen doorstromen.

Terug
Bovenaan