Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Een personeelsfeest en niet veel goesting om te gaan (slecht geslapen). Zou veel liever gewoon in mijne luie zetel liggen.
Misschien met mijn eigen auto gaan, maar dan zo als eerste weggaan doe ik dan ook niet graag (dan is dat zo van: allez zijt ge al weg?). Als je zelf rijdt, dan heb je de vrije keuze om te kiezen hoe lang je blijft, maar mag je ook niet veel drinken.
Velen gaan dan naar daar toch om te drinken eigenlijk :)
Ik wil ook geen kater hebben morgen, het weekend is al te kort daarvoor vind ik, om dan een halve zaterdag in de patatten te liggen.

Een helse kaakkramp van mythologische proporties nadat ik een halfuur mijn goor bakkes moest openhouden bij den tandarts alsof ik een Poolse Kielbasaworst XXL aan het deepthroaten was. Tot overmaat van ramp moest ik regelmatig gaggen door al die klootzakkerij in mijn bakkes.
Die fucking tandarts keek alsof hij op zoek was naar de Heilige Graal. Hij had er precies plezier in. “En nog wat verder open, Befferke.” Nog verder open? "Flink jongen" Ik dacht dat mijn kaak al in een parallel universum hing.

Na een half uur voelde ik me geen mens meer, maar een speelgoedkrokodil waarvan je op de tanden moet duwen tot hij dichtklapt. Alleen klapte ik niét dicht. Ik stond gewoon constant in permanente verbaasde goudvis-stand.

Nu zit ik hier thuis, kwijlend als een golden retriever die net een tennisbal gezien heeft, en probeer ik te communiceren in halve woorden omdat mijn kaak weigert weer mee te doen aan de samenleving "Mmmfgh–kaak–mmhrfff,"

Ondanks dat ik geen Belgische media meer volg, heb ik precies toch al vaker de namen Stein Baert en nu recent Andy Peelman zien passeren dan de naam van mijn kind. Wat is dat toch met de mensheid dat ervoor zorgt dat er zoveel energie verspilt wordt aan nutteloze mensen? En ja nu maak ik me zelf er ook schuldig aan :wallbash:

Ondanks dat ik geen Belgische media meer volg, heb ik precies toch al vaker de namen Stein Baert en nu recent Andy Peelman zien passeren dan de naam van mijn kind. Wat is dat toch met de mensheid dat ervoor zorgt dat er zoveel energie verspilt wordt aan nutteloze mensen? En ja nu maak ik me zelf er ook schuldig aan :wallbash:
Dit dus, die Andy had ik nog nooit van gehoord, maar dan verschijnt dat hier, klik je ook eens op de link en draag je bij tot het momentum voor die mens waardoor media er nog wat meer aandacht aan geeft. tzijn dikwijls degene die zich er meest aan ergeren die ook de links blijven delen.

Ik heb een tijdje geleden ne Laptop (Lenovo) gekregen van de werkgever van 1 jaar oud. Deze kwam van een collega die uit dienst gegaan is.
Na enkele weken werkten een tiental toetsen niet meer.

Dan heb ik deze binnengebracht bij Coolblue. Komt men daar af dat er schade is vastgesteld aan de rechterboven zijde van het scherm (ik heb dat nooit opgemerkt) en dat de herstelling daardoor buiten de garantie valt. Nu goed. Dat kan gebeuren. Efkes de herstelkosten betalen en klaar.

Een paar weken na herstelling breekt plots de D toets af. Ondertussen doet die toets ook niks meer. Ik moet nu alt+100 en alt+68 gebruiken voor de d-toets. Ik merk dat sommige andere toetsen ook niet meer helemaal recht staan en vermoedelijk binnenkort ook gaan afbreken of niet meer gaan functioneren.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ik heb nochtans al veel toetsenborden versleten. Ook bij de huidige werkgever waar ik al 15 jaar werk. Maar dit toetsenbord van deze laptop is **by far** het allerslechtste , echt brak gewoon... Ik ben toch vrij zorgvuldig met toetsenborden maar dit is echt de max (helaas)

Ik krijg al schrik deze nieuwe schade te rapporteren. Dit is echt niet normaal. :angry:

Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ik heb nochtans al veel toetsenborden versleten. Ook bij de huidige werkgever waar ik al 15 jaar werk. Maar dit toetsenbord van deze laptop is **by far** het allerslechtste , echt brak gewoon... Ik ben toch vrij zorgvuldig met toetsenborden maar dit is echt de max (helaas)

Ik krijg al schrik deze nieuwe schade te rapporteren. Dit is echt niet normaal. :angry:
Ik werk waar mogelijk altijd met een apart toetsenbord via Bluetooth/2.4GHz, sommige laptoptoetsenborden zijn echt zwak.
Maar met een Microsoft Surface met verwijderbaar toetsenbord is het natuurlijk next level.

mijn ruitenwissers van de auto moeten dringend vervangen worden. Hier in de buurt is een auto5, dus ik kijk even hoeveel ze daar kosten: 42,99€.
Hetzelfde merk en type bij winparts: 31.77 (incl. verzending en volgende dag geleverd).
't is een open deur intrappen, maar ge zijt toch dikwijls gesjossed zonder dat ge het weet als ge geen prijzen opzoekt he.

(om eerlijk te zijn: bij Auto5 hebt ge wel als voordeel dat ge voor 5€ ze kunt laten installeren)
De ruitenwissers van de action zijn top en ze kosten €6

Na al anderhalf jaar miserie er nog maar eens een dynamische week bij vanwege overlijden, vlak voor de start van een nieuwe examenperiode. Dan gisteren lijk groeten en administratie, vandaag begrafenis en daarna oppas moeten spelen. Dus heel mijn (laatste) vrij weekend weer naar de kloten.

Ik had veel goesting in een ritje met de motor, dus speciaal in de winkel gestopt voor nieuwe winterhandschoenen en nu wilt diene moto niet starten. Batterij is vol en startrelais werkt dus wrs iets met de startmotor. En dat ging dan mijn enig ontspannend momentje van het weekebd worden. Aaaaaaaaaaaaargh :angry:

1763829450027.png

Moet mij weer overkomen :wallbash: :rofl:.
Was te denken eigenlijk maar wist niet dat dat een plat kanaal was voor dampkap.
Nu, die afzuiging moet toch weg aangezien dit in onze kookplaat zit.

Op de andere plaatsen telkens een dikke houten balk, dus nope. Geen inbouwspots dan maar.

Om even te kaderen: er is 1 verlichtingspunt voorzien in de gang van de keuken (U-keuken) en dan nog niet eens in het midden. Vandaar dat ik die kabel wil verleggen naar een logische plaats.

ik hebben al een tijd een Eufy videodeurbel en een camera in onze living (om de honden te kunnen bekijken als we niet thuis zijn).
Dat systeem werkt met een homebase waar bvb een HDD inzit om video op te slaan.
Alle apparaten verbinden met die homebase en zijn zo geconnecteerd. Daar zit ook AI en Face recognition op.

Nu wou ik dat uitbreiden met 3 extra camera's. Eentje op de oprit, eentje in onze hangar en eentje gericht op de tuin.
Ik begon deze namiddag met die voor de oprit en terwijl in die op verschillende plaatsen hield om te kijken waar in deze het best zou hangen viel het beeld daarvan op m'n gsm constant weg.
Ik nam dan de camera voor in de tuin (ander type) en van zodra ik onze garagepoort passeerde viel die verbinding volledig weg.
Wij hebben een lange, smalle woning/tuin. (Huis is grofweg 5x40m, tuin 8x65m)

Wij hebben hier een mesh wifi dat tot volledig achteraan een super WiFi-signaal heeft. Dus dat leek me enorm raar dat die camera's geen, of een moeilijke verbinding maakten.

Blijkt dus dat, desondanks je bij de 1e ingebruikname verbinding met de WiFi moet maken, deze niet via de wifi werken maar via een aparte WiFi vanuit die homebase.

Ik had speciaal een extra access point van onze mesh, en een rol van 100m UTP-kabel gekocht om zeker deftige WiFi te hebben tot in onze tuin.

Blijkt nu dat ik dus een 2e homebase (109€) ga moeten kopen om ergens achteraan in onze garage/hangar te plaatsen.
Waardoor ik dus met 2 verschillende "groepen" ga zitten die niet onderling de getrainde AI en face recognition kunnen delen.

Huidige homebase meer naar achter verplaatsen is geen optie aangezien de video deurbel het belangrijkste is om een stabiele en snelle verbinding te hebben.

Pfff, in een "als ge es een goeeee stuk vlees wilt eten" resto geraakt. 75% van de kaart is min 2 pers voor de speciallekes. Ik ga hier dus een gewoon steakske eten, die van ons is geen grote vleeseter :(

Pfff, in een "als ge es een goeeee stuk vlees wilt eten" resto geraakt. 75% van de kaart is min 2 pers voor de speciallekes. Ik ga hier dus een gewoon steakske eten, die van ons is geen grote vleeseter :(
maar das toch ideaal: ge neemt uw 2 persoon specialleke, de vrouw eet maar 25% want geen grote vleeseter en gij krijgt 75%. Das dan een goeeeeee stuk vlees, das de deal of uw life.

De schoonmoeder die weer een hele tafel vol met eten moet zetten voor 12 bouwvakkers, terwijl we maar met 4 zijn, zonder al te grote honger. We weten de komende dagen weer wat te eten...

Terug
Bovenaan