Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Stijn fucking Baert :angry:! Net hem een mailtje verzonden met een foto van mijn onderbroek met bruine strepen met de vraag wat hij ervan vindt en wat ik ertegen kan doen

Laatst bewerkt:
Stijn fucking Baert :angry:! De man met een mening voor alles en nog wat. Net hem een mailtje verzonden met een foto van mijn onderbroek met bruine strepen met de vraag wat hij ervan vindt en wat ik ertegen kan doen
Morgen op HLN een artikel over de correlatie tussen graag beffen en je kont niet afvegen.

Mobiel internet op, 1 dag voor het nieuwe abo begint. Plus een treinabo enkel via app zodat ik dat niet kan gebruiken. Dure zaak zo'n ticketje heen en weer. En nu 30 minuten vertraging, het is mijn dag niet. :cry:

Opgezegd: :cheer:

One down, many to go :unsure:
Heb es een overzicht gemaakt wat ik allemaal uitgeef per maand aan streaming- en clouddiensten en gazetten... ik kom aan 96 euro per maand. Sommige diensten zijn wel per jaar (google one en disney bv)

Tijd om es wat kuis te houden.
Wij zitten hier aan >150€/m. En we gebruiken alles eigenlijk wel.
Netflix
Spotify
HBO Max
Youtube
Prime
Streamz
Dazn
Discord
Parfumado
OnThatAss (ga ik stopzetten, kheb al ondervoed genoeg ondertussen)

En ook weer een verschrikkelijk dure periode waar ook alles kapot gaat.

- begin juli kookplaat kapot. (Barst in het glas). Ik, die was 11j oud en het was toen een "aanbieding" (Loeters, beschadigde verpakking). Nieuwe was 400€ (incl veranderen elektrische aansluiting)
- eind vorige maand boormachine kapot gegaan. Powerplus accuboormachine, na 2 maand was 1 accu al kapot. Deed niets meer en wou niet meer laden. Eind vorige maand 2e accu hetzelfde. Gaf aan dat ze bijna plat was, dus ik steek ze in de lader. Na een paar uur wil ik ze terug gebruiken en niets meer. Of het nu de lader of de accu's zijn, geen idee. Dus maar een nieuwe boormachine (Bosch aan 50% korting, deze gekozen omdat die dezelfde batterijen heeft als m'n grasmaaier). 180€
- begin deze maand onze Ford een platte band. Vlug reservewiel gestoken en naar de bandencentrale. Ik reed daar binnen en er kwam mij direct iemand tegemoet: "Aah, das voor 2 nieuwe voorbanden zie ik". Ik zeg: "nee, platte band rechts achter". Bleek dat mijn voorbanden al "op het ijzer" zaten. Gezegd dat ik niet te veel kosten meer wil maken aangezien die auto 20j is en de kans groot is dat die in februari niet meer door de keuring gaat geraken. Dus platte band hersteld en 2 2ehands banden laten plaatsen. 142€.
- 2 weken geleden wou ik m'n gras afrijden. Na 10 minuten viel m'n grasmaaier (Bosch accumaaier) stil. Ik dacht dat ik de batterij was vergeten opladen dus stak er een andere (volle) in. Nog steeds niets. Beide batterijen eens in de boormachine gestoken en daar werken ze. Lader geeft ook aan dat ze beiden 100% zijn. Ik heb die grasmaaier eens opengehaald en alle grasresten weggedaan, maar nog steeds niets. Als ik ze wil starten voor ik een lichte "kloenk", en verder niets. Kloetinge is dat ik geen flauw idee meer heb waar en wanneer ik die gekocht heb. Dus geen idee of er nog eventueel garantie op zou zijn. Volgende week ga ik er eens mee naar een hersteller van tuinmachines. En anders wordt het een nieuwe grasmaaier. (250€ voor ongeveer dezelfde (32cm), 370€ voor een bredere (37cm) ==> voorkeur voor de bredere, want ondanks we een kleine tuin hebben is 32cm maaibreedte echt wel irritant smal).

Dan nog enkele leuke extra kosten deze maand:
- Afrekening energie: 670€
- Onroerende voorheffing: 650€
- Verkeersbelasting: 220€

Zelfs aan BG standaarden is dit wat te veel van het goede.

Boomers/bejaarden die, ondanks de zachte temperaturen, toch weer de buurt in de stank moeten zetten met hun kachels.
Daarnet nog gezocht naar instellingen van onze ventilatie om het na 17h volledig uit te schakelen.
Lager dan de minimum stand gaat niet. Dat zou ongezond zijn... dus ik moet maar in de 'gezonde' stank van de buren leven :sarcastic:

Daarnet nog gezocht naar instellingen van onze ventilatie om het na 17h volledig uit te schakelen.
Lager dan de minimum stand gaat niet. Dat zou ongezond zijn... dus ik moet maar in de 'gezonde' stank van de buren leven :sarcastic:
Aparte zekering in de meterkast? In dat geval kunt ge daar eventueel een eenvoudige tijdschakelaar of een automatische relay tussenzetten (die ge dan via domotica naar keuze kunt aandrijven).

ergernis 1 van de dag: in de slagerij de toog willen bekijken en geblokkeerd worden door een andere klant want "ik was hier eerst zenne"
trut, het werkt hier met volgnummerkes.

ergernis 2: de halve sahara hangt op mijn auto.

ergernis 3: wat een sombere dag.

de laatste weken de zolder, garages en het tuinkot hier wat zitten opruimen (herfstschoonmaak?)

veel hout teruggevonden waar niets meer mee te maken is. Wat kan ik daarmee doen? (nee ik heb geen houtkachel)
veel hout teruggevonden van hoge kwaliteit waar ik niks mee kan. Dat zijn balken van 2 tot 4 meter. massief hout en niet echt te dragen alleen.
zouden mensen daar voor afkomen om nog iets van de maken? in totaal is het 20 meter aan balk van ongeveer 40 cm hoog op 40 cm diep.
180 vierkante meter aan mat terug gevonden, mooi opgerold in de zolder. telkens lappen van 2 op 1.5 meter. Donkerblauw en beige. Weggooien?
28 verschillende tegelsoorten teruggevonden, maar nooit in grote getallen.

Vorige eigenaars waren er toch van een verzamelsoort.

Dat ik altijd vroeg wakker ben en niet meer kan slapen.
Gisteren 4u thuis, vanmorgen 8u op. Ga wel namiddag nog dutten se 👀

de laatste weken de zolder, garages en het tuinkot hier wat zitten opruimen (herfstschoonmaak?)

veel hout teruggevonden waar niets meer mee te maken is. Wat kan ik daarmee doen? (nee ik heb geen houtkachel)
veel hout teruggevonden van hoge kwaliteit waar ik niks mee kan. Dat zijn balken van 2 tot 4 meter. massief hout en niet echt te dragen alleen.
zouden mensen daar voor afkomen om nog iets van de maken? in totaal is het 20 meter aan balk van ongeveer 40 cm hoog op 40 cm diep.
180 vierkante meter aan mat terug gevonden, mooi opgerold in de zolder. telkens lappen van 2 op 1.5 meter. Donkerblauw en beige. Weggooien?
28 verschillende tegelsoorten teruggevonden, maar nooit in grote getallen.

Vorige eigenaars waren er toch van een verzamelsoort.
Geen lokale gift pagina op FB? Ik zou denken dat heel wat mensen hier gebruik van zouden kunnen maken, zeker die balken. En dan ben je er zelf vanaf zonder te moeten betalen voor een containerpark.

Is er geen wetgeving dat je een werf moet opgeruimd houden?

Hier in straat is er ene (met wat hulp) een nieuw dak aan het leggen.

De inrit en stoep ligt er vol met steenpuin.
De stukken isolatie (pur platen) en plastiek liggen al 3 huizen verder in de voortuin

Is er geen wetgeving dat je een werf moet opgeruimd houden?

Hier in straat is er ene (met wat hulp) een nieuw dak aan het leggen.

De inrit en stoep ligt er vol met steenpuin.
De stukken isolatie (pur platen) en plastiek liggen al 3 huizen verder in de voortuin
Dat laatste kan gezien worden als sluikstorten.

Stoep idem als het gemeentegrond is.

ergernis 2: de halve sahara hangt op mijn auto.

Excuses, hoogstwaarschijnlijk mijn fout.
Ik ben vorige week vrijdag met m'n beide auto's naar de carwash geweest. Ik was die max 2x op een jaar.

En dit is nu de reden waarom. Elke keer zijn die na een paar dagen toch terug vuil door dat zand, opstartende modder (1 auto staat langs straat geparkeerd),...

Dat ik altijd vroeg wakker ben en niet meer kan slapen.
Gisteren 4u thuis, vanmorgen 8u op. Ga wel namiddag nog dutten se 👀

Amai, let's meet in the middle?

De laatste weken, als ik geen wekker zet word ik steeds later en later wakker. 2 weekends geleden zaterdag en zondag tot 11:30 geslapen, vorig weekend op reis geweest dus telkens wekker gezet.

Vandaag pas wakker geworden om 12:30, en ik ben voor middernacht gaan slapen en als een blok in slaap gevallen.

Voila, het ventilatieseizoen zit erop. Tot in April lieve unit!

Godverdomse houtstokers.
Dit hé verdomme. Wij hebben geen actieve ventilatie, maar zetten dus eens een raam open in de slaapkamers 's morgens. Toen het nog goed weer was liet ik die dan soms gewoon open als ik van thuis werkte, en dan kom je in die gang en lijkt het alsof ze daar op de trap paletten aan het opfikken zijn.

Terug
Bovenaan