Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik heb voor het mijne een opmerking gekregen op m'n keuringspapier dus ik vrees een beetje dat ze dan gaan afkeuren omdat ik het nog niet heb gefixed of werkt dat zo niet ? Geen idee eigenlijk. 😅
Hangt er van af. "Nauwlettend in het oog te houden" kan je jaren na elkaar zo laten, zolang het niet erger wordt, zetten ze het er opnieuw op. Ik zou toch het risico durven nemen, zeker als het een kostelijke herstelling is zoals je zegt.

Welkom energiezuinige die je 32 euro stroom per jaar bespaart. Nu slechts 1199 euro!
Ik heb dat zo eens uitgerekend bij een vaatwasser. 1 of 2 liter minder per wasbeurt dan een andere. Als die elke dag draait bespaar je een paar euro per jaar. Met de meerprijs kwam dat op 20 jaar terugverdientijd. Nee merci.

Welkom energiezuinige die je 32 euro stroom per jaar bespaart. Nu slechts 1199 euro!
Hier is 't de wasmachine die kapot is gegaan vorige week. Op allerhande sites aan 't rondkijken waar ze de beste deal hebben en 't is soms absurd. Voor een paar euro per jaar minder water/stroom te gebruiken, kost je machine 300 meer. :laugh:
Dan toch maar weer een goedkoper model dat meer verbruikt, die terugverdientijd van die duurdere overleven ze toch nooit.

Hier is 't de wasmachine die kapot is gegaan vorige week. Op allerhande sites aan 't rondkijken waar ze de beste deal hebben en 't is soms absurd. Voor een paar euro per jaar minder water/stroom te gebruiken, kost je machine 300 meer. :laugh:
Dan toch maar weer een goedkoper model dat meer verbruikt, die terugverdientijd van die duurdere overleven ze toch nooit.
En wat is er kapot gegaan? Want ik heb (als klusser met 2 linkerhanden) al 2x onze wasmachine kunnen herstellen door zelf de koolborsteltjes te vervangen wanneer de machine niet meer wou draaien.

En wat is er kapot gegaan? Want ik heb (als klusser met 2 linkerhanden) al 2x onze wasmachine kunnen herstellen door zelf de koolborsteltjes te vervangen wanneer de machine niet meer wou draaien.
De lager van de trommel denk ik, hij maakt veel lawaai bij zwieren en hem manueel draaien gaat wat moeizamer.
Had er ook aan gedacht om eens de achterkant open te doen en te kijken hoe herstelbaar dat zou zijn voor mij, of optie 2: hem in de garage te zetten om enkel nog te gebruiken voor de dekens van de honden tot hij helemaal kapot is.

veel lawaai bij zwieren hadden wij ook en door die borsteltjes te vervangen was alles opgelost. Kan echt geen kwaad om eens te bekijken en die borsteltjes kosten echt niet veel geld

En er is dus volk genoeg die in die aanbiedingen trapt hé...

Een aantal jaar geleden toen ik een nieuwe wasmachine + droogkast combi kocht, waren de allerzuinigste modellen te duur om de meerkost terug te verdienen. Maar zo net het niveau eronder, zuinig maar niet extreem, die waren het interessantst.

Ook opvallend dat het grootste verschil wel in de energiekost zat en niet de aankoopprijs van het toestel t.o.v. de levensduur (m.a.w. goedkope merken die half zo duur waren, hadden volgens Duitse praktijktesten ook ongeveer de helft van de levensduur)

veel lawaai bij zwieren hadden wij ook en door die borsteltjes te vervangen was alles opgelost. Kan echt geen kwaad om eens te bekijken en die borsteltjes kosten echt niet veel geld
Mij morgenmiddag eens bezig houden er mee dan. :)
Als ik hem extra kapot maak, is het geen ramp op zich. :lol:

Ik koop geen Porsche om brandstof te besparen :laugh:
Net zoals mensen niet per se een droogkast kopen om energie te besparen.
Ik vind het wat ridicuul dat men hier op het forum altijd doet alsof we hier het toonbeeld zijn van financieel realisme en bij iedere aankoop rationeel denken.

Net zoals mensen niet per se een droogkast kopen om energie te besparen.
Ik vind het wat ridicuul dat men hier op het forum altijd doet alsof we hier het toonbeeld zijn van financieel realisme en bij iedere aankoop rationeel denken.

Toch toonbeeldig genoeg om te beseffen dat 700 euro meer uitgeven om 200 euro te besparen aan stroom op de gehele levensduur misschien niet het beste plan is.

nieuwe gsm, dus opnieuw payconiq installeren

kaart koppelen lukt, ik krijg dan de melding "kaart toegevoegd"
maar dan moet je ook je bankrekening koppelen, en dat lukt maar niet

ik kom in een loop terecht: bankrekening toevoegen -> dit nummer is al gelinkt aan die rekening -> wil je bevestigen -> bevestiging -> dit nummer is al gelinkt aan die rekenening -> wil je bevestigen -> bevestiging -> dit nummer...

ik heb al eens, zoals de faq aangeeft, een mail gestuurd naar payconiq, maar die antwoorden niet.

en zonder bankrekening te koppelen, kan je niks doen

nieuwe gsm, dus opnieuw payconiq installeren

kaart koppelen lukt, ik krijg dan de melding "kaart toegevoegd"
maar dan moet je ook je bankrekening koppelen, en dat lukt maar niet

ik kom in een loop terecht: bankrekening toevoegen -> dit nummer is al gelinkt aan die rekening -> wil je bevestigen -> bevestiging -> dit nummer is al gelinkt aan die rekenening -> wil je bevestigen -> bevestiging -> dit nummer...

ik heb al eens, zoals de faq aangeeft, een mail gestuurd naar payconiq, maar die antwoorden niet.

en zonder bankrekening te koppelen, kan je niks doen
Moet je niet eerst je oude account ontkoppelen / deactiveren op het vorig toestel?

Terug
Bovenaan