Je ergernissen van vandaag - Deel 2

en dan in de zomer wintertijd behouden, komt de zon al om 3u op (wanneer elke normale mens in zijn bed ligt), en om 21u al donker waardoor uw terraske ook vroeger gedaan is.

en dat bioritme? hoeveel mensen leven nu nog naar de rotatie van de aarde? maw evenveel uren slaap vóór middernacht als erna? of van zonsopkomst tot zonsondergang?
Iedere mens leeft naar de rotatie van de aarde, obviously. Dat ritme wordt wel kunstmatig aangepast met verlichting natuurlijk, maar verlichting vervangt de zon niet.
Net zoals jij zelf bewijst, want jij zegt je terraskes vroeger te stoppen omwille van de zon.

Dat 'zomerse terrasje' argument heb ik overigens nooit begrepen - een terrasje 's avonds wordt toch net gezelliger als de avond valt/is gevallen? Zet de gezellige terrasverlichting aan en geniet van de afkoeling die de avond brengt. Of op de koudere dagen / in het tussenseizoen: doe een trui aan, neem een dekentje, zet terrasverwarming aan, ... Toch net gezellig? Liever dat dan te bakken in een te felle zon. Dus voor mij geen probleem als de avond vroeger valt.

Ik kan me niet herinneren dat we ooit slechtere weersvoorspellingen hebben gehad dan in de afgelopen 2 jaar of zo, terwijl je zou denken dat met de evoluerende technologie we er steeds beter in worden.

Vanmorgen weer van heir. Check de KMI app om 6u, opklaringen, kans op een bui enz. Weerkaart op zich ziet er redelijk uit voor de regio waar ik moet passeren. Ik vertrek om 6u30 met de moto. Ik rij de straat uit en de regen begint al. Ik rij de autosnelweg op, begint alsmaar heviger te regenen, rukwinden, hagel. Uiteindelijk de volgende afrit gepakt en rechtsomkeer naar huis. Het was gewoon niet meer verantwoord om zo verder te rijden met de moto :sop:
Dat is mijn indruk ook. Je zou denken dat dit een uitstekende toepassing is voor AI maar toch blinken de weermannen uit in onkunde.

Bloody hell, weer in een tourist trap beland. En de jongens hebben honger, dus kan het ni zomaar afbollen. 80 eurokes voor 4 croque monsieur's. 2 schellekes brood elk. Met een frisdrank bij.

Kan mij aan de kassa niet herinneren dat ik gezegd heb: en geef de rest van de aanwezigen ook iets van mij!

en dan in de zomer wintertijd behouden, komt de zon al om 3u op (wanneer elke normale mens in zijn bed ligt), en om 21u al donker waardoor uw terraske ook vroeger gedaan is.

en dat bioritme? hoeveel mensen leven nu nog naar de rotatie van de aarde? maw evenveel uren slaap vóór middernacht als erna? of van zonsopkomst tot zonsondergang?
Het ging hier toevallig over in het Nerdland Maandoverzicht deze maand. Er is alweer een studie die aantoont dat zowel wisselen als permanente zomertijd beiden ongezond zijn: https://med.stanford.edu/news/all-news/2025/09/daylight-saving-time.html

Deze studie werd ook vermeld: je ziet op kaarten hoe verder iemand van een tijdlijn woont, hoe ongezonder deze persoon gemiddeld is. (samenvatting van wat er op de podcast gezegd werd). https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0167629618309718
Ik vond de PDF hier: https://www.eief.it/files/2016/12/osea-giuntella.pdf

De vakbond van Brussels airlines die een stakingsaanvraag hebben ingediend...
Ik vertrek volgende week op reis, dus ik hoop dat ik er geen last van heb.

Kunt gene padel plannen met da kloteweer want en die regenvoorspellingen trekken op niks.

Tegen dak gedaan heb met werken is t ook al donker om half 6 en als ik dan toch es kan padellen kan ik gene schone foto maken met die mottige lampen.
Groetjes van ne p400.

Al paar uur bezig deze week met het manueel copy pasten van allerlei oefeningen uit de cursus Engels omdat ik over enkele weken examen heb, kom ik juist tot de conclusie dat dit compleet wasted time is. Alles wat ik moet doen, is gewoon 2 voorbeelden ingeven in chatgpt en vragen of die er even 100 extra kan genereren... 5 minuten werk ipv 4 uur tot dusver :angry:

Goed, beter laat dan nooit natuurlijk.

Ik heb gisterenavond 2 zaken besteld op bol.com (die in één pakket kwamen), en ik heb eens de mails geteld die bol en bpost gestuurd hebben sindsdien om te zeggen dat ze het ingepakt hebben, dat het onderweg hebben, dat bpost het gaat leveren, dat het geleverd is,... 12! TWAALF fucking emails. Dat gaat er toch wel een beetje over.

Ik heb gisterenavond 2 zaken besteld op bol.com (die in één pakket kwamen), en ik heb eens de mails geteld die bol en bpost gestuurd hebben sindsdien om te zeggen dat ze het ingepakt hebben, dat het onderweg hebben, dat bpost het gaat leveren, dat het geleverd is,... 12! TWAALF fucking emails. Dat gaat er toch wel een beetje over.
Nu enkel nog wachten op de tevredenheidsenquetes 😜

Ja het is goed hoor Henk.

Geen idee of je het weet, maar als je facebook-links deelt via hun share-url, krijgt iedereen die die link opent een pop-up met de vraag of we misschien niet met de persoon die het gedeeld heeft, willen connecten. Inclusief uw volledige naam (B v N) en uw profielfoto.
Kan zijn dat ge er niet van wakker ligt natuurlijk, maar anders kan je misschien beter gewoon de post url copy pasten in de toekomst zodat niet iedereen uw volledige naam + face te zien krijgt.

Laatst bewerkt:
Geen idee of je het weet, maar als je facebook-links deelt via hun share-url, krijgt iedereen die die link opent een pop-up met de vraag of we misschien niet met de persoon die het gedeeld heeft, willen connecten. Inclusief uw volledige naam (Br v N) en uw profielfoto.
Kan zijn dat ge er niet van wakker ligt natuurlijk, maar anders kan je misschien beter gewoon de post url copy pasten in de toekomst zodat niet iedereen uw volledige naam + face te zien krijgt.
Wist ik niet.

Ja tis goed Henk.

politiekers... waar geluidsoverlast een probleem is, durven ze er niks tegen doen.
nu willen ze de Vlasmarkt asfalteren, want de kasseien zorgen voor geluidsoverlast... wie gaat er daar gaan klagen? de Charlatan? Bar des Amis? Kinky Star? t zijn daar allemaal muziek-cafés, lijkt mij niet het publiek dat tégen geluidsoverlast is.

Geen idee of je het weet, maar als je facebook-links deelt via hun share-url, krijgt iedereen die die link opent een pop-up met de vraag of we misschien niet met de persoon die het gedeeld heeft, willen connecten. Inclusief uw volledige naam (B v N) en uw profielfoto.

Ja tis goed Henk.

Idd, ik zag het gezicht en de naam van nonkel Nestor.

Borsato openen van het nieuws op VRT en VTM.. Orkaan Melissa komt later jongens...
Mja, een zaak over aanranding van een minderjarige in Nederland heeft nu eenmaal iets impact hier dan een orkaan aan de andere kant van de wereld. Die hoeft evenmin hoofdpunt te zijn in het nieuws.

Terug
Bovenaan