Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Als iemand die altijd vroeg op staat, merk ik in de winter wel een enorm verschil qua energie. De dag in 't donker starten en ik heb al geen zin meer in die dag.
Ik niet eerlijk gezegd, maar ik merk dan ook veel zo'n zaken nooit :unsure:

Mijn vrouw en al die buitenlanders bij ons op het werk, dat is wat anders. Als je algemeen vraagt wat er niet aangenaam is aan dit land is het altijd: geen zonlicht.

en dan in de zomer wintertijd behouden, komt de zon al om 3u op (wanneer elke normale mens in zijn bed ligt), en om 21u al donker waardoor uw terraske ook vroeger gedaan is.

en dat bioritme? hoeveel mensen leven nu nog naar de rotatie van de aarde? maw evenveel uren slaap vóór middernacht als erna? of van zonsopkomst tot zonsondergang?
Moet wel bijgezegd worden dat wij ook weer een specialleke zijn op dat vlak. Eigenlijk zitten wij door onze ligging in de tijdzone van Engeland. Maar de Duitsers hebben hun tijdzone hier ingevoerd in WO1, erna zijn we terug gegaan naar de oude. In '40 hebben ze nog eens hetzelfde gedaan en toen hebben wij waarschijnlijk gezegd: die staan hier toch om de 5 voet terug we blijven in die Duitse tijdzone. Daardoor wijken we ook al permanent een uur af van het natuurlijke bioritme. In de zomer is dat dan 2 uur.

En ik heb nu al het gevoel dat ik elke discussie hier al honderd keer eerder heb gelezen, dat gaat er ook niet op beteren...
Of net wel, dan kunnen we klagen over de verpleging, over de accordeonnamiddag en dat de leffe van tijdens de kaartnamiddag niet juist uitgeschonken was.

Daar juist voor de 2de keer op 1 week tijd iemand die tegen de auto rijdt.

Eerst een bomma die op een parking achteruit rijdt zonder te kijken, had gelukkig enkel mijn wieldop geraakt.

Daar juist een gast tegen de achterbumper, zijn uitleg was dat zijn bieper niet werkte. Serieus man leer autorijden, geen schade aan de auto gelukkig.
Daarom parkeer ik zover mogelijk van de rest af, en laat ik enkele plaatsen ertussen als het kan.

"Ieuw mensen." Dat geldt ook zeker op een parking.

En je bent amper een dikke maand lid. :oi22:
Ik kreeg niet zo lang geleden een ongewenste pm van iemand, we noemen geen namen, die mij als "nieuw lid" wat vrijblijvend "advies" wou geven over het forum, en dan verbaasd was dat ik een beetje bot reageerde omdat ik het eigenlijk altijd wat een eikel heb gevonden. Uiteindelijk verweet hij mij een illegale dubbelaccount te zijn. :unsure:

Ik kreeg niet zo lang geleden een ongewenste pm van iemand, we noemen geen namen, die mij als "nieuw lid" wat vrijblijvend "advies" wou geven over het forum, en dan verbaasd was dat ik een beetje bot reageerde omdat ik het eigenlijk altijd wat een eikel heb gevonden. Uiteindelijk verweet hij mij een illegale dubbelaccount te zijn. :unsure:
Wow.

Ik krijg nooit pm's aan.
(Van mods buiten beschouwing gelaten.)

Vroeger startte de app van Uplay altijd in het frans, vroeg dan of ge verdwaald waart en switchte dan naar nederlands. Dat was al achterlijk. Nu vraagt die zelf niet meer of ik verdwaald ben en blijft het gewoon in het frans staan. Echt, hoe moeilijk kan het zijn om de app uw voorkeur te laten onthouden. Elke keer dat ge dat opstart zit die weer verkeerd.
Nog het domste van al: profile => engels, home=> engels, library => engels, store => frans :wallbash:

Een 6-tal jaar geleden hebben ze hier een hele straat heraangelegd. Nu wordt die straat opnieuw "heraangelegd". Met de absurde kostprijs die uiteraard op het plakaat van Vlaamse Overheid staat.

Niet moeilijk dat die overheid zwart ziet van de schulden, die smijten nogal met hun geld. Het wordt tijd dat België onder Europese curatele komt en dat er gedwongen besparingen komen.

Hangt ervanaf hoeveel keer je die gebruikt zekert want de mijne gaat al 30 jaar mee en den oven nu toch ook al dik 10 jaar (als het niet meer is ) en die wordt toch regelmatig gebruikt de droogkast niet echt . ;)
Ik denk ook dat er een beetje geluk mee gemoeid is?

Dit is nu een stom voorbeeld maar ik had voor de dampkap nieuwe LED (steek)lampjes gekocht van Philips. 7€ het stuk. Na een paar maand: Allebei al kaput. Ik heb ze dan vervangen door nieuwe Philips lampjes. Opnieuw: Na een paar maand: Allebei alweer kaput.

Ik heb er dan goedkope lampjes van "den Action" ingestoken (< 2€ het stuk): Die steken er nu al 2 jaar (van 2023) in en die branden nog altijd. Dan denk ik ook wel eens: Hoe kan dat nu? En toch is dat zo.

Geknelde zenuw aan de rib, vooral lastig bij het liggen in bed. Als ik in de verkeerde houding aanneem lijkt het alsof iemand hard in mijn ribben lijkt te nijpen. Hopelijk gaat het snel over. Verkeerde houding of beweging gedaan, denk ik.

Geknelde zenuw aan de rib, vooral lastig bij het liggen in bed. Als ik in de verkeerde houding aanneem lijkt het alsof iemand hard in mijn ribben lijkt te nijpen. Hopelijk gaat het snel over. Verkeerde houding of beweging gedaan, denk ik.
Proberen mee te dansen ja:

Vroeger startte de app van Uplay altijd in het frans, vroeg dan of ge verdwaald waart en switchte dan naar nederlands. Dat was al achterlijk. Nu vraagt die zelf niet meer of ik verdwaald ben en blijft het gewoon in het frans staan. Echt, hoe moeilijk kan het zijn om de app uw voorkeur te laten onthouden. Elke keer dat ge dat opstart zit die weer verkeerd.
Nog het domste van al: profile => engels, home=> engels, library => engels, store => frans :wallbash:
De Roku app op mijn tv default ook naar het Frans. Maar daar kan je NERGENS kiezen om de taal te varanderen. Geen prompt, geen verdoken setting. Ik heb daarover Roku gemaild en het antwoord was basically "pech".

OT: Gisteren de kleine vroeg wakker, bovenop het winteruur. Het was 5h50. Kleine doodmoe in zijn bed gestoken voor een middagdutje. Vannacht was hij om half 6 of zo wéér wakker. Mijn vrouw legt hem dan tussen ons, maar natuurlijk heeft hij langs geen kanten meer geslapen en ik dus ook niet :sop:

Vannacht zijn we van zomertijd naar wintertijd gegaan. Kan je last van hebben, geen voorstander van zijn,.... volledig begrijpbaar. Maar moeten daarom altijd maar weer dezelfde wetenschappelijke artikels gedeeld worden en 38 experts komen uitleggen dat wintertijd eigenlijk de juiste tijd is en beter voor ons en bladadie bladada. Wel, als het toch zo goed is, zorg dan dat regeringen erachter staan om het af te schaffen (het feit dat het er niet van komt zegt in mijn ogen genoeg, les gout ets des couleurs) ipv altijd maar weer aan die recuperatie te doen. Gelooft men dat we allen dement zijn en slechts 6 maand ver kunnen onthouden ofzo.
Jamaar, wat is dit nu? Hoe wil je nu ooit bekomen dat regeringen achter dat idee komen te staan als men zulke artikels niet meer mag delen? Dat is net de enige manier om het onderwerp in de aandacht te brengen en er support voor te genereren om het af te schaffen.
Als men stopt met zulke artikels de wereld insturen zal het altijd blijven bestaan, want niemand zal dan nog weten welke negatieve neveneffecten het zomer/winteruur systeem heeft en dus niemand zal beseffen dat het beter afgeschaft wordt.

Ik kan me niet herinneren dat we ooit slechtere weersvoorspellingen hebben gehad dan in de afgelopen 2 jaar of zo, terwijl je zou denken dat met de evoluerende technologie we er steeds beter in worden.

Vanmorgen weer van heir. Check de KMI app om 6u, opklaringen, kans op een bui enz. Weerkaart op zich ziet er redelijk uit voor de regio waar ik moet passeren. Ik vertrek om 6u30 met de moto. Ik rij de straat uit en de regen begint al. Ik rij de autosnelweg op, begint alsmaar heviger te regenen, rukwinden, hagel. Uiteindelijk de volgende afrit gepakt en rechtsomkeer naar huis. Het was gewoon niet meer verantwoord om zo verder te rijden met de moto :sop:

Terug
Bovenaan