Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik ken iemand die is gaan kijken naar een huis van 600k. Wel een groter dat het al meer 'waard is'. 25k over de vraagprijs gegaan e

Mijne maat hier ook. Vraagprijs voor een gerieflijk en groot huis in Gentbrugge: 620k. Ze bieden 660k :eek:
Hebben niet het winnende bod. Is verkocht aan 720k. Zaten nog 3 biedingen hoger dan dat van hen. Ongelofelijk gewoon.

Colaflesje en snoepverpakking in vuilnisbak gooien kost Kempense mountainbiker tot 350 euro: “Verbouwereerd is een understatement

Peter was elf jaar lang profwielrenner en ook Inge rolde nadien in het wielerleven. Sinds enkele jaren ruilden ze de wegfiets in voor een mountainbike, waarmee ze nationale en internationale wedstrijden reden. Nu vind je het koppel iedere dag in het bos, crossend over de Kempense mountainbikepaden. “We merkten steeds vaker dat de paden onberijdbaar werden door bladeren of weggewaaide takken”, begint Inge. “Daarom beslisten Peter en ik om samen met Vic Geenen deze routes opnieuw toegankelijker te maken door vrijwillig de paden te onderhouden. Wanneer we daarbij afval tegenkomen, rapen we dit natuurlijk op om het in de vuilnisbak te gooien. Net zoals heel veel mensen zouden doen...”Datzelfde instinct had Peter een maand geleden toen hij zijn colaflesje en zakje Haribo-snoepjes in de vuilnisbak gooide: “Hij stopte aan een tankstation waar hij een flesje cola en een zakje snoepjes kocht. Op zijn weg stopte hij op de parking van de Abdij van Postel (Mol) om zijn lege verpakkingen daar in de vuilnisbak te gooien. Hij dacht daarbij dat hij een goede daad deed”, vertelt Inge.
“Maar dat is dus blijkbaar strafbaar: volgens het reglement dienen vuilnisbakken langs de weg enkel voor afval dat ter plaatse wordt geconsumeerd. Daarom ontvingen we een kennisgeving van Peters overtreding en volgt er mogelijk een GAS-boete die kan oplopen tot 350 euro. Er zaten zelfs negen camerabeelden bij als bewijs.”

Ik zou zo verbouwereerd zijn dat ik het gewoon zou weigeren om te betalen. Dat sluikstorters keihard worden aangepakt is terecht en met een goede reden, maar hiermee trekt de wetgever het toch op flessen.

Colaflesje en snoepverpakking in vuilnisbak gooien kost Kempense mountainbiker tot 350 euro: “Verbouwereerd is een understatement

Ik zou zo verbouwereerd zijn dat ik het gewoon zou weigeren om te betalen. Dat sluikstorters keihard worden aangepakt is terecht en met een goede reden, maar hiermee trekt de wetgever het toch op flessen.
De wetgeving bestaat er, omdat er altijd ook mensen zijn die bewust de vuilnisbakken misbruiken om hun eigen huisvuil in te dumpen. :angry: Dat is wel gewoon sluikstorten he en deze mensen mag men best bestraffen. Peter en Inge behoren niet tot deze categorie dus hopelijk wint de redelijkheid het in dit scenario.

Of Peter daadwerkelijk beboet zal worden, moet nog blijken. De gemeente Mol benadrukt dat de brief “het begin van een onderzoek” betekent en dus nog geen sanctie inhoudt

Laatst bewerkt:
Ik vind het een vreemde reactie, beschadigt Thunberg zaken of onze economie door wat ze doet? Ik zou net denken dat dit is wat iedereen die "kakt" op mensen die zich vastkleven aan een schilderij of de tarmac van een drukke straat voorstelt: dat ze ter plaatste gaan in plaats van ons hier lastig te vallen :unsure:
Verder ja, waarschijnlijk is ze niet persoonlijk gevraagd door de Palestijnen, de meesten daarvan zijn druk bezig met zaken zoals levend de dag door te komen zou ik denken.
Ze reageert op alles als een verwende puber om haar gelijk te krijgen, niet als een sociaal betrokken medemens.
Ze heeft imo een beetje dezelfde vreemde hersenkronkel als Elon M.

Ik denk dat ze bij de volgende poging met het bootje beter wat stevige kledij aandoet na onderstaande:

Ze reageert op alles als een verwende puber om haar gelijk te krijgen, niet als een sociaal betrokken medemens.
Ze heeft imo een beetje dezelfde vreemde hersenkronkel als Elon M.

Ik denk dat ze bij de volgende poging met het bootje beter wat stevige kledij aandoet na onderstaande:

Kijk ik ben ervan overtuigd dat je wat speciaal moet zijn om zo in de spotlights te staan, en ik voel me niet geroepen Thunberg te verdedigen in alles dat ze doet. Maar dat artikel is toch pure stemmingmakerij?

Ze post iets, terwijl ze bezig is met die actie, waarin die foto van die Israëlische gijzelaar staat. Zijn familie is kwaad, logisch. Een random fotomodel is kwaad, euh? Foto wordt gecorrigeerd.
Dan wat over hoe ze claimt mishandeld te zijn door het Israëlische leger maar zelf zegt dat dit niet belangrijk is. HLN lijkt daar de hypocrisiekaart nog eens te willen spelen want ze durfde eerder er wel over klagen en een andere activist ook. Dan gaat het over hoe Trump haar verwijt en zij daarop reageert.

Maakt me eerder kwaad op die journalist hoor, maar laat ons op het jong meisje schieten dat opkomt voor de Palestijnse zaak en daarvoor gearresteerd werd. Dat ze eens gewoon doet, de verwende puber.

41 EUR voor een doos van 1 kg gemengde pralines bij Leonidas.
Volgend jaar een doos in de Aldi kopen om te trakteren op kantoor :unsure:.

Mijne maat hier ook. Vraagprijs voor een gerieflijk en groot huis in Gentbrugge: 620k. Ze bieden 660k :eek:
Hebben niet het winnende bod. Is verkocht aan 720k. Zaten nog 3 biedingen hoger dan dat van hen. Ongelofelijk gewoon.
Hier van hetzelfde, instelprijs was 365000€, openkijkdag met 51 potentiele kandidaten, zoon bod gegeven van 415000€, njet, hoogte bod was 450000€.
Geen makelaar.... niet gemakkelijk tegenwoordig voor jonge mensen..

Toch wel een ergernis toen ik dit las:
Nu vinden de vakbonden blijkbaar dat wanneer het bedrijf waarvoor je werkt verkocht wordt, je als werknemer daar een premie voor moet krijgen? Misschien moet iemand hen toch eens uitleggen wat het verschil is tussen een werknemer en een aandeelhouder?

ik vind 500 tot 1000euro netto aan premie toch ook wel mooi, zeker aangezien ze recht op 0 euro hebben. En als uw maandloon rond de 2000 netto is, moet ge ook niet verwachten dat ge evenveel of een veelvoud als extra gaat krijgen. 'De vakbond wil er geen getal op plakken', tja, dan geeft ge ergens wel aan dat ze weten dat het een absurd bedrag is dat ze vragen. En als ze er echt geen getal weten op te plakken, dan is dat ook lastig onderhandelen.

Blijft wel dat Clarebout een bedrijf is dat monsterwinsten maakt en er zou wel iets mogen terugvloeien naar de werknemers. Ik begrijp het wel dat als een bedrijf het zo goed doet als hen dat ge ook wel een deel van de koek wil en niet gewoon een pizza slice met kerst of zo. Het zou een mooiere wereld zijn als een WN toch ook een beetje mee mocht profiteren van die extreme winsten. Maar contract is natuurlijk contract: wettelijk zijn ze enkel uw loon + afgedwongen of wettelijke voordelen schuldig, voor de rest moeten ze niets.

Blijft wel dat Clarebout een bedrijf is dat monsterwinsten maakt en er zou wel iets mogen terugvloeien naar de werknemers. Ik begrijp het wel dat als een bedrijf het zo goed doet als hen dat ge ook wel een deel van de koek wil en niet gewoon een pizza slice met kerst of zo. Het zou een mooiere wereld zijn als een WN toch ook een beetje mee mocht profiteren van die extreme winsten. Maar contract is natuurlijk contract: wettelijk zijn ze enkel uw loon + afgedwongen of wettelijke voordelen schuldig, voor de rest moeten ze niets.
Dat is waar, maar daar zijn andere systemen voor in voege, bijvoorbeeld bonussen.
Ik geloof dat de vakbonden minder staan te dringen om bij te passen in het verlies als een bedrijf verlies maakt.

ik vind 500 tot 1000euro netto aan premie toch ook wel mooi, zeker aangezien ze recht op 0 euro hebben. En als uw maandloon rond de 2000 netto is, moet ge ook niet verwachten dat ge evenveel of een veelvoud als extra gaat krijgen. 'De vakbond wil er geen getal op plakken', tja, dan geeft ge ergens wel aan dat ze weten dat het een absurd bedrag is dat ze vragen. En als ze er echt geen getal weten op te plakken, dan is dat ook lastig onderhandelen.

Clarebout keert toch meer dan €1,5 miljoen extra uit aan premies, dat vind ik al geen "pizza slice met kerst" meer. Het feit dat het bedrijf overgaat naar een andere eigenaar genereert voor het bedrijf ook geen euro extra winst, enkel voor de oprichter/eigenaar, dus om als vakbond dan te eisen dat er nog meer geld uitgedeeld wordt aan het personeel vind ik niet OK.

Ik heb in het verleden zelf al meegemaakt dat mijn werkgever verkocht werd, daar kregen wij exact €0 extra voor en ik vond dat ook niet meer dan normaal. Als je bv. voor een beursgenoteerd bedrijf werkt en er worden daar ineens grote delen van de aandelen door een nieuwe eigenaar gekocht, krijg je daar als bedrijf en als werknemer ook niets extra voor. Waarom zou dat dan ineens anders zijn omdat je een gezicht kan plakken op de eigenaar die zijn aandelen verkoopt?

Clarebout keert toch meer dan €1,5 miljoen extra uit aan premies, dat vind ik al geen "pizza slice met kerst" meer. Het feit dat het bedrijf overgaat naar een andere eigenaar genereert voor het bedrijf ook geen euro extra winst, enkel voor de oprichter/eigenaar, dus om als vakbond dan te eisen dat er nog meer geld uitgedeeld wordt aan het personeel vind ik niet OK.

Ik heb in het verleden zelf al meegemaakt dat mijn werkgever verkocht werd, daar kregen wij exact €0 extra voor en ik vond dat ook niet meer dan normaal. Als je bv. voor een beursgenoteerd bedrijf werkt en er worden daar ineens grote delen van de aandelen door een nieuwe eigenaar gekocht, krijg je daar als bedrijf en als werknemer ook niets extra voor. Waarom zou dat dan ineens anders zijn omdat je een gezicht kan plakken op de eigenaar die zijn aandelen verkoopt?
Gohja, dat is dan nog altijd "maar" €500 per jaar per werknemer. Ik zou het niet erg vinden omdat zomaar te krijgen, maar het is ook geen zot bedrag uiteindelijk.

Plots onder een Amerikaan moeten werken die geen feeling heeft met de firma en de regio is meestal ook geen geschenk voor het personeel. Ik ken enkele van die overnames en daar vind je toch zelden tot nooit personeel dat achteraf blij is. Alleen daarvoor zou je al een premie willen. :p

Ondertussen is het ook een uitgelezen kans voor de vakbonden om aan de nieuwe eigenaars te tonen hoe sterk ze staan, want als je bij het personeel een rondvraag doet of ze content zijn met hun 500, 750 of 1000 euro die nu wordt voorgesteld door WG, denk ik dat de meeste dat wel zouden zijn.

Het vervelende systeem van het theoretisch rijbewijs in Vlaanderen voor anderstaligen. Toegegeven NL moet mijn vrouw onder de knie krijgen, maar ze wil ook vooruit geraken en haar rijbewijs halen, alleen wordt het theoretisch examen enkel in het NL gegeven met éénmalige audiovertaling in het Engels. Onnodig moeilijk maken.

Het vervelende systeem van het theoretisch rijbewijs in Vlaanderen voor anderstaligen. Toegegeven NL moet mijn vrouw onder de knie krijgen, maar ze wil ook vooruit geraken en haar rijbewijs halen, alleen wordt het theoretisch examen enkel in het NL gegeven met éénmalige audiovertaling in het Engels. Onnodig moeilijk maken.
Een cadeautje van Ben Weyts, want daarvoor joegen al die tolken -die je zelf moest betalen- de overheid op kosten. Voor mij is dat gewoon een extra hindernis voor anderstaligen om aan werk te geraken, wat toch het doel zou moeten zijn. Enfin ik heb er destijds ook mijn gal over gespuwd:

Gho ja uiteindelijk is je argument hier 'dat gebeurt normaal toch nooit, waarom nu wel?'.
Met zo'n redenatie zouden we nooit verplichte 13e maand en vakantiegeld bekomen hebben, hell zelfs 20 dagen verlof en 40u werkweek niet.
Het is niet omdat iets niet gewoonlijk is dat het zo moet blijven.

De eigenaar is diegene die het bedrijf opbouwt en een hoop risico loopt. Langs de andere kant hebben de werknemers mee geholpen aan de groei van het bedrijf en moeten zij nu verder met een nieuwe werkgever, wat gewoonlijk betekent dat er een hoop dingen veranderen en mogelijks ontslagen vallen.
Als een bedrijf verkocht wordt voor miljarden, dan lijkt het mij dat er wel iets meer dan 1.5 á 3 miljoen af kan om het personeel eens te belonen.

Stel dat men bij wet zou invoeren dat wanneer een Belgisch bedrijf overgekocht wordt, dat men dan 2% van de overnameprijs moet uitdelen als bonus onder het huidige personeel. Zou dat nu zo extreem zijn? En 2% zou al meteen minstens 20 miljoen aan bonussen zijn ipv de huidige 1.5 á 3 miljoen. Ik denk niet dat de familie Clarebout hierdoor een boterham minder zou moet eten of zelfs een Porsche minder zou kunnen kopen.

Zou tevens een lichte rem zijn op al die bedrijven die steeds maar overgekocht worden. De wereld wordt toch echt niet beter door al die quasi oligopolies die in elke sector meer en meer ontstaan.

Dat is waar, maar daar zijn andere systemen voor in voege, bijvoorbeeld bonussen.
Ik geloof dat de vakbonden minder staan te dringen om bij te passen in het verlies als een bedrijf verlies maakt.
Niet meer dan bedrijfsleiders die niet staan te springen om alle werknemers volledig uit te betalen bij een failissement.
Zie Lunch Garden bvb.

Wettelijk gezien moeten ze niets, maar tenzij ik de bedrijfsleiders verkeerd inschat en die zelf de aardappels hebben verwerkt , staan ze dankzij het personeel waar ze nu staan. Dus in die optiek kan ik de WN volgen.

Wederom deze week het triumviraat J-Lo "Let's Get Loud", Ricky Martin "Livin' La Vida Loca" en Backstreet Boys "Everybody (Backstreet's Back)" by Sven Ornelis. Hoe ziek kan je zijn.

Terug
Bovenaan