Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Maar als ge een station later opstapt maar op uw ticket staat een eerder dat betaal je toch ook meer (want langere afstand)?
Ja, maar weegt die kost veelal op?

Als uw trein vertrekt om 16:10, en je komt pas aan om 17:30.

Dan maak je wsl toch wel winst door zogenaamd een trein te nemen van 15:50 die elders vertrekt?

Al is het maar een euro verschil, mensen gaan dat toch proberen.

Zou ik bijzonder jammerlijk vinden. Toont ook een mentaliteit aan waar je niet ver mee geraakt eerlijk gezegd. Ik spreek me niet uit over de uitgewerkte praktische kant van het systeem. Zeer jammer als de massale reflex zou zijn: hoe kunnen we misbruik maken van het systeem?
Je hebt al zoveel zwartrijders, en mensen die de boetes zelfs niet eens betalen.
Dan is dat maar een zeer kleine drempel om te 'sjoemelen'.

(Bijna half miljoen boetes bij NMBS voor zwartrijders, maar 8 op 10 van hen betalen niet.

Laatst bewerkt:
Fucking verkopers bij badkamerbouwer/handelaar in Aalst. Opmeting van doucheglas op maat (volledige hoogte) werd 25/09 gedaan. Sindsdien niets meer gehoord, noch van de glasmaker, noch van de badkamerbouwer. Ik bel vandaag naar de glasmaker dat de opmeting heeft gedaan en ook zal plaatsen:

• Glasmaker: "Ahja, op dezelfde dag hebben we de bestelbon ter goedkeuring ook doorgestuurd naar de bouwer. We wachten met opnemen tot zij doorgeven dat het ok is."
  • Ik: "maar ik heb niets meer gehoor."
  • Glasmaker: "Ah, dan moet je bij de badkamerbouwer zijn. Dan hebben zij nog niets gedaan. Wij hebben het weldegelijk opgesteld en gevraagd voor bevestiging."
Ik bel naar de badkamerbouwer hun planningsdienst:
  • Planningsdienst: "Ah, dat is de verkoop dat u moet contacteren, oh en die is met verlof tot volgende week"
  • Ik: "waarom ligt dat al twee weken stil?"
  • Planningsdienst: 'Geen idee, wss gewoon vergeten. Ik zal er achter zitten, is niet de eerste keer."

Motherfucker what :angry: ? Twee fucking weken?! het duurt 6 tot 8 weken om dat gemaakt en geplaatst te krijgen! Ondertussen zit ik ook al van begin september te wachten op mijn badrandcombo en moet de badkamerplaatser ook nog mijn radiator afwerken. Ik heb dus al sinds 1 september geen hoofdbadkamer meer.

Is dezelfde pippo dat gewoon niet reageerde op mijn mails voor de tegels. Die tegels heb uiteindelijk zelf online besteld waar ik vanuit de NL-webshop beter telefonisch en via mail werd geholpen dan in persoon door die clown.

Laatst bewerkt:
Je hebt al zoveel zwartrijders, en mensen die de boetes zelfs niet eens betalen.
Dan is dat maar een zeer kleine drempel om te 'sjoemelen'.

(Bijna half miljoen boetes bij NMBS voor zwartrijders, maar 8 op 10 van hen betalen niet.
En dit vind ik evenzeer een jammerlijke mentaliteit. Ik neem elke dag de trein Gent-Antwerpen en ik zie het af en toe ook gebeuren dat er zich iemand gaat verstoppen in het toilet...

En dit vind ik evenzeer een jammerlijke mentaliteit. Ik neem elke dag de trein Gent-Antwerpen en ik zie het af en toe ook gebeuren dat er zich iemand gaat verstoppen in het toilet...

En heb ook de indruk dat meer en meer conducteurs een afweging maken tussen het zo laten of risico op klop krijgen.

De brave mensen zullen wel betalen.

En heb ook de indruk dat meer en meer conducteurs een afweging maken tussen het zo laten of risico op klop krijgen.

De brave mensen zullen wel betalen.
Exact, dat zie ik helaas ook af en toe gebeuren. De-escaleren is de boodschap. Jammer, maar ik snap het ook wel.

Binnenkort toch eens kijken om een extra inkomen te bekomen. Anders zal het mij nooit lukken om iets te kopen.

Als ik kijk in de omgeving van Diepenbeek voor een 2 SL appartement met parking dan zit ik aan minimum 250K + 10-20K voor een parkeerplaats/garage erbij.

Prijs: 250k
EI: 50k
rente: 3.4%

1.261 € op 25 jaar.

Jawadde en dit met een eigen inbreng van 20% met een EI van 10% word dit 1.384 €. Dus als ik de regel gebruik dat 1/3 van je loon naar je huur/lening mag gaan dan zou ik 3.783 € / 4.152€ moeten verdienen.

Als ik 50% van mijn loon zou gebruiken zou ik netto 2.522€/2.768€ moeten verdienen.

Ik zit nu aan 2.450€ als 38j alleenstaande, FML.
Gisteren een huis tegengekomen via Facebook in mjn gemeente. Rijhuis (of halfopen met een eigen bouw tegen, dat was niet duidelijk) iets breder dan het onze. Het onze is halfopen en heeft een garage voor 2 auto's. 600k was het voor dat huis. Ik viel stijl achterover.

Gisteren een huis tegengekomen via Facebook in mjn gemeente. Rijhuis (of halfopen met een eigen bouw tegen, dat was niet duidelijk) iets breder dan het onze. Het onze is halfopen en heeft een garage voor 2 auto's. 600k was het voor dat huis. Ik viel stijl achterover.
De vraagprijs is natuurlijk niet altijd realistisch. Los daarvan val je soms wel achterover van de prijzen waarvoor huizen/appartementen verkocht raken.

De vraagprijs is natuurlijk niet altijd realistisch. Los daarvan val je soms wel achterover van de prijzen waarvoor huizen/appartementen verkocht raken.
Wij hebben bij ons in de VME een appartement te koop dat gelijkaardig is aan het onze. Enkel heeft dit een 3de slaapkamer en is de woonkamer iets groter. Geen autostaanplaats/carport.

We hebben het onze voor 330K gekocht(incl. carport) en dat andere staat te koop voor 500K. :oink:
Dat gaan ze er nooit voor krijgen!!

Wij hebben bij ons in de VME een appartement te koop dat gelijkaardig is aan het onze. Enkel heeft dit een 3de slaapkamer en is de woonkamer iets groter. Geen autostaanplaats/carport.

We hebben het onze voor 330K gekocht(incl. carport) en dat andere staat te koop voor 500K. :oink:
Dat gaan ze er nooit voor krijgen!!
Ge hebt maar 2 zotten nodig: 1 die zoveel vraagt en 1 die er zoveel voor wil geven.

Toevallig vandaag nog eens in het centrum hier geweest. Kwam daar ook een rijhuis (bel-etage) tegen in een "niet zo gegeerde buurt".
Benedenverdieping - fiets/bergkot + inkom, 1ste verdieping - living, keuken, etc, 2de verdieping (dakverdieping dus maar een half verdiep in feite) - slaapkamers.

Op het verkoopsbord stond er expliciet bij dat het een totaalrenovatie betrof en gezien de toestand van de buitengevels en het schrijnwerk zal dat wel serieus wat kosten. Vraagprijs 350k. Als je dat serieus wilt renoveren en energetisch in orde wilt brengen ben je met gemak 100-150k kwijt.

Waar blijven die verkopers die gekken vinden die zulke absurde prijzen willen betalen?

Waar blijven die verkopers die gekken vinden die zulke absurde prijzen willen betalen?
Het is sowieso al vrij populair in dit land om vastgoed kopen als een prioriteit te zien, genre jaren sparen en dan een serieuze hypotheek als molensteen rond je nek te hebben. En ik denk dat veel mensen ook wel een mooie som van hun ouders meekrijgen.

Op termijn lijkt het me wel dat wie alleenstaand is amper nog iets zal kunnen kopen.

Ge hebt maar 2 zotten nodig: 1 die zoveel vraagt en 1 die er zoveel voor wil geven.
Ja natuurlijk. Maar ik veronderstel dat de huizenmarkt nog niet zo gek is gedraaid dat er mensen zijn die dat willen betalen.
Waarde van een appartement stijgt toch niet van 330K naar 500K op 3 jaar tijd. Of ben ik niet meer mee met de huidige woningmarkt?

TikTok

Kerel in amerika heeft kanker > chemo > kanker weg > kanker kom terug > zijn hospitalisatie plan wordt stopgezet TIJDENS zijn behandeling > moet een nieuw ziekenhuis vinden waar ze zijn nieuw hospitalisatieplan aanvaarden > Kanker komt 2x feller terug, operatie is niet meer mogelijk om de tumor weg te halen.

De commentaren: God zal u redden, bid aan god, ga naar de kerk dit en dat

WTFFFFFFFFFFF, fuking gestoorde mensen. Echt waar al de mensen die zoiets zeggen moeten ze medische hulp weigeren en gewoon zeggen geloof in god en het zal wel goed komen.

WTFFFFFFFFFFF, fuking gestoorde mensen. Echt waar al de mensen die zoiets zeggen moeten ze medische hulp weigeren en gewoon zeggen geloof in god en het zal wel goed komen.
Ik zie nu wel niet waarom je de toegang tot medische zorg zou moeten verliezen omdat je reageert op een TikTok-video zoals dat voor jouw cultuur logisch is.

Misschien gewoon wat minder rommelapps gebruiken als je je daar zo in opwindt?

Ja, maar weegt die kost veelal op?

Als uw trein vertrekt om 16:10, en je komt pas aan om 17:30.

Dan maak je wsl toch wel winst door zogenaamd een trein te nemen van 15:50 die elders vertrekt?

Al is het maar een euro verschil, mensen gaan dat toch proberen.
Is dat niet +- hetzelfde als onderstaande? (Al gaat het hieronder niet om de centen, het gaat hier over de te volgen route)

In theorie moet ik de korste afstand nemen van Heist Op Den Berg richting Brussel.
Ik geraak er via Aarschot, ik kan doorrijden tot in Leuven of ik kan via Lier gaan.
Ik weet niet eens wat de korste weg is (ik heb het nooit gecheckt) maar 2 van de 3 wegen naar Rome mogen dus eigenlijk niet.

Ik neem in praktijk gewoon de trein die mij het snelste op de bestemming brengt.
Elke keer ik ne conducteur tegenkom scant ie mijn ticket en is het gewoon 'groen' en zegt ie 'Het in orde meneer'.

Maakt dit van mij een zwartrijder of ne NMBS gangster? 100% van collega's die ik ken doet het op bovenstaande manier.

Laatst bewerkt:
Ik zie nu wel niet waarom je de toegang tot medische zorg zou moeten verliezen omdat je reageert op een TikTok-video zoals dat voor jouw cultuur logisch is.

Misschien gewoon wat minder rommelapps gebruiken als je je daar zo in opwindt?
Heeft niets te maken met de app. Het kan tiktok, IG,FB, YT zijn.

Ik vind het gewoon zo tactloos wanneer iemand in zo een positie zit om dan gewoon te zeggen god zal het wel fixen.

Als je niets positief te zeggen hebt zeg dan niets.

Heeft niets te maken met de app. Het kan tiktok, IG,FB, YT zijn.

Ik vind het gewoon zo tactloos wanneer iemand in zo een positie zit om dan gewoon te zeggen god zal het wel fixen.

Als je niets positief te zeggen hebt zeg dan niets.
Maar dat is toch positief als je uit een gelovige context komt? Allezja, als ik het goed begrijp gaat het om iemand die door het systeem in de VS ten dode is opgeschreven. Zet zo'n post/filmpje/whatever online voor een Vlaams publiek en je krijgt wat vrijblijvende reacties genre "oh zo erg, sterkte!", en vanuit een meer Amerikaans, gelovig standpunt is de generieke reactie dan "thoughts and prayers" zeker?

Ik zie niet echt wat je "positiever" kan zeggen als wildvreemde over iemand die doodgaat?

En waarom ook een toeslag voor de luchthaven?

Waarom geen toeslag in de zomer voor de treinen naar Oostende of Blankenberge?
Toeslag “overlast”.

Die toeslag is wegens het diaboloproject.
Een publiek-private samenwerking waarbij een privé firma mee geïnvesteerd heeft. Die toeslag dient dus om de investering van die privé firma terug te betalen.

Toevallig vandaag nog eens in het centrum hier geweest. Kwam daar ook een rijhuis (bel-etage) tegen in een "niet zo gegeerde buurt".
Benedenverdieping - fiets/bergkot + inkom, 1ste verdieping - living, keuken, etc, 2de verdieping (dakverdieping dus maar een half verdiep in feite) - slaapkamers.

Op het verkoopsbord stond er expliciet bij dat het een totaalrenovatie betrof en gezien de toestand van de buitengevels en het schrijnwerk zal dat wel serieus wat kosten. Vraagprijs 350k. Als je dat serieus wilt renoveren en energetisch in orde wilt brengen ben je met gemak 100-150k kwijt.

Ik ken iemand die is gaan kijken naar een huis van 600k. Wel een groter dat het al meer 'waard is'. 25k over de vraagprijs gegaan en niet gewonnen. Ik snap het ook niet, maar blijkbaar zijn er nog genoeg zotten.

Die toeslag is wegens het diaboloproject.
Een publiek-private samenwerking waarbij een privé firma mee geïnvesteerd heeft. Die toeslag dient dus om de investering van die privé firma terug te betalen.

Destijds een privé investering van 290 miljoen euro waar sinds opening al 446 miljoen euro aan geld van NMBS & Infrabel enerzijds en diabolo taks anderzijds zijn naar teruggevloeid. Dat zou dus al ruim afbetaald moeten zijn en publiek goed worden, toch?

Natuurlijk niet! Contracten die grotendeels onder NDA vallen en volgens jaarrekeningen was er in 2024 een financiële put van 330 miljoen euro... Alleszins wel een pluim voor de constructie die enkele investeerders hier hebben opgezet om geld door te sluizen.

Terug
Bovenaan