Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik word er zo zot van wanneer een persoon door een slechte periode gaat en het antwoord van andere is "maak u geen zorgen God zal u helpen".

Ik heb medelijden met zo mensen die denken dat alles wat slecht of goed in hun leven gebeurt een beslissing is van god.

En dan heb je soms dat het slachtoffer jarenlang vreselijke dingen heeft meegemaakt en dan wordt de persoon opgepakt en ze zeggen die: " god heeft mij gered."

Dus al die jaren wanneer je, jezelf hebt moeten prostitueren was ook gods plan?

Het is eng om te denken dat sommige mensen gewoon alles laten gebeuren en denken uiteindelijk zal god mij wel redden.
nog zo ééntje, als god dan toch niet tussenkomt als het slecht gaat:
"God werkt op mysterieuze wijze"

of "wat heb ik gedaan om dit te verdienen", alsof je je ziekte op één af andere manier volgens god zou verdienen

Duidelijk al te laat voor hem.

Ergernis van de dag: de eerste erwtenmist van de herft deze ochtend en nog steeds lopen er joggers rond volledig in het zwart gekleed zonder fluo of fietsers die op de baan zijn zonder licht. Loemperikken.
Hier veel auto’s zonder lichten in dichte mist. Levensgevaarlijk.

Ik heb een oude step en die 25km die voelt al serieus snel aan. Ik begrijp niet hoe sommige voorbij vlammen met steps die 50 km per uur gaan.

Rip in peace misses bucket.. I mean bouquet.
96, dat is wel een mooie leeftijd en een rijk gevulde carrière blijkbaar.

Ondertussen heeft de VRT een andere versie van de serie gezien, denk ik:
Tijdens haar aanvankelijk succesvolle pogingen om contacten te leggen met wat zij denkt de groten der aarde te zijn, gooien haar demente vader, een oud-strijder die nog overal Duitsers ziet, haar zussen Rose en Daisy, haar werkschuwe zwager Onslow die leeft op bier en chips, en Violet die getrouwd is met een "transvestite", roet in het eten, niet zelden letterlijk.
ik heb die nooit letterlijk roet in het eten zien smijten... Mijn ergernis van tegenwoordig is dat men precies niet meer weet wat het woord letterlijk betekent en het regelmatig gebruikt wordt in combinatie met zegswijzen.

M'n moeder die mij instagram reels en ai facebook filmpjes blijft sturen.
Nee ma, ik bekijk dat niet want ik krijg het schijt van social media en dubbel schijt als het dan nog eens AI slop is. Stop it!

Alleen nog geen manier gevonden om dat op een beleefde manier over te brengen.

96, dat is wel een mooie leeftijd en een rijk gevulde carrière blijkbaar.

Ondertussen heeft de VRT een andere versie van de serie gezien, denk ik:

ik heb die nooit letterlijk roet in het eten zien smijten... Mijn ergernis van tegenwoordig is dat men precies niet meer weet wat het woord letterlijk betekent en het regelmatig gebruikt wordt in combinatie met zegswijzen.
Het is iets waar ik mij letterlijk ook dood aan erger.

Terug
Bovenaan