Je ergernissen van vandaag - Deel 2

De hoornaar ontdoet de wesp van poten en vleugels en neemt de romp mee naar hun nest. Zo gaan ze op en af tot heel de wespennest verwoest is. Hetzelfde met honingbijen.

Een imker vertelde mij dat een steek van een hoornaar niet erger is dan van een wesp, maar die beesten zijn veel aggressiever waardoor ze bij het minste met een hele hoop aanvallen. Dat maakt ze zo gevaarlijk. Die had zich al meermaals laten prikken om eruit bij te leren. Blijkbaar zit op de achterkant van hun hoofd/lichaam een pantser waar je als volwassenen geen duimspijker kan doorprikken, laat staan dat een bij of wesp die beesten iets kan aandoen.

Hij heeft een nieuw pak en handschoenen moeten aankopen omdat die hoornaars overal doorsteken. Die heeft thuis een hele hoop bakdiepvriezers staan, blijkbaar de enige manier om ze snel te verdelgen. Binnen de 20 minuten liggen ze dood, die exotische kloothommels.
Heb gisteren dan een val gezet, maar niets meer gezien natuurlijk. :lol:
Ben benieuwd, was toen kort voor de middag dat ik ze ontdekte, hoop dat ik er nog kan pakken en ze niet gewoon alle insecten hier hebben gevangen om ergens anders verder te doen.
Toen ik gisterennamiddag met buurvrouw stond te praten (600-700m vogelvlucht) zagen we er ook plots twee passeren, zij had dat ook nog nooit gezien. Moet dus ergens een nest in de buurt zijn.

Heb gisteren dan een val gezet, maar niets meer gezien natuurlijk. :laugh:
Ben benieuwd, was toen kort voor de middag dat ik ze ontdekte, hoop dat ik er nog kan pakken en ze niet gewoon alle insecten hier hebben gevangen om ergens anders verder te doen.
Toen ik gisterennamiddag met buurvrouw stond te praten (600-700m vogelvlucht) zagen we er ook plots twee passeren, zij had dat ook nog nooit gezien. Moet dus ergens een nest in de buurt zijn.
Wat voor val is dat dan precies?

De imker zei dat uw voet erop zetten zelfs soms niet voldoende kan zijn, taaie fuckers zijn het.
Op social media is er een imker en die filmt alles. Moest onlangs een nest in een tuinhuis (die niet meer gebruikt werd) gaan weghalen, gewoon door de deur te openen van dat tuinhuis had hij al 20+ hoornaars op hem zitten die probeerden te prikken. 't Zal maar een klein kind zijn die zijne bal gaat halen.

Wat voor val is dat dan precies?

De imker zei dat uw voet erop zetten zelfs soms niet voldoende kan zijn, taaie fuckers zijn het.
Op social media is er een imker en die filmt alles. Moest onlangs een nest in een tuinhuis (die niet meer gebruikt werd) gaan weghalen, gewoon door de deur te openen van dat tuinhuis had hij al 20+ hoornaars op hem zitten die probeerden te prikken. 't Zal maar een klein kind zijn die zijne bal gaat halen.
Een dikke maand terug:

Begin juli hier twee keer een nest laten verdeling onder onze erker, naast de voordeur. Zeker nu in het najaar, wanneer er minder voedselbronnen zijn, kan je op planten die nu bloeien (asters, klimop, ...) bijna altijd wel een of meer van die hoornaars zien. Scary.

De hoornaar ontdoet de wesp van poten en vleugels en neemt de romp mee naar hun nest. Zo gaan ze op en af tot heel de wespennest verwoest is. Hetzelfde met honingbijen.

Een imker vertelde mij dat een steek van een hoornaar niet erger is dan van een wesp, maar die beesten zijn veel aggressiever waardoor ze bij het minste met een hele hoop aanvallen. Dat maakt ze zo gevaarlijk. Die had zich al meermaals laten prikken om eruit bij te leren. Blijkbaar zit op de achterkant van hun hoofd/lichaam een pantser waar je als volwassenen geen duimspijker kan doorprikken, laat staan dat een bij of wesp die beesten iets kan aandoen.

Hij heeft een nieuw pak en handschoenen moeten aankopen omdat die hoornaars overal doorsteken. Die heeft thuis een hele hoop bakdiepvriezers staan, blijkbaar de enige manier om ze snel te verdelgen. Binnen de 20 minuten liggen ze dood, die exotische kloothommels.
Onlangs nog ene zien rondhangen nie ver van mijn smoel wetende dat mensen daar bang van hebben met een air van "qu'est-ce que tu me regardes fieu, t'as un problème"?, arrogant tot en met. Ik zou ze zo ne kopper willen geven om ze vervolgens op een hete kookplaat te leggen maar ja da is nie zonder risico. Gore smeerlappen verdomme, meteen mijn ergernis van vandaag se

Hoe groot is die kat? :unsure:
Ge zou verbaasd zijn van wat een kat kan doen. 2 voorbeelden van de kat van ne maat (dicht tegen uwe coté), geen klein maar ook niet speciaal een groot beestje (4 a 4,5 kg):
  • Om de zoveel weken kwam die thuis met een fazant.
  • Ze had een haas gevangen, en die door er kattenluikske wou trekken. Maar dat beest was te groot en zat halfweg vast. En dan heeft de kat er niet beter op gevonden dan maar aan dat beest te beginnen vreten aan het stuk dat binnen stak. Gezellig opstaan.

'Ze scheppen het geld hier binnen, 't gaat niet op een doos stylo's komen hoor' heb ik al gehoord bij ons.

De persoon die de schoonmaakartikelen pikt is sluw als een vos. Die heeft slotjes op de kasten laten zetten omdat ze had doorgegeven dat er zaken werden gepikt. Dus om dat te vermijden wou ze slotjes op alle kasten + heeft ze het vertrouwen gewonnen van hogeraf.
Bij ons pikken ze ook vanalles. Ooit eens iemand betrapt die koffiefilters bestelde en meenam naar huis. Da kost ochot €0,50, ook wc-papier wordt vaak gestolen.

Ge zou verbaasd zijn van wat een kat kan doen. 2 voorbeelden van de kat van ne maat (dicht tegen uwe coté), geen klein maar ook niet speciaal een groot beestje (4 a 4,5 kg):
  • Om de zoveel weken kwam die thuis met een fazant.
  • Ze had een haas gevangen, en die door er kattenluikske wou trekken. Maar dat beest was te groot en zat halfweg vast. En dan heeft de kat er niet beter op gevonden dan maar aan dat beest te beginnen vreten aan het stuk dat binnen stak. Gezellig opstaan.
Vroeger ook nog een kat gehad die ratten en eens een haas pakte, maar dat was wel al een serieus exemplaar kater.

Ik snap dat toch niet ze pikken op uw werk. En zeker niet zo banale zaken zoals wat eten of WC papier. Waarom zou je voor een paar euro een strafblad of ontslag riskeren. Leg maar uit aan de RVA, familie, vrienden, volgende werkgever.

Als amateurvoetbalploeg zesjarigen zitten scouten. :help:
Van een andere (bezoekende) amateurclub op 30 km afstand. Seriously?? Why??
Van een profclub kan ik dat ergens nog snappen. Al blijft 6 jaar wel héél jong.

Gsm dat opeens geen netwerk meer heeft (16 maanden oud). Eerst bij proximus, esim deactiveren en dergelijke, oei nee t lukt niet.
Dan naar Samsung, daar ineens zou er waterschade zijn (DIE TELEFOON IS ZOGEZEGD WATERPROOF).
Conclusie, ik mag weer 1000€ ophoesten voor een nieuwe telefoon (moet in een quadlockcase voor op de motor met wireless charging).
Buiten het geld ben ik daar dus al mee bezig sinds 10u deze ochtend

Ah ja, na een full reset mag ik nu proberen om itsme en dergelijke weer te installeren

Een imker vertelde mij dat een steek van een hoornaar niet erger is dan van een wesp, maar die beesten zijn veel aggressiever waardoor ze bij het minste met een hele hoop aanvallen. Dat maakt ze zo gevaarlijk. Die had zich al meermaals laten prikken om eruit bij te leren.
Wel ne sidenote: een hoornaar is groter en heeft dus ook grotere gifklieren en angel. Dus hij kan meer gif injecteren en kan dieper door de huid gaan. Beiden zorgen er voor dat de gevolgen van de steek wel groter zijn dan bij een gewone wesp.

Youtube dat weer volop bezig is met enshittification; nu wordt er voor elke video die je ziet automatisch een playlist gemaakt met "gerelateerde" videos. Die videos beginnen dan automatisch te spelen nadat je video klaar is met afspelen. Geen enkele manier op af te zetten.

Blijkt dat nu automatisch voor elke video een url met "&list=" of "&radio=" wordt gegenereerd en die is dan verantwoordelijk daarvoor. Verwijder alles wat er na die &list of & radio komt en je kan je filmpje terug zien zoals normaal, maar je moet het apart voor elke video doen.

Gelukkig is er al een extentie uitgebracht, maar toch triestig dat je tegenwoordig zoveel moet prutsen om Youtube een beetje bruikbaar te houden; adblocker, sponsorblock, revanced,... en nu dit weer. En nee, betalen voor Youtube Premium betekent in dit geval dat je Google beloont voor die enshittification.

Mijn euforie was van korte duur ivm met vrouw haar nieren, sinds gisteren ligt ze weer in het Uz 4de keer op een gelukkig kunnen mijn gasten al alleen hun plan trekken. Kuisen, afwas moet ni denken dat ze helpen 14 en 17 jaat
Ze mag wellicht morgen al naar huis eerst wast ten vroegste vrijdag. Ze weten precies welke infectie het is en kan met pillen ook genomen worden, ben content

radio staat hier op het werk op StuBru: dat is precies ne radio voor 20'ers - 30'ers die denken dat ze nog 15 of 16 jaar zijn. Hoe puberaal kunt ge zijn als presentator?
ik herinner mij de tijd van het eerste Glazen Huis. hadden ze Hollanders op bezoek die zeiden dat het originele Glazen Huis-concept ginder vooral om de ego's van de presentatoren draaide.

dat is meegegaan zoals verse melk.

ik luister al jaren geen radio meer. heb een abonnement op streaming (Tidal en Youtube), en ik vind zo wel uit wat ik goed vind en wat niet.

Een dikke maand terug:

Begin juli hier twee keer een nest laten verdeling onder onze erker, naast de voordeur. Zeker nu in het najaar, wanneer er minder voedselbronnen zijn, kan je op planten die nu bloeien (asters, klimop, ...) bijna altijd wel een of meer van die hoornaars zien. Scary.
Je moet zijne Facebook checken

Weekje geleden heeft iemand wat filmpjes getoond, want heb zelf gene Facebook.

Kerel doet 20 nesten per dag. Hij gaat de nesten niet roekeloos te lijf. Voor nesten die hoog zitten een soort van spray aan een stang, sowieso in een beschermend pak, met zo van dat poeder van den brandweer.

Hij moet niet zoeken achter werk hoor, work finds him... Ze zouden beter wat mensen door hem laten opleiden, misschien minimaliseren de meeste dit, maar zulke agressieve en schadelijke soort moet echt wel ingedijkt worden. Anders is het dweilen met de kraan open voor de inheemse soorten...

Wel ne sidenote: een hoornaar is groter en heeft dus ook grotere gifklieren en angel. Dus hij kan meer gif injecteren en kan dieper door de huid gaan. Beiden zorgen er voor dat de gevolgen van de steek wel groter zijn dan bij een gewone wesp.
De steek van een Europese hoornaar bevat minder gif dan van een wesp.

Ook hangt het heel sterk van persoon tot persoon af, volgens de imker. De één reageert feller dan de andere op een bijensteek.

Als amateurvoetbalploeg zesjarigen zitten scouten. :help:
Van een andere (bezoekende) amateurclub op 30 km afstand. Seriously?? Why??
Van een profclub kan ik dat ergens nog snappen. Al blijft 6 jaar wel héél jong.

Die wereld is echt rot ik heb een neef van 13 die nationale speelt wat de ouders daar al voor moeten doen en laten... .

En hoe dikwijls dat daar de scheidsrechter of zelfs de andere ploeg echt wordt uitgescheten... . Allemaal omdat mama en papa denken de nieuwe de bruine of lukaku te hebben... .

En dat was op lokaal niveau op jongere leeftijd vaak nog een stuk erger... .

Terug
Bovenaan