Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Over het algemeen relativeer ik zo'n zaken, terwijl mijn vrouw echt geschandaliseerd buitenkwam toen ze de plaatselijke bakker een pistolet zag nemen met dezelfde handschoen als waarmee ze net wisselgeld had uitgedeeld. Ik vermoed dat door ons klimaat en onze voedselveiligheid het risico hier op zowat alles ook een pak lager is dan buiten Europa. Als ik in Mexico zeg dat ik als kind elke zaterdag gehakt at, vragen die zich af hoe ik nog in leven ben.
Haha ja als ik hier zeg gehakt met wat mosterd op een boterham bij de soep of "rauw" spek.. OMG de dood loert om de hoek!

Meh

Haha ja als ik hier zeg gehakt met wat mosterd op een boterham bij de soep of "rauw" spek.. OMG de dood loert om de hoek!

Meh
Op veel plaatsen, zeker in warmere landen denk ik (niet van toepassing daar). Toen mijn schoonfamilie hier was toch eens gedemonstreerd wat pakweg américain preparé of een maatje was. Die mensen denken effectief dat we gek zijn.

Op veel plaatsen, zeker in warmere landen denk ik (niet van toepassing daar). Toen mijn schoonfamilie hier was toch eens gedemonstreerd wat pakweg américain preparé of een maatje was. Die mensen denken effectief dat we gek zijn.
Carne apache is toch een Mexicaans gerecht met rauw vlees? Is een variant op ceviche, maar dan met rauw vlees in plaats van rauwe vis. Omwille van de zuren wordt het wel gegaard, ik weet wel niet wat het doet met voedselveiligheid.

Carne apache is toch een Mexicaans gerecht met rauw vlees? Is een variant op ceviche, maar dan met rauw vlees in plaats van rauwe vis. Omwille van de zuren wordt het wel gegaard, ik weet wel niet wat het doet met voedselveiligheid.
Ik heb daar nu wel al vanalles geprobeerd maar dat nog niet eigenlijk, ik denk dat dit meer iets is van het Noorden van Mexico. Het is een gigantisch land uiteindelijk, en ze hebben ook wel een beetje een Noord-Zuid opdeling, waar de mensen van het "Zuiden" zichzelf als de echte culturele Mexicanen zien en die vreemde cowboys uit het Noorden als halve Amerikanen.

Fun fact: we hebben daar een maand lang elke vorm van taco gegeten, en op het einde kocht mijn vrouw dan maar ontwormingsmiddel "om zeker te zijn, iedereen doet dat hier".

Laatst bewerkt:
Kzit ie oept gemakske nen terraske te doen en mijn duvelkes binnen te kappen. In ne tijdspanne van nen uurke vroegen zwervers me al 3 keer ne pièce of ne safke. 3 keer ze naar de kloten moeten sturen door te zeggen "qu'il faut me laisser tranquille". Rustig nen terraske doen zonder lastig gevallen te worden door leeggangers is teveel gevraagd tegenwoordig

ah, the memory: mijn opa had zo'n aparte kamer met een tafel met zo'n miniatuurtrein die door tunnels in bergen en zo reed. Ik heb hem er echter nooit mee weten spelen. Het was ook een norse oude man, dus ge zou het niet van hem verwacht hebben. (Hij had trouwens ook zo'n mooi hammond orgel staan, maar ook daar heb ik hem nooit op weten spelen :p (spijtig, want vind dat eens van de mooist klinkende instrumenten), )
Doordat het bij hen stond, heb ik daar zelf ook nog naar gekeken, maar idd. die Marklin treintjes zijn pokkeduur en ge moet echt wel een aparte ruimte hebben als ge dat wil uitbouwen.¨

ik ben het zo beu met al die random advertenties and fake news shit op mijn feed. Mijn IG en FB zit vol met zever wat mij niet interesseert. Ik heb speciaal de optie gekozen om niemand te volgen op FB zodat ik hun post niet zie en nu is het niets anders dan zever hier en zever daar.

De ads kan ik nog mee leven maar de "voorgespelde accounts of posts" zijn er teveel aan

ik ben het zo beu met al die random advertenties and fake news shit op mijn feed. Mijn IG en FB zit vol met zever wat mij niet interesseert.
Gewoon deconnecteren van die tools en je bent van het probleem af. Je kunt niet geloven hoe rustig het leven is zonder FB, IG, WA, ..., en duckduckgo browser gebruiken met een paar plug-ins, en ook YouTube video's worden niet meer voorafgegaan / onderbroken voor reclame (enkel de promotionele boodschappen door de makers vd video blijven nog). De wereld kan toch nog redelijk mooi zijn als je beseft dat die tools niet echt nodig zijn.

...
In de kinderboerderij van het kasteeldomein Tivoli in Mechelen zijn afgelopen nacht 2 geitjes de keel overgesneden. De dader heeft ze daarna op de wandelpaden van het park gelegd.
...

Serieus. Welke zieke geest haalt dat nu in zijn hoofd
:angry:
:angry:
.

Fraude op school vastgesteld:

Kennis werkt op het economaat van een school (bestellingen plaatsen, offertes opvragen etc.) en heeft tijdelijk een dubbele job - wat werk van een andere school binnen dezelfde groep. Hij doet nu bijna een jaar ook deels die bestellingen en het was hem opgevallen dat er behoorlijke hoeveelheden eten (o.a. room/boter/bloem) werden besteld (is eens school waar men ook voor kok/patissier etc. kan volgen). Hij heeft dit aangekaart bij de directeur en men heeft daar gevolg aan gegeven - men heeft zowaar de leerkrachten op heterdaad kunnen betrappen toen ze zakken voeding in hun koffer plaatsen. Benieuwd hoe dat gaat aflopen voor de betrokken leerkrachten.

Terug
Bovenaan