Je ergernissen van vandaag - Deel 2

true, al zoveel gezien dat ze dan plastieken handschoenen dragen, maar alle handelingen, inclusief hun neus snuiten gewoon met die handschoenen doen. 🤦‍♂️
Tijdje geleden was ik bij de slager vlees aan het kopen en tussen 2 vleesjes door ging die gast door zijn haar met zijn handschoen. Ik vond dat nu niet erg maar da's wel rauw vlees dat hij die moment op zijn kop smeert.

Tijdje geleden was ik bij de slager vlees aan het kopen en tussen 2 vleesjes door ging die gast door zijn haar met zijn handschoen. Ik vond dat nu niet erg maar da's wel rauw vlees dat hij die moment op zijn kop smeert.
Het kan allemaal erger. In het kader van mijn werk een FAVV-rapport gelezen van een Afghaanse minisupermarkt in Antwerpen Noord. Over de ganse winkel muizenstront te vinden, vervallen voedingswaren, overal opgedroogde resten vlees en vis, ook aan de vleesmolen die hij dagelijks gebruikt om gehakt te maken voor zijn klanten, koeltemperaturen worden niet gerespecteerd dus veel rottend vlees, karkassen die tegen de afvalcontainer staan te bengelen, ...

Denk dus twee keer na voor ge mimosa's gaat schranzen in een nachtwinkel.

Over het algemeen relativeer ik zo'n zaken, terwijl mijn vrouw echt geschandaliseerd buitenkwam toen ze de plaatselijke bakker een pistolet zag nemen met dezelfde handschoen als waarmee ze net wisselgeld had uitgedeeld. Ik vermoed dat door ons klimaat en onze voedselveiligheid het risico hier op zowat alles ook een pak lager is dan buiten Europa. Als ik in Mexico zeg dat ik als kind elke zaterdag gehakt at, vragen die zich af hoe ik nog in leven ben.

Dat gezegd zijnde, situaties zoals @Avondland vertelt komen nog altijd voor, het zou ook de eerste keer niet zijn dat er ergens een E. Coliuitbraak begint, vaak in een MZC waar mensen sowieso al niet echt fit zijn.

Het kan allemaal erger. In het kader van mijn werk een FAVV-rapport gelezen van een Afghaanse minisupermarkt in Antwerpen Noord. Over de ganse winkel muizenstront te vinden, vervallen voedingswaren, overal opgedroogde resten vlees en vis, ook aan de vleesmolen die hij dagelijks gebruikt om gehakt te maken voor zijn klanten, koeltemperaturen worden niet gerespecteerd dus veel rottend vlees, karkassen die tegen de afvalcontainer staan te bengelen, ...

Ik heb in kader van mijn job al heel wat nachtwinkels, louche dagwinkels, horeca... bezocht en ook de opslag ed. en eigenlijk zie je dat liever niet. Toch wel een aantal zaken bezocht, waar ik niet snel nog iets van wil consumeren. Terwijl, eerlijk gezegd, als je het niet weet heb je er ook geen last van.

Heb eens samen controle gedaan met een vrouw van het FAVV. Ik merkte toen op dat haar werkregio wel een heel eind van haar thuis lag. En die antwoordde dat dat een bewuste keuze was omdat: "bij de meeste zaken wil je niet meer eten, als je de keuken gezien hebt. Dus wil ik niet controleren waar ik woon, zodat ik daar nog met een gerust gemoed iets kan gaan eten. En ik weet dat er niet veel zaken zouden overschieten waar ik nog wil komen, moest ik in mijn eigen regio controles doen."

Ik heb ook al zo rapporten gelezen. Ik ken ook iemand die daar gewerkt heeft die ook zo verhalen heeft. En ik heb zelf eens een klacht ingediend nadat ik enkele keren ziek was geworden van een broodje met een bepaald beleg. Dat is dan ook terecht verklaard.

Ik heb deze morgen de dochter naar school gebracht (te voet), en de ramen boven opengelaten om te verluchten. 15 min later kom ik dan terug thuis terwijl heel de straat, en dus ook mijn huis, stinkt omdat een van mijn oude buren weer aan het stoken is met behandeld hout en restafval.

Ik heb in kader van mijn job al heel wat nachtwinkels, louche dagwinkels, horeca... bezocht en ook de opslag ed. en eigenlijk zie je dat liever niet. Toch wel een aantal zaken bezocht, waar ik niet snel nog iets van wil consumeren. Terwijl, eerlijk gezegd, als je het niet weet heb je er ook geen last van.

Heb eens samen controle gedaan met een vrouw van het FAVV. Ik merkte toen op dat haar werkregio wel een heel eind van haar thuis lag. En die antwoordde dat dat een bewuste keuze was omdat: "bij de meeste zaken wil je niet meer eten, als je de keuken gezien hebt. Dus wil ik niet controleren waar ik woon, zodat ik daar nog met een gerust gemoed iets kan gaan eten. En ik weet dat er niet veel zaken zouden overschieten waar ik nog wil komen, moest ik in mijn eigen regio controles doen."
Wat niet weet, niet deert. Zeker als je zo'n functie hebt. Ik denk dat je niet helemaal kan uitsluiten dat er in de keuken zaken gebeuren die eigenlijk niet kunnen, maar er is nog een verschil tussen iemand die zijn haarnetje is vergeten en je hele winkel, die nota bene nog maar juist geopend was, door de muizen laten onderschijten.

Had hier twee zakken pleister met paardenhaar van de verbouwing van een slaapkamer. Bij het containerpark aanvaarden ze geen pleister met paardenhaar, dus naar recyclagebedrijf. 1.8 euro, maar minimumkost 15 euro 😐

Vind het redelijk asociaal gedrag wanneer er mensen in de fitness binnenkomen en direct hun spullen op een toestel gaan leggen om het te 'reserveren' terwijl ze zich nog moeten gaan omkleden of nog een praatje te slaan met iemand verderop.

Vind het redelijk asociaal gedrag wanneer er mensen in de fitness binnenkomen en direct hun spullen op een toestel gaan leggen om het te 'reserveren' terwijl ze zich nog moeten gaan omkleden of nog een praatje te slaan met iemand verderop.
20 jaar naar zo'n plaatselijke powerliftinggym geweest en dat toch niet echt meegemaakt. Ik denk dat die spullen dan gewoon verplaatst zouden worden.

Had hier twee zakken pleister met paardenhaar van de verbouwing van een slaapkamer. Bij het containerpark aanvaarden ze geen pleister met paardenhaar, dus naar recyclagebedrijf. 1.8 euro, maar minimumkost 15 euro 😐
Nu je het daar over hebt...
16 jaar geleden bij mij,niet aan gedacht toen.
Maar dit jaar bij mn schoonmoeder vroeg ik aan de mens die er een asbestattest aan het maken was of daar geen asbest in zat.
Pleister met paardenhaar zit gelukkig geen asbest in.
Waar ik wel verschoten van was dat er in oude raammastique en bakkelieten schakelaars/stopcontacten wel asbest kan zitten.

En iedereen hier is er rotsvast van overtuigd dat de winkelmedewerkers hun handen proper gewassen zijn als ze die broodjes in de rekken leggen? :unsure:
Je moest eens weten wat er allemaal in mijn koekje zit dat ik nu aan het opeten bent. Hoogstwaarschijnlijk wat miniscule stukjes rat, muis, vlieg, mug enzovoorts .. of denk je dat ze oa een muis die per ongeluk in de machine of op de band valt er van tussenuit gaan halen? Neen hoor. Dat wordt gewoon mee verwerkt.

Eigenlijk kan je er best niet te veel over nadenken.

Laatst bewerkt:
Je moest eens weten wat er allemaal in mijn koekje zit dat ik nu aan het opeten bent. Hoogstwaarschijnlijk wat miniscule stukjes rat, muis, vlieg, mug enzovoorts .. of denk je dat ze oa een muis die per ongeluk in de machine of op de band valt er van tussenuit gaan halen? Neen hoor. Dat wordt gewoon mee verwerkt.

Eigenlijk kan je er best niet te veel over nadenken.
Ratten en muizen zullen er nu wel niet in zitten, maar insecten kan je onmogelijk 100% uitsluiten. Zeker als je alles onder een microscoop gaat leggen. Aangezien er geen duizenden mensen per dag dood neervallen omdat ze gecontamineerd voedsel hebben gegeten zal het allemaal wel meevallen. En ja, de winkelmedewerker zit misschien met wat snot of heeft zijn handen niet goed genoeg afgewassen na een toiletbezoek ... dat zijn zaken waar je best niet over nadenkt, want dan eet je helemaal niet meer.

Het moet heel vermoeiend zijn om met smetvrees te leven.

Er is daar heel lang geleden eens een programma op tv over geweest zeker? Dat ze verborgen camera's zetten in van die zaken en hen er dan mee confronteerden. Zaten ook wel vrij gestoorde dingen in.

Idd, of mensen die hun spullen al aan het volgende toestel gaan leggen dat ze willen gebruiken. Of nog erger, gasten die 3 dingen supersetten terwijl het druk is. Ook al ne gast gezien die zijn drinkbus IN het dumbbell rack zet, als gij dan juist een dumbbell nodig hebt die naast zijn bus staat moet ge het maar zien te regelen.

Er loopt veel asociaal volk rond die beter gewoon een home gym installeren.

Ratten en muizen zullen er nu wel niet in zitten, maar insecten kan je onmogelijk 100% uitsluiten. Zeker als je alles onder een microscoop gaat leggen. Aangezien er geen duizenden mensen per dag dood neervallen omdat ze gecontamineerd voedsel hebben gegeten zal het allemaal wel meevallen. En ja, de winkelmedewerker zit misschien met wat snot of heeft zijn handen niet goed genoeg afgewassen na een toiletbezoek ... dat zijn zaken waar je best niet over nadenkt, want dan eet je helemaal niet meer.

Het moet heel vermoeiend zijn om met smetvrees te leven.
In graanverwerkende bedrijven (veevoeder, bloemmolens enzo). is er bv een maximaal aantal ratten/muizenuitwerpselen per zoveel ton toegelaten. Je kan het niet volledig uitsluiten. Zeker niet in bedrijven waar tientallen silo's staan, tot de nok gevuld met mais, tarwe, graan,...

Terug
Bovenaan