Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Al die steekpartijen en extremer geweld vantegenwoordig in ons land, pfff.

En ook nog eens zien hoe de zorg, onderwijs en wat nog allemaal achteruit gaat of uitgehold wordt.

Al die steekpartijen en extremer geweld vantegenwoordig in ons land, pfff.

En ook nog eens zien hoe de zorg, onderwijs en wat nog allemaal achteruit gaat of uitgehold wordt.
De eerste 2 steekpartijen waren op ongeveer 1km van mijn huis. Voor een persoon met autisme zoals ik die al weinig buitenkomt helpt zoiets niet mentaal als ik dan ergens alleen naartoe moet. Morgen moet ik daar toevallig in die omgeving zijn en ik zal toch blij zijn als ik weer ga thuis zijn.

Ik heb als 12-jarige een trauma opgelopen en ben sindsdien niet meer geweest. Dus ik zit aan ongeveer 25 jaar. Jammer genoeg is de staat van mijn tanden er ook naar. Maar de angst om te gaan is voor mij gewoon te groot.

De mijne is rond mijn 20ste op pensioen gegaan zonder vervanger en nooit de moeite genomen een nieuwe tandarts te zoeken, ik had toen ik ging zelden of nooit gaatjes en ook nooit problemen gehad nadien met mijn tanden dus ja :unsure: .

Same, enfin denk dat ik ver aan tien jaar zal zitten :unsure: .
ik ben na mijn jeugd ook ongeveer 10 jaar niet naar de tandarts gegaan. tot ik met een abces zat, ene moeten zoeken, en dan een stuk of 5 tanden moeten laten ontzenuwen en vullen. bij die tandarts ben ik dan enkele jaren gegaan, maar daarna door verhuis ook meerdere jaren niet gegaan.

tot er een tand aan mijn caramel bleef hangen, bij de tandarts in't st Lucas gegaan ben, en die heeft er 3 moeten verwijderen.

dus ja, nu maak ik elke keer meteen mijn afspraak voor 't volgende jaar.

Ik heb als 12-jarige een trauma opgelopen en ben sindsdien niet meer geweest. Dus ik zit aan ongeveer 25 jaar. Jammer genoeg is de staat van mijn tanden er ook naar. Maar de angst om te gaan is voor mij gewoon te groot.

heb ik ook gehad, op mijn 14.

was een tandarts-koppel. bij de man gegaan voor een vulling, maar hij kreeg dat niet af in 1 sessie. hij spoot daar iets in, zette een tijdelijke vulling, en maakte dan een opvolgende afspraak met de woorden "en ziet maar dat ge die niet mist, want er zit nu vergif in".
dus op de dag zelf zou ik niet kunnen, we bellen een dag op voorhand voor een nieuwe afspraak, en meneer was in verlof die week...
dan bij de vrouw terecht gekunnen, die begint te boren zonder verdoving. op mijn protest reageerde ze met "ja, mijne vent heeft die zenuw eruit gehaald, dus dat kan niet dat dat zeer doet".
om dan 5 minuten later te zeggen "allez, ik zal er precies toch maar een verdoving op te doen".

en ik was ook al geen fan van tandartsen

Misschien is dit wel voor het WTF topic. Mijn vader (zaliger) is ook nooit meer geweest na zijn jeugdjaren na inderdaad ook een trauma. Wat hij dan deed met ne slechte tand? Hij trok die gewoon zelf zonder enige verdoving. (Ja echt) :wtf: Hij pakte gewoon een tang en daarna begon ie gewoon te trekken en te sleuren. En vroeg of laat was de tand er dan uit.

Ik vroeg regelmatig of dat geen pijn deed en hij zei altijd: Verschrikkelijk veel! Ik sterf bijna van de pijn zoon.
MAAR ik sterf nog liever dan terug naar de tandarts te gaan. No way dat ik daar ooit nog een poot binnen zet.

Best wel cynisch. Ik heb mijn vader nooit begrepen hier mee. Maar dit is dus echt géén grap.

Sinds mijn tinnitus ben ik ook al jaren niet geweest. Puur uit schrik van het lawaai. Ik heb het hier laatste keer ook geschreven, maar omdat ik letterlijk een gat in mijn tand had ben ik wel moeten gaan.

De pijn was echt ondragelijk, nog nooit mee gemaakt. Dus na zoveel jaren had ik bingo, een wortelkanaal ingreep.

Toen ik die spuiten zag voorbij komen, man man pure horror. Nu moet ik nog verschillende keren terug gaan omdat er zoveel gaatjes zijn.

Ik ga nu wel jaarlijks terug op controle gaan.

Misschien is dit wel voor het WTF topic. Mijn vader (zaliger) is ook nooit meer geweest na zijn jeugdjaren na inderdaad ook een trauma. Wat hij dan deed met ne slechte tand? Hij trok die gewoon zelf zonder enige verdoving. (Ja echt) :wtf: Hij pakte gewoon een tang en daarna begon ie gewoon te trekken en te sleuren. En vroeg of laat was de tand er dan uit.

Ik vroeg regelmatig of dat geen pijn deed en hij zei altijd: Verschrikkelijk veel! Ik sterf bijna van de pijn zoon.
MAAR ik sterf nog liever dan terug naar de tandarts te gaan. No way dat ik daar ooit nog een poot binnen zet.

Best wel cynisch. Ik heb mijn vader nooit begrepen hier mee. Maar dit is dus echt géén grap.
Bij mij zijn er 2 tanden stukje voor stukje vanzelf afgebrokkeld. Ik heb er eigenlijk nooit iets van gemerkt of last van gehad.

Had ik moeten pijn hebben ging ik uiteindelijk wel niet anders kunnen dan een tandarts zoeken. Hopelijk kan het zo blijven want hier is er overal bijna een patiëntenstop. Paar jaar geleden heb ik nog eens geprobeerd maar dat liep niet goed af.

Door mijn autisme heb ik zo al veel last van stress , paniekaanvallen en moeite om mensen die ik niet of amper ken te vertrouwen. Toen ik die laatste keer ging heb ik de hele dag moeten overgeven en paniekaanvallen gekregen dat die tandarts het beter vond om mij toen niet te behandelen.

Blijkbaar was de Afghaanse dader nog maar net veroordeeld voor intrafamiliaal geweld.
De verdachte is een man van 47 van Afghaanse afkomst, die ook lang in Iran gewoond heeft. Sinds 2015 verblijft hij in ons land. Hij heeft geen werk, maar zou binnenkort beginnen in de kringloopwinkel van Ingelmunster. Onder welk statuut hij hier in ons land was, is niet duidelijk.
[...]
Hij was allesbehalve een onbekende voor politie en gerecht. Amper 4 dagen geleden werd hij nog veroordeeld voor feiten van intrafamiliaal geweld tegen zijn vrouw en kinderen.
[...]
Er wordt onder meer verwezen naar een verslag van de justitieassistente waarin staat dat hij "de Nederlandse taal onvoldoende machtig is om constructief te communiceren".
Tien (!) jaar in ons land, spreekt de taal niet, werkt niet. Moet er nog zand zijn? Kan iemand mij eens aub uitleggen waarom daar nog een cent van ons belastingsgeld zou moeten ingestoken worden? Return to sender pls ...

Agree! Bij elke goedkeuring van een asielaanvraag mag men voor mij 2 opschortende voorwaarden opleggen: 1) je hebt 2 jaar om niveau "x" van de taal vd regio waar je woont te halen en 2) je hebt 2 jaar om in je eigen inkomsten te voorzien via werk. Eén van de twee niet voldaan na 2 jaar is het gewoon het vliegtuig op. Maar dat zal wel niet kunnen door één of ander (europese) verordening.

WTF!!! Na Sinterklaas wordt nu ook de kerstman geweerd.

De Kerstman verdwijnt uit Plopsaland: “Er komt een Kerstkabouter, maar dat is toch niet hetzelfde?”
https://www.hln.be/showbizz/de-kers...ter-maar-dat-is-toch-niet-hetzelfde~a1e47a80/
Stel je voor. Een kerstman die bij mensen gaat wordt in een kabouter setting vervangen door een kerstkabouter op een kerstslee. Schande, de kerstbetekenis is volledig naar de kabouterwip!

Straks vervangen ze in Smurfenland de kerstman nog door een kerstige smurf en durven ze die smurf blauw kleuren.

Gelukkig dat we dag allemaal hebben om dit journalistiek diep uit te graven.

Dat die kabouters verdomme weggaan uit België en terugkeren naar hun eigen land daar in plopsal.... ah, nee, ik zwijg.

Dat die kabouters verdomme weggaan uit België en terugkeren naar hun eigen land daar in plopsal.... ah, nee, ik zwijg.
je kan er sarcastisch over doen. Maar mij stoort dat dus ja. ‘Zodat we andere religies niet voor de borst stoten’.
Misschien ook homo’s uit het park weren dan? Want daar zijn ook bepaalde religies tegen.

je kan er sarcastisch over doen. Maar mij stoort dat dus ja. ‘Zodat we andere religies niet voor de borst stoten’.
Misschien ook homo’s uit het park weren dan? Want daar zijn ook bepaalde religies tegen.
Die uitspraak "zodat we andere religies niet voor de borst stoten" is de uitspraak van iemand die zonet een contract verloren heeft van duizenden euro's. Hij zegt er zelf bij dat dit niet is wat tegen hem gezegd wordt, maar wat hij eruit verstaat.

De reactie van plopsaland die erbij staat, vergeet je even te citeren: "Sinterklaas en de Kerstman komen nog steeds naar onze indoorparken. En in Plopsaland Belgium werken we aan een totaal nieuw concept dat dicht bij Plopsa ligt, namelijk de Kerstkabouter (uit de Plop-film ‘Plop & De Toverstaf’). Die komt naar De Panne voor de grootste kerstviering ooit. Denk aan: kerstparade, kerst- en winteranimatie en uiteraard de Samson & Marie Kerstshow. Kerst is allesbehalve weg in Plopsaland.”"

Die uitspraak "zodat we andere religies niet voor de borst stoten" is de uitspraak van iemand die zonet een contract verloren heeft van duizenden euro's. Hij zegt er zelf bij dat dit niet is wat tegen hem gezegd wordt, maar wat hij eruit verstaat.
Misschien heb je ergens gelijk. Maar mij zegt dit gewoon dat dit de zoveelste toegeving is. Maar dat is puur persoonlijk.

Dat tweede deel van uw post is toch blijkbaar extra bij het artikel gezet, want daarstraks stond dat er niet (ook niet van die kabouter)

De kerstman is toch ook geen Belgische/Vlaamse traditie? Toen ik kind was, was die ook helemaal niet zo hard in beeld als de laatste jaren. Samen met Halloween is dat toch gewoon mee overgewaaid vanuit Amerika? Of herinner ik me dat nu zo slecht?

Klinkt in elk geval gewoon als een commercieel standpunt ipv een religieus hoor. Beetje zoals een kerstmarkt nu een wintermarkt heet maar net hetzelfde is... lelijke houten kraampjes waar ze overpriced jenever en slechte gluhwijn verkopen.

Terug
Bovenaan