Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Even normaal als dat oud madammeke dat ik vorige maand op de trein zag te regelen met een rozenkrans in haar hand.

Of die gamer die naast mij op het vliegtuig aan het gamen was.
En zaten dat madammeke en die gamer dan ook in de gang van de trein/vliegtuig?

Niks speciaals dus. Als je je al stoort aan mensen die gewoon iets doen, ga je veel problemen hebben in je leven
En jij stoort je dan aan het feit dat ik mijn ergernis uit? ;)

En zaten dat madammeke en die gamer dan ook in de gang van de trein/vliegtuig?
Nee. Maar ook daar zou ik geen probleem mee hebben, zolang ze niemand verhinderen te passeren. Jij ergert je blijkbaar gewoon aan het feit dat dat matje (wat normaal best smal is) uitgerold werd. Nergens staat er dat ze de doorgang verhinderden (en die gangen zijn best breed in de meeste cinema's).
REpute zei:
En jij stoort je dan aan het feit dat ik mijn ergernis uit? ;)
Nee. Je mag zoveel ergernissen uiten als je wil.

Tegen een paaltje gelopen.
Mn vingers liggen helemaal open met schaafwonden.
En net nu komt die van mij terug van 5 dagen verlof met haar ma dus had die vingers wel willen gebruiken :headshake:

We zijn dus in Vlaanderen aangekomen op een punt waar je vrijdagavond op uw gemakske naar de cinema gaat en bepaalde bezoekers gewoon in het midden van de gang hun matje uitrollen en hun ding beginnen doen. Wordt dat het nieuwe normaal?
T zou voor mij een reden zijn, om de cinema te verlaten (k zou wel proberen mn geld terug te krijgen)

Door zulke zaken toe te laten, zal het enkel nog erger worden.

Laatst bewerkt:
Paar jaar geleden, begon er een interimer een paar minuten voor 15u opeens te bidden.
En we stoppen om 15 u met te werken.

Blokkeerde hij niet de ingangen van de kleedkamers door te bidden.
Daarna geïnformeerd op t werk of dit toegelaten was en dit was verboden

Ik durfde er, op het moment zelf, niet veel op te zeggen, maar nu zou dit niet meer gebeuren ?

Laatst bewerkt:
Verdorie VRT... heb hier 2 iPads in huis (wel al wat jaartjes op de teller, maar die nog prima functioneren). Ze krijgen ook nog steeds updates van Apple, zij het beperkt tot iPadOS 15.8.x
Wat blijkt nu: VRT Max wil niet meer starten "er is een probleem... probeer het opnieuw". Reboot geprobeerd, helpt niet. App opnieuw willen installeren vanuit de Appstore, en die zegt doodleuk "minstens iPadOS versie 16 nodig".
Dank u VRT, jullie helpen mee om de eWaste trein vol te krijgen.

Verdorie VRT... heb hier 2 iPads in huis (wel al wat jaartjes op de teller, maar die nog prima functioneren). Ze krijgen ook nog steeds updates van Apple, zij het beperkt tot iPadOS 15.8.x
Wat blijkt nu: VRT Max wil niet meer starten "er is een probleem... probeer het opnieuw". Reboot geprobeerd, helpt niet. App opnieuw willen installeren vanuit de Appstore, en die zegt doodleuk "minstens iPadOS versie 16 nodig".
En dan nog een app met hopen bugs.

Je kan VRT Max toch gewoon openen via de browser op je iPads?

https://www.vrt.be/vrtmax/

Moulinex Quickchef Staafmixer 1000 W: Kook Sneller en Eenvoudiger met Superieure Kracht en Controle

Ontdek het geheim van moeiteloos koken en perfecte resultaten met de Moulinex Quickchef Staafmixer. Met een indrukwekkend vermogen van 1000 W en een reeks handige accessoires is deze staafmixer jouw ultieme partner in de keuken. Of je nu gladde soepen, romige sauzen, heerlijke smoothies of fijngehakte ingrediënten bereidt, de Quickchef levert keer op keer uitzonderlijke prestaties. Het stijlvolle design in zwart en roestvrijstaal maakt dit apparaat bovendien een aanwinst voor elke keuken.

Kracht en Snelheid met 1000 W:

De 1000 W motor van de Moulinex Quickchef staat garant voor krachtige en snelle blendresultaten. Zelfs de hardste ingrediënten worden moeiteloos verwerkt tot de gewenste consistentie. Dankzij deze kracht bespaar je tijd in de keuken en bereik je sneller perfecte resultaten. Kook alsof het geen moeite kost!
Fantastisch toestel, werkelijk geweldig, krachtig. Bijna indrukwekkend te noemen. Tot je 8l soep wil mixen, dan stopt het toestel halverweg omdat het te warm komt. Kunnen we fabrikanten en verkoopjongens eens wat slagen geven voor hun debiele prietpraat die ze verkondigen?

Fantastisch toestel, werkelijk geweldig, krachtig. Bijna indrukwekkend te noemen. Tot je 8l soep wil mixen, dan stopt het toestel halverweg omdat het te warm komt. Kunnen we fabrikanten en verkoopjongens eens wat slagen geven voor hun debiele prietpraat die ze verkondigen?
staat er in uw handleiding dan geen max van wat je mag doen. bijv:
Schermafbeelding 2025-09-21 103309.png

Want wanneer je een aankoop doet leest je eerst de handleiding?
niet in de winkel, maar wel als ge thuiskomt. En dan doe je dat terug als je merkt dat het niet aan uw eisen voldoet (buiten dat ik vooraf wel zou googlen, maar ook daar is natuurlijk niet alle info beschikbaar).
Dat ge halverwege door 8L soep geraakt is op zich wel maf als dat ding op turbo in principe maar 20S bij 500ml mag aanstaan. (als het dezelfde specs zijn natuurlijk).
Nuja, ik denk dat niemand zijn soep in potjes van 500ml klaarmaakt, dus dat is ook wat zot, maar 8L is toch echt wel veel, niet?

niet in de winkel, maar wel als ge thuiskomt. En dan doe je dat terug als je merkt dat het niet aan uw eisen voldoet (buiten dat ik vooraf wel zou googlen, maar ook daar is natuurlijk niet alle info beschikbaar).
Dat ge halverwege door 8L soep geraakt is op zich wel maf als dat ding op turbo in principe maar 20S bij 500ml mag aanstaan. (als het dezelfde specs zijn natuurlijk).
Nuja, ik denk dat niemand zijn soep in potjes van 500ml klaarmaakt, dus dat is ook wat zot, maar 8L is toch echt wel veel, niet?
Daarom dat ik zeg dat de verkoopspraatjes gewoon prietpraat is. Ga eens op straat verkondigen dat de uwe 23cm is in erectie en wanneer puntje bij paaltje komt (pun intended) moet je dan maar toegeven dat het wel maar voor 3s is. Dan ga je toch ook wel hopen fans hebben :sarcastic: . Ik ga dat toestel ook gewoon wel retourneren maar in mijn ogen zou het toch wel wat leuker zijn moest men die rompslomp niet hebben moesten fabrikanten en verkopers eens een wat fair beeld van hun producten geven.

maar in mijn ogen zou het toch wel wat leuker zijn moest men die rompslomp niet hebben moesten fabrikanten en verkopers eens een wat fair beeld van hun producten geven.
Waar hebben ze gezegd dat dit toestel 8 liter soep kan mixen?

Dit lijkt eerder op een foutieve inschatting van de capaciteiten van het toestel door jezelf?

Waar hebben ze gezegd dat dit toestel 8 liter soep kan mixen?

Dit lijkt eerder op een foutieve inschatting van de capaciteiten van het toestel door jezelf?
Ja zeg, hoe durf ik, verwachten dat een toestel met geadverteerd met zulke uitspraken als:
Met een indrukwekkend vermogen van 1000 W en een reeks handige accessoires is deze staafmixer jouw ultieme partner in de keuken.
De 1000 W motor van de Moulinex Quickchef staat garant voor krachtige en snelle blendresultaten. Zelfs de hardste ingrediënten worden moeiteloos verwerkt tot de gewenste consistentie. Dankzij deze kracht bespaar je tijd in de keuken en bereik je sneller perfecte resultaten. Kook alsof het geen moeite kost!
een grote kom soep zou kunnen mixen.

8 liter is zo'n typische kookpot voor soep, toch?

Het zal wel afhangen van wat je nu net wil mixen maar wel wat teleurstelled na zo'n marketingpraat van "zelfs de hardste ingrediënten".

Ja zeg, hoe durf ik, verwachten dat een toestel met geadverteerd met zulke uitspraken als:

een grote kom soep zou kunnen mixen.
Je zou denken dat volwassen mensen zich niet meer laten inpakken door marketing praat, maar hier zijn we dan.

De bijgeleverde accessoires zijn 500ml en 800ml, dus met een beetje gezond verstand weet je toch dat dit de hoeveelheden zijn waar dit type mixer voor ontworpen zal zijn?

Maar nee, jij wil iets mixen dan 10x zo veel is.

IMG_5242.jpeg

Het is hetzelfde als klagen dat uw basis Dacia auto niet geschikt is om Parijs-Dakar mee te rijden.

Terug
Bovenaan