Je ergernissen van vandaag - Deel 2

gebanned op LADBIBLE omdat ik zei op een post van Kimmel "kimmel you smell worse then my pimmel".
nooit gedacht dat ze wisten in het engels wat "pimmel" betekende.... is dit dan een universeel woord :help:?

Laatst bewerkt:
gebanned op LADBIBLE omdat ik zei op een post van Kimmel "kimmel you smell worse then my pimmel".
nooit gedacht dat wisten in het engels wat "pimmel" betekende.... is dit dan een universeel woord :help:
ChatGPT kon er wel weg mee, blijkt een effectieve "slang" te zijn?

----------
Pimmel is a slang word in Dutch for the male penis. It is considered vulgar and is often used in a crude or joking way.
It is similar to other informal English words like "willy" or "pecker."
----------

Onze nieuwe vaatwas kan dat ook, en sinds deze week digitale meter. Maar ik zie nu al gebeuren dat ik er niet aan ga denken om het machine klaar te zetten om dan vanop het werk aan te zetten...
Waar stopt het é. Werk, boodschappen, kinderen rondvoeren naar hun 36 sporten en hobby's, facturen, vergaderingen, eigen hobby's, en nu ga ik er 's morgens nog moeten aan denken om de vaatwas en wasmachine klaar te zetten om dan rond 9u het weer in de gaten te moeten gaan houden zodat ik die in gangk kan steken met mijne telefoon vanop afstand.

Meeste vaatwassers/wasmachines hebben startuitstel. Zal qua efficiente niet veel schelen met via een app activeren.
Startuitstel, dan moet je 's morgens nog eens het weerbericht gaan bekijken ook om te weten welk uur de zon erdoor komt.

Ik ga gewoon meer werken = meer geld verdienen = geen rekening moeten houden met de elektriciteit = hogere factuur van elektriciteit = meer werken.

Easy.

Startuitstel, dan moet je 's morgens nog eens het weerbericht gaan bekijken ook om te weten welk uur de zon erdoor komt.

Ik ga gewoon meer werken = meer geld verdienen = geen rekening moeten houden met de elektriciteit = hogere factuur van elektriciteit = meer werken.

Easy.

Ik pendel met de fiets dus ik bekijk sowieso elke morgen het weerbericht.
Kost ook letterlijk 5 seconden langer tijd om te programmeren vs direct opzetten.
De tijd om er online over te zuchten, had je al een maand je vaatwassers met uitstel mee kunnen laten starten.

"het vrijwillige dienstjaar".

ewel ik vind het spijtig dat ik al te oud ben, nu ik zie wat dit inhoud en betaalt.

Francken heeft gelijk hé; tis uniek, je kan er maar 1keer gebruik van maken.

maar voor mij is het te laat helaas :( De rambo in mij voelt pijn in het hart. :(
Ik heb een kameraad die er van kinds af aan van droomde om in het leger te gaan. Op zijn 18e is hij binnen gegaan en een jaar later een vette desillusie rijker is hij terug buiten gegaan. Ik weet niet of het nu nog zo is maar het materieel was echt in schrijnende toestand toen.

Ik heb een kameraad die er van kinds af aan van droomde om in het leger te gaan. Op zijn 18e is hij binnen gegaan en een jaar later een vette desillusie rijker is hij terug buiten gegaan. Ik weet niet of het nu nog zo is maar het materieel was echt in schrijnende toestand toen.
Weet wel.maar dan heb je het tenminste ZELF GEZIEN OF MEEGEMAAKT...

Bijna 3 maand zijn we nu uit ons huurappartement.
Er waren enkele kleinere zaken niet in orde bij het uittrekken:

- attest van de ketel was er niet, maar dat is toen ook onmiddellijk doorgemaild naar hen dus was ok.
- wat kalk nog op een douchekraan
- een vliegenraam met schade
- lamellen die niet heel goed sloten (dat gewichtje ging zo naar boven als je die opentrok)
- diepvriesbakken die beschadigd waren

Bij ondertekening meld ik aan dat kantoor dat we al jaren met hen samenwerken in verkoop en dat ik voor die kleinere herstellingen (niet de diepvriesvakken) firma's ken met de vraag of ik hen niet moet sturen. Dat is toen genegeerd geweest, soit so be it.

Na een dikke maand vraag ik eens hoe het staat, en word ik genegeerd. Ik herinner en krijg een antwoord dat ze nog bezig zijn met de offertes. Ik herhaal mijn vraag opnieuw, genegeerd.
Ik vraag een paar weken later nog enkele malen hoe het staat en word telkens genegeerd

Na twee maand (de wettelijke termijn waarop de borg terugbetaald moet worden tenzij er grote schade is) stuur ik een ingebrekestelling met een deadline. Die wordt ook genegeerd.
Daar betwist ik uiteindelijk wel de lammelen want die zijn niet vermeld bij het inhuizen en dus ook niet getest.

Na het negeren van mijn ingebrekestelling laat ik mijn raadsman een schrijven sturen

Daar komt dan eindelijk reactie op, komen ze af dat ze nog altijd geen offertes hebben en dat ik 180 euro moet voor dat ketelattest dat ze de dag zelf gehad hebben!
Ze weigeren de waarborg vrij te geven en het toppunt, die schrijven dus in hun antwoord het volgende:

Het feit dat u nu plots de schade niet wil vergoeden doet blijken dat u de centen van de huurwaarborg nodig heeft.

Djeezes fucking Christ, wie schrijft zoiets?
En dat is dan een firma waar ik al op regelmatige basis de inlichtingen bij verkoop als syndicus wat versneld had als er wat druk op de ketel zat bij hen.
Ik ken dan ook nog persoonlijk iemand bij die verkoop en die bevestigt dat ook maar blijkbaar is verkoop/verhuur totaal gescheiden...
Spijt dat ik zo een dossiers niet meer behandel. Ik amuseer me daar tot mee om zo een mensen van antwoord te dienen.

"het vrijwillige dienstjaar".

ewel ik vind het spijtig dat ik al te oud ben, nu ik zie wat dit inhoud en betaalt.

Francken heeft gelijk hé; tis uniek, je kan er maar 1keer gebruik van maken.

maar voor mij is het te laat helaas :( De rambo in mij voelt pijn in het hart. :(
Het is niet omdat de dienstplicht afgeschaft is in 1994 dat wij het niet konden. Wij hadden in onze tijd (want ook voor mij is die al voorbij) ook de kans om ons in te schrijven voor een vrijwillige dienst van een jaar of eventueel als reservist. Het enige dat verandert is dat ze nu expliciet een brief rondsturen aan iedereen die in aanmerking komt. Dus de drang om Rambo te spelen zal wel niet zo groot geweest zijn om het in de praktijk om te zetten.

mijn 2de parkeer-retributie sinds ik in Gent woon. het is te zeggen: "mijn"... het is eigenlijk voor een ander, want de parkeerwachter kan blijkbaar geen nummerplaat deftig noteren.

vorige keer was ook een blunder van de parkeerwachter, want toen verkeerde straat ingegeven.

Bijna 3 maand zijn we nu uit ons huurappartement.
Er waren enkele kleinere zaken niet in orde bij het uittrekken:

- attest van de ketel was er niet, maar dat is toen ook onmiddellijk doorgemaild naar hen dus was ok.
- wat kalk nog op een douchekraan
- een vliegenraam met schade
- lamellen die niet heel goed sloten (dat gewichtje ging zo naar boven als je die opentrok)
- diepvriesbakken die beschadigd waren

Bij ondertekening meld ik aan dat kantoor dat we al jaren met hen samenwerken in verkoop en dat ik voor die kleinere herstellingen (niet de diepvriesvakken) firma's ken met de vraag of ik hen niet moet sturen. Dat is toen genegeerd geweest, soit so be it.

Na een dikke maand vraag ik eens hoe het staat, en word ik genegeerd. Ik herinner en krijg een antwoord dat ze nog bezig zijn met de offertes. Ik herhaal mijn vraag opnieuw, genegeerd.
Ik vraag een paar weken later nog enkele malen hoe het staat en word telkens genegeerd

Na twee maand (de wettelijke termijn waarop de borg terugbetaald moet worden tenzij er grote schade is) stuur ik een ingebrekestelling met een deadline. Die wordt ook genegeerd.
Daar betwist ik uiteindelijk wel de lammelen want die zijn niet vermeld bij het inhuizen en dus ook niet getest.

Na het negeren van mijn ingebrekestelling laat ik mijn raadsman een schrijven sturen

Daar komt dan eindelijk reactie op, komen ze af dat ze nog altijd geen offertes hebben en dat ik 180 euro moet voor dat ketelattest dat ze de dag zelf gehad hebben!
Ze weigeren de waarborg vrij te geven en het toppunt, die schrijven dus in hun antwoord het volgende:

Het feit dat u nu plots de schade niet wil vergoeden doet blijken dat u de centen van de huurwaarborg nodig heeft.

Djeezes fucking Christ, wie schrijft zoiets?
En dat is dan een firma waar ik al op regelmatige basis de inlichtingen bij verkoop als syndicus wat versneld had als er wat druk op de ketel zat bij hen.
Ik ken dan ook nog persoonlijk iemand bij die verkoop en die bevestigt dat ook maar blijkbaar is verkoop/verhuur totaal gescheiden...
Ik kan niet de enige zijn die verwachtte dat dit verhaal ging eindigen met "en ge krijgt NIKS terug van uwe waarborg wegens onherstelbare schade aan de tegels achter de wc GIJ VORTE AAP".

We zijn dus in Vlaanderen aangekomen op een punt waar je vrijdagavond op uw gemakske naar de cinema gaat en bepaalde bezoekers gewoon in het midden van de gang hun matje uitrollen en hun ding beginnen doen. Wordt dat het nieuwe normaal?

We zijn dus in Vlaanderen aangekomen op een punt waar je vrijdagavond op uw gemakske naar de cinema gaat en bepaalde bezoekers gewoon in het midden van de gang hun matje uitrollen en hun ding beginnen doen. Wordt dat het nieuwe normaal?
Even normaal als dat oud madammeke dat ik vorige maand op de trein zag te regelen met een rozenkrans in haar hand.

Of die gamer die naast mij op het vliegtuig aan het gamen was.

Niks speciaals dus. Als je je al stoort aan mensen die gewoon iets doen, ga je veel problemen hebben in je leven

Niet dat ik het spontaan doe maar geregeld "moest" voor de communie v d kinderen.
Als je eens rust wilt en geen bepaalde bezoekers wilt ga gewoon echt eens naar een kerkmis/ dienst 😁

Maar als ik midden in het station "praise the flying spaghetti monster" begin te scanderen, wordt er vreemd naar mij gekeken :thinking:

Ik snap je ergernis wel, voor mij is religie iets dat beter in privé sfeer of daarvoor bedoelde ruimtes gehouden wordt. Midden in een cinema gang de passage blokkeren om te bidden zit voor mij in dezelfde lijn als al die mensen die tegenwoordig hun gesprekken en muziek op speaker zetten in openbare ruimtes. Het zou nogal een circus worden als we dat allemaal beginnen doen...

Terug
Bovenaan