Je ergernissen van vandaag - Deel 2

3 Harley's met grijs bebaarde rijders. Ik sta met fiets te wachten , zij hebben rood licht.

Alle drie muziek loeihard en alle drie een andere zender of nummer opstaan.
Waarom zelfs? Ik dacht dat je zo'n machine onder andere kocht voor het typerende geluid.
Of zet een headset of iets degelijks op.

Dan heeft de rest er geen last van. Echt niet normaal hoe luid dat stond.
Kon 10 sec na hun vertrek nog horen welk liedje er speelde.
Na al die jaren op een Harley zijn die mannen net niet doof hé.

3 Harley's met grijs bebaarde rijders. Ik sta met fiets te wachten , zij hebben rood licht.

Alle drie muziek loeihard en alle drie een andere zender of nummer opstaan.
Waarom zelfs? Ik dacht dat je zo'n machine onder andere kocht voor het typerende geluid.
Of zet een headset of iets degelijks op.

Dan heeft de rest er geen last van. Echt niet normaal hoe luid dat stond.
Kon 10 sec na hun vertrek nog horen welk liedje er speelde.

McDonalds. Via de app kan je punten sparen. xx punten ingeruild voor een gratis Menu na een jaar lang alles op te sparen.

Melding: Ongeldige code (De kassierster heeft 3x geprobeerd). Dus ik mocht de gratis Menu op mijn kin kloppen.
Ik merk echter op dat die 500 punten weldegelijk van mijn account af gegaan zijn.

Manager: De code is niet doorgekomen dus binnen het uur zullen die 500 punten automatisch terug in uw account staan.
We kunnen u niet terugbetalen tenzij er minstens 24 uur voorbij gegaan zijn en we zeker zijn dat het echt helemaal fout gelopen is.

Ik check de volgende dag: Nope, nada. Geen gratis Menu en ook geen punten meer. Die zijn er wel gewoon af gegaan. :shy:

Mmm .. fouten gebeuren dus ik zal straks eens terug naar de McDonalds rijden. Het gaat me niet echt om de gratuit maar uit principe ga ik hier toch gewoon achter aan gaan se. :tongue:
Groot gelijk dat je er achter aan gaat. Vroeger liet ik zo dingen ook los, maar nu niet meer, net zoals jij uit principe.

Deze week bijvoorbeeld maar 3 in plaats van 4 mozzarella sticks ontvangen bij McDo. Bij een volgende bestelling heb ik dat gemeld en heb een volledige portie gratis ontvangen. Als je niets zegt, dan krijg je niets.

Het Nieuwsblad openen en als hoofdartikel dit zien: "Overheid raadt restaurants aan meer 'vegan' aan te bieden, maar het niet zo te benoemen: "Die woordkeuze is te hippie".

1) Is dat nu het belangrijkste nieuws van de dag?

2) Gaat er nu echt gemelkt worden over elk woord dat ergens gebruikt wordt? Als ze hun vegan gerecht niet willen opeten omdat er "vegan" bij staat, dat ze dan een steak eten he. Daar staat het niet bij.

Het Nieuwsblad openen en als hoofdartikel dit zien: "Overheid raadt restaurants aan meer 'vegan' aan te bieden, maar het niet zo te benoemen: "Die woordkeuze is te hippie".

2) Gaat er nu echt gemelkt worden over elk woord dat ergens gebruikt wordt? Als ze hun vegan gerecht niet willen opeten omdat er "vegan" bij staat, dat ze dan een steak eten he. Daar staat het niet bij.
Hoe moet je het dan wel noemen volgens dat artikel? :thinking:

thuiswerk en gsm krijgt amper signaal van orange. enkel in mijn inkomhal heb ik netwerk. (telefoon netwerk dus).
dus leg nu mijn gsm op een stoel in de inkom, en als ik telefoons krijg of moet doen, moet ik naar daar gaan.

al gebeld naar orange, geen storing zeggen ze...

zou toch niet mogen, zo sukkelen anno 2025.

(en ja, reeds in andere gsm gestoken, heropgestart, manueel de orange verbinding kiezen ipv automatisch...) blijft zelfde

Erachter gekomen dat een vroegere vriendin waar ik gek op was mogelijk een paar jaar in de bak moet gaan.

En ik weet niet waarom maar dat vind ik wel sexy. Is dit het bad boy effect voor vrouwen?

ps: het is voor geld zaken, niet voor moord ofzo

thuiswerk en gsm krijgt amper signaal van orange. enkel in mijn inkomhal heb ik netwerk. (telefoon netwerk dus).
dus leg nu mijn gsm op een stoel in de inkom, en als ik telefoons krijg of moet doen, moet ik naar daar gaan.

al gebeld naar orange, geen storing zeggen ze...

zou toch niet mogen, zo sukkelen anno 2025.

(en ja, reeds in andere gsm gestoken, heropgestart, manueel de orange verbinding kiezen ipv automatisch...) blijft zelfde

In merendeel van ons huis letterlijk 0,0 ontvangst door al die isolatie en ramen met coatings, en als je dan toch verbinding hebt kan jij hun typisch grotendeels horen maar zij jou niet. Het waren in het begin leuke gesprekken. :laugh:

Tegenwoordig zet ik mij thuis gewoon op vliegtuigstand (zuipt anders batterij van netwerk te liggen zoeken) en kan ik bellen langs VoWiFi. Werkt vrij goed, alleen ook al geregeld ergens naartoe vertrokken met de smartphone nog op vliegtuigstand en dus dan weer onbereikbaar. :laugh:

In merendeel van ons huis letterlijk 0,0 ontvangst door al die isolatie en ramen met coatings, en als je dan toch verbinding hebt kan jij hun typisch grotendeels horen maar zij jou niet. Het waren in het begin leuke gesprekken. :laugh:
Mja maar voordien geen problemen...
Tegenwoordig zet ik mij thuis gewoon op vliegtuigstand (zuipt anders batterij van netwerk te liggen zoeken) en kan ik bellen langs VoWiFi. Werkt vrij goed, alleen ook al geregeld ergens naartoe vertrokken met de smartphone nog op vliegtuigstand en dus dan weer onbereikbaar. :laugh:
Hoe werkt zoiets dan? ook via het gsm nummer naar gsm nummer? klinkt interessant....

Mijn daaraan gekoppelde ergernis is: is dat nu een kerntaak voor de overheid, ik zou denken dat ze grotere zaken hebben om zich mee bezig te houden...

En lijkt me ook muggenzifterij, vegan is gewoon duidelijk en veel klanten die voor een vegan gerecht kiezen, zijn vegan of vegetariër en die storen zich al helemaal niet aan die benaming. Belachelijke suggestie om dat te vervangen door 1 of ander onduidelijk taalgebruik dat alleen maar tot verwarring en ergernis kan leiden.

Is gewoon bellen en gebeld worden zoals je standaard zou doen, maar maakt daarbij gebruik van uw lokaal WiFi netwerk in plaats van de 4G/5G zendmasten.

Niet alle gsm's ondersteunen dat. Mijn vrouw heeft een Oppo en die kan dat dus niet. GSM-ontvangst is hier in huis ook slecht.

Bijna 3 maand zijn we nu uit ons huurappartement.
Er waren enkele kleinere zaken niet in orde bij het uittrekken:

- attest van de ketel was er niet, maar dat is toen ook onmiddellijk doorgemaild naar hen dus was ok.
- wat kalk nog op een douchekraan
- een vliegenraam met schade
- lamellen die niet heel goed sloten (dat gewichtje ging zo naar boven als je die opentrok)
- diepvriesbakken die beschadigd waren

Bij ondertekening meld ik aan dat kantoor dat we al jaren met hen samenwerken in verkoop en dat ik voor die kleinere herstellingen (niet de diepvriesvakken) firma's ken met de vraag of ik hen niet moet sturen. Dat is toen genegeerd geweest, soit so be it.

Na een dikke maand vraag ik eens hoe het staat, en word ik genegeerd. Ik herinner en krijg een antwoord dat ze nog bezig zijn met de offertes. Ik herhaal mijn vraag opnieuw, genegeerd.
Ik vraag een paar weken later nog enkele malen hoe het staat en word telkens genegeerd

Na twee maand (de wettelijke termijn waarop de borg terugbetaald moet worden tenzij er grote schade is) stuur ik een ingebrekestelling met een deadline. Die wordt ook genegeerd.
Daar betwist ik uiteindelijk wel de lammelen want die zijn niet vermeld bij het inhuizen en dus ook niet getest.

Na het negeren van mijn ingebrekestelling laat ik mijn raadsman een schrijven sturen

Daar komt dan eindelijk reactie op, komen ze af dat ze nog altijd geen offertes hebben en dat ik 180 euro moet voor dat ketelattest dat ze de dag zelf gehad hebben!
Ze weigeren de waarborg vrij te geven en het toppunt, die schrijven dus in hun antwoord het volgende:

Het feit dat u nu plots de schade niet wil vergoeden doet blijken dat u de centen van de huurwaarborg nodig heeft.

Djeezes fucking Christ, wie schrijft zoiets?
En dat is dan een firma waar ik al op regelmatige basis de inlichtingen bij verkoop als syndicus wat versneld had als er wat druk op de ketel zat bij hen.
Ik ken dan ook nog persoonlijk iemand bij die verkoop en die bevestigt dat ook maar blijkbaar is verkoop/verhuur totaal gescheiden...

Terug
Bovenaan