Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Mijn rotburen (waar we voor de rest weinig last van hebben gelukkig). Typische stadsmensen die ´op den buiten´ gaan wonen voor de natuur en de rust. Vorige eigenaar van het pand had hun grote tuin de afgelopen jaren heel mooi gemaakt met struiken en bomen die elk jaar gesnoeid moeten worden. Wat tot dusver altijd gebeurde.

Nieuwe buren zijn er komen wonen, want ja we willen dicht bij de natuur zijn. Eerste wat ze hebben gedaan is het gras gemillimeterd en een robotmaaier gekocht. Daarna alle struiken uitgedaan omdat hun robotmaaier hier constant in bleef hangen en ze meer tijd besteden om deze terug in gang te zetten dan dat ze effectief tijd zouden besteden aan één maal per week hun gras te maaien.

Dan de bomen vanachter in de tuin, die jaarlijks hun beurt moeten krijgen zijn al drie jaar aan hun lot overgelaten, waardoor deze enorm groot zijn geworden en al het licht van mijn moestuin wegnemen. Daarachter is nog een rij bomen waarvan één dood is en zijn takken ver over de perceelgrens uitsteken. Twee jaar geleden toen het enkele dagen heeft gestormd heb ik hun al gewaarschuwd dat er een tak ging afbreken en op ons tuinhuis terecht zou komen (wat effectief gebeurd is). Toen ik hun aansprak ontkende de buurvrouw in alle tonen dat ze hun tuin niet deftig onderhouden, eenmaal de tak was afgebroken stond ze heel snel terug om zich te excuseren en is het vanuit hun kant snel opgelost. Sindsdien is er niks meer aan die boom gebeurd dus ik vrees dat ik binnen dit en een jaar of 2 serieuze schade hierdoor gaan hebben.

Aan de voorkant van hun tuin zijn ook veel bomen en struiken gezet door de vorige eigenaar, ons huis loopt op dit stuk nog door. Omdat mevrouw te simpel is om te beseffen dat dit enig onderhoud vergt zijn al die bomen en struiken doorgeschoten en komt al dat bladafval terecht in onze dakgoten met waterschade tot gevolg.

Sinds dit jaar strooien ze ook rattenvergif (want ja, we wonen vlakbij een bos dus laat ons vergif strooien) waardoor ik dit jaar al 2 egels naar het opvangcentrum heb mogen doen. Hier ben ik zéér kwaad om.

En als laatste hebben ze sinds enkele weken een mollenverjager op geluid, hetzelfde als sommige mensen onder hun auto plaatsen tegen de marters. Efficientie = 0, maar ik kan niet meer in mijn tuin zitten zonder een verschrikkelijk irritante pieptoon die mevrouw de 60-jarige uiteraard niet hoort. Vorige week waren ze op verlof en heb ik dit toestel uitgeschakeld en er een papiertje op geplakt dat dit soort toestellen quatch zijn en overlast veroorzaken. Vandaag zijn ze terug thuis en de pieptoon is er weer.

Man, ik heb zo´n verschrikkelijke hekel gekregen aan die mensen (voornamelijk de vrouw). Als je ze ziet ziet dat er best een verstandig mens uit, maar ik heb moeten ondervinden dat die eigenlijk zo simpel als iets is. BLIJF TOCH IN UW FUCKING STAD GIJ LOMPE GEIT.

Mijn eerste dag verlof en mij al verveeld.
Ik heb niet echt een reis op de planning staan, maar toch eens kijken of ik niet ergens een dag of 2 ergens naartoe kan.

Mijn eerste dag verlof en mij al verveeld.
Ik heb niet echt een reis op de planning staan, maar toch eens kijken of ik niet ergens een dag of 2 ergens naartoe kan.
Hier was het volledig tegenovergesteld.

2 weken verlof gehad, niets gepland, zeker geen reis of zo. Enkel 2 (mss 3) avonden Lokerse Feesten.

Ik had op voorhand een 20-tal zaken in mijn hoofd gestoken die ik wou proberen doen of in orde krijgen. Die 2 weken zijn vooruit gevlogen, slecht 1,5 van die zaken die ik wou doen zijn gelukt.

Ik zou echt eens 6 maand loopbaanonderbreking moeten kunnen nemen. Zowel op m'n werk als qua dagdagelijkse taken thuis. Zodat ik eens bijgewerkt geraak met alles ..

Ergernis van afgelopen weekend. Ik zat in de wachtkamer van de dokter met wachtdienst.

Ik hoor de dame van de balie nogal vrij kort en boos communiceren met de persoon aan de lijn "ja madam, als hij er niet op kan staan dan heeft het geen zin dat u de kostbare tijd van onze dokters in beslag komt nemen, dan moet u naar spoed. Hiervoor had u niet moeten bellen".

Je leest nu elk jaar in de krant dat mensen te snel naar spoed gaan enzo, maar dan worden die mensen wel afgeblaft als je eerst wachtdienst belt. 't Is soms toch ook wel niet makkelijk meer voor mensen om te weten waar ze nog goed mee doen.

Achteraf was ze tegen mij ook onvriendelijk trouwens. Ik vroeg haar of ze wist wie de apotheek van wacht was. Snauwt ze naar mij "kijk rechts, het hangt daar omhoog".

Sorry dat ik niet elke week in een wachtdienst huisartsenpost kom, weet ik veel dat het ergens hangt.

Dokter zelf was ook al niet veel vriendelijker trouwens. Ik was er wegens sportblessure en vertelde eerlijk dat ik verleden week wel beetje last had. Antwoord ze meteen vrij bruut "ja das dan ook heel slim om nog te gaan sporten".

Als ik met elk pijntje niks meer zou mogen doen... Dan kan ik even goed permanent in mijn zetel gaan zitten.
The story continues... Ik moest van dokter van wacht ook langs huisdokter (wel vriendelijk) en ik moet bellen naar radiologie in't ziekenhuis. Ik kan in December op afspraak komen, maar als'k 50 euro meer betaal kan ik volgende week al...
Ik wist niet dat we in België op medisch vlak een klasse maatschappij hadden waarbij je sneller geholpen wordt als je geld op tafel gooit. Triest...

Computer die crasht vanaf ik iets wil afprinten. Maakt niet uit of het Word, Excel, pdf of in Chrome is. Vanaf ik op printen (of ctrl-P) druk, crasht het programma. Enige dat ik kan doen is het programma geforceerd sluiten.

Iemand die zou weten aan wat dit kan liggen?

Duidelijk de pech loterij gewonnen deze week. Weekje verlof met de dochter dus tickets voor Walibi geboekt. Dag erna een oogontsteking waardoor in het licht komen enorm pijn doet.

De boiler heeft ook opeens problemen en warmt niet meer op.

Dat het maar snel over is.

Computer die crasht vanaf ik iets wil afprinten. Maakt niet uit of het Word, Excel, pdf of in Chrome is. Vanaf ik op printen (of ctrl-P) druk, crasht het programma. Enige dat ik kan doen is het programma geforceerd sluiten.

Iemand die zou weten aan wat dit kan liggen?
Drivers en firmware voor uw printer updaten en zien of het daar aan ligt. ( en iets proberen printen van een andere PC)

Drivers en firmware voor uw printer updaten en zien of het daar aan ligt. ( en iets proberen printen van een andere PC)
Zal ik doen maar vermoed dat dat het niet zal oplossen. Het is begonnen toen ik op reis was en met een andere printer wou printen (die ik vroeger ook al had gebruikt).

Omhulsel van spiegel eraf gereden door mijn eigen stomme fout. :sop:

Zal combo worden in de garage een van de dagen dan want rechterachterband verliest ook spanning week geleden terug op 2,3 bar gezet omdat hij zei onder de 2 te zitten daarnet terug 1,9 :sop:

Botsingske gedaan met den bedrijfsdiesel vandaag …shit happens en omnium verzekerd dus komt allemaal wel in orde zolang er maar geen gewonden vallen . ; )

Omhulsel van spiegel eraf gereden door mijn eigen stomme fout. :sop:
Let op, dat kan mogelijks een dure herstelling worden (tenzij het enkel de plastiek is). Mijn dochter had onlangs een foutmelding op de buitentemp sensor. Blijkt dat in de buitenspiegel verwerkt te zijn, en heel die module moest vervangen worden... ging meer dan 400 euro zijn als ik het mij goed herinner (ze heeft het niet laten herstellen). Die autoonderdelen zijn van goud tegenwoordig.

Let op, dat kan mogelijks een dure herstelling worden (tenzij het enkel de plastiek is). Mijn dochter had onlangs een foutmelding op de buitentemp sensor. Blijkt dat in de buitenspiegel verwerkt te zijn, en heel die module moest vervangen worden... ging meer dan 400 euro zijn als ik het mij goed herinner (ze heeft het niet laten herstellen). Die autoonderdelen zijn van goud tegenwoordig.
Fiat of PSA? Schoonzus had dat met haar Fiat 500, die heeft dat effectief laten herstellen, zat over de 600 euro door dat ze een speciaal kleur heeft gekozen destijds. :laugh:
Bij onze 500 is die sensor ook kapot, maar we gaan daar toch ook echt geen geld aan geven.

Zal ik doen maar vermoed dat dat het niet zal oplossen. Het is begonnen toen ik op reis was en met een andere printer wou printen (die ik vroeger ook al had gebruikt).
De andere printer is verwijderen uit je apparaten?
Heb dit ook al gehad na met een draadloze printer te printen, hij koos erna default de die en omdat die geen verbinding kon maken crashte het steeds.

Terug
Bovenaan