Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Midden in de nacht superluid geluid, blijkt dat een hoop tegels aan de plafond in de badkamer zijn losgekomen en naar beneden zijn gestort... FML. Maar chanceke dat het niet gebeurde terwijl iemand een douche pakte, want die zou naar de spoed gemogen hebben...

6YGQrQL.jpeg

Bsqeu4t.jpeg

Huisbaas laat weten dat hij het niet gaat renoveren tot ons huurcontract is afgelopen. We moeten zelf maar de loshangende tegels eraf halen en komende anderhalf jaar verdergaan met zo'n badkamer.

Godverdomme he, nu kan ik weer tijd en moeite steken in juridische stappen ondernemen om te zien of dit zomaar legaal is.

Al diene lease zever maakt alles kapot
Het valt toch wel meer en meer op dat zelfs de grotere Belgische spelers nog 0 moeite doen om zelfs maar in de buurt van Nederlandse en Duitse prijzen te verkopen. Waarom zou je? Ze mogen daar nog 20% goedkoper zijn, als je hier eigenlijk 50% korting krijgt door de belastingsaftrek maakt het uiteindelijk geen fluit uit. Maar de gewone klanten zijn natuurlijk wel mee de dupe.

Weer een mooi voorbeeld van alweer een fiscale koterij waar er berg potentieel belastingsgeld verdwijnt in de zakken van een select clubje. Het is geen toeval dat het aantal grote fietsketens zo boomed de laatste jaren.

Dat gezegd zijnde, ik kan niet wachten tot mijn nieuwe leasefiets er is :unsure: :tongue:

Tgoh, al evenzeer marginale 30’ers dergelijke taferelen zien achterlaten hoor. :unsure:
natuurlijk. ook al zelf genoeg gezien, maar dit is een plekje waar regelmatig jongeren zitten. Frituur is ook niet echt heel vlakbij, dus die verplaatsing kunnen ze wel doen, maar dan de vuilbak die letterlijk op 2m afstand staat, dat is te veel. Ik kan dat echt niet vatten. Maar goed, als je hier naar het plein van 't school gaat zien is dat van hetzelfde laken een broek.
Het is gewoon triest als je ziet hoe men, zowel jong als oud, omgaat met de natuur. Parken, het strand, zelfs plekken als het Himalaya liggen gewoon vol vuil.

Eenmaal iets geen nut meer voor iemand heeft dan is het oké om het gewoon te dumpen of laten liggen blijkbaar. Het sluit ook een beetje aan bij wat ik onlangs zei dat mediacampagnes echt niet gaan helpen. Hoeveel keer zijn microplastics al niet in het nieuws geweest, hoeveel keer zijn er al geen acties geweest tegen zwerfvuil en het enige wat men merkt is dat het eigenlijk erger wordt.

Idd.... en eveneens ergerlijk dat de email van ebox vaak niet erbij zegt van wie het bericht is (soms wel, bv VLABEL). Ik beheer de ebox van mijn bejaarde vader, maar aangezien ik maar 1 account kan hebben bij Itsme, kan ik dat niet gebruiken om mijn vaders Ebox te openen. Dus, laptop en id-lezer mee naar het RVT om met zijn id kaart in te loggen. Hij krijgt nogal veel berichten op zijn ebox die niet belangrijk zijn, bv doktersbezoek. Mocht de afzender getoond worden, kan ik beter filteren als er iets belangrijk is.
Hoop dat het beloofde itsme alternatief van de overheid mijn probleem kan oplossen. Tenzij iemand een ander alternatief weet.
Kun je niet opteren voor “aanmelden via mobiele app”?

Dan kan je met bijvoorbeeld MS Authenticator in het profiel van jouw vader die optie instellen.
Als je dan in zijn ebox wil inloggen heb je enkel zijn wachtwoord en gebruikersnaam nodig.
De 2FA verloopt dan via een code in de Authenticator-app (die je dan op jouw smartphone hebt gezet).

Alternatief kun je voor hem ook instellen dat je wil aanmelden met code via email indien je een mail-adres hebt voor hem.

Bij mijn broer/ouders werk ik ook zo, anders moet ik telkens naar hen gaan om eens in te loggen in hun Minfin, dat is veel te omslachtig.

Ik zou nooit een vreemde in huis halen om op mijn kinderen te passen.
Je weet toch nooit wat je voor je hebt of hoe die reageert op uw kinderen.

Goh ja, dat is elk zijn eigen keuze natuurlijk.
Wij hebben (ondanks dat we veel familie hebben) eigenlijk geen familie waar onze zoon bij mag slapen.
We blijven echter nog steeds een koppel, dus ongeveer 1x/maand komt er een babysit. En dat kan dus een vreemde zijn. Het enige waar ik op kan af gaan zijn de reviews van andere ouders, maar dat is voor ons ok.
We hebben natuurlijk wel het voordeel dat onze zoon altijd al slaapt, en eigenlijk nooit wakker wordt, dus enige dat ze moeten doen is aanwezig zijn.
Heb ik zelf jaren gedaan als babysit, steeds bij vreemden, en nooit problemen gehad.

Niet iedereen heeft de luxe om een babysit uit te kunnen kiezen uit hun eigen omgeving

Deursloten van mijn wagen zijn al enkele jaren (zo goed als) stuk, waardoor ik enkel via de linkerdeur kan openen en deze meestal gewoon niet op slot deed. Sinds kort moet ik mijn wagen regelmatig in't stad laten staan, waar ik hem wel volledig wil sluiten, en ik dus het risico loop om binnenkort eens niet meer in mijn wagen te geraken.

Nu ben ik aan het zoeken naar nieuwe deursloten, want deze vervangen is niet zo moeilijk. Maar nu blijkt dat product nergens meer beschikbaar te zijn (wagen van 2014 met meest basic slot), en enige beschikbare verkopen wilt alleen verzenden in Frankrijk :angry:

Iemand enige oplossing of ervaring met 'doorstuuradressen' uit Frankrijk?

Huisbaas laat weten dat hij het niet gaat renoveren tot ons huurcontract is afgelopen. We moeten zelf maar de loshangende tegels eraf halen en komende anderhalf jaar verdergaan met zo'n badkamer.

Godverdomme he, nu kan ik weer tijd en moeite steken in juridische stappen ondernemen om te zien of dit zomaar legaal is.
Ben benieuwd. Vrees dat hij dit gewoon kan laten als hij wilt?

Ben benieuwd. Vrees dat hij dit gewoon kan laten als hij wilt?

Huisbaas lijkt mij verplicht te zijn ervoor te zorgen dat de woonst veilig is voor bewoning. Loshangende tegels van een paar kilogram boven de douche lijkt mij een voorbeeld te zijn van een onveilige situatie.

Maar dat gaan we dus moeten navragen.

ja, maar enkel die loshangende tegels verwijderen is volgens mij toch ook niet de volledige oplossing die ge zoekt?

en als dat het maximale is dat hij verplicht is?

ja, maar enkel die loshangende tegels verwijderen is volgens mij toch ook niet de volledige oplossing die ge zoekt?

en als dat het maximale is dat hij verplicht is?

Ik hoop uiteraard op meer, maar zo uit de losse pols weet ik niet wat mijn rechten en zijn verplichtingen zijn. Al durf ik wel te stellen dat hij verantwoordelijk is om die tegels zo snel mogelijk te laten verwijderen.

Weet niet of ik dit een ergernis kan noemen.
Toen ik kind was hadden we thuis de jaarlijkse gewoonte om bij de verjaardag van mijn vader mosselen te eten (was dus ook maar 1 keer per jaar). Ouders gescheiden toen de jongste het huis verliet, pa kookt voor zichzelf alleen geen mosselen, dus sinds ik over de mogelijkheid beschik nodig ik hem jaarlijks rond zijn verjaardag uit om mosselen te komen eten.
Vandaag is de dag en al doe ik het graag, toch zie ik er ergens tegenop. Waarom? Ik kook vrij goed maar mijn vader is nog van een ander niveau, zeker sinds hij op pensioen is en er nog meer tijd aan kan spenderen (er is een reden waarom ik weinig op restaurant ga). Al heeft hij nog nooit geklaagd over wat ik bereid heb (moeien wel, hij is met geen stokken uit de keuken te slaan terwijl ik bezig ben), toch legt het een zekere druk.
Daarnaast zijn zijn sociale voelsprieten al even onderontwikkeld als bij mij waardoor hij na het eten nog enkele uren blijft plakken terwijl eigenlijk iedereen uitgepraat is.

Weet niet of ik dit een ergernis kan noemen.
Toen ik kind was hadden we thuis de jaarlijkse gewoonte om bij de verjaardag van mijn vader mosselen te eten (was dus ook maar 1 keer per jaar). Ouders gescheiden toen de jongste het huis verliet, pa kookt voor zichzelf alleen geen mosselen, dus sinds ik over de mogelijkheid beschik nodig ik hem jaarlijks rond zijn verjaardag uit om mosselen te komen eten.
Vandaag is de dag en al doe ik het graag, toch zie ik er ergens tegenop. Waarom? Ik kook vrij goed maar mijn vader is nog van een ander niveau, zeker sinds hij op pensioen is en er nog meer tijd aan kan spenderen (er is een reden waarom ik weinig op restaurant ga). Al heeft hij nog nooit geklaagd over wat ik bereid heb (moeien wel, hij is met geen stokken uit de keuken te slaan terwijl ik bezig ben), toch legt het een zekere druk.
Daarnaast zijn zijn sociale voelsprieten al even onderontwikkeld als bij mij waardoor hij na het eten nog enkele uren blijft plakken terwijl eigenlijk iedereen uitgepraat is.
Kan je hem niet uitnodigen, maar vragen of hij nog eens wil koken? Zeg dat je de smaak mist van hoe hij het maakte?

Kan je hem niet uitnodigen, maar vragen of hij nog eens wil koken? Zeg dat je de smaak mist van hoe hij het maakte?
Bij gewone mensen zou dat waarschijnlijk een idee zijn, maar bij mijn vader wordt dat een rompslomp. Hij heeft enkele malen gekookt voor Kerst toen zijn moeder nog leefde, wat hield dit in: twee weken op voorhand recept kiezen en uittesten, een dag op voorhand al beginnen met de voorbereidingen en vervolgens de dag zelf met al zijn ingrediënten, potten en pannen naar ons bomma.

Neen, dan hou ik het op één keer per jaar hier en één keer per jaar bij hem.

Gisteren alweer belaagd geweest door honden.
Ik passeerde een vrouw met 2 honden, aan de leiband wel, redelijk wat afstand, maar miljaar die haalden agressief uit. Echt opspringen en knippend bijten.
Ze kon die met moeite bedwingen. Ze was zelf verschoten precies. Zag er wel een beetje ma flodder uit. Die stond daar verstard.

Vorige week ook nog, op een buitenterras.
Ik wandelde de tafeltjes door, schiet daar ineens een monster wakker, je zag de gloed in de ogen, het was gemeend.
Zo'n oud peke hield die dan in bedwang.
Daarnaast dan een tafel met kinderen. Ik dacht nog van gaat toch aan een andere tafel zitten met uw jong.
Die hond was groter dan een St-Bernard, lang pluizig grijs haar. Een massief beest.

Zie je wel vaker, een grote hond, die met het oude baasje gaat wandelen i.p.v. andersom.

Toch maar stilaan een mes gaan meenemen.
Een grotere heuptas dan wel nodig. Je moet het snel kunnen grijpen.

Ik zie graag pooches en heb er op zich geen schrik van. Maar als je moet kiezen op zo'n moment...

Laatst bewerkt:
Lijkt mij een newfoundlander te zijn dan als hem nog groter was als een St Bernard …
Veel geluk met uw mes om zo een Beets af te houden als die u echt aanval.
Denk zelfs dat ge de kans niet zult krijgen om naar uw mes te pakken en zo’n beest heeft echt nietveel moeite om uwen arm gewoon kapot te bijten .

Terug
Bovenaan